home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Modeli južnokorejskog Ssangyonga su, između ostalog, poznati i po krajnje nekonvencionalnom i diskutabilnom dizajnu, tako da oštre kritike, koje su se odnosile na njihov izgled uopšte nisu bile iznenađujuće. Naročito je na tapetu bio model Rodius (odnosno Stavic na nekim tržištima, uključujući i naše). Da bi bar malo ublažili te kritike i ponovo zainteresovali potencijalne kupce, fabrika je Rodius upravo podvrgla manjem ristajlingu, koji je najviše promena doneo prednjem kraju automobila (odbojnik i maska). Izmena ima i na zadnjim svetlosnim grupama kao i u unutrašnjosti (pre svega veći kvalitet upotrebljenih materijala). Novi točkovi i zadnji krovni spojler zaokružuju paket promena na ovom modelu, koje ipak nisu toliko korenite da bi kritičari ublažili svoje nezadovoljsto izgledom ovog modela. Dimenzije praktično nisu promenjene pa je dužina Rodiusa 5125, širina 1915, visina 1820 dok međuosovinsko rastojanje iznosi tačno 3000 mm. Ugrađuju se dva motora : 2,7 litarski dizelaš sa 121kW/164KS i 342Nm obrtnog momenta, kao i 3,2 litarski redni 6-cilindraš sa 162kW/220KS i 310Nm. U ponudi su manuelni i automatski menjač, oba sa 5 stepeni prenosa. Benzinac se kupcima nudi samo sa pogonom na zadnjoj osovini dok dizelaš ima i verziju sa 4x4 pognom.






Osim (polu)karavana Clubman o kome smo nedavno opširnije pisali, Mini sprema i novu Cabrio varijantu, koja će se pojaviti na tržištu na proleće naredne godine. Jedan nemaskirani primerak novog Minija Cabrio uhvaćen je ovih dana tokom testiranja blizu BMW-ove centrale u Minhenu (da podsetimo da je BMW vlasnik Minija). Naravno, i Cabrio varijanta kao i aktuelna konvencionalna verzija sa tvrdim krovom (predstavljena prošle godine), donosi dizajn veoma sličan prethodniku kao i povećane dimenzije što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima. Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, novi Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95 (Mini One), 120 (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S). O mogućnosti ugradnje 1,6 litarskog dizelaša sa 110 konja zasad nema zvanične potvrde.



Upravo tako. Uspešni model, koji se u Evropi prodavao od 1974. do 1992. godine, dobiće istoimenog naslednika već tokom naredne godine. Kako će novi Scirocco izgledati pokazala je studija Iroc, predstavljena prošle godine na salonu u Parizu. Tada su VW-ovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na pomenuti koncept a koliko će to stvarno biti, videćemo tek kada automobil bude i zvanično promovisan. Dotle, moramo da se zadovoljimo najnovijim špijunskim slikama (iz Kalifornije), na kojima su najinteresantniji delovi Sciroccoa naravno maskirani i tako sakriveni od "urokljivih" i radoznalih novinarskih očiju (druga slika prikazuje crtež mogućeg konačnog izgleda). Uprkos maskiranom prednjem i zadnjem delu automobila, ipak je jasno da će serijski Scirocco zadržati veliki deo dizajna prikazanog na studiji Iroc. Auto je daleko niži u odnosu na Golf (i lakši), ima prilično kratku haubu i izduženu liniju krova, a izgleda da će serijski Scirocco zadržati skoro identičnu saćastu masku, kakvu je imao i Iroc (inače dugačak 4,24 metra i težak 1150 kg). VW bi u novi Scirocco trebao da ugrađuje benzinske TSI motore od 1,4 i 2,0 litra sa rasponom snage od 140 do 230KS kao i 2,0 TDI dizelaš u verzijama sa 140 i 170KS. Uz doplatu će moći da se opremi i DSG menjačem sa duplim kvačilom. Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici u Palmeli (Portugal) i to u količini od oko 100.000 komada godišnje. Očekuje se cena od oko 24.000  evra za bazni model. Zanimljivo je i pitanje da li će se novi Scirocco prodavati i u Americi. Naime, prošle godine se govorilo da se nova generacija Sciroccoa najverovatnije neće pojaviti u SAD-u da se ne bi stvarala konkurencija unutar kuće odnosno da novi Scirocco ne bi imao negativni efekat po prodaju aktuelnog Golfa GTI. Ipak, kasnije su se pojavile vesti da će konačnu odluku o tome, da li će Amerikanci moći da kupe novi Scirocco, doneti lično Martin Winterkorn, prvi čovek Volkswagena. Amerima preostaje samo da se nadaju da tog dana kada treba da donese tu odluku, neće ustati na levu nogu...




