Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji predstavljen je prošle godine na salonu automobila u Pekingu a sada stiže i vest da će se auto moći kupiti i u Evropi krajem ove godine gde bi trebao da zameni limuzinsku verziju nikad dobro prodavane Liane. Premijeru Suzuki najavljuje već za salon u Ženevi početkom marta. Ovaj Suzuki SX4 sa gepekom duži je od standardne varijante za 390 mm pa sada dostiže svih 4499 mm uz međuosovinsko rastojanje od tačno 2500mm. Osnovni motor je 1,6 litarski sa 107KS dok će se kasnije ovaj Suzuki opremati i sa 2,0 litarskim agregatom i 143KS. Dodavanje gepeka je dizajnerski prilično uspelo; ova konstatacija zato jer mnogi proizvođači neuspešnim dodavanjem prtljažnika na već postojeće kombilimuzine jednostavno naruže izgled zadnjeg kraja što sa ovim Suzukijem nije slučaj. Evropska verzija se dizajnerski razlikuje od pomenute kineske samo napred po drugačijoj saćastoj maski i agresivnijem braniku.
VW New Beetle od čokolade
Povodom dana zaljubljenih, u Kini je napravljena VW Buba od čokolade ! Naime kako prenosi China News, na dan Sv. Valentina, u jednom supermarketu u gradu Qingdao, izložena je prava VW Buba prekrivena sa 200 kg čokolade. Dakle ipak se ne radi o potpuno čokoladnoj Bubi već o pravom autu koji je prvo prekriven plastičnom folijom a kasnije je dodata čokolada i još nekoliko šarenih dekoracija po "karoseriji" automobila. Ljudi iz tog supermarketa baš znaju kako da privuku mušterije !
Po ko zna koji put, legendarni Mercedesov G model, ponovo je restilizovan za novu prodajnu sezonu. Premijera naravno u Ženevi početkom marta. Prvo da vidimo šta je novo u kabini. Najkraće, nova je centralna konzola sa modifikovanim prekidačima, nov je volan i još neke sitnice tako da sada još više unutrašnjost G klase zaista sve više liči na običan putnički auto a ne na neki nezgrapni terenac. I spolja ima manjih izmena ali se ne vide na prvi pogled odnosno primetiće ih samo poznavaoci ovog modela. Najviše se primećuju nova svetla tj njihov LED look a tu su i manje izmene na branicima (i napred i nazad ), pragovima, blatobranima, masci motora i sl. G klasa se i dalje nudi u 3 karoserijske verzije sa motorima u rasponu od 165Kw/224KS u modelu G 320 CDI pa do 368Kw/500KS u modelu G 55 AMG. Prodaja počinje odmah a prve isporuke startuju sredinom aprila. Sa ovim promenama, u Mercedesu nastavljaju da neguju ovaj model, predstavljen još 1979. (!) godine nudeći izuzetan "terenac" sa osobinama luksuznijih modela Mercedesa.
Saab 9-5 BioPower 100 concept
I Švedski Saab ima spreman novi koncept za salon u Ženevi. Radi se o modelu 9-5 BioPower 100 koji je zanimljiv po tome što ima prvi produkcijski motor (spreman za proizvodnju) koji koristi čisto bioetanolsko gorivo ( E100 ) za razliku od aktuelnog modela 9-5 BioPower E85 koji koristi mešavinu 85 % bioetanola i 15 % benzina. Motor je 2,0L sa 300 konja i 400Nm obrtnog momenta sa kojim ovaj konceptni Saab 9-5 postiže ( elektronski ograničenih 250 km/h ) i ubrzanje do 100 km/h za 6,6 sekundi.
Toyota Hybrid X concept
Toyota sprema još jedan hibridni model, doduše za sada samo u formi koncepta, a promocija naravno na skorašnjem salonu u Ženevi. Auto nosi ime Hybrid X concept a Toyota je objavila samo ovu teaser sliku na kojoj se vidi samo deo novog prototipa. Uobičajeno u poslednje vreme. Kako je Toyota marka sa najviše hibridnih modela u ponudi ( ima ih 9 ), nova studija samo pokazuje Toyotinu snagu i prednost koju ima u odnosu na ostale rivale u klasi hibridnih vozila. Naravno prezentacijom Hybrida X, Toyota pokazuje i svoje najnovije domete u razvoju automobila na hibridni pogon. Sasvim je moguće da ova studija ili neka veoma nalik na nju, u skorije vreme postane deo Toyotine ponude serijskih modela.
