home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

BMW kupio John Cooper Works

14 Feb 2007 - 16:55 Vesti Link

BMW je otkupio firmu John Cooper Works ( JCW ), proizvođača tuning kitova i dodataka za automobile Mini. Mike Cooper, sin pokojnog Johna Coopera koji je zaslužan za originalni Mini Cooper iz šezdestih godina prošlog veka, sa BMW-om je postigao dogovor o prodaji JCW-a, a pojedinosti iz kupoprodajnog ugovora nisu saopštene. Cooper tako postaje još jedan član BMW porodice. Mike Cooper je i pokrenuo proizvodnju delova za novog Minija koji su u početku prodavani putem Minijevih službenih prodajnih salona, da bi vremenom postali toliko popularni da ih je BMW počeo ugrađivati već u samoj fabrici. Ovaj potez će omogućiti BMW-u proizvodnju vlastitih performance kitova za buduće Minije pod Cooperovom oznakom. Najsnažniji paket koji JCW trenutno nudi je 210 KS snažni kit za Mini Cooper S ( na slici ), a najvažnije od svega je da je pokriven fabričkom garancijom.

Izvor : autonet.hr





Iako smo pre nekoliko dana prvi u Srbiji i među prvima u svetu već objavili prve zvanične slike novog Mondea u sedan verziji, evo još nekoliko novih slika ovog noviteta, ovog puta u karavan i hatchback verziji sa 5 vrata. U fabrickom saopštenju Forda, Mondeo se opisuje kao "dramatično nov auto dizajniran da podigne očekivanja kupaca u ovoj klasi sa svojom  kombinacijom stila, dinamike i tehnologije". Kako će ga kupci prihvatiti videćemo već za neki mesec kada pocne prodaja ali nesumljivo Mondeo ima cime da ih privuče. Prvi Mondeo je inače predstavljen jos 1993. godine i od tada je iamo svojih uspona i padova. Sa novim modelom u Fordu veruju da ponovo imaju veliki i jak adut u rukama jer je aktuelni Mondeo, bez obzira na svoje mnogobrojne vrline, ipak u poslednje vreme ostajao po strani prilikom izbora kupaca. U Fordu čak naglasavaju da je novi Mondeo "najelegantniji auto koji su ikad proizveli i sigurno tehnološki najnapredniji". Dizajnerski, novi Mondeo pripada novom Fordovom "kinetičkom" pravcu dizajniranja vozila i odmah svojim izgledom stavlja do znanja da se radi o Fordu. Koliko je Mondeo privlačan i atraktivan možete i sami da zaključite po ovim slikama a naročito u oči upadaju široka "ramena" i prokupeovski krov. U prostranijoj kabini u Fordu obećavaju više komfora i viši kvalitet ugrađenih materijala i naravno bolji kvalitet izrade. U serijskoj opremi Mondea sada se nalaze sistemi kao sto su : ABS, EBD, BAS, ESP ( elektronska kontrola stabilnosti ), alarmni uredjaj, klima, svetla "follow-me-home", putni kompjuter i sl. Kao i dosad u ponudi su 3 karoserijske verzije : klasična limuzina, hatchback sa 5 vrata i Estate odnosno karavan. Kao i do sada vrhunac opreme predstavljaju verzije Ghia i Titanium X. Mondeo dobija keyless karticu za ulazak u auto bez upotrebe ključa za otvaranje vrata kao i keyless start odnosno "Ford Power" dugme za startovanje motora, tu je i informativni displej HMI ( Human Machine Interface ), adaptivni cruise control, pa elektronska kontrola pritiska u pneumaticima  i sl. Od kada se pojavio, Mondeo važi za auto sa izuzetnim voznim osobinama i vrhunskim upravljanjem, pa je to bio dodatni motiv da u Fordu ulože jos više truda na poboljšanju voznih osobina novog Mondea. Osim toga poboljašana je zvučna izolacija odnosno smanjena je buka u kabini. Cena npr. u Belgiji za Mondeo 1,8TDCi sa 125KS i u hatchback verziji sa 5 vrata iznosi 24600 a u karavan verziji 25550 evra. Od motora na raspolaganju su sledeći agregati; prvo dizelaši :   

-1.8 litaraski Duratorq TDCi dizel u 2 verzije : sa 100KS ili 125KS u kombinaciji sa ručnim 5-stepenim menjacem s tim što se šnaznija verzija sa 125 konja moze dobiti i sa 6-stepenim manuelnim menjačem. 