Iako bi se po imenu moglo zaključiti da se ovde radi o nekoj francuskoj tjunerskoj kući, kompanija Musketier se nalazi u Nemačkoj i osim Peugeota bavi se preradom i Citroenovih modela. Jedan od novijih projekata je i doterani Peugeot 407 Coupe, koji je doživeo promene na eksterijeru, interijeru i 2,7 litarskom dizel motoru. Musketierov body kit za već ionako elegantan Peugeotov model, uključuje novi prednji spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, veliki spojler na poklopcu prtljažnika i atraktivne alu felne veličine 18, 19 ili 20 inča. Zahvaljujući čip tjuningu, serijski 2,7 litarski V6 dizel motor sa 150kW/204 konja sada razvija 176kW/240KS i 545Nm obrtnog momenta.




Uhvaćen BMW X6

20 Jul 2007 - 17:36 Top secret Link

Samo nekoliko dana pošto smo objavili nekoliko renderinga mogućeg izgleda novog BMW-ovog SAC (Sports Activity Coupe) modela X6, lovci na novitete uspeli su da snime njegov prototip i to bez mnogo maske (konačno se jasno vidi njegov zadnji deo), što samo potvrđuje da je datum prezentacije veoma blizu (koncept bi trebao da se pojavi već u septembru na salonu u Frankfurtu a prodaja serijske varijante će startovati tokom 2008. godine). Ovi, dosad najbolji snimci, samo potvrđuju realističnost renderinga od pre neki dan. Dakle, X6 (na platformi BMW-a X5) sa svojim niskim krovom i položenim C stubom, predstavlja zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela što znači da će X6 biti niži od uobičajenih 4x4 vozila (biće za 60 mm duži a 100 mm niži od X5). Za razliku od brata X5, novi X6 neće imati mogućnost doplate za treći red sedišta, štaviše X6 će u osnovnoj konfiguraciji biti četvorosed, dok će peto sedište biti ponuđeno kao opcija. X6 će imati isto međuosovinsko rastojanje i trag točkova kao i X5, a pomenuti nizak krov znači niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom. Što se motora tiče, paleta će biti veoma slična kao i kod X5, odnosno pokretaće ga 3,0 litarski benzinac sa 200kW/272KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a kasnije je moguća ugradnja i 3,0 litarskog turbo benzinca od 306KS kao i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.




Novi, 1,4 litarski TFSI motor sa 4 cilindra i turbo punjačem se od sada može dobiti i u Audijevim modelima A3 i A3 Sportback. Novi TFSI agregat (uparen sa 6-stepenom manuelnom transmisijom) razvija 92kW/125KS pri 5000 obrt./min. i tačno 200Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju u rasponu od 1500 do 4000 obrt./min. (80% maksimalnog momenta je dostupno već pri 1250 obrt./min.). Motor se odlikuje "ekstremno efikasnim sagorevanjem" i redukovanom emisijom štetnih izduvnih gasova i pruža "superiorne performanse". A3 1,4 TFSI postiže maksimalnih 203 km/h i ubrzanje do stotke za 9,6 sekundi (podaci za verziju sa troja vrata) dok prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,5 litara benzina na 100 km. Audi A3 sa ovim novim motorom će se pojaviti u prodaji u septembru ove godine po ceni od 21.350 evra (koliko u Nemačkoj treba platiti baznu verziju Attraction sa troja vrata).  



