home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Škoda je, samo za Veliku Britaniju, pripremila posebnu i limitiranu seriju, sada već stare, Fabije vRS koja će se proizvesti samo u 1000 komada. Znaci raspoznavanja ove serije su Race plava boja karoserije, crvena kočiona klješta i crna kožna sedišta. U opremi su i cruise control i CD changer sa 6 diskova kao i mogućnost da odaberete broj koji želite na sedištima od 001 do 1000. Naravno ova poslednja mogućnost važi samo za najbrže. Cena ove ograničene serije je 12990 funti a motor je dizel 1,9 TDI sa 130KS i 310Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9,5 sekundi a maksimalna brzina 201 km/h. Inače potpuno nova Fabia stiže u Veliku Britaniju u maju ove godine a nova vRS verzija se očekuje tek sredinom 2008. godine. 





Renault Scenic Qonquest

21 Feb 2007 - 13:08 Noviteti Link

Renault je od 2000. do 2003. godine nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest koji svoju svetsku premijeru ima početkom marta na salonu u Ženevi. Naravno, kao i ranije ne radi se o pravom SUV automobilu. Reč je, pre svega, o praktičnom minivanu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta, i to povišenim klirensom za 20 mm i povećanim alu točovima. I izgled je doteran ( tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl. ) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Motori su sledeći : benzinci 1,6 16v sa 110KS i 2,0 16v sa 135KS a od dizelaša u ponudi su 1,5 dCi sa 105KS i 1,9 dCi sa 130 konja. U serijskoj opremi, sem pomenutih alu točkova, su i ESP sistem i parking senzori. Sa ovim modelom, Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela-CrossGolf i CrossTouran.



Kao što smo pisali, Dacia Logan MCV odnosno karavan verzija, počinje da se prodaje u Srbiji od 10. marta mada će svoju zvaničnu promociju imati nešto kasnije, na salonu u Beogradu koji počinje 23. marta i traje do 1. aprila. Sada ponovo pišemo o Loganu MCV jer je konačno poznata i zvanična cena za taj model kod nas. Najjeftiniji Logan MCV kod nas će koštati 8626 evra sa PDV-om. To je nešto manje od ranije najavljenih 9200 evra. Po toj ceni dobija se verzija sa benzinskim 1,4 litarskim motorom i 75KS i 5 sedišta a uz doplatu može se doplatiti i za dodatna dva pa je Logan MCV najjeftiniji auto sa 3 reda sedišta i mesta za 7 putnika na tržištu. Osim tog motora u ponudi je i benzinski motor od 1,6 litra u 2 verzije; sa 90 i 105 konja kao i dizelaš 1,5 DCi od 70KS. Inače Logan MCV je od obične limuzinske verzije duži za 20 cm mm pa dostiže 4,45 metra. I međuosovinsko rastojanje je produženo i to čak za 27 cm pa iznosi 2900 mm. Zapremina prtljažnika obuhvata 730 litara a kada se obore zadnja sedišta, čitavih 2350 litara ! Dakle osim cene, aduti Logana u karavan verziji su i prostrana unutrašnjost i ogroman prtljažnik. Opširnije o Loganu MCV pišemo u našoj rubrici Predstavljamo.    



Škoda Octavia Scout

21 Feb 2007 - 01:00 Noviteti Link

Još u septembru prošle godine na salonu automobila u Parizu, Škoda je prikazala novu, proterensku verziju modela Octavia nazvanu Scout. Sada je konačno taj model na raspolaganju i novinarima a uskoro će i prvi kupci moći da sednu u njega. U zapadnoj Evropi naravno jer kod nas još nije u prodaji. Kod nas će verovatno biti prikazan na salonu u Beogradu krajem marta a kada će početi prodaja kod nas i po kojoj ceni, još je nepoznato. Da se vratimo samom Scoutu. Ako su vam poznati automobili poput Audija Allroad Quattro i Volvo-a XC70, već znate o čemu je ovde reč. Poput pomenutih modela i Octavia Scout je nastala na osnovi karavan verzije običnog putničkog modela ( u ovom slučaju na osnovi Octavije Combi 4x4 ), samo što je dobila pogon na sva 4 točka i povišen klirens ( rastojanje automobila od tla ) za 16 mm u odnosu na standardnu Octaviu Combi 4x4 kao i modifikovan, robusniji spoljašnji izgled pomalo u maniru pravih "terenaca". U taj offroad estetski paket spadaju robusniji branici, prošireni blatobrani i pragovi, veći točkovi i sl. Zbog celog paketa Octavia Scout zaista izgleda kao terensko vozilo koje može i da ( ponekad ! ) siđe sa asfalta. Od motora su na raspolaganju benzinski 2,0 FSI sa 110Kw/150KS i dizelaš 2,0 TDI motor sa 103Kw/140KS. I na kraju cena koja baš i nije mala. U Austriji npr. za benzinca treba platiti 29830 a za dizel verziju pozamašnih 31160 evra. 

