home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Pocetkom marta, na salonu u Zenevi, VW ce promovisati 2 nove, zanimljive verzije svojih modela Passat i Touran. Prvo o Passatu. VW je najavio prezentaciju Passata BlueMotion sa visokom energetskom efikasnoscu ( u prevodu manja potrosnja uz iste performanse ). To je postignuto finim tjuniranjem  (podesavanjem) vec ionako efikasnog TDI dizel motora. Prema tvrdnjama VW-a, Passat BlueMotion trosi 5,1 litara dizela na 100 km ( Variant 5,2 litra ) a emisija CO2 iznosi 136 grama po kilometru. Radi se o Passatu sa 1,9 litarskim TDI motorom sa 77Kw/105KS sa kojim postize 193 km/h ( Variant verzija 190 km/h). Sa ovakvom potrosnjom, Passat BlueMotion moze preci 1350 km bez punjenja rezervoara ! Jedina spoljasnja vizuelna razlika u odnosu na "obican" Passat je znacka BlueMotion koja se nalazi na maski hladnjaka. Kao sto smo rekli promocija na salonu u Zenevi, tacnije 6. marta. Inace VW je prosle godine vec predstavio i Polo BlueMotion koji je zabelezio bolje prodajne rezultate od ocekivanih a uskoro treba ocekivati i Jettu BlueMotion koja je vec najavljena. Drugi novitet za Zenevski salon je Touran TSI sa 1,4 litarskim motorom koji vec koristi Golf GT, predstavljen jos prosle godine. Radi se o motoru sa kombinacijom mehanickog kompresora i turbopunjaca, koji uprkos maloj zapremini, ima izuzetne performanse. Naime 240 Nm obrtnog momenta raspolozivo je u rasponu od 1500 do 4750 obrt/min, a snagu od 170 KS postize pri 6000 obrt./min. VW navodi, sa neskrivenim zadovoljstvom, da je ovaj motor od 1,4 litra, jednako snazan kao i neki obican atmosferski ( bez turba dakle ) od 2,5 litra zapremine. Prosecna potrosnja, uprkos velikoj snazi, iznosi 7,6 litara benzina sto za MPV vozilo predstavlja veliki uspeh. Pri tom Touran TSI stize do 100 km/h za 8,5 sekundi i postize maksimalnih 212 km/h. Uz ovaj motor u paketu ide i poznati DSG menjac.






Dodge Demon Concept

12 Feb 2007 - 12:58 Concept cars Link

Kao sto su i najavili iz DaimlerChryslera, Dodge ce na skorasnjem salonu u Zenevi pocetkom marta prikazati publici novi roadster sa prikladnim imenom Demon koji se vec sada ( zbog svog izgleda i osobina ) moze nazvati i mali Viper. Demon za sada predstavlja studiju sa velikim sansama da udje u proizvodnju, kada ce predstavljati izuzetnu konkurenciju Mazdi MX5/Miati, Pontiacu Solstice-u, Opelu GT i slicnima. U odnosu na pomenutu Mazdu, Demon je nesto kraci, siri, visi ali i tezi. Za razliku od koncept vozila koje je DaimlerChrysler predstavio na nedavnom salonu u Detroitu, poput Chryslera Nassau i Jeepa Trailhawk, Demon je napravljen od nule i ne koristi nijednu postojecu platformu. S druge strane, koristi poznati 2,4 litarski 4-cilindricni motor sa 124Kw/172KS pri 6000 obrt./min. koji pokrece zadnje tockove uz 6-stepeni manuelni menjac. Iz Dodge najavljuju da bi Demon mogao da koristi i neke druge motore poput 1,8 i 2,0 litarskih agregata kao i motor sa 300 konja iz Dodgea Caliber SRT4. Zvanicnici Dodge-a, Demon opisuju kao kompaktni, pristupacni "roadster sa stavom" koji odrazava savrseni balans izmedju klasicnog sportskog automobila i modernog dizajna i performansi. Dizajnerski posmatrano, i Demon ima karakteristicni Dodgeov prednji gril, koji zajedno sa svetlima  ("angel-eye" stil) i haubom zaista lici na Viper. Osim toga tu su i prosireni zadnji blatobrani, na kojima se nalaze i dodatni otvori za ventilaciju, 19-incni tockovi od brusenog aluminijuma i hromirane kvake za otvaranje vrata. U kabini je takodje upotrebljen bruseni aluminijum i to na instrument tabli i centralnoj konzoli dok sportski ambijent upotpunjuju rucica menjaca oblozena kozom i naravno sportska sedista. Jos dimenzije ovog "malog Vipera" : D x S x V  3974 mm/1736 mm/1315 mm. Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2429 mm a tezina 1179 kg.