Hyundai HED-4 concept
I Hyundai najavljuje novi koncept za Ženevski salon automobila ( 6.-18. mart ). Ovo je prva skica te studije ali nažalost, sem samog crteža, nema nikakvih propratnih informacija o ovom konceptu sem da je dizajn napravljen u evropskom dizajn studiju korejske fabrike. Očigledno se radi o modelu u tzv. crossover kategoriji; u ovom slučaju radi se o nekakvoj mešavini SUV i coupe automobila. Naravno nema ni najmanje indicije da li ga možemo očekivati u serijskoj proizvodnji.
Mercedes C Sport Coupe
Evo i prve špijunske slike nove coupe varijante nedavno predstavljene C klase. Kao i prethodnik i novi model će poneti ime Sport Coupe. Slika je nastala tokom testiranja na severu Švedske i po prvi put pokazuje, makar delimično, izgled novog coupea. Druga slika predstavlja crtež mogućeg izgleda ovog modela koji bi trebao da se pojavi tokom 2008. godine. Po dizajnu, kao što se i očekivalo, coupe prati stil nove C klase u limuzinskoj verziji a i sama koncepcija istoimenog prethodnika-kratka karoserija i velik i širok zadnji kraj, ostaje neizmenjena. Kupcima će se nuditi izbor od nekoliko motora. Modeli C180 sa 156KS i C200 sa 184KS su benzinci sa 4 cilindra a verzije sa 6 cilindričnim motorima su C230 ( 204KS ), C350 ( 272KS ). Očekuje se i V6 benzinac C280 sa 231 konjem a od dizelaša se očekuju C200 CDI i C220 CDI.
Kia nastavlja da izbacuje nove modele a najnoviji, koji svoju svetsku premijeru očekuje na salonu u Ženevi, jeste Ceed u karavan verziji, u Kiji nazavan Sporty Wagon. Kia je studiju modela Ceed u ovakvoj karavan varijanti već predstavila na salonu u Parizu prošle godine pa pojavljivanje serijske verzije ne predstavlja nikakvo iznenađenje. I dizajn u odnosu na prošlogodišnji prototip nije bitnije menjan tek nekoliko sitnica koje se odmah i ne vide. Kako kažu u Kia-i, novi Sporty Wagon "zadržava sve prednosti hatchback verzije a dodaje ekstra funkcionalnost i olakšano ubacivanje prtljaga u povećani prtljažnik". Ceed Sporty Wagon, sa dužinom od 4,5 metra premašuje hatchback za 235 mm a i visina je veća za dodatnih 10 mm. Prtljažnik sada ima zapreminu od 534 litra ( mereno do nivoa prozora ) što je za skoro 200 litara više od aktuelne kombi-limuzone. Ovaj model će od avgusta Kia nuditi sa 5 motora, 3 varijante opreme, manuelnim i automatskim menjačima i širokim izborom dodatne opreme. Osnovni motor je benzinac od 1,4 litra sa 90 konja, slede benzinci od 1,6L sa 112KS i 2,0 litarski sa 143 konja. U ponudi su i dva dizelaša : novi 1,6 litarski sa 115 KS i 2,0L sa 140KS. Kao i kombi-limuzina i ovaj model će se proizvoditi u novoj fabrici u Slovačkoj i ima garanciju od 7 godina ili 150.000 km. Kia će ponudu modela Ceed proširiti i sportskijom hatchback verzijom sa 3 vrata koji bi trebala da se pojavi u prodaji u decembru ove godine.