 



O novom Citroenu C4 Picasso već smo pisali kada su se početkom januara pojavile prve zvanične slike i informacije. Tokom protekle nedelje, u blizini španske Barcelone, za novinare su organizovane test vožnje pa vam sa hrvatskog sajta autoweb.hr prenosimo ( delimično skraćen ) njihov test ovog noviteta:

 (Dalje)

Stiže i Audi S5 !

20 Feb 2007 - 22:28 Noviteti Link

Znak uzvika u naslovu zbog brzine kojom su procurele slike sportske verzije novog Audija A5. Naime samo nekoliko sati posle prvih slika "običnog" A5, pojavile su se, opet pre vremena, i slike sportske varijante novog coupea sa oznakom S5. I Audi S5 će svoju premijeru imati na salonu u Ženevi početkom marta. Iako nema zvaničnih informacija, očekuje se da će i novi S5 imati poznati 4,2 litarski V8 motor kao i Audi S4 koji razvija 340KS. Kao i svi S modeli iz Audija, i S5 će imati sportsko ogibljenje, povećane točkove i jače kočnice, nekoliko izmenjenih detalja na prednjem ( doterana maska i agresivniji branici ) i zadnjem delu karoserije ( 4 izduvne cevi ), elemente interijera od karbon fibera i izbor između 6-stepenog ručnog ili DSG menjača. Sada nam ostaje samo da čekamo na novi RS5 !



EDO Maserati MC 12XX

20 Feb 2007 - 22:27 Tuning Link

Edo Competition, specijalista za modifikovanje Porsche-a i ostalih egzotičnih automobila, ponovo je doterao svoj prethodni projekat Maserati MC-12R i iz njega izvukao još više snage. Taj EDO Maserati MC-12R već je razvijao 70 konja više od fabričkog Maseratija MC12 a ovaj novi EDO Maserati MC 12XX ( na slici ) razvija čak 800KS pa mu ova kombinacija boja ( narandžasto-crna ), koja liči na izgled neke zmije otrovnice, savršeno odgovara. Uglavnom nemački inženjeri iz EDO Competition su povećali zapreminu V12 motora na 6,3 litra i izvukli 588Kw/800KS pri 8500 obrt./min. i maksimalni obrtni momenat od 780Nm pri 5800 obrt./min. EDO tvrdi da ovaj Maserati MC 12XX ubrzava do 100 km/h za 3,2 sekunde i postiže maksimalnih 390 km/h. Masa automobila je smanjena za dodatnih 100 kg zahvaljujući, pre svega, ogromnim ali laganim alu točkovima od 19 inča napred odnosno 20 inča pozadi.



Severnokorejski "voljeni vođa" Kim Jong-Il, naredio je konfiskaciju svih japanskih automobila u toj komunističkoj zemlji, nakon što ga je jedan japanski auto blokirao u saobaraćaju u trenutku kada se uputio da oda počast balsamovanom telu svog oca, osnivaču DNR Koreje Kim Il-Sungu ! Kad si diktator, može se ! Ipak koliko god ovaj potez pomenutog diktatora izgledao bizaran, stvarni povod "pogromu" japanskih automobilia leži u činjenici da je Japan jedna od zemalja koji su uvele sankcije Severnoj Koreji zbog nuklearnog programa te zemlje. Dakle ovo se može shvatiti i kao politička poruka Japanu i ostalim zemljama, protivnicima Severnokorejskog nukleranog naoružanja. Ipak analitičari procenjuju da iskorenjivanje japanskih automobila sa ulica i gradova u Severnoj Koreji uopšte neće ići lako jer oni predstavljaju ogromnu većinu vozila u toj zemlji. A Kim Jong Il ne mora da se brine za svoje automobile. Njega njegova uredba ne "kači", pošto vozi BMW i Mercedes i slična vozila. 