ART Merecedes ML

12 Feb 2007 - 00:36 Tuning Link

ART Tuning predstavlja specijalnu ediciju Mercedesovog SUV modela ML  u karakteristicnoj Ferrari Rosso Corsa crvenoj boji. Osim boje dodati su originalni ART-ovi aerodinamicki dodaci u vidu prednjeg spojlera, pragova, 4 dodatna svetla za maglu u prednjem braniku, zadnjeg difuzora sa 4 izduvne cevi i za 35mm spustenog ogibljenja. Tu je i nova maska u boji karoseriji sa novom ART znackom i 19 incni  tockovi sa gumama Pirelli 275/45 R19. Umesto serijskih 272KS, 3,5 litarski V6 motor posle dorade u ART-u, raspolaze sa 380 konja odnosno 108,6 KS po litri zapremine. Naravno promenjena odnosno "oplemenjena", kako kazu u ART-u, je i unutrasnjost koja je sada sva u kombinaciji koza/alkantara. Cena nije saopstena kao ni performanse.



Hyundai auto Beograd od ponedeljka 12. februara u Srbiji nudi novi odnosno obnovljeni Hyundaijev sportski model sa jednostavnim imenom Coupe koji se negde prodaje i pod imenom Tiburon. Inace od prvog pojavljivanja krajem 2001. godine, ova generacija Coupe-a, pronasla je vise od 221.700 vlasnika sirom sveta, od kojih oko 74.000 u Evropi. Novi izgled predstavlja drugu evoluciju u razvojnom procesu automobila. Njegov novi vanjski dizajn cini ga jos agresivnijim i naravno jedinstvenim cak i medju brojnim drugim sportskim automobilima. Jedinstveno dizajnirani tockovi od lake legure ( od 17 inca i gumama 215/45 R 17 ) dodatno naglasavanju sportsku dinamicnost i individualnost Coupea. Na sve to se nadovezuje redizajnirani straznji kraj sa novim svetlima i straznjim branikom sa integrisanim difuzorom i 2 izduvne cevi. U kabini se primecuju promene na instrument tabli, centralnoj konzoli i drugim detaljina unutrasnjosti a sportski oblikovana sedista i bogata oprema zaokruzuju opsti povoljan utisak. U serijskoj opremi se, izmedju ostalog, nalaze ABS kocnice, 4 airbega ( prednji i bocni ), automatska klima, elektro paket, alu felne i sl. U ponudi su 3 motora sa rasponom snage od 105 do 167KS. Najslabiji je 1,6 litarski 4-cilindricni motor sa pomenutih 105 konja, sledi 2,0 litarski sa 16 ventila i 77Kw/143KS pri 5800 obrt./min. i 186Nm pri 4500 obrt./min. Najsnazniji je V6 Delta motor, zapremine 2,7 litra sa 123Kw/167KS pri 6000 obrt./min. Hyundai Coupe dostupan je u kombinaciji sa tri menjaca : 5-stepenim rucnim za model 2.0, 6-stepenim rucnim za snazniji 2.7 V6 model i 4-stepenim automatskim menjacem sa mogucnoscu sekvencijalnog menjanja stepeni prenosa. Cena npr. za model 2,0 sa 143KS i bogatim paketom opreme, iznosi prihvatljivih 24.000 evra sa  PDV-om pri cemu za Hyundai vazi opsta garancija od 3 godine.



