Nemačka tjunerska kompanija Cobra Technology & Lifestyle ponudila je novi optički paket za obnovljeni VW Touareg, koji sadrži prednji bul bar, dve vrste pragova, prednju masku (koja se nastavlja i u centralni deo branika) i kućišta retrovizora. Naravno, svi navedeni elementi izrađeni su od nerđajućeg čelika. Cobra je za obnovljeni Touareg pripremio i atraktivne točkove veličine 20 ili 22 inča (najveći od 22 inča su nazvani Cobra Sahara a idu u paru sa gumama 295/30 R 22).
Volvo je ponudu agregata u svom Coupe-Cabrio modelu C70 obogatio novim 2,0 litarskim 4-cilindričnim turbodizel motorom sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta. Volvo C70 2,0D sa ovim motorom postiže 205 km/h, do 100 km/h ubrzava za tačno 11 sekundi, a prosečno troši 6,1 litru dizela na 100 km (fabrički podatak). Standardno se ugrađuje i DPF filter protiv čađi. Volvo očekuje da će prodaja modela C70 sa ovim dizelašem na globalnom nivou dostići 2000 komada godišnje odnosno 10 % svih prodatih Volvoa C70 (u Evropi se očekuje da taj procenat bude 20 %). Po rečima ljudi iz Volvoa, ovaj dizelaš predstavlja "atraktivnu kombinaciju štedljivosti i uživanja u vožnji". Prodaja Volvoa C70 2,0D počinje na jesen ove godine.
Mada se karijera aktuelnog VW Sharana bliži svom kraju, nemački tjuner RaceDesign je za ovaj model (kao i za njegovog brata blizanca Seat Alhambru) ponudio kompletan aerodinamički paket i to za one kupce, koji pored porodičnog karaktera ovakvih vozila žele i atraktivniji, sportski izgled. Ono što odmah privlači pažnju jeste prednja "single frame" maska u stilu nekog od aktuelnih Audijevih modela. Pored toga, novi su i branici (pozadi sa integrisanim izduvnim cevima), zadnji krovni spojler, trepavice na prednjim svetlima, i "suknjice" sa strane, koji zajedno doprinose nižoj silueti i uopšte impresivnijoj pojavi. Ovaj body kit (zajedno sa atraktivnijim točkovima) će RaceDesign pustiti u prodaju sredinom avgusta ove godine.
BMW X6 stiže sledeće godine
Nemački BMW će uskoro dopuniti svoju porodicu terenskih vozila novim modelom nazvanim X6 (na platformi BMW-a X5), o kome smo već nekoliko puta pisali. Sada su dostupni novi renderinzi ovog, kako ga BMW definiše, SAC modela (SAC - Sports Activity Coupe !). Budući da X6 ima nizak krov (za jedan "terenac") i položen C stub, reč Coupe u nazivu ima smisla ali to istovremeno znači i da će putnicima na zadnjim sedištima faliti mesta za glavu. Dakle, X6 treba da bude nekakva mešavina Coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela što znači da će X6 biti niži od uobičajenih 4x4 vozila (biće za 60 mm duži a 100 mm niži od X5). Za razliku od brata X5, novi X6 neće imati mogućnost doplate za treći red sedišta, štaviše X6 će u osnovnoj konfiguraciji biti četvorosed, dok će peto sedište biti ponuđeno kao opcija. X6 će imati isto međuosovinsko rastojanje i trag točkova kao i X5 a pomenuti nizak krov znači niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom. Dizajnerski posmatrano, osim tog nižeg krova i položenih C stubova, na novom X6 se ističu još visoki bokovi i agresivan prednji deo (ogromni "bubrezi", moćni branici sa velikim otvorima za vazduh). Instrument tabla će se prilično razlikovati od one u X5 mada će X6 najverovatnije imati iDrive sistem i opcije poput HUD sistema (Head Up Display), koji najvažnije podatke emituje na vetrobransko staklo, tačno ispred vozača. Što se motora tiče, paleta će biti veoma slična kao i kod X5, što znači 3,0 litarski benzinac sa 200kW/272KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a moguća je i ugradnja 3,0 litarskog turbo benzinca od 306KS kao i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Kako se očekuje, BMW će već na ovogodišnjem septembarskom salonu u Frankfurtu predstaviti X6 u formi koncepta dok će se serijska verzija naći na tržištu tokom 2008. godine po ceni višoj za oko 4500 evra u odnosu na BMW X5. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje.