 -2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 140KS i 6-stepenim manuelnim menjačem

-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 130KS  sa novim Durashift 6-stepenom automatskom transmisijom. Tu su i benzinci :

-1.6 litarski Duratec Ti-VCT sa 110KS ili 125KS, u oba slučaja sa 5-stepenim manuelnim menjačem   

-2.0 litarski Duratec HE sa 145KS sa Durashift 5-stepenim rucnim menjačem. 

- Novi 2.3 litarski Duratec HE sa 161KS i Durashift 6-stepenim automatikom.

-2.5 litarski Duratec 5-cilindricni sa 220KS i Durashift 6-stepenim manuelnim menjačem.




BMW 3 cabrio M Package

14 Feb 2007 - 13:15 Tuning Link

BMW je objavio prve zvanične slike serije 3 u kariolet verziji sa sportskim M paketom opreme. Ovaj sportski kit može se doplatiti u svim verzijama ovog kabrija a sadrži M aerodinamički body styling paket, tvrđe podešeno i 15 mm spušteno ogibljenje i 18 inčne točkove ( kao opcija nude se i 19 inčni ). U kabini, M Package donosi nova sportska kožna ili sedišta u alkantari, kožne ručice menjača, ručne kočnice i isti takav volan. M paket se nudi sa posebnim bojama karoserije i to : Titanium Silver, Black Sapphire, Le Mans Blue, Sparkling Graphite, Alpine White i Crimson Red.



Za Salon automobila u Ženevi, koji počinje početkom marta, Ford najavljuje novi model C-MAX sa velikim izmenama na dizajnu kako spolja tako i iznutra. Kako je aktuelna verzija kritikovana zbog nedovoljno zanimljivog izgleda i prevelike sličnosti sa običnim Focusom, u Fordu su na novoj verziji primenili svoj tzv. kinetički dizajn tako da obnovljeni C-MAX izgleda daleko atraktivnije i više nalik na veći model S-MAX (aktuelni evropski automobil godine). Usput je auto izgubio ime Focus u imenu tako da se sada umesto punog naziva Focus C-MAX zove jednostavno C-MAX. Spolja novi model odlikuju nova maska, svetla, nova hauba, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh i nova svetla za maglu. Pozadi, osim neizbežno doteranog branika, najzanimljiva su zadnja svetla i to ne zbog neke promene u izgledu već po upotrebljenoj LED tehnologiji. Uglavnom ceo auto je mnogo atraktivniji i privlačniji. Da ne bi ostalo samo na spoljašnjim korekcijama izgleda i unutrašnjost je kompletno prerađena uz primetan porast kvaliteta upotrebljenih materijala. Nova je centralna konzola i instrument tabla, oplate vrata i dizajn sedišta. Uz sve to ima više mesta za sitnice. Posebno zanimljiva će biti i opcija staklenog panoramskog krova i mogućnost uklanjanja srednjeg sedišta u drugom redu. Odlične vozne osobine (dobro ležanje, precizno i lako upravljanje) se kod Forda ionako podrazumevaju pa ni novi C-MAX nije izuzetak. Dužina ovog Forda iznosi 4372, širina 1825, visina 1588, međuosovinsko rastojanje 2640 mm dok je zapremina prtljažnika 473 litra (sa oborenim zadnjim sedištima 1633 litra). Da kažemo dau rezervoar može stati 63 litra goriva a da su točkovi veličine 16 ili 17 inča, zavisno od verzije. Od motora su na raspolaganju benzinci od 1,6 litara (74kW/100KS i 150Nm), 1,8 (92kW/125KS i 165Nm) i 2,0 litra (107kW/145KS i 185Nm). U ponudi je i Flexifuel 1,8 L agregat koji kao gorivo koristi E85 bioetanol. Od dizelaša u ponudi su četiri TDCi motora, zapremine 1,6 litra (u dve verzije sa 66kW/90KS i 215Nm kao i 80kW/109KS i 240Nm), 1,8 litarski (85kW/115KS i 280Nm) i 2,0 litra sa snagom od 100kW/136KS i 320Nm. Potrošnja kod dizelaša izgleda ovako : najmanji agregat sa 90KS troši 4,8 litra na 100 km, verzija sa 109KS se zadovoljava sa 4,9 litra a snažniji agregati sa 115 i 136KS, sa 5,4 odnosno 5,8 litra dizela na 100 km. Maksimalne brzine se kreću od 174 km/h (koliko ide najmanji dizel sa 90KS, pa do 203 km/h, koliko postiže najjači benzinac sa 145KS. Menjači su manuelni sa 5 i 6 stepeni a uz 2,0 litarski benzinac opciju predstavlja 4-stepeni automatik.