Izvor : www.b92.net i www.beta.co.yu

Kompanija Dženeral Motors i fabrika automobila Zastava potpisali su ugovor koji omogućava da sklapanje automobila "opel astra klasik" u Kragujevcu počne u trećem kvartalu 2008. godine, izjavio je potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić.
On je na konferenciji za novinare kazao da je prema petogodišnjem ugovoru planirano da se do 2012. dostigne godišnja proizvodnja do 10.000 vozila.
Đelić je precizirao da će se po prvi put u Zastavi sklapati jedan svetski model, što je obaveza i šansa za Zastavu da radi po najvišim svetskim standardima.
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić kazao je da je Vlada napravila sličan ugovor kao i sa Fiatom, što podrazumeva da se u prve dve godine omogući uvoz gotovih vozila "opel astre klasika" bez carine.
"Vlada je dozvolila da se bez carine uveze 8.300 vozila, od kojih 3.300 do kraja ove godine i 5.000 u 2008. godini", kazao je Dinkić i naglasio da će cena osnovne verzije tog automobila biti 10.800 evra sa PDV-om, umesto dosadašnjih 13.250 evra.
On je ponovio da će tender za privatizaciju Zastave biti objavljen u decembru i da će saradnja Zastave i Dženeral Motorsa omogućiti veće šanse da Zastava dobije dobrog stateškog partnera.
Ministar trgovine i usluga Predrag Bubalo naglasio je da restruktuiranje fabrike još nije završeno, jer Zastava mora biti rešena bez dugova i viška radnika i mora biti atraktivna za strateškog partnera.
Direktor prodaje, marketinga i postprodaje Dženeral motorsa za centralnu i istočnu Evropu Dankan Aldred (Duncan Aldred) kazao je da je ugovorom predviđeno sklapanje još jednog modela u Srbiji, ali da će tek nakon ispitivanja tržišta biti odlučeno koji će to model biti.
"Dženeral Motors je povećao prodaju u Srbiji za prvih šest meseci ove godine za 93 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a udeo na srpskom tržistu povećan je sa 6,4 u celoj prošloj godini na 10,6 odsto u prvoj polovini 2007.", kazao je on.
Dankan je rekao da ta kompanija iduće godine očekuje prodaju preko 3 hiljade vozila u Srbiji, što, prema njegovim rečima, znači da će 60 odsto svih prodatih vozila u Srbiji biti "opel astra klasik". On je kazao da je još rano da bi se govorilo o stateškom partnerstvu sa Zastavom.
Generalni direktor Zastava vozila Zoran Radojević kazao je da je odluka Dženeral Motorsa da investira u Srbiju pozitivan signal srpskoj ekonomiji i drugim stranim investitorima.

Inače, cena od 10.800 evra odnosi se na osnovni model sa benzinskim motorom zapremine 1,4 litra. U prodaji će se naći i modeli sa benzinskim motorom od 1,6 litra i dizel motor zapremine 1,7 litara. "To su sve motori nove generacije koji zadovoljavaju Euro 4 norme" rekao je za B92 direktor firme Zastava AGEM, koja je osnovana da bi sprovela ugovor sa Dženeral motorsom, Zoran Stošić. On je najavio i da će se Astra prodavati u tri varijante, hečbek sa pet vrata, sedan sa četiri i karavan. 



Ferrari F430 Scuderia

19 Jul 2007 - 01:08 Noviteti Link

Na predstojećem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Ferrari će izložiti dugoočekivanu olakšanu verziju modela F430 ali se neće zvati Challenge Stradale, kako se očekivalo, već F430 Scuderia. Pojava ove drumske varijante trkačkog modela F430 Challenge uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje jer su prototipovi viđani mesecima unazad. Poenta cele priče oko F430 Scuderie jeste veća snaga (510 naspram 490 konja) i težina manja za 100 kg (sada na "suvo" 1250 kg) u odnosu na standardni F430. Iako zvanični podaci o performansama Scuderie nisu objavljeni, zbog veće snage 4,3 litarskog V8 motora i manje mase (odnos 2,45 kg po 1 KS) svakako na tom polju treba očekivati znatno poboljšanje (običan F430 postiže 315 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4 sekunde). Spolja su standardni otvori za vazduh u prednjem braniku zamenjeni većim i agresivnijim, koji se daleko bolje uklapaju sa linijama automobila. Novi su i zadnji branik, difuzor, novi izduvni sistem sa samo dve izduvne cevi (umesto standardnih četiri) kao i retrovizori od karbon fibera. I u unutrašnjosti se primećuje velika upotreba karbon fibera (sedišta, volan). Dve uzdužne dekorativne trake, koje se protežu celim automobilom su samo tačka na i. Snaga se na zadnje točkove (od 19 inča i u zlatnoj boji) prenosi preko unapređenog 6-stepenog F1 menjača (nazvanog Superfast), koji brzine menja za samo 60 milisekundi. Osim toga, F430 Scuderia je dobio i novi traction control, koji po prvi put kombinuje E-Diff elektronski diferencijal i F1-Trac traction i stability control u jedinstveni integrisani sistem. Kako je najavljeno, čast da 11. septembra u Frankfurtu medijima predstavi novi F430 Scuderia, imaće lično Michael Schumacher.