BMW M3 u CC verziji
Prošle nedelje je BMW za specijalizovane automobilske novinare u Španiji organizovao prve zvanične test vožnje novog M3 ali su pomenuti novinari (ne svi ali mnogi od njih) zaključili da je novi M3 (serija E92) izgubio na oštrini i sirovosti, koju je imao prethodni M3 (serija E46). Posle takvih ocena, postavlja se pitanje kakva li će tek biti kabrio odnosno CC (Coupe-Cabrio) verzija jer će ona zbog veće težine naravno imati još slabije performanse u odnosu na tek predstavljeni M3 Coupe. Ipak, uprkos takvim predviđanjima, budući BMW M3 CC (sa metalnim sklopivim krovom umesto platnenog na E46) će izgledati izuzetno moćno i atraktivno što pokazuju i ovi najnoviji crteži (širi blatobrani, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, poklopac motora sa "grbom" i dodatnim otvorima za vazduh, četiri izduvne cevi i detalj u vidu M retrovizora). Veliki deo odgovornosti za povećanje težine CC-a u odnosu na Coupe, leži na kompleksnom metalnom sklopivom krovu i dodatnim ojačanjima karoserije, koja su potrebna zbog povećanja krutosti karoserije. Za sada se ne zna za koliko će M3 CC biti teži od M3 Coupea (ima 1655 kg) ali kao putokaz nože da posluži i podatak da je 335i Cabrio od 335i Coupea teži za čitavih 285 kg. Takođe, za očekivati je i povećanje potrošnje, koja kod M3 Coupea iznosi zvanično 12,4 litre a na testovima su novinari bez problema dostizali svih 18 litara. Novi M3 CC će se pojaviti u drugoj polovini 2008.godine, a pokretaće ga isti 4,0 litarski V8 motor kao i M3 Coupe, koji razvija 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta (M3 Coupe ubrzava do 100 km/h za 4,8 sekunde a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h). U ponudi će biti i novi M DCT menjač (BMW-ova verzija menjača sa dva kvačila). Kasnije se očekuje i sedan i karavan (Touring) verzija novog M3. Inače, BMW planira da proda preko 100.000 komada novog BMW-a M3 za razliku od prethodnika E46, koji je prodat u 90.000 primeraka. Prva serija M3 (model E30) našla je ukupno 18.000 srećnih vlasnika. Usput, najnoviji M3 Coupe u Nemačkoj košta od 66.650 evra pa naviše.
Prošlo je skoro godinu dana od kada je nemački JE Design predstavio tuning kit za Audi Q7 3,0 TDI V6 (umesto 233 snaga je skočila na 285 konja). Sada je kroz ruke JE Designa prošao i snažniji Q7 u verziji sa benzinskim 4,2 litarskim V8 motorom. Serijski Q7 4,2 V8 FSI raspolaže sa 350KS a posle obrade u JE Designu (novi kompresor, interkuler, sportski izduvni sistem i izmenjena kontrolna jedinica motora), snaga raste na okruglo 500 konja i 600Nm obrtnog momenta. Poboljšane su i performanse pa ovaj Q7 sa 500 konja pod haubom do 100 km/h stiže za 5,6 sekunde dok maksimalma brzina iznosi 271 km/h (ne zaboravimo da je Q7 težak 2,3 tone). Pri tom motor i dalje zadovoljava aktuelne evropske regulative o emisiji izduvnih gasova. Za poređenje, standardni Audi Q7 4,2 V8 FSI ubrzava do stotke za 7,4 sekunde a najveća brzina, koju postiže je 243 km/h. Osim pojačanog motora, Q7 u režiji JE Designa je dobio i kompletan aerodinamički body kit, koji uključuje proširenja blatobrana, drugačiji prednji i zadnji branik, svetla za maglu, "trepavice" na prednjim svetlima, zadnji krovni spojler, spušteno ogibljenje i 22-inčne felne.
