Peugeotov prvi pravi SUV model nazvan 4007, imao je svetsku premijeru još početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (zajedno sa svojim bratom blizancem Citroenom C-Crosser), a 12. jula je francuski proizvođač počeo sa prodajom ovog modela u Francuskoj po početnoj ceni od oko 30.000 evra. Da podsetimo da su i Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser napravljeni na bazi novog Mitsubishija Outlander ali su naravno Francuzi dizajnerskim promenama, pre svega na prednjem kraju, dobili vizuelno različite modele mada su pozadi i sa strane sva tri automobila praktično identična. Razlike Peugeotovog SUV-a u odnosu na Citroen C-Crosser se svode praktično samo na originalniji prednji kraj koji ima drugačije oblikovana svetla, masku i branik dok se pozadi izdvaja samo drugačija grafika zadnjih svetala i znak Peugeota. Uglavnom, 4007, bez obzira na sličnost sa rođacima iz Citroena i Mitsubishija, zadražava osnovne dizajnerske karakteristike jednog Peugeota dok detalji poput visoke bočne linije i naglašeni blatobrani dodatno naglašavaju dinamičnost i mišićavost ovog terenca. Peugeot će, bar u početku, svoj SUV model opremati samo jednim turbo-dizel agregatom. Motor je 2,2 litarski HDi snage 115kW/156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postiže pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv čađi a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjač je 6-stepeni ručni a prema podacima same fabrike potrošnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina je okruglo 200 km/h a ubrzanje do stotke 9,9 sekundi. Već osnovna verzija je bogato opremljena pa ima ESP, ABS+EBD, krovne nosače, automatski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, alarm protiv krađe, daljinsko centralno zaključavanje, putni kompjuter, prednja svetla za maglu, alu felne od 16 inča i radio/CD MP3 uređaj. Uz bogatije pakete opreme dolaze felne od 18 inča, kožna unutrašnjost, 6xCD changer, senzori za parkiranje, Xenon svetla, tamno zatamnjena bočna stakla i staklo pozadi itd. Novi SUV može prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujući, pre svega, integralnom 4x4 pogonu kao i visokom klirensu dok su stabilnost i udobnost u vožnji obezbeđeni proverenim sistemom oslanjanja, koji podrazumeva napred McPherson a pozadi multilink. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedišta i 2 pomoćna pozadi, dakle nešto kao 5+2 konfiguracija. Pritom, sedišta u drugom redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktičan ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (dakle sa 5 sedišta) iznosi 510 litara, a ako se obori i drugi red sedišta, volumen raste na svih 1686 litara. Za olakšani utovar, vrata prtljažnika su iz dva dela, pri čemu je donji deo u stanju da izdrži teret od 200 kg. Dimenzije Peugeota iznose : D/Š/V - 4645 mm/1800 mm/1760mm dok je međuosovinsko rastojanje 2672 mm. I Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser će se proizvoditi u Mitsubishijevoj fabrici u japanskom gradu Okazaki. Kako stvari sada stoje, Peugeot 4007 u Srbiju će stići tek na proleće naredne godine.
Evo kako izgleda sportski auto napravljen u Turskoj. Nazvan je Etox Zafer i trenutno prolazi kroz poslednju fazu testova dok se zvanična premijera očekuje 30. avgusta ove godine. Ima mesta za četiri osobe, a pokretaće ga tri motora; dizelaši od 1500 i 3000 kubika sa 92kW/125 odnosno 162kW/220KS i 6-cilindrični benzinac sa 200kW/272KS. U prvoj seriji biće izrađeno 20 komada a planirano je ukupno 500 primeraka. Zafer je težak 1420 kg, dugačak 4215 mm, širok 1980 mm, visok 1290 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2575 mm. Što se "uspešnosti" dizajna tiče, možda je najbolje da prosudite sami.
Pošto je juče pre vremena na internet procurela njihova zvanična brošura modela 911 GT2, u Porscheu su shvatili da više nemaju šta da kriju pa su brže-bolje odlučili da i sami objave zvanične slike tog sportiste, koji će premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar). Zvanični podaci izgledaju ovako : Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. Maksimalni obrtni moment iznosi 680Nm, dostupan u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove (točkovi su veličine 19 inča). Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,7 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h. Možda je najzanimljivija fabrička tvrdnja o prosečnoj potrošnji od samo 12,5 litara na 100 km !! Prodaja počinje u novembru, a osnovna cena u Nemačkoj iznosi 159.100 evra (sa porezom 189.496).