Prema pisanju magazina Automobilwoche i Auto Motor und Sport, BMW na platformi Minija Cooper sprema mali gradski automobil sa prednjim pogonom (!), koji bi mogao da se pojavi na tržištu 2010. godine (mogući izgled vidite na slici). BMW-ov City car biće direktan konkurent budućem Audiju A1, koji će biti predstavljen godinu dana ranije. Prema prvim informacijama, novi mali BMW u karoseriji dugačkoj 3,75 metra nudiće mesta za četiri osobe, a pokretaće ga 1,4 litarski motor, čija emisija CO2 bi trebalo da iznosi manje od 100 grama po kilometru. Ako stvarno ikada ugleda svetlost dana, BMW City (ili kako će se već zvati) bi mogao da se proizvodi u pogonima kompanije Magna Steyr, budući da su kapaciteti fabrike Mini u Oksfordu ograničeni. Međutim, bez obzira na to gde bi City mogao da se sklapa, motori za njega bi se sigurno proizvodili u Minhenu.



Mada Fiat za sada (bar zvanično) i ne razmišlja o eventualnom oživljavanju marke Autobianchi i njenog već odavno legendarnog modela A112, nedavna promocija novog retro Fiata 500 izgleda da je probudila sećanja na mnoge slavne italijanske automobile. Tako su dizajneri italijanskog sajta Autoblog.it napravili ovaj kompjuterski crtež moderne interpretacije Autobianchijevog modela A112 u Abarthovom dresu (sa sve karakterističnom crnom haubom) i time poslali jasnu poruku Fiatu (koji drži prava na Autobianchijevo ime) šta sledeće treba da učini posle oživljavanja brenda Abarth i reinkarnacije Fiata 500. Inače, originalni Autobianchi A112 (na bazi tadašnjeg Fiata 127) pojavio se 1969. godine i proizvodio se sve do 1986. godine kada ga je zamenio Autobianchi Y10. Za tih 17 godina proizvedeno je ukupno 1,3 miliona modela A112. Prvi Autobianchi A112 Abarth predstavljen je 1971. i u prvo vreme se opremao 1,0 litarskim motorom od 59KS (za današnje pojmove skromno ali ne zaboravite radi se o 1971. godini i automobilu teškom samo 700 kg). Kasnije je ovaj motor zamenjen snažnijim agregatom od 1049 kubika sa 70 konja. Eventualni novi Autobianchi A112 Abarth bi mogao da koristi benzinski motor od 1,4 litra sa turbo punjačem i 135KS iz budućeg Fiata 500 Abarth ili motor iz Grande Punta Abarth, koji raspolaže sa 150 konja. Naravno, ovo je sve samo hipotetički za slučaj da se Fiat odluči za obnavljane Autobianchija. Samo ime Autobianchi je inače preživelo sve do 1995. kada je prestala proizvodnja modela Y10.