Bugatti Veyron Targa
Bugatti je nedavno objavio da će podići godišnju proizvodnju supersportskog modela Veyron sa 60 na 75 komada ali zasad nema informacija da li će povećati i broj ukupno proizvedenih Veyrona, koji je ranije limitiran na 300 primeraka. Kako bilo, sada su sve glasnije i vesti da će Bugatti ponudu obogatiti i Targa verzijom Veyrona, koja će biti proizvedena u veoma ograničenoj seriji od samo 80 komada. Veyron Targa naravno neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati krov (najverovatnije stakleni), koji će se skidati u stilu Porshea Carrera GT ili Koenigsegga CCX. Zbog skidanja krova, Veyron Targa će biti ojačan da bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 217 milja na sat (350 km/h). "Običan" Veyron inače postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde (!!), do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta.
Ford je napravio još jednu WRC verziju svog Focusa da bi obeležio titulu u WRC šampionatu, osvojenu prošle 2006. Da podsetimo da je Ford nedavno na salonu u Barseloni predstavio specijalni Focus WRC-S, koji je pokretao 2,0 litarski dizelaš sa 136KS, a sada je fabrika odlučila da WRC oznaku dodeli i pravom sportisti, modelu ST sa 2,5 litarskim turbo benzincem od 225 konja. U paru sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni, Focus ST WRC Edition do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 241 km/h, čime daleko bolje opravdava WRC oznaku u odnosu na pomenuti WRC-S sa dizel agregatom. Zanimljivo je pri tom da je Focus ST WRC Edition namenjen samo austrijskom tržištu, gde će biti ponuđeno samo 50 primeraka po ceni od 36.982 evra (8042 evra više od običnog Focusa ST) i to isključivo u beloj boji. Osim po rally nalepnicama, Focus ST WRC Edition se od običnog ST rođaka razlikuje po novom body paketu (prednji spojler, pragovi, zadnji dufuzor), 20-inčnim OZ felnama u beloj boji i Eibachovom ogibljenju, koje je ovaj Focus spustilo za dodatnih 15 mm. U unutrašnjosti se kao znak raspoznavanja nalazi i aluminijumska pločica na centralnoj konzoli sa potpisom Fordovih WRC vozača Marcusa Gronholma i Mikke Hirvonena.
Posle Spykera, Donkervoorta i Carvera, Holandija će se uskoro ponositi još jednim domaćim automobilom i to supersportskim modelom firme Hansen. Naime, Hansen je upravo objavio detalje o svom novom automobilu GT-R, namenjenom trkama ali će osim njega uskoro ponuditi i njegovu putnu verziju nazvanu prosto GT. GT-R je dvosed sa centralno smeštenim 5,0 litarskim V10 motorom (sa 500KS i 500Nm obrtnog momenta) uparenim sa 6-stepenim menjačem, koji snagu prenosi na zadnje točkove (od 18 inča). Šasija je izrađena od aluminijuma, čelika i kompozitnih materijala (da bi se smanjila težina a istovremeno očuvala čvrstoća) dok je za izradu karoserije upotrebljen karbon i fiberglas. Rezultat je težina automobila od samo 1100 kg. Jedan od ciljeva konstruktora je bio da stvore automobil bez uobičajenih elektronskih pomagala i sa što manje kompromisa. Kompletiranje prvog prototipa treba da se desi krajem ove godine dok se za narednu godinu već najavljuje prva serija od pet komada po ceni od oko 225.000 evra.