Bertone Roadster Concept za Ženevu
Italijanski dizajnerski studio Bertone, za salon u Ženevi, sprema novu studiju koja će nositi Fiatov logo, budući da je ovaj koncept, koji još nema ime, i napravljen na osnovi Fiatove Pande 100HP. Inače tradicija saradnje Bertone-a i Fiata traje već skoro 80 godina. Može se zaključiti da ovaj roadster samo nastavlja gde je prethodni koncept, Bertone Suagna, stao. Novi Roadster Concept koristi aluminijum za konstrukciju šasije i plastiku za neke delove karoserije. Ovaj dvosed ima zanimljivo oblikovano ( i nisko ) vetrobransko staklo koje se, u istom stilu, nastavlja i na vrata kao i prava trkačka, školjasta sedišta. Pod haubom ovog zanimljivog koncepta krije se, dakle Fiatov 1,4L 16v FIRE motor koji pokreće Pandu 100HP i razvija 100KS pri 6000 obrt./min. i 131Nm pri 4250 obrt./min. Panda sa tim motorom postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi, a budući da je ovaj koncept lakši ( nije poznato koliko je težak ) i aerodinamičniji, za pretpostaviti je da postiže daleko bolje rezultate.
Ovu "vest" da jedan "bolesnik" kupuje drugog, prihavatite samo kao glasinu jer ona to i jeste. Naravno i GM i Chrysler su odbili da uopšte komentarišu navode nemačkog magazina Manager Magazin koji prenosi neimenovane izvore unutar DaimlerChryslera ( čiji je Chrysler deo ) da su u toku pregovori sa GM-om o kupoprodaji Chrysler divizije. Magazin navodi da su pregovori u punom zamahu mada tek u početnoj fazi. Dieter Zietsche, izvršni direktor DaimlerChrysler-a, odbio je jutros da komentariše ove vesti nemačkog magazina. Dakle nijedna strana ne želi da potvrdi da se razgovori uopšte odvijaju što samo vodi ka špekulacijama i zaključku da ipak ima istine u ovim glasinama. Ipak, teško je poverovati da je GM uopšte finansijski sposoban da kupi domaćeg rivala u trenutku kad i sam grca u velikim problemima ( zato i reč bolesnik na početku teksta ) i kada sprovodi plan sopstvenog oporavka. Kada se sve to stavi na papir, ostaje zaključak da GM i Chrysler stvarno razgovaraju o nečemu ali da glasina nemačkog magazina jeste upravo to-glasina. Mada ako se uzmu u obzir i današnje vesti da Mercedes tačnije Daimler-Benz glasno razmišlja o "razvodu braka" sa Chryslerom, sve tvrdnje Manager Magazina dobijaju na težini. Naime kako je saopšteno, DaimlerChrysler je prošlu godinu završio sa prihodom od 7,3 milijarde dolara i to na račun dobre prodaje Mercedesa i divizije komercijalnih vozila dok je drugi član alijanse napravljene 1998. godine, Chrysler, imao gubitak od 1,3 milijarde dolara. To je potaklo glasine o razvodu a Reuters prenosi da su u DaimlerChrysleru na stolu sve karte otvorene pa i ona o razvodu između Daimler-Benza i Chryslera. Nemački Frankfurter Algemeine Zeitung navodi, da je odlazak Chrysler-a, koga čine Chrysler, Dodge i Jeep, samo još pitanje vremena odnosno da nije pitanje ako već kada.
Alfa 169 concept ?
Na ovim lošim špijunskim slikama ( napravljene su mobilnim telefonom ) je najverovatnije novi Alfin koncept koji će najaviti kako će izgledati serijska varijanta nove Alfe 169 ( naslednika aktuelne 166 ) a pojaviće se možda već na salonu u Ženevi početkom marta. U ovom trenutku detaljnih informacija nema a i ove slike u Alfi sigurno nisu želeli da vidimo pre vremena. Ostaje samo da ponovimo najave da će nova Alfa 169 koristiti platformu Maseratija Quattroporte sa pogonom pozadi i da će imati V8 motor.
Sledećeg meseca, Chevrolet će u Ženevi predstaviti limitiranu verziju Corvette označenom kao Victory Edition. Sa ovom specijalnom edicijom od samo 250 primeraka, Chevrolet obeležava svoje uspehe na međunarodnoj sportskoj sceni a posebno na Le Mansu ( pet puta pobednik u svojoj klasi ). Nudiće se samo Evropljanima i to u dve boje; crnoj ili žutoj ali uvek sa sivim točkovima. Motor je poznati LS2 sa 400 konja. Sedišta su u dve boje, prošivena koncem, a tu je i plastika u kabini koja "simulira" izgled karbon fibera i naravno pločica sa serijskim brojem. Budućim vlasnicima se nudi i jednodnevni kurs brze vožnje.