General Motors je za specijalizovane novinare u Kaliforniji protekle nedelje organizovao probne voznje svojih novih serijskih modela Opela GT i obnovljene Opel Astre. Medjutim novinari su bili u prilici da voze jedan zanimljiviji auto i to koncept Chevrolet Sequel, hibridni auto predstavljen na salonu u Detroitu 2005. godine. Dakle Sequel koji za pogon ne treba benzin. Ni kapi, jer rec je o voznoj verziji najnaprednijeg automobila ikada konstruisanog. Tako barem tvrde u General Motorsu, a mi zasad nemamo razloga da se s tim ne slozimo. - Sequel jasno pokazuje da je nasa vizija automobila buducnosti realna i sasvim moguca - rekao je Larry Burns, potpredsednik GM-vog odeljenja za istrazivanje, razvoj i stratesko planiranje.
A da su na njemu dugo i ozbiljno radili, govori i cinjenica da je Sequel, kao sto smo naglasili na samom pocetku, prvi put promovisan 2005. na salonu automobila u Detroitu tada pod imenom GM Sequel. Rec je o prvom vozilu na svetu koji uspesno spaja pogonski sistem na vodonik s nizom naprednih tehnologija kao sto su posebne kontrole za upravljanje i kocenje, litijum-jonske baterije te lagana aluminijumska struktura. Kao gorivo koristi cisti vodonik dobijen reciklazom pa proizvodi samo vodenu paru. Dakle, motor s unutrasnjim sagorevanjem, benzin i mehanicke sisteme on zamenjuje pogonom na baterije, vodonikom i elektricnim sistemima. U Sequelu GM vidi auto koji ce zaintrigirati kupce. Sequel izmedju dva punjenja moze preci 480 km, a brzinu od 100 km/h dostize za oko 10 sekundi. U postojecim klasama automobila Sequel bi mogao da se svrsta medju crossover-terence jer nudi atraktivan dizajn, prostranu unutrasnjost i aluminijumsku karoseriju. Sequel ima nizak profil i platformu nalik na "skejtbord" na kome se nalazi celi pogonski, kocioni i sistem vesanja..  Novinari koji su ga vozili, kazu da je Sequel u voznji stabilan i upravljiv, da koci poput klasicnog automobila sa dobrim kocnicama.  



VW Golf VI

11 Feb 2007 - 00:48 Top secret Link

Poznato je da VW vec radi na novoj 6. po redu generaciji svog bestselera Golfa. Ali nije poznato kako ce taj novi Golf izgledati. Uvek "dobro obavesteni" nemacki AutoBild je nedavno objavio svoje vidjenje izgleda tog Golfa ali se na njihovim crtezima Golf VI vise prikazuje kao restilizovani aktuelni Golf V sa izmenjenim prednjim i zadnjim svetlima nego sto se radi o potpuno novoj generaciji. Zato su mnogo interesantniji ovi crtezi koje je za sajt Infomotori uradio stilista Andrea Rosati. Naime nova vrhuska VW-a na celu sa Martinom Winterkornom, planira da u buducnosti, dizajnerskim preokretom, VW modelima podari smeliji i privlacniji dizajn. Kao sto se vidi po ovim crtezima, Rosati je moguci izgled novog Golfa napravio ugledajuci se na koncept Iroc, predstavljen prosle godine, a koji najavljuje novi sportski coupe Scirocco. Sa ovakvim atraktivnim Golfom, VW bi definitivno raskrstio sa konzervatizmom prethodnih generacija Golfova ali bi to otvorilo i rizik neprihavatanja takvog novog Golfa kod tradicionalnih kupaca koji Golf kupuju bas zbog tradicionalnih vrednosti tog modela, medju koje spada i dizajn koji se nikad radikalno ne menja pa i samim tim i ne zastareva brzo.