Škoda je danas objavila i prvu zvaničnu (tzv. teaser) sliku karavan verzije nove Fabie, koja će svoju svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Fabia Combi (kako u češkoj fabrici nazivaju karavan modele) predstavlja novog konkurenta tek promovisanom Peugeotu 207 SW, a i drugi proizvođači planiraju ulazak u ovaj segment malih karavan automobila (Renault već sprema Clio Grand Tour, a nezvanično se pominje i Fiat Grande Punto SW). Fabia Combi druge generacije raspolaže prtljažnikom zapremine 430 litara (1400 kada se obore zadnja sedišta), a pokretaće je benzinski motori od 1,2 litra (sa 3 cilindra i 60 odnosno 70KS), 1,4 litra (sa 86KS), 1,6 16v sa 105 konja, a od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 TDI u verzijama sa 70 i 80 konja i veći 1,9 TDI sa 105KS. Za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paketi opreme biće isti kao i kod Fabie sa petora vrata.
Stižu blizanci Opel Agila II i Suzuki Splash
Dva meseca pre zvanične prezentacije zakazane za salon automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar), Opel i Suzuki su objavili detaljne informacije o novom zajedničkom malom gradskom automobilu. Prvo o novoj Opel Agili (na prve dve slike). Zahvaljujući novoj platformi, dimenzije Agile II su narasle pa sada dužina iznosi 3740, širina 1680 a visina 1590 mm (20 cm duža, 6 cm šira ali i 7 cm niža u odnosu na staru Agilu). Spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model, koji zamenjuje. Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini imati dovoljno mesta na komfornijim sedištima U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi) dok se visoka pozicija sedenja brine za bolju preglednost. S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Što se prostranosti tiče, da pomenemo i volumen prtljažnika od 225 litara (sa oborenim zadnjim sedištima 1050 litara). Naravno, pri tome se dobija i potpuno ravan pod. Novu Agilu pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i postiže 160 km/h, veći benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS (do stotke ubrzava za 12 sekundi i dostiže 174 km/h) dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,5 sekundi, postiže 162 km/h, a troši ispod 5 litara dizela na 100 km). Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa 5 stepeni samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju sa 4 brzine. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa 4 vazdušna jastuka dok će elektronska kontrola stabilnosti i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Prodaja nove Agile počinje na proleće naredne godine. Istovremeno kad i Opel, i Suzuki će predstaviti Splash (na trećoj slici), svoju verziju ovog zajedničkog modela. Splash je dugačak 3700 mm, širok 1700 a visok 1600 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. U ponudi su dakle 2 benzinca (od 1,0 i 1,2 litra sa 65 i 86KS) i 1,3 litarski turbodizel sa 75 konja. Sve ono što smo rekli za novu Agilu važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu a povećana dužina i širina pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila!). Prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati na svih 1050 litara a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju svog mikrovena od Opelovog pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku, koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki opisuje dizajn kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash će se proizvoditi u susednoj Mađarskoj dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.
