home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Lumma BMW M6 CLR 600 S

28 Jul 2007 - 01:41 Tuning Link

Nemački Lumma Design pripremio je novi sportski aero body paket za sve verzije BMW-ove serije 6, uključujući i model M6 (na slikama). Ukratko, paket uključuje novi prednji spojler, bočne "suknjice" sa integrisanim otvorima za vazduh, novi spojler i difuzor pozadi, kao i spojler na poklopcu prtljažnika, umesto koga se kao opcija može dobiti i zadnje krilo. Lumma CLR 600 S (S znači street) stoji na točkovima od 20 ili 21 inča (manji imaju gume 245/35 napred i 275/30 nazad, dok veći od 21 inča koriste pneumatike dimenzija 255/30 napred, odnosno 295/25 nazad). Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi od 80 mm. Unutrašnjost se, osim kožnim sedištima, ističe i sportskim, ergonomski oblikovanim volanom u kombinaciji karbon/koža ili drvo/koža, aluminijumskim pedalama i aluminijumskim odmorištem za nogu, Lumma patosnicama kao i opcionim brzinomerom, koji meri brzinu do 360 km/h. Ovo nije sve, pa CLR 600 S ima H&R sportske opruge, čime je auto približen asfaltu za dodatnih 30 mm. Nemački tjuner će kasnije ponuditi i novi paket za povećanje snage motora svih modela BMW-ove serije 6.





Audi A7 stiže 2009.

27 Jul 2007 - 18:06 Top secret Link

Britanski CarMagazine tvrdi da je ovo zvanična skica Audijevog budućeg sportskog sedana A7, koji u biti predstavlja odgovor fabrike sa četiri prstena Mercedesu CLS, Aston Martinu Rapide i budućim sličnim modelima Porschea (Panamera), VW-a i BMW-a. Kao što smo napomenuli i prilikom objavljivanja navodno zvaničnih fabričkih skica Audija A1 i R8 Spider, vreme će pokazati da li se CarMagazine zaista dokopao oficijelnih crteža tih budućih modela marke iz Ingolštata ili je to samo bio njihov pokušaj dodatnog medijskog eksponiranja. U svakom slučaju, Audi A7 biće napravljen na platformi sledeće generacije modela A6 dok će dizajnerski, zbog svog niskog krova i položenih zadnjih stubova, više ličiti na coupe sa četiri vrata nego na klasičnu limuzinu, što je uostalom i bio cilj. Audijevu novu "Sedmicu" će pokretati široka paleta motora sa 6 i 8 cilindara. To su 3,0 litarski V6 i 4,2 litarski V8 FSI benzinci, zatim V10 agregat iz Lamborghinija u atmosferskoj verziji kao i u bi-turbo varijanti (ovaj poslednji će se ugarđivati u Audi S7 i RS7), dok će dizelaše predstavljati 3,0 litarski  V6 i 4,2 litarski V8 TDI motori. Cena će se kretati između cifara koje treba odvojiti za A6 i A8, odnosno od 35 do 50.000 funti. Treba reći da Audi sprema i kabriolet na bazi A7, ali o njemu za sada nema nekih konkretnijih informacija. Kako se očekuje, Audi će već na salonu automobila u Njujorku narednog proleća, predstaviti A7 kao koncept dok se serijska varijanta očekuje na tržištu tek u septembru 2009. godine.



Mini Clubman i zvanično

27 Jul 2007 - 13:13 Noviteti Link
 

Evo i prvih zvaničnih slika novog Minija Clubman, koji će svetsku premijeru imati na 62. salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Najzanimljiviji dizajnerski detalj Clubmana jesu njegova vrata odnosno njihov raspored. Novi Mini Clubman naime sa suvozačeve strane ima i manja, pomoćna vrata za lakši ulazak na zadnja sedišta (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), dok će se zadnja vrata otvarati iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari veća dužina (za 24 cm) i produženo međuosovinsko rastojanje (sada 2,55 metra -povećanje od 8 cm). Tu su i povećane staklene površine i težina veća za 75 kg. Posledica većeg rastojanja između osovina jeste više mesta za putnike pozadi (dodatnih 8 cm za noge) i za 100 litara veća zapremina prtljažnika (sada 260 litara a sa oborenim zadnjim sedištima 930). Pažnju privlače plastični elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Tu su i dve izduvne cevi integrisane u zadnji branik i povećani panoramski stakleni krov. Što se palete motora tiče, Clubman će pokretati isti agregati kao i hatchback verziju, osim najmanjeg 1,4 litarskog benzinca sa 95KS. Dakle, u ponudi će biti verzije sa 1,6 litarskim atmosferskim motorom od 120KS i 160Nm (201 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi, potrošnja 5,5 litara), 1,6 litarskim turbo agregatom od 175KS i 240Nm (224 km/h, ubrzanje 7,6 sekunde, potrošnja 6,3 litra) i 1,6 litarskim common-rail dizelašem od 110KS i 240Nm (193 km/h, ubrzanje 10,3 sekunde, potrošnja 4,1 litre na 100 km). Sva tri motora će se serijski opremati manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa dok će se kao opcija nuditi i automatska transmisija sa takođe šest brzina. Prodaja počinje u novembru ove godine, po ceni od 19.900 za model Cooper sa 120 konja, 23.900 evra za Cooper S sa 175KS i 21.600 evra za dizelaš Cooper D.