Švajcarski Rinspeed je stekao ime zbog svojih, hmm, neobičnih  ( blago rečeno ) koncept vozila a ovaj novi najavljen za, a gde bi drugo, salon u Ženevi 2007.godine je još jedan takav. eXasis je napravljen od high-tech plastike a pokreće ga bioetanol što je još jedan zaštitni znak Rinspeeda. Svi njihovi prototipovi naime nude nova rešenja za zaštitu okoline pa tako i eXasis nije izuzetak. Ono što je zanimljivo i što se odmah i primećuje je oblik ovog koncepta u obliku cigare ( mada asocijacija na pušenje i dim sa pažnjom Rinspeeda za zaštitu zdravlja čoveka baš i ne idu zajedno ) a kao da ni to nije dovoljno cela karoserija (?) sa ovako izbačenim točkovima je providna a nudi mesta za 2 putnika u stilu tandema, gde jedan sedi iza  drugoga. A sad najlepše. Naravno ako volite lagane automobile sa velikom snagom i uživanje u sportskoj vožnji. eXasis je težak samo 750kg a pokreće ga 2-cilindrični motor sa 8 ventila, koji iz 750 kubika sa turbo punjačem izvlači lepih 150KS i 150Nm. Što znači da 1 KS mora da izadje na kraj sa samo 5kg težine ovog koncepta a što je na nivou jednog Porschea. Pri tome ubrzanje do stotke iznosi 4,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 210 km/h.



Posle više od godinu dana od kako postoji, Fiat-Lancia klub Srbija organizuje okupljanje zaljubljenika u italijanske automobile, njihov šarm, lepotu i brzinu i to u subotu 17. februara ispred Beogradske arene sa početkom u 15h. Članovi kluba će se potruditi da bude nekih zanimljivih sadržaja, naravno i dobre zabave i druženja. Link ka zvaničnom forumu ovog kluba : 

http://www.cannonballforums.se/index.php?f=96



MTM Audi S3

14 Feb 2007 - 00:43 Tuning Link

Nemački tjuner MTM ( Motoren Technik Mayer ) uzeo je u svoje ruke ionako potentni Audi S3 sa 265 konja i 350Nm obrtnog momenta a rezultat vidite na slikama. Jednostavno rečeno MTM je od jednog "običnog" hečbeka napravio trkačku mašinu. MTM je ponudio dva paketa za povećanje snage ovog Audijevog modela. Prvi paket podrazumeva rast snage na 310KS i 400Nm a drugi na svih 330 konja i 420Nm. Ovaj potonji postiže 264 km/h i ubrzava do stotke za 5,1 sekundu. Osim povećanja snage, MTM u ovaj Audi S3 ugrađuje i svoj originalno razvijeni kočioni sistem ( diskovi su od 330x32 mm pa do 380x34 mm ) i izduvni sistem sa 2 "lule" pozadi prečnika 80 mm. Ogibljenje po želji može biti spušteno od 35 do 65 mm. Točkovi su 19 inčni sa gumama 235/35ZR19.



Mercedesov SLK druge generacije predstavljen je 2004. godine ( prva je promovisana još 1996. i bila je prvi serijski kabrio sa sklopivim metalnim krovom) a za 2008. očekuje je detaljan redizajn kako prednjeg tako i zadnjeg dela. Na slici se vidi prototip tokom testiranja u blizini Stuttgarta sa zamaskiranim prednjim krajem što znači da se promene, pre svega, odnose na nova svetla, spojlere i branike sa većim otvorima za vazduh. U ovom trenutku nema vesti o eventualnim novim motorima i promenama na ostaloj mehanici.