Kanadski konstruktor Luc Chartrand je svoj superautomobil HTT Locus Plethore u formi prototipa izložio još krajem januara ove godine na salonu automobila u Montrealu, a sada je ovaj sportista konačno spreman i za serijsku proizvodnju (naravno u malom broju primeraka, tačnije plan je da se godišnje ručno napravi 400 komada). Prodaja ovog prvog kanadskog superautomobila će početi krajem leta ove godine i to po početnoj ceni od 330.000 kanadskih dolara. Sam dizajner svoj supersportski auto naziva i "Bomba iz Kvebeka" što zbog centralno smeštenog GM-ovog 8,2 litarskog V8 motora i 750KS, nesumnjivo i jeste. Međutim, tu nije kraj jer postoji i verzija sa svih 1300 KS !! Auto je u celosti izrađen od karbon fibera, a snaga se preko ručnog šestostepenog menjača prenosi na zadnje točkove. Mada podaci o ubrzanju za sada nisu zvanično objavljeni, na osnovu snage i težine od 1250 kg, može se sa sigurnošću zaključiti da će zaista biti eksplozivno. Što se maksimalne brzine tiče, navodi se da ista premašuje 205 milja na sat (330 km/h). Zanimljiv je i centralni smeštaj sedišta vozača (kao kod legendarnog McLarena F1) dok se iza njega nalaze još dva mesta za putnike. Zvaničan sajt na adresi : www.locussupercar.com
Kada je firma 1G Racing iz Ohaja (američki distributer britanskih sportskih automobila Noble) u februaru ove godine kupila prava da proizvodi modele Noble M400 i M12, u ugovoru je stajala i klauzula po kojoj je 1G Racing obavezan da takvim automobilima promeni ime i tako je nastao Rossion Q1, koji za osnovu koristi Noble M400. Ipak, Rossion Q1 je daleko luksuznije opremljen u odnosu na svog britanskog rođaka pa se tako u opremi, između ostalog, može naći i satelitska navigacija, ručno šivena kožna unutrašnjost i vrhunski audio sistem. Zbog toga je i teži (1134 kg naspram 1060 kg Noblea M400) ali odnos snaga/težina ipak iznosi odličnih 397KS po toni težine. Pokreće ga Fordov 3,0 litarski V6 bi-turbo motor sa 450KS, koji mu omogućava ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,2 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 185 milja na sat (298 km/h). Četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,4 sekunde. Rossion Q1 će se proizvoditi ručno, u Južnoafričkoj Republici i to naravno u limitiranom broju primeraka, a cene će se kretati od 69.000 pa do 90.700 američkih dolara. Prodaja počinje krajem ove godine.
Škoda Fabia RS
Posle predstavljanja nove Fabie na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, Škoda sprema još nekoliko varijanti ovog modela B segmenta. Jedan od novih projekata češke fabrike jeste sportska varijanta Fabie sa tradicionalnom oznakom RS. Prototipovi su već uhvaćeni tokom fabričkih testiranja, a na osnovu tih snimaka nastale su i prve impresije mogućeg izgleda. Ovaj crtež prikazuje jedan prilično realan izgled Fabie RS na kojoj se vide novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, drugačija maska (sa RS značkom) i novi točkovi. U principu veoma diskretan sportski stajling, a da bi videli da li će biti baš ovakva, moraćemo da se strpimo još neko vreme. Zanimljiviji su motori. Prema prvim informacijama, Fabiu RS pokretaće dva motora; jedan benzinac (1,4 TSI sa 125kW/170KS) i jedan dizel (2,0TDI sa 103kW/140KS). Fabia RS će konkurente imati u Opel Corsi GSi, Fordu Fiesti ST, Mitsubishiju Coltu CZT, VW Polu GTI, Fiatu Grande Punto Abarth (svi navedeni imaju po 150KS), Peugeotu 207 RC (175KS), Miniju Cooper S (takođe 175KS), a tu su i nešto snažniji Seat Ibiza Cupra (180KS), Renault Clio RS197 (197KS) i Opel Corsa OPC (192KS).
Ferrari Dino iz Portugala
Dok iz samog Ferrarija stižu kontradiktorne vesti o mogućem novom malom modelu Dino, Portugalac Ernesto Freitas iz firme Luso Motors, odlučio je da ne čeka Italijane pa je napravio svoju viziju kako bi novi Ferrari Dino mogao i morao da izgleda. Za sada je ovaj Ferrari samo maketa, a dizajn skoro u potpunosti prati stil originalnog Dina iz druge polovine prošlog veka. Ukratko; moderno, dinamično i, pre svega atraktivno (slike dovoljno govore) tako da bi i sam Ferrari mogao da se ugleda na rad ovog Portugalca, naravno pod uslovom da Italijani stvarno spremaju povratak svog već odavno legendarnog modela.