Lumma BMW serija 1

11 Feb 2007 - 00:47 Tuning Link

Nedavno smo pisali o BMW-u M5 preradjenom kod tuning firme Lumma, a sada evo i sta ta ista tjuning kuca sprema kada je najmanji BMW, onaj iz serije 1, u pitanju. Za sada su dostupni samo ovi crtezi a podaci o doradama na motoru i ostaloj mehanici nisu poznati. Sudeci po onome sta su uradili BMW-u M5, ne treba sumnjati da ce i ovaj "malisan" dobiti visak konja pod haubom. Do tada dovoljne su i ove slike na kojima se vidi originalni aero body kit na karoseriji, koji ukljucuje novi prednji spojler sa vecim otvorom za vazduh na prednjem braniku, nove pragove, zadnji difuzor sa 4 izduvne cevi ( po dve na svakom kraju vozila ), nove retrovizore, spusteno sportsko ogibljenje, skinut znak BMW-a i dvobojnu karoseriju u kombinaciji plava-srebrna boja. Ovako obojen cak lici na nekadasnje automobile narodne milicije bivse SFRJ cija su vozila bilo ofarbana u plavo osim haube i zadnjih vrata koja su bila u beloj boji. Eto ideje gde da nasa policija nabavi nova i brza vozila.  



Novi Lotus Esprit

11 Feb 2007 - 00:45 Top secret Link

Evo i spijunskih slika novog sportiste, Lotusa Esprit najavljenog za 2009. godinu. Insajderi tvrde da ce novi Esprit imati ugradjen BMW-ov agregat ali se jos ne zna da li se radi o 4,4 ili 4,8 litarskog motoru koji razvija oko 370KS i sa kojim ce Esprit postizati maksimalnih 290 km/h. Specijalnost Lotusa ( mala tezina njihovih modela ) ce i ovde biti primenjena; naime novi Esprit bi trebao biti tezak samo oko 1200 kg zahvaljujuci koriscenju aluminijuma i karbon fibera. Kao sto smo rekli Esprit ce se pojaviti u prodaji u 2009. godini po ceni od oko 110.000 evra. U medjuvremenu je VW kupio Proton ( koji je dosadasnji vlasnik Lotusa ) pa se postavlja pitanje da li ce VW kupovati motore od BMW-a ili ce jednostavno iskoristi svoju ogromnu bazu motora pa ce u novi Esprit ubaciti recimo 4,2 litarski V8 motor sa 420KS iz Audija RS4 ?  



Prvi dizel motor iz Subarua

11 Feb 2007 - 00:43 Vesti Link

Konacno se i to desilo ! Japanski Subaru, poznat pre svega po odlicnim boxer motorima i simetricnom integralnom pogonu 4x4, za salon u Zenevi pocetkom marta sprema svoj prvi dizel motor. Time ce biti uklonjen i poslednji pravi nedostatak u ponudi ove marke bar sto se tice prodaje u Evropi gde jednostavno kupci traze dizelase koje Subaru dosad nije imao pa nije ni postizao neke rekorde u prodaji. U Americi je drugacije pa se nedostatak dizel motora nije odrazavao na prodaju dok Evropljani putnicke 4WD modele, terence i SUV vozila, kakve Subaru ima u ponudi, kupuju uglavnom sa dizelasima zbog manje potrosnje i veceg obrtnog momenta. Sada sa dolaskom ovog novog dizelasa iz Subarua, situacija u Evropi ce se promeniti na bolje, bar se tako nadaju u japanskoj firmi. Treba reci i to da je ovo i prvi dizel motor boxer koncepcije. Radi se o 4-cilindricnom bokser turbodizel motoru zapremine 1994 ccm, sa po dva bregasta vratila u svakoj glavi ( 2x2 ), snage 170 KS pri 4000 obrt./min i najveceg obrtnog momenta od 340 Nm pri 1700 do 3000obrt./min. Izveden je iz benzinskog motora ( 165 do 190 KS ), s kucistem, blokovima i glavama od aluminijuma. Opremljen je Boschovim dvostrukim sistemom common-rail III generacije, s piezo-brizgaljkama, koje omogucavaju izuzetna vozna svojstva i nisku potrosnju goriva. Zadovoljava ekoloske norme Euro 4, a prilagodjen je i za Euro 5, koje se ocekuju 2009. godine. Prvi Subaruov dizelas ugradjivati ce se prvo u modele Legacy, Outback i Forester, a kasnije se ocekuje i 6-cilindricni dizel za model Tribecu za sada nepoznate snage.