Izvor : www.netauto.co.yu

Najpoznatiji prodavac automobila češkog proizvođača u našoj zemlji, Auto kuća Vidovdan iz Zemuna, svoj status potvrdio je i ovog leta. Naime, njihov marketing tim osmislio je akciju u kojoj svi oni koji kupe bilo koji model Škode tokom leta na bilo koji način finansiranja (gotovinski, kredit, leasing, kao fizičko ili pravno lice ...), dobijaju na poklon besplatan boravak od sedam dana za četvoročlanu porodicu na Kanarskim ostrvima! Nagrada može da se iskoristi u bilo kom periodu uz dogovor sa hotelom za rezervaciju, kako je objasnio Branko Kostić, direktor prodaje. AK Vidovdan nalazi se u Zemunu, u Ulici Glavnoj 11-13, a radno vreme je od 8 do 21 sati (pon-pet) a subotom i nedeljom od 8-18h. Tel : 011/2197-496.



Specijalista za obradu Jaguara i Range Rovera, nemački Arden, ponudio je novi "detalj" za individualizaciju vašeg Range Rovera Sport – krilna vrata, koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu. Celokupan mehanizam za otvaranje vrata je inače napravljen od visoko kvalitetnog nerđajućeg čelika. Arden ova vrata naplaćuje 19.635 evra (cena u Nemačkoj). Naravno, sama vrata (i njihova cena !) nisu jedino što privlači pažnju na ovom Range Roveru. Za ultimativni izgled zadužen je Ardenov AR5 aero body kit, a ako ni to ne zadovoljava vašu sujetu, tu je još ekstremniji AR6 paket. Točkovi od 22 ("Dakar") ili 23 ("Sportline") inča su tu da u potpunosti kompletiraju moćan i dinamičan izgled. Ipak, izgled nije sve, pa Arden u ponudi ima i kit za povećanje snage i benzinskih i dizel motora. Tako TDV8 dizelaš sada razvija 315KS i 700Nm obrtnog momenta dok najjači 4,5 litarski V8 benzinac raspolaže sa 480 konja i 680Nm, koji ovom Range Roveru omogućava maksimalnu brzinu od 270 km/h. Novi su još i kočioni sistem kao i sportski izduvni sistem, koji se brine za poboljšanje zvuka i snage motora.



Novi Mercedesov 1,8 litarski benzinski motor, nazvan DiesOtto, kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju. Poenta svega je kontrolisano automatsko paljenje i visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima. Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra zapremine razvija 175kW/238KS i 400Nm obrtnog momenta (132KS po litri zapremine), a po tvrdnji fabrike troši ispod šest litara benzina na 100 km. I to ne u nekom manjem Mercedesu A ili B klase, već u velikoj i luksuznoj S klasi ! DiesOtto je za sada samo koncept, i mada u Mercedesu još nisu precizirali kada će se ovaj revolucionarni motor naći u proizvodnji, iz fabrike poručuju da će se to desiti u razumnom periodu.



Fiat 500 već rasprodat !