Ovo je novi Audi A5

20 Feb 2007 - 12:25 Noviteti Link

Posle zaista mnogo špekulacija o izgledu novog Audijevog coupe modela A5, evo i prvih zvaničnih slika tog automobila koje su procurile u javnost. Premijera naravno na skorašnjem salonu u Ženevi početkom marta. A5 je prvi veći coupe nemačke marke, pozicioniran negde između modela A4 i A6 i predstavlja konkurenciju BMW-u serije 3 i Mercedesu CLK. Prilično je veći od modela TT i, za razliku od njega, A5 je pravi četvorosed. Precizne dimenzije nisu saopštene samo se zna da je duži od modela A4 i da je A5 prvi Audi koji koristi novu modularnu platformu na kojoj će kasnije nastati i novi A4 i A6. Za sada se pominju 3,0 TDI V6 i 3,2 FSI V6 motori sa 238 odnosno 265 konja a kasnije stižu i sportski modeli poput S5 i RS5. Takođe, najavljuje se da će budući A5 cabrio naslediti aktuelne A4, S4 i RS4 kabriolete. Od menjača, na raspolaganju su 6-stepeni manuelni menjač, zatim Multitronic CVT i DSG menjačke kutije. Kasnije će A5 dobiti i varijantu Quattro sa integralnim pogonom. Audi obećava veoma precizno upravljanje zahvaljujući poziciji motora koji se nalazi iza prednjih točkova što kod modela A5 rezultira najboljom distribucijom težine u odnosu na bilo koji Audi sem modela R8 koji ima centralno smešten motor.




Pre neki dan smo objavili crteže novog Maseratijevog coupea spremnog za salon u Ženevi koji počinje početkom marta. Evo sada smo u prilici da vam prvi u Srbiji i među prvima u svetu pokažemo kako izgleda definitivna verzija tog modela. Ovo su naime prve zvanične slike Maseratija GranTurismo za 2007. godinu čiji dizajn potpisuje studio Pininfarina mada su proteklih meseci bile prisutne informacije da se za izgled pobrinuo drugi italijanski dizajn studio-Italdesign. U auto ( sa 2+2 sedišta ) je ugrađen 4,2 litarski V8 motor sa 405KS. Raspored težine je skoro idealan; napred 49% a pozadi 51%. Dizajnerski se novi model prilično oslanja na postojeći Maserati Quattroporte a napred se posebno ističe tradicionalni gril Maseratija sa trozupcem u sredini kao zaštitnim znakom marke. Detaljniji podaci o novom coupeu, kao i cena i termin početka prodaje, biće poznati na salonu u Ženevi.



Posle 4 godine i 300.000 proizvedenih primeraka, na tržište stiže novi, bolje reći obnovljeni VW Touareg. Ipak, budući da novi Toureg donosi čak 2300 izmena u odnosu na prethodnu verziju možda se i može nazvati novim modelom mada se dizajnerski ne razlikuje previše od prethodnika. Bilo kako bilo, specijalizovani novinari su upravo imali priliku da isprobaju novi Toureg na svetskoj prezentaciji u Tunisu. Malo o promenama na dizajnu koje donosi novi Touareg. Uglavnom, napred nova maska, modernija svetla i pomalo sportski oblikovan prednji branik kao i novi alu točkovi Novi su i retrovizori sa LED žmigavcima. Dinamičnija forma vidljiva je i sa strane dok je pozadi za svežinu zaslužan novi dizajn svetala  (takođe u LED tehnologiji), završetak izduvnog sistema i krovi spojler. Promene u unutrašnjosti svode se na nova sedišta, kvalitetnije materijale, novi funkcionalniji "displej" i bogatiju opremu. I dok se za dizajn može reći da se nije desilo ništa revolucionarno, za ono što se krije ispod lima vrede neki drugi epiteti. Upravo na Touaregu, VW premijerno predstavlja svoj prvi V8 4,2 litarski benzinski motor sa FSI tehnologijom direktnog ubrizgavanja. 350KS i 440Nm obrtnog momenta sasvim sigurno će VW-u i njegovom SUV-u obezbediti nove kupce posebno one visokih prohteva. Naravno, mesto top verzije i dalje je rezervisano za W12 varijantu sa 450KS. Naravno to nije sve o motorima. U ponudi je i benzinac V6 ( 3,6 FSI i 280KS ), dok dizel paletu čine tri motora. Bazni 2,5 TDI razvija 174KS, sledi 3,0 V6 TDI od 225KS i na kraju odličan 5,0 V10 TDI motor sa 313KS. Svi motori, osim najslabijeg, isporučuju se sa Tiptronic automatskim menjačem. I što se tiče voznih osobina, Touareg pokazuje značajan napredak. Doterano vešanje, ARP sistem zaštite od prevrtanja, ESP, i prvi na svetu ABS Plus sistem, pomažu Touaregu u vožnji kroz razna bespuća. Prema tvrdnjama fabrike, ABS Plus sistem skraćuje značajno zaustavni put, pa i do 20 odsto.   Touareg može i automatski održavati sigurnu udaljenost od vozila ispred, a po potrebi se i sasvim zaustaviti. U opremi je i sistem koji eliminiše mrtvi ugao, upozoravajući vozača o automobilu koji se nalazi u mrtvom uglu. I iznenađenje za kraj. I to pozitivno. Naime uprkos svim promenama, novi Touareg je od prethodne generacije jeftiniji (!) za 1500 evra pa cena na zapadu evrope počinje od  48950 evra. Novi Touareg uskoro stiže i kod nas po, zasad, nepoznatoj ceni mada se pominje cifra od oko 50.000 evra sa PDV-om za bazni model.