ART Mercedes GL

14 Feb 2007 - 00:36 Tuning Link

Samo par dana posle prezentacije svoje prerade Mercedsa ML, iz firme ART Tuning stiže i dorađeni Mercedes GL. Osim aero-body kita za karoseriju, koji uključuje i točkove od 18, 19 ili 20 inča, najvažnije promene su na motorima. Tako model ML320CDI umesto serijskih 224KS i 510Nm sada u ART-ovoj verziji razvija 269KS i 612Nm a model GL420CDI umesto standardnih 306KS i 700Nm sada ima 367KS i 840Nm ! To su bili dizelaši a sad evo kako je prošao benzinac GL500. V8 motor je pojačan sa 388KS na 462 konja i 615Nm. Ovaj GL, težak 2300 kg, postiže 255 km/h i ubrzava do 100 km/h za 6 sekundi. Da kažemo i da je i unutrašnjost doživela promene u vidu "oplemenjivanja" kožom i alkantarom.



Italijanski dizajnerski studio Zagato je konacno obelodanio izgled svog novog koncept vozila koji ce biti izlozen i na predstojecem salonu u Zenevi. Projekat Diatto Ottovu zapocet je jos pre 2 godine i to na zahtev 2 kolekcionara davno ugasle marke Diatto koja je upravo 2005. godine obelezila 100 godina postojanja. Dakle ta 2 kolekcionara obratila su se studiju Zagato da zajedno naprave novi model koji bi ponovo nosio ime Diatto. Time se prakticno samo nastavila saradnja izmedju Diatta i Zagata, jer je jos 1921. godine Ugo Zagato dizajnirao izgled modela Diatto 25 4DS. Inace Diatto je prvi auto napravio 1905. godine a osim sa Zagatom, saradjivao je i sa Ettoreom Bugattijem, bracom Maserati i Taziom Nuvolarijem. Sto se tice ovog novog Zagata Diotto Ottovu, kako se ocekuje, u njega ce najverovatnije biti ugradjen Maseratijev V8 supercharge motor. U ovom trenutku nema informacija da li ce ovaj koncept ostati samo unikat ili se planira manja serija koju bi razgrabili kolekcionari.



Land Rover baby SUV

13 Feb 2007 - 13:06 Top secret Link

U poslednje vreme cuju se price da Land Rover sprema mali SUV model koji ce biti pozicioniran ispod trenutno najmanjeg u gami, Freelandera. Na crtezu vidite kako bi taj baby SUV mogao da izgleda. U Land Roveru medjutim tek treba da odluce kako ce novi SUV da izgleda, koliko ce da kosta i u koliko primerka treba da se proizvede da bi doneo profit. U ovom trenutku kostao bi oko 12500 funti. U pocetku je bilo planirano da novi mali SUV bude baziran na postojecoj Land Roverovoj platformi L315 koja je razvijena zajedno sa Volvo-m ali poslednje vesti govore da ce biti upotrebljena Fordova C1 platforma. Takodje da bi cena ostala u prihvatljivim okvirima, buduci SUV ce delove deliti i sa Fordovim i Volvo-vim postojecim modelima. Ta C1 platforma omogucuje i pogon 4WD ili samo 2WD kao i ugradnju benzinskih i dizel motora sa 4,5 ili 6 cilindara. Kako se ocekuje, projekat ovog baby Land Rovera, bice zavrsen krajem 2008. a u prodaaji ce se pojaviti u isto vreme kad i novi manji SUV modeli iz VW-a  ( Tiguan ), Audija  (Q5 ), Mercedea ( GLK ) i BMW-a (X 1).