26 Jul 2007 - 14:07 Vesti Link

Potražnja (ili pomama, kako god) za nedavno predstavljenim Fiatom 500 je veća nego što je iko u Fiatu i zamišljao (za samo tri nedelje u Italiji je prodato 51.000 komada a za sedam dana u Francuskoj 6000), pa ne iznenađuje odluka rukovodstva Fiata da poveća proizvodnju ovog modela, koji se zasad zvanično prodaje samo u Italiji i Francuskoj. Fiat očigledno tek očekuju slatke muke kada prodaja počne i u drugim zemljama (a tek kada se pojave i Abarth, Cabrio, SW i Crossover modeli...). Za ovu godinu je bilo planirano da hale Fiatove fabrike u poljskom mestu Tychy napusti 58.000 primeraka Fiata 500, ali budući da je ta količina razgrabljena za samo tri nedelje, odlučeno je da se ovogodišnja proizvodnja poveća na 65 do 67.000 primeraka a da proizvodnja na godišnjem nivou umesto planiranih 120.000 bude 140.000 komada, počev od naredne godine. Fiat će sada biti primoran da proširi kapacitete fabrike u Poljskoj da bi proizveo ovu dodatnu količinu novog "500" ali i da bi bio spreman da počne sa proizvodnjom novog Forda Ka, koji će se takođe proizvoditi u pomenutoj fabrici u Poljskoj (u narednih 12 meseci ova fabrika će biti sposobna da godišnje izbaci na tržište pola milona automobila - 140.000 primeraka Fiata 500, 240.000 Fiata Pandi i 120.000 komada novog Forda Ka). 



Audi R8 Spider

26 Jul 2007 - 14:05 Top secret Link

Posle zvaničnih skica malog Audija A1, britanski CarMagazine navodno se dokopao i fabričkog crteža još jednog Audijevog noviteta - ovog puta radi se o modelu R8 Spider (u Audiju bi stvarno trebali da provere gde to "curi"). Kako bilo, skica prikazuje definitivni izgled modela R8 u varijanti bez krova, koji će se na tržištu pojaviti 2009. godine po ceni od 85.000 funti, a predstavljaće konkurenciju, pre svega Porscheu 911 Cabrio. R8 Spider će u stvari biti targa automobil a ne klasičan kabriolet sa platnenim ili metalnim sklopivim krovom. I R8 Spider će pokretati (centralno smešten) 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, koji se nalazi i u običnom R8, a pokretaće i novi Audi R4. Osim novog Spidera, Audi planira da porodicu R8 proširi tako što će u ovaj dvosed ugraditi i V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo, koji će razvijati najmanje 500 konja.



Kia Pro-cee´d

26 Jul 2007 - 00:43 Noviteti Link

Kia Motors Corporation je objavila i prvu zvaničnu fotografiju modela Cee´d u verziji sa troja vrata, koji će svetsku premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Ono što je zanimljivo jeste da su se u rukovodstvu korejske fabrike odlučili da ovu verziju Cee´da nazovu Pro-cee´d. Posle hatchback modela sa petora vrata i Sporty Wagona (karavan), ovo je već treća karoserijska varijanta Kijinog modela u C segmentu. Pro-cee´d se bazira na konceptu pro_ceed sa prošlogodišnjeg salona u Parizu, a u odnosu na brata sa petora vrata, Pro-cee´d se, osim naravno po paru vrata manje, razlikuje i po izmenjenom prednjem braniku sa većim otvorom za vazduh i atraktivnom "rezu" na donjem delu boka automobila. Za izgled se inače pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu). Rezultat je zaista odličan. Kia nažalost nije objavila sliku zadnjeg dela Pro-cee´da, kao ni dimenzije automobila; u saopštenju za medije se samo navodi da je Pro-cee´d duži, niži i lakši u odnodu na Cee´d sa petora vrata, čije dimenzije iznose : D x Š x V - 4235/1790/1480 mm. U Kiji se nadaju da će Pro-cee´d oduševiti postojeće Kijine kupce ali i da će privući novu grupu evropskih kupaca, koji dosad nisu razmišljali o modelima ove marke. Proizvodnja Pro-cee´da počinje u novembru u Slovačkoj dok će prvi kupci sesti za upravljač ovog automobila u prvim mesecima naredne godine. Cena ovom prilikom nije saopštena kao ni podaci o motorima, koje će pokretati Pro-cee´d ali treba očekivati istu ili sličnu paletu agregata kao i kod varijante sa 5 vrata. 