Alfa je ponudila novu specijalnu i limitiranu ediciju svog modela 147 pod nazivom Collezione. Poenta cele ogranicene serije jeste bogata oprema ugradjena u ovu verziju u kojoj se nalaze, izmedju ostalog, kozna unutrasnjost, multifunkcionalni volan, automatska klima, alarm, 6 vazdusnih jastuka, ABS+EBD, Traction control, 17-incni alu naplaci... Pomenuta koza u kabini se nudi u 3 boje a tu su i 3 posebne boje za karoseriju. Kupcima je ponudjeno da biraju izmedju verzije sa 3 ili sa 5 vrata a motori su u oba slucaja sa 120 konja bilo da se radi o benzincu ili dizelasu.



Izvrsni direktor Renaulta, Carlos Ghosn, najavio je da ce sledeca generacija modela Logan biti prodavana po ceni manjoj od 5000 dolara ( po trenutnom kursu dolara to iznosi 3840 evra ! ). Ghosn je cak najavio da ce se cena kretati u rasponu od 2000-4000 evra ali da je 4000 ipak mnogo realnija konacna cifra. Novi Logan ce, kao i dosad, biti namenjen uglavnom trzistima u razvoju sirom sveta a posebna paznja ce se obratiti na Kinu i Indiju. Sa novim Loganom, za koga se ne precizira kada ce se pojaviti, Renault ce uci u trzisnu trku sa Toyotom, Hyundai-jem i indijskom Tatom, koji su takodje najavili proizvodnju super jeftinih modela. Ghosn je takodje izjavio da se novi jeftini auto nece prodavati svuda u svetu i to zbog razlicitih bezbednosnih standarda koji vladaju u pojedinim zemljama. Citano izmedju redova, to znaci da ce se prilicno stedeti na materijalima i samoj proizvodnji ovog modela. Ghosn nije hteo ni da precizira pod kojom ce se markom prodavati novi super jeftini auto.



Nas generalni distributer za Peugeot vozila, Verano Motors, objavio je oglas  u kome trazi nove dilere po Srbiji kako bi prosirio svoju prodajno-servisnu mrezu. U oglasu se kaze : "Verano Motors, generalni distrubuter Peugeot automobila, skutera i originalnih rezervnih delova, zbog svoje bogate ponude komercijalnih vozila, jake servisne infrastrukture, velikog lagera originalnih rezervnih delova i specificne poslovne filozofije, jedna je od najuspesnijih kompanija u zemlji. Da bismo postigli jos bolji uspeh a nasim klijentima pruzili vece zadovoljstvo, potrebni su nam partneri za prodajno-servisnu mrezu u Krusevcu, Zrenjaninu, Vrscu, Novom Pazaru, Vranju, Zajecaru, Jagodini, Paracinu i distributeri Peugeot skutera u svim vecim gradovima u Srbiji. Ukoliko imate prodajni salon i i skustva u prodaji, javite nam se i postanite saradnik uspesnog tima". Telefoni Verano Motorsa : 011/3094511 i 011/3094509. Njihova internet adresa : www.verano.co.yu