Da bi obeležio deset godina od početka proizvodnje modela ML u svojoj fabrici u gradu Taskaluza u američkoj saveznoj državi Alabama, Mercedes će tržištu ponuditi ograničenu seriju tog modela nazvanu Edition 10. Ova specijalna edicija dobila je posebne 20-inčne točkove, prednja i zadnja svetla sa zatamnjenom pozadinom (prednja svetla su pri tom bi-xenon), masku hladnjaka u Titanium look-u, zatamnjena stakla, hromirane detalje, Edition 10 oznake, jedinstvene boje karoserije, četvrtaste izduvne cevi, dvobojnu kožnu unutrašnjost (kombinacija bež i crne boje), pedale od nerđajućeg čelika i posebne Edition 10 patosnice. Edition 10 će se nuditi sa dva benzinska (ML 350, ML 500) i tri dizel motora (ML 280 CDI, ML 320 CDI, ML 420 CDI 4Matic), a prodaja počinje na jesen ove godine. Inače, pomenuta Mercedesova fabrika u Alabami (kapaciteta 160.000 automobila godišnje), pored ML-a proizvodi i modele R i GL klase. Prvi Mercedes ML je iz ove fabrike izašao u februaru 1997. godine, a do danas je sa fabričkih traka sišlo skoro milion Mercedesovih automobila.
Nemački tjuner Hartge je objavio nove informacije o njihovoj preradi BMW-ove serije 1, koju pokreće tečni naftni gas (TNG) i koja pokazuje sportske potencijale alternativnih goriva. Auto ima 550KS i je nazvan V300+, što nagoveštava ambicije Hartge-a da sa njim pređe magičnu granicu od 300 km/h. Ako se to potvrdi u praksi, V300+ će postati najbrži auto pokretan tečnim naftnim gasom, napravljen na osnovi nekog serijskog modela. Inače, trenutni rekord za automobile na TNG drži vozilo Idee Verte Competition, koji je 2004. godine postigao 315 km/h.
Bez obzira na katastrofalne rezultate na crash testovima bezbednosti, koje su postigli prvo Landwind a nedavno iBrilliance BS6, kineski proizvođači ne odustaju od namere da svoje automobile prodaju na Starom kontinentu. Najnoviji automobil, koji će iz Kine stići u Evropu jeste SUV model Shuanghuan Sceo. Njegovu distribuciju će preuzeti novi auto diler iz Francuske, firma AZ Motors, koja je dobila ovlašćenje da Sceo prodaje na tržištima Francuske, Holandije i Belgije. Osim pitanja bezbednosti, Shunaghuan Sceo ima još jedan problem – izgled. Naime, njegov oblik je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj). Sceo pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 obrt./min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka (od 17 inča) prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820 a međuosovinsko rastojanje 2850 mm.
Nedavno smo objavili špijunske slike novog Porschea 911 GT2, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu ali to ne znači da ćemo na zvanične tehničke podatke i slike morati da čekamo još dva meseca. Zahvaljujući (za sada) nepoznatom insajderu, na internetu je pre vremena objavljena kompletna zvanična brošura novog GT2. Ukratko, Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. (aktuelni 911 Turbo ima 480KS). Maksimalni obrtni moment iznosi 684Nm u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove. Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 3,6 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h (911 Turbo postiže 310 km/h). Spoljašnjost karakteriše naglašena agresivnost (naročito mnogobrojni otvori za vazduh i zadnje krilo) i točkovi od 19 inča.
U Srbiju stigli Audi A5, obnovljena Toyota Corolla Verso i Hyundai Accent sa troja vrata
Naše tržište automobila je od nedavno postalo bogatije za tri zanimljiva modela. Prvo o Audiju A5, koji se zasad kod nas nudi samo sa dva motora : jednim dizelašem i jednim benzincem ali oba u kombinaciji sa Quattro integralnim pogonom. Dizel je zapremine 3,0 litra, raspolaže sa 176kW/240KS i 500Nm, maksimalna brzina iznosi 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h 5,9 sekundi a prosečna potrošnja 7,2 litra goriva na 100 km. Cena u Srbiji za ovaj A5 3,0 TDI Quattro iznosi 50.156 evra sa uračunatim PDV-om. Drugu, sportsku S5 verziju, pokreće benzinski 4,2 litarski V8 agregat sa 354KS i 440Nm. Pogon je naravno opet na sva četiri točka. Oznaka S se već tradicionalno dodeljuje najsportskijim modelima pa tako ni ova verzija nije izuzetak. Ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,1 sekunde a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h. I estetski se S5 razlikuje od običnog A5. Za to se brinu agresivnija prednja maska, poveći otvori za vazduh, naglašenije konture kroz novi set spojlera, hromirani završeci izduvnih cevi i drugačiji točkovi. Uz to ogibljenje je tvrđe podešeno a kočioni sistem ojačan. Zbog toga cena naravno nije mala pa Audi S5 u Srbiji treba platiti pozamašnih 64.147