Britanski CarMagazine tvrdi da je došao do zvaničnih fabričkih skica novog Audija A1, koji u potpunosti otkrivaju kako će novi baby Audi izgledati, a da li se zaista radi o originalnim skicama pokazaće vreme. Inače, nemački proizvođač već nekoliko godina nije prisutan u segmentu premium mališana, koje predvodi BMW-ov novi Mini, tako da dolazak Audija A1 na tržište (u poslednjem kvartalu 2009.) uopšte ne iznenađuje. Osim atraktivnog i zanimljivog dizajna sa karakterističnom i nezaobilaznom "single frame" maskom, pažnju privlači i činjenica da će A1 biti među prvim modelima u VW grupaciji, koji će koristiti novu MQB platformu na kojoj će kasnije nastati i novi Audi A3 i ostali novi manji modeli iz VW grupe. Budući da će Audi opremiti A1 i sa Quattro integralnim pogonom, sasvim je jasno zašto nije upotrebljena PQ25 platforma sa samo prednjim pogonom na kojoj se razvija novi VW Polo za 2008. godinu. A1 će biti dugačak nepunih četiri metra a biće niži i širi od svojih neposrednih konkuranata. Audi inače planira četiri karoserijske verzije novog A1. To su hatchback sa troja vrata (na slikama), nešto prostraniji i praktičniji hatchback sa petora vrata, sledi manji Coupe i na kraju još i Cabrio, za koji još nije sigurno da li se radi o klasičnom kabrioletu sa četiri sedišta ili sportskom roadsteru sa mestom za samo dva putnika. Ne treba zaboraviti ni sportsku S1 verziju, koju bi trebalo da pokreće turbo benzinac sa 200 konja, naravno u kombinaciji sa Quattro pogonom. Na trećoj slici je prikazana ta S1 varijanta novog malog Audija, koja se ističe velikim alu točkovima, komletnim aero body paketom i dnevnim LED svetlima. Obični modeli A1 će naravno imati pogon samo na prednjoj osovini. Audi je predvideo ugradnju pet različitih verzija jednog 1,4 litarskog benzinca, koji će u zavisnosti da li imaju ili nemaju turbo punjač, razvijati 48kW/65KS, 63kW/85KS, 77kW/105KS, 103kW/140KS i 125kW/170KS. Svi će naravno imati direktno ubrizgavanje goriva. Od dizelaša u ponudi će biti 1,6 litarski agregat u nekoliko verzija : sa 55kW/75KS, 66kW/90KS, 77kW/105KS i 96kW/130KS. Kako bi opravdao svoj buduću premium status, Audi A1 će se opremati i DSG menjačem sa duplim kvačilom. Audi se nada će tokom 2010.-te, prve pune godine proizvodnje, proizvesti oko 100.000 komada A1, a da kasnije sa promocijom novih verzija kao i SUV modela Q1, proizvodnja u fabrici u Briselu naraste na 190.000 primeraka. Cene će se kretati od 16.000 evra pa naviše.



Honda Civic Si Mugen

26 Jul 2007 - 00:35 Noviteti Link

Prošle godine je Honda na sajmu tjunera SEMA u Las Vegasu izazvala veliko interesovanje publike svojim konceptom Civic Si Mugen. Interesovanje Amerikanaca je bilo dovoljno da Honda najavi početak prodaje serijske verzije ovog Civica za oktobar ove godine. Nažalost, tokom prodajne sezone 2008., Amerikancima će biti ponuđeno samo 1000 komada Civica Si Mugen (i samo u Fiji Blue Pearl boji) ali po veoma prihvatljivoj ceni od nepunih 30.000 dolara ili negde oko 22.000 evra. Civic Si Mugen predstavlja rezultat zajedničkog rada Honde i njenog kućnog tjunera, firme Mugen. Iako atraktivna spoljašnjost nagoveštava da se ispod poklopca motora krije neki monstrum od bar 300 konja (čime bi opako konkurisao novom Mitsubishiju EVO X), realnost je da Civic Si Mugen pokreće serijski 2,0 litarski 4-cilindrični motor sa 197KS pri 7800 obrt./min. Snaga se na prednje točkove prenosi preko manuelnog menjača sa šest stepeni prenosa. Na pomenutoj atraktivnoj spoljašnjosti izdvajaju se novi prednji spojler i maska hladnjaka, atraktivniji pragovi, difuzor pozadi kao i veliko krilo na poklopcu prtljažnika. Vizuelne promene na eksterijeru zaokružuju novi alu točkovi od 18 inča (27 odsto lakši od serijskih dimenzija 7.5 J x 17) sa gumama BFGoodrich 215/40 ZR 18. Bez promena na ogibljenju i izduvnom sistemu nije moglo da prođe, pa Civic Si Mugen ima novi sportski izduvni sistem i tvrđe podešeno ogibljenje, koje je i 15 mm bliže asfaltu. Zbog novih aerodinamičkih dodataka, i karoserija ovog Civica je za 28 mm duža u odnosu na običan serijski Civic sedan. Ni unutrašnjost nije izbegla promene. Osim kože i aluminjuma, kabina je oplemenjena i novim sportskim sedištima kao i Mugen značkama.