Kada smo pisali o novom Mercedesu C klase, napomenuli smo da uskoro, već u septembru ove godine za salon u Frankfurtu, stiže i karavan verzija tog modela. Sada smo, zahvaljujući američkom sajtu The car connection, u prilici da vidimo kako taj model izgleda budući da je testo vozilo prilično slabo kamuflirano. Snimci su inače napravljeni na severu Švedske pre nekoliko dana. Kao i nova limuzinska varijanta i model-T (kako Mercedes zvanično zove karavan verzije svojih modela), kupci će moći da nabave sa sledećim motorima : benzincima C180 ( 156KS ), C200 ( 184KS ), C230 ( 204KS ), C280 ( 231KS ) i C350 (272KS). Dizelaši su : C200 CDI ( 136KS ), sledi C220 CDI ( 170KS ) i C320 CDI sa 224KS.



Italijanski dizajn studio Fioravanti ( postoji od 1987. godine ), će na predstojećem salonu automobila u Ženevi izložiti svoju najnoviju studiju sa imenom Thalia. Biće zanimljiva, ako je bude, reakcija iz Renaulta pošto i francuski proizvođač za limuzinsku verziju Clia, koristi ime Thalia, muze iz grčke mitolgije. U svakom slučaju, Fioravanti Thalia izazvaće sasvim dovoljno intersovanja publike u Ženevi, pre svega, svojim neobičnim formama jednog modernog crossover automobila koji kombinuje elegantan stajling i funkcionalni karakter. Više informacija o ovoj studiji će biti saopšteno na salonu u Ženevi.



I GM sprema svoj Logan

19 Feb 2007 - 13:09 Top secret Link

Kako piše Automotive News, najveći svetski ( koliko još dugo ? ) proizvođač automobila GM, takođe radi na razvoju ekstremno jeftinog porodičnog modela za rastuća tržišta trećeg sveta, nešto u stilu Renaultovog globalnog projekta Logan. Po trenutnim vestima, projekat je tek u fazi nacrta a pojaviće se na tržištu 2010. ili 2011. godine i to pod imenom Chevrolet. Auto će se prodavati, pre svega, u zemljama poput Rusije, Indije, Južne Amerike, Kine kao i državama centralne i istočne Evrope. Razvoj i proizvodnja ovog modela biće prepuštena korejskoj ili brazilskoj filijali Chevroleta. Za sada nema planova da se ovaj super jeftini auto pojavi u prodaji i na tržištima zapadne Evrope ili SAD-a. Da podsetimo i Toyota, indijska Tata kao i VW rade na razvoju svog superjeftinog modela namenjenog tržištima trećeg sveta.



Pisali smo o navodnoj želji DaimlerChryslera da se "otarasi" američkog dela kompanije odnosno Chryslera. Navodno je interes za Chrysler pokazao GM o čemu smo već takođe pisali ali sada, po pisanju nekih američkih sajtova i južnokorejski Hyundai izgleda ima želju da preuzme Chrysler ! Doduše Hyundai i Chrysler već dele 2.4-litarski tzv. "world engine" ( svetski motor ) a ako se pokažu tačnima ove glasine o zainteresovanosti Hyundaija, njihove veze bi mogle u budućnosti biti znatno čvršće. Po američkim izvorima, Hyundai je, pre svega, bacio oko na Chryslerovu ogromnu dilersku odnosno distributersku mrežu. Da je neko pre 20 godina rekao ljudima iz Chryslera daće ih dve decenije kasnije možda kupiti tamo neki korejski proizvođač čije ime ne mogu ni da izgovore pravilno, ne bi verovali !