Na salonu u Ženevi ( 6.-18. mart ) Chevrolet će evropskpj publici predstaviti model HHR i istovremeno razmotriti mogućnost prodaje istog u Evropi. HHR je zaista izuzetan auto sa privlačnim retro dizajnom i prektičnom unutrašnjošću koji ide stopama Chryslera PT Cruisera. Činjenica da dolazi godinama posle tog Chryslera mogla bi da predstavlja problem za plasman u Evropi jer je interesovanje i za PT Cruiserom opalo pa je pitanje koliko bi se našlo interesenata za praktično isti auto bez obzira što dolaze iz različitih fabrika. Sam HHR, koji se za izgled može zahvaliti Chevroletu Suburban iz 1949; je nekakav polukaravan-polu hatchback sa visokim krovom što se pozitivno odražava na unutrašnji prostor. HHR se ističe velikim i izbačenim blatobranima i tipično velikom Chevrolet maskom. Neobičana su i prednja i zadnja svetla kao i izgled vrata i prozora što sve zajedno čini ovaj auto atraktivnim i pored toga da što je Chrysler PT Cruiser sa sličnim dizajnom već godinama među nama pa smo se na takav izgled i navikli. U ponudi su dva motora ; 2,2-litarski sa 151KS i 210 Nm kao i 2,4 litarski sa 177 konja i 228 Nm obrtnog momenta. Ako se pojavi u prodaji na našem kontinentu, HHR bi trebao, bar privremeno, da zameni MPV model Tacuma dok mu ne stigne adekvatna zamena.
Škoda Superb za 2008. godinu.
Dok je trenutno u žiži interesovanja nova Fabia, u Škodi pripremaju i novu generaciju svog najvećeg modela Superb i to već za 2008. godinu. Kao i sadašnji Superb i novi će biti napravljen na platformi VW Passata ali će, za razliku od Passata i aktuelnog Superba, biti u formi kombilimuzine sa 5 vrata ! Razlog verovatno leži u činjenici da u VW-u ne žele kanibalizam odnosno konkurenciju unutar koncerna jer bi novi Superb sa manjom cenom bio preveliki konkurent samom Passatu i nekim modelima Audija. Za razliku od sadašnje generacije Superba koji se od Passata, na kome je nastao, razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj masci i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na studiju Joyster koju je Škoda promovisala prošle godine na salonu u Parizu. To je vidljivo, pre svega, napred gde su svetla, maska, branici i hauba skoro pa preslikani sa pomenute studije. I pozadi novi Superb ni malo ne liči na Passat a velika zadnja vrata olakšavaju utovar prtljaga u povećani prtljažnik. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i kvaliteta izrade, kao i dizajn unutrašnjosti, koji će dosta podsećati na neke druge VW modele. U ovom trenutku još se ne zna koji će se motori ugrađivati u novi Superb, ali se pretpostavlja da se radi o paleti, koja počinje 1,6 litarskim FSI benzincem i završava se 2.8 litarskim V6 FSI agregatom, dok bi dizeleši bili TDI od 1,9 i 2,0 litra zapremine.
Peugeotov dizajn konkurs, nama poznat po pobedi našeg Marka Lukovića od pre neku godinu, ove godine je održan po 4. put. Pobednik je projekat Flux, Mihaila Panitescua, 20 godišnjeg studenta dizajna rumunskog porekla koji živi u Italiji. Pobednik je proglašen juče na konferenciji za medije održane u ADN-u (PSA Dizajnerskom centru). Za Flux je Panitescu predvideo sledeće materijale : polikarbonat i aluminijum, motor na gorivne ćelije a dizajn naravno sa vizuelnim karakteristikama Peugeota. Drugo mesto je zauzeo koncept N Joy Wesleya Saikawe iz Brazila, a treći je E-motion projekat Daria Gagule, Hrvata koji živi u Nemačkoj. Ni ove godine nije falilo naših predstavnika pa je Nemanja Lalčić iz Novog Sada zauzeo odlično 7. mesto sa svojom studijom Speedlite. Ove godine je inače na adresu Peugeota stiglo preko 4000 radova. Pobednički Flux će biti predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu kada će pobedniku biti uručena nagrada od 6.000 evra.