Kia Mesa

26 Jul 2007 - 00:32 Top secret Link

Ovo je prvi teaser crtež Kijinog novog full size SUV modela Mesa, koji bi na domaćem, korejskom tržištu trebao da bude predstavljen već na jesen ove godine a na američkom (kome je u stvari najviše namenjen) na samom početku naredne godine (najverovatnije u Detroitu početkom januara). Kao što se i očekivalo, serijska varijanta Mese će veoma ličiti na koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salona u Detroitu ali 2005. godine. Mesa će kupce osvajati svojim robusnim izgledom, atraktivnim i prostranim interijerom (najverovatnije će nuditi mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Budući da je namenjena Amerikancima, ne čudi što se (bar zasad) najavljuje ugradnja samo 3,8 litarskog V6 benzinca sa 260KS dok o dizelašu nema ni pomena. Zasad. Zbog toga ga u Evropi i ne treba očekivati tako brzo, naravno ako se ikada i pojavi na Starom kontinentu. Prema nepotvrđenim informacijama, Kia će u Mesu ugrađivati i jači 4,6 litarski V8 benzinac.  



Na crash testu bezbednosti nezavisne organizacije EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), Škodin novi adut, Fabia II nije baš zablistao. Iako rezultat od četiri zvezdice za sigurnost odraslih putnika (od mogućih pet) naravno nije katastrofa, treba reći da je istu ocenu dobila i prva Fabia još 2000. godine. Drugim rečima, ako je pre sedam godina to bio dobar rezultat, danas je situacija sasvim drugačija, pa četiri zvezdice pre predstavljaju neuspeh nego uspeh. Konkurenti Fabije II poput Fiata Grande Punto, Opel Corse, Peugeota 207, Toyote Yaris ili Renaulta Clio, bez problema su osvojili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Što se tiče sigurnosti dece, Fabia je osvojila tri od mogućih pet zvezdica a za bezbednost pešaka dobila je samo dve od mogućih četiri. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h. 



Iako o ovome još nema zvaničnih informacija, izgleda da Renault sprema i CC (Coupe-Cabrio) verziju tek nedavno predstavljenog Twinga druge generacije. Prema sadašnjim informacijama, Twingo CC vizuelno uopšte neće ličiti na običan Twingo hatchback (prednji deo više podseća na aktuelni Clio III), jedino bi njegova instrument tabla uz manje izmene ipak mogla da se nađe u Twingu CC. Naravno platformu i motore Twingo CC će preuzeti od brata sa tvrdim krovom. Što se rešenja krova tiče, Renault neće upotrebiti neki skup i kompleksan mehanizam već će umesto krova iz nekoliko delova, upotrebiti jednostavniji iz samo jednog dela (slično rešenju Fioravantija Vola i Ferrarija 575M Superamerica), čime se štedi na težini automobila a prednosti su još i manja cena i veći prtljažnik. Iako se novi Twingo trenutno proizvodi samo u Sloveniji, Twingo CC bi trebalo da se proizvodi u Francuskoj. Pojavila se i nezvanična informacija da bi cena ovakvog Twinga CC mogla da se kreće oko 15.000 evra za razliku od konkurencije, čiji modeli koštaju od 18 do 20.000 evra.



Porsche Cayenne Hybrid

25 Jul 2007 - 00:51 Noviteti Link

Za dve godine u prodaji će se pojaviti prvi Porscheov SUV model Cayenne sa hibridnim pogonom (kombinacija 3,6 litarski V6 FSI benzinski motor sa 213kW/290KS i elektromotor sa 38kW/52KS). Zanimljivo je da Cayenne Hybrid, ako se vozi samo na elektropopgon, može postići čak 120 km/h. U saopštenju fabrike se navodi da je glavni cilj smanjiti emisiju štetnih gasova i potrošnju goriva. Aktuelni Cayenne sa 6-cilindričnim benzinskim motorom troši prosečno 12,9 litara benzina na 100 km (što ovaj SUV od dve tone čini jednim od najvećih emitera CO2), dok Cayenne Hybrid (pritom teži za 150 kg) troši oko 30 odsto manje goriva odnosno 8,9 litara. Emisija CO2 je inače smanjena na 216g/km. U saopštenju Porschea se još navodi da je njihova odluka da razviju hibridni motor u stvari reakcija na žestoku debatu o klimatskim promenama i sve većoj zabrinutosti među vlasnicima o ekološkoj podobnosti njihovih automobila. Cena za sada nije poznata.