Prve slike nove Mazde2

13 Feb 2007 - 12:25 Noviteti Link

 

Mazda će na salonu u Ženevi ( 6.-18. mart ), prikazati potpuno novu Mazdu2, naslednika istoimenog modela koji se u Japanu zove Demio. Nova Mazda2 najavljuje i novu Fordovu Fiestu jer će potonja biti napravljena na istoj osnovi. Ovo su prve zvanične slike nove Mazde2 koja za japanskog proizvođaca ne predstavlja samo puku zamenu starog modela. Naime, prema rečima ljudi iz Mazde, poznati Zoom-Zoom stil, ovim modelom evoluira na viši nivo. Ono što predstavlja nemalo iznenađenje jeste da je nova Mazda2 ustvari kraća od prethodnice. Naime sa 3,88 metra dužine, koliko ima nova verzija, Mazda2 je 4 cm kraća, a sa 1475 mm visine je 55 mm niža. S druge strane, širina je povećana za 15 mm na ukupno 1695 mm. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto-2490 mm. U kabini, auto je dobio povećan prostor za odlaganje sitnica između sedišta a i prtljažni prostor je povećan pa tako sa oborenim sedištima zapremina istog iznosi 469 litara. Što se bezbednosti tiče, Mazda2 u serijskoj opremi sadrži prednje frontalne i bočne vazdušne jastuke kao i sisteme ABS i ESP. Od motora na raspolaganju su novi 1,3 litarski sa 75KS i dva 1,5 litarska motora sa 84 odnosno 103 konja. Kasnije ( do kraja godine ) se očekuje i 1,4L turbodizel. I na kraju, nova Mazda2 se više neće proizvoditi u Španiji kao dosad, već će na Stari kontinent stizati iz fabrike u Japanu.

 



Aston Martin vec nudi limitiranu seriju svog sportiste Vanquish sa imenom Vanquish S Ultimate Edition. Buduci da se radi o ogranicenoj seriji od samo 40 komada, u Aston Martinu su se potrudili da ovaj model predstavlja njihov vrhunac u pogledu opreme i dorade u odnosu na obicni Vanquish S. U pitanju su, pre svega, luksuzni detalji u kabini i "sitnice" kao sto su jedinstvena boja karoserije ove posebne serije Vanquisha i luksuzna oprema. Nazalost sto se tice snage motora i performansi, ovaj Vanquish S Ultimate Edition se ne razlikuje od "obicnog" Vanquisha S pa i dalje razvija "samo" 321 km/h masimalne brzine. Cena ove limitirane edicije u Velikoj Britaniji iznosi 182095 funti a u Aston Martinu ocekuju da se cela serija proda za nekoliko nedelja.



Na licitaciji u Beverly Hillsu, na kojoj je sakupljan novac za fondaciju "AIDS Foundation" koju vodi Elton John, za 500.000 dolara prodat je Lamborghini Murcielago LP640 Roadster Versace Edition koji je "doterala" Donatella Versace. Versace Edition se od ostalih Murcielaga razlikuje po Hermera aluminijumskim tockovima u crnoj boji u kojoj je i ceo automobil. U kabini se, osim karbonskih dodataka, nalazi i instrument tabla sva u kozi. Na pomenutoj licitaciji su, pored Elton Johna, ucestvovali i Sharon Stone, Demi Moore, Cindy Crawford, Naomi Campbell, Prince, Marc Anthony, Ashton Kutcher i Drew Barrymore. 



Iako na prvoj slici izgleda kao da se radi o samo jos jednom redizajnu aktuelnog Mercedesa SL za 2008. godinu, kako neki misle; ipak je ovo test vozilo potpuno nove generacije tog modela ( R231 ) koja se ocekuje 2009. ili 2010. godine. Buduci da je sadasnji SL doziveo doterivanje prosle godine, ne bi bilo svrhe praviti novi redizajn samo godinu dana pre promocije potpuno novog modela. Jednostavno da se "vlasi ne dosete" ( misli se na novinare ! ), na staru karoseriju montirani su nov prednji i zadnji kraj, novi motori, doterano ogibljenje i tako zakamuflirani auto obavlja ispitivnja dovodeci u zabludu auto "paprace" da se radi "samo" o novom faceliftu sadasnjeg modela. Lukavo,nema sta ! Na drugoj slici je crtez moguceg izgleda ovog Mercedesa. U ovom trenutku osim slika nema nekih konkretnijih podataka o novim motorima i ostaloj mehanici.