Posle prezentacije studije Mondea karavan na proslogodisnjem salonu automobila u Parizu ( tek toliko da zagolica javnost i upozori konkurenciju sta se sprema ) evo sada konacno i prvih zvanicnih slika i informacija o novom Mondeu koji svoju svetsku premijeru ima naravno na salonu u Zenevi pocetkom marta. Konacno, jer bilo je vec krajnje vreme da Ford ponudi novi model u srednjoj klasi gde konkurencija odavno ima novije predstavnike kao sto su VW Passat, Peugeot 407, Alfa 159, pa i BMW "Trojka" i novi Mercedes C kao i najavljeni novi Audi A4, Renault Laguna i Citroen C5. Sada konacno ( opet ova rec ) i Ford konja za trku ima i to veoma spremnog. Naravno ove slike i informacije objavljujemo ekskluzivno prvi u Srbiji i medju prvima u svetu. U fabrickom saopstenju Forda, Mondeo se opisuje kao "dramaticno nov auto dizajniran da podigne ocekivanja kupaca u ovoj klasi sa svojom kombinacijom stila, dinamike i tehnologije". Kako ce ga kupci prihvatiti videcemo vec za neki mesec kada pocne prodaja ali nesumljivo Mondeo ima cime da ih privuce. Prvi Mondeo je inace predstavljen jos 1993. godine i od tada je iamo svojih uspona i padova. Sa novim modelom u Fordu veruju da ponovo imaju veliki i jak adut u rukama jer je aktuelni Mondeo, bez obzira na svoje mnogobrojne vrline, ipak u poslednje vreme ostajao po strani prilikom izbora kupaca. U Fordu cak naglasavaju da je novi Mondeo "najelegantniji auto koji su ikad proizveli i sigurno tehnoloski najnapredniji". Dizajnerski, novi Mondeo pripada novom Fordovom "kinetickom" pravcu dizajniranja vozila i odmah svojim izgledom stavlja do znanja da se radi o Fordu. Koliko je Mondeo privlacan i atraktivan mozete i sami da zakljucite po ovim slikama a narocito u oci upadaju siroka "ramena" i prokupeovski krov. U prostranijoj kabini u Fordu obecavaju vise komfora i visi kvalitet ugradjenih materijala i naravno bolji kvalitet izrade. U serijskoj opremi Mondea sada se nalaze sistemi kao sto su : ABS, EBD, BAS, ESP ( elektronska kontrola stabilnosti), alarmni uredjaj, klima, svetla "follow-me-home", putni kompjuter i sl. Kao i dosad u ponudi su 3 karoserijske verzije : klasicna limuzina, hatchback sa 5 vrata i Estate odnosno karavan. Kao i do sada vrhunac opreme predstavljaju verzije Ghia i Titanium X. Mondeo dobija keyless karticu za ulazak u auto bez upotrebe kljuca za otvaranje vrata kao i keyless start odnosno "Ford Power" dugme za startovanje motora; tu je i informativni displej HMI ( Human Machine Interface ), adaptivni cruise control, pa elektronska kontrola pritiska u pneumaticima i sl. Od kada se pojavio, Mondeo vazi za auto sa izuzetnim voznim osobinama i vrhunskim upravljanjem, pa je to bio dodatni motiv da u Fordu uloze jos vise truda na poboljsanju voznih osobina novog Mondea. Osim toga poboljasana je zvucna izolacija odnosno smanjena je buka u kabini. Od motora na raspolaganju su sledeci agregati; prvo dizelasi :   

-1.8 litaraski Duratorq TDCi dizel u 2 verzije : sa 100KS ili 125KS u kombinaciji sa rucnim 5-stepenim menjacem s tim sto se snaznija verzija sa 125 konja moze dobiti i sa 6-stepenim manuelnim menjacem. 

 -2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 140KS i 6-stepenim manuelni mmenjacem

-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 130KS  sa novim Durashift 6-stepenom automatskom transmisijom. Tu su i benzinci :

-1.6 litarski Duratec Ti-VCT sa 110KS ili 125KS, u oba slucaja sa 5-stepenim manuelnim menjacem    

-2.0 litarski Duratec HE sa 145KS sa Durashift 5-stepenim rucnim menjacem.  

- Novi 2.3 litarski Duratec HE sa 161KS i Durashift 6-stepenim automatikom.

-2.5 litarski Duratec 5-cilindricni sa 220KS i Durashift 6-stepenim manuelnim menjacem.

Cene ce se npr. u Belgiji kratati ovako : za Mondeo hatchback sa 5 vrata i 1,8 TDCi motorom od 125KS ona iznosi 24600 evra a za karavan sa istim motorom cena je 25550 evra. 