Ford Kuga

18 Jul 2007 - 23:04 Noviteti Link

Ford će tokom 2008. godine obogatiti svoju paletu novim modelom nazvanim Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima !). Ako ostavimo nesrećno ime po strani, Kuga u stvari predstavlja serijsku verziju SUV koncepta Iosis-X sa prošlogodišnjeg salona automobila u Parizu, a Ford će predserijsku verziju Kuge izložiti na uvid medijima i publici već na salonu u Frankfurtu ove godine (11. – 23. septembar) dok će prodaja početi na proleće sledeće godine. Dakle, Kuga je Fordov novi kompaktni Crossover model sa 4x4 pogonom, koji treba da pruži izuzetne vozne karakteristike kao i kakve-takve off-road mogućnosti. Naravno, i na ovom modelu Ford je primenio svoj tzv. kinetički dizajn, kojim se već ponose novi Mondeo, S-MAX (aktuelni automobil godine u Evropi) i Galaxy. Osim ove slike (u stvari kompjuterski crtež) Ford za sada nije objavio nikakve tehničke detalje o ovom modelu tako da nam preostaje samo da strpljivo sačekamo salon u Frankfurtu. Ipak, treba očekivati ugradnju benzinaca od 1,6 i 2,0 litra zapremine sa 125 odnosno 140KS kao i 1,8 i 2,0 litarskih dizelaša sa takođe 125 i 140 konja. Najsnažniji u paleti bi trebalo da bude 2,5 litarski turbo motor sa 225KS. Prema ovoj slici, Kuga poseduje atraktivan i dinamičan izgled na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim otvorom za vazduh u prednjem braniku a tu su i veliki lukovi blatobrana (i isti takvi točkovi) kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Da podsetimo, pre izvesnog vremena pisali smo o ovom modelu ali se tada smatralo da će dobiti ime X-MAX. Kako bilo, Kuga će popuniti rupu u ponudi ovog proizvođača u rastućem SUV segmentu (Toyota RAV4, Honda CRV, novi VW Tiguan), a nudiće mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost kao i bogatu standardnu opremu. Ford će Kugu, osim u 4x4 verziji, nuditi i u varijanti sa pogonom samo na prednjoj osovini.  



Izvor : dnevni listovi Press (www.pressonline.co.yu), Danas (www.danas.co.yu) i Blic (www.blic.co.yu)  

Kragujevačka "Zastava" sutra potpisuje ugovor sa "Dženeral motorsom" o sklapanju "Opelovog" modela "astra klasik 2" u njenim pogonima, saznaje Press iz izvora bliskog menadžmentu kragujevačke fabrike. Ugovor sa predstavnicima američke kompanije potpisaće generalni direktor "Zastave" Zoran Radojević, a tom činu u ime Vlade Srbije prisustvovaće ministar trgovine Predrag Bubalo, ministar ekonomije Mlađan Dinkić i ministar finansija Mirko Cvetković. - Ugovor "Zastave" i "Dženeral motorsa" je već gotova stvar. Sutra je to faktički samo zvanično potpisivanje ugovora. Do saradnje sa "Dženeral motorsom" došlo je zahvaljujući prethodnim ugovoru koji je "Zastava" potpisala sa "Fijatom". Sarađujući sa "Fijatom", "Zastava" je uspela da zameni proizvodne trake i da ih kompletno robotizuje. Na insistiranje ministra Bubala, "Zastava" je vratila sve dugove "Fijatu", što je bio preloman potez koji je doprineo konačnoj odluci američkog automobilskog giganta da srpskoj firmi poveri ovako ozbiljan posao. Prvi automobil koji će na osnovu ugovora do kraja godine biti sklopljen u kragujevačkoj "Zastavi" je "Opelova" "astra klasik 2", ali ugovor predviđa i da se početkom 2009. godine u našoj fabrici započne sklapanje potpuno novog "Opelovog" modela - objašnjava sagovornik Pressa iz "Zastave". Saznanja Pressa juče je faktički potvrdio i Predrag Bubalo, ministar trgovine i usluga, koji je obišao fabriku "Zastava automobili" i najavio da se bliži datum za potpisivanje ugovora sa "Dženeral motorsom". - Nabavkom savremene opreme fabrika je dobila šansu da eventualno dođe i do strateškog partnera i na ovaj način pokazuje svim potencijalnim investitorima da može da montira i poslednju generaciju automobila - rekao je juče Bubalo. Obilazeći pogone karoserije, montaže i lakirnice, gde je pre dve nedelje počelo serijsko sklapanje "zastave10" po "Fijatovoj" licenci, Bubalo je naglasio da je on prvi započeo pregovore sa "Dženeral motorsom" o montaži "Opelovih" automobila. - Ovo je najbolji put i način kako se može trajnije rešiti sudbina ove fabrike. Srbija će uskoro potpisati Sporazum o slobodnoj trgovini sa Ukrajinom, Belorusijom i Turskom, što će "Zastavi" omogućiti da se nametne i na tim tržištima - istakao je Bubalo. "Opelova" "astra klasik 2", koja će se proizvoditi u pogonima kragujevačke fabrike, trebalo bi da košta samo 11.000 evra, što je, kako ističu u "Zastavi", izuzetna cena za automobil te klase. Cena je povoljna jer ugovor koji se sutra potpisuje sa "Dženeral motorsom" podrazumeva uvoz "Opelovih" automobila bez carine. U toku pregovora sa "Dženeral motorsom", "Zastava" je, kao što je Press ranije pisao, zatražila od Vlade Srbije odobrenje da se za početak bez carine uveze kontingent od 3.000 do 5.000 "Opelovih" automobila. Pressu je potvrđeno da bi do kraja 2008. taj broj mogao da dostigne osam hiljada vozila.