Kada smo pisali o dolasku novog Mitsubishija Outlander na nase trziste pomenuli smo da ce i Peugeot i Citroen na njegovoj osnovi napraviti svoje prve SUV modele.To se i desilo odnosno i Peugeot i Citroen su najavili svetsku premijeru svojih novih "terenaca" za skorasnji salon automobila u Zenevi (8.-18. mart). Francuzi su doduse objavili nekoliko slika ovih modela jos prosle godine ali ovo u Zenevi ce biti njihovo prvo pojavljivanje u javnosti i najava njihovog skorog dolaska na trziste. Prvo o modelu C-Crosser kako se zove Citroenov SUV. C-Crosser objedinjuje prilicno misicave obline terenca, dinamicnost sportskog vozila i elegantne detalje limuzine visoke klase ne udaljavajuci se previse od vizuelnih karakteristika Citroena. Sto se samog oblika tice, primecuje se nekoliko karakteristicnih detalja kao npr. linija krova koja pada prema zadnjem delu vozila, visoka donja linija prozora sa strane a narocito njegovi jako naglaseni blatobrani; sve to doprinosi utisku jednog mocnog i dinamicnog SUV vozila kako i prilici. Novi SUV moze prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujuci pre svega integralnom pogonu 4x4. Pomenuli smo 7 putnika. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedista i 2 pomocna pozadi dakle nesto kao 5+2 konfiguracija. Pri tom sedista u 2. redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktican ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (kada je u funkciji 5 sedišta) iznosi 441 litar a ako se obori i drugi red sedišta, dobija se svih 1686 litara. Dimenzije mu iznose DxSxV : 4640 mm/1810 mm/1710mm. Za razliku od Mitsubishija Outlander koji ima u ponudi i benzinske motore, Citroen i Peugeot ce, bar u pocetku, imati na raspolaganju samo jedan dizel motor mada postoje najave da ce se u ove modele u buducnosti ugradjivati i benzinac od 2,4 litra sa 170KS. Ipak, u pocetku u ponudi ce biti samo 2,2 litarski HDi dizel motor, snage 156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postize pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv cadji a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjac je 6-stepeni rucni a prema podacima same fabrike potrosnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina iznosi tacno 200 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,9 sekundi. Sve sto je napisano za Citroen C-Crosser (motori, dimenzije, performanse) prakticno vazi i za Peugeot 4007 takodje prvi pravi SUV u ponudi Peugeota. Peugeot je doduse jos tokom osamdesetih godina proslog veka imao u ponudi i terenac P4 koji nije bio nista drugo do Mercedes/Puch G sa znackom francuske fabrike ali 4007 je prvi SUV model Peugeota. Razlike u odnosu na blizanca iz PSA grupe, Citroena C-Crosser ali i u odnosu na Mitsubishi Outlander, svode se prakticno samo na originalniji prednji kraj koji ima drugacije oblikovana svetla, drugaciju masku i, narocito, veci i agresivniji prednji branik sa velikim otvorom za vazduh. Iznutra se razlikuju samo po znaku proizvodjaca na volanu. Kao i Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 koristi isti dizel motor 2,2 HDi sa 156KS koji je inace razvijen zajedno sa Fordom. Tako da su i vozne karakteristike i performanse jednake Citroenovom C-Crosseru. Prodaja pocinje na leto ove godine ali to vazi za zapad Evrope a kada ce stici kod nas nije jos poznato, mada se to ocekuje u drugoj polovini godine. Nije poznato ni da li ce se pojaviti na nasem salonu automobila u Beogradu krajem marta.



Peugeot je pripremio novi koncept za salon automobila u Zenevi koji pocinje pocetkom marta. Radi se o studiji 207 SW Outdoor koja pokazuje konacni izgled nove karavan verzije malog Peugeota koja ce se pojaviti tokom ove godine. Pitanje je da li ce se i ova atraktivna Outdoor varijanta pojaviti u zvanicnoj ponudi Peugeota makar kao opcija. Inace na 207 Outdoor studiji jasno se vide uticaji dizajna veceg 407 SW pa i manjeg modela 1007. Koncept raspolaze sa hromiranim krovnim nosacima, staklenim panoramskim krovom, snaznjim tj ojacanim branicima na koje se nadovezuju prosireni blatobrani i pragovi koji ovoj studiji daju malo agresivniji i svakako privlacan izgled. Pozadi upadaju u oci nova svetla LED tehnologije kakve serijska verzija verovatno nece imati. 207 SW Outdoor je duzine 4156 mm dakle 120 mm duze od hatchback verzije a medjuosovinsko rastojanje iznosi 2540 mm sto je isto kao i kod pomenutog hatchbacka. Sirina je 1748 mm a visina 1555 mm. Kako se ocekuje obicna, serijska varijanta 207 SW bice u prodaji tokom leta. U informaciji se ne pominje koji motor pokrece studiji ni to da li mozda ima integralni 4x4 pogon.