Kako piše Danas, direktor kragujevačke fabrike Zastava auto Zoran Bogdanović, izjavio je da je pre dve nedelje počela serijska proizvodnja "zastave 10" u pogonima te fabrike i da je do sada montirano 70 vozila tog modela. "Do kraja jula biće proizvedene 192 vozila, dok će u avgustu sa proizvodnih traka sići od 400 do 500 "zastava 10", koja se proizvodi po licenci italijanskog Fijata. Planirano je da se do kraja godine mesečno proizvodi do 500 vozila tog modela", rekao je Bogdanović i podsetio da je u nabavku oprema za montažu "zastave 10" do sada uloženo sedam miliona evra, od čega je 5,3 miliona obezbeđeno od prihoda iz privatizacije, a ostatak iz budžeta fabrike.

Međutim, prema pisanju Blica, iako je serijska proizvodnja domaćeg Punta u pogonima Zastave počela još pre dve nedelje, zvaničan početak i svečanost koji su tim povodom najavljivani za kraj ove nedelje, odloženi su za "period posle godišnjih odmora".




Iz Japana su praktično istovremeno stigle dve zanimljive vesti o novim proizvodnim rekordima. Naime, Mazda je juče proizvela jubilarno 40-milionito vozilo u Japanu. Jubilarac je bila metalik zelena Mazda Demio (u Evropi Mazda2), koja je sišla sa proizvodne trake u fabrici Ujina Plant No.2, blizu Mazdine centrale u Hirošimi. Za ovu brojku bilo je potrebno ukupno 75 godina i devet meseci, odnosno od oktobra 1931. godine kada je Mazda proizvela svoje prvo vozilo (manji kamionet sa tri točka). U početku je Mazda i prozvodila samo manje kamione dok je proizvodnja putničkih automobila započela 1960. sa modelom R360 Coupe. S druge strane, Honda je objavila da je od juna 2001. pa do kraja juna ove godine, ukupna svetska prodaja modela Jazz (negde se prodaje kao Fit) dostigla brojku od dva milona komada (od tog broja u Evropi je plasirano nešto preko 417.000 primeraka).




Južnokorejska Kia će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar) izložiti koncept sportskog 2+2 Coupea čije zvanično ime se za sada krije u tajnosti. Studiju je inače realizovao Kijin evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. prešao u Kiu), koji je siguran da će u Frankfurtu "Kia iznenaditi čitav automobilski svet, kada ljudi vide naš novi sportski koncept uživo". Držimo ga za reč ! U ovom trenutku Kia je objavila samo ovu tzv. teaser sliku novog koncepta dok će detaljniji podaci biti saopšteni naknadno. 



AC Schnitzer, nemački tjuner poznat, pre svega, po doradama BMW-a, predstavio je novi tjuning paket R56 za aktuelnu generaciju Minija Cooper S. Paket sadrži atraktivan aero body kit (novi prednji spojler, difuzor pozadi, "suknjice" sa strane i pozadi), novi sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i trkačko ogibljene (testirano na stazi Nirburgring). AC Schnitzer radi i na povećanju snage turbo motora ovog Minija (serijski ima 175KS) ali nemački tjuner u ovom trenutku o tome ne daje nikakve detalje. Ovaj tjuning paket obuhvata i modifikaciju interijera (aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Kupcima će na raspolaganju biti i originalni 17 ili 18-inčni AC Schnitzerovi alu točkovi sa gumama 215/35 R 18 ili kao opcija 205/40 R 18.

 

UPDATE : U međuvremenu je AC Schnitzer objavio da je snaga ovog Minija povećana na okruglo 200KS a da je kupcu na raspolaganju i opcija da se ispod poklopca motora nađe još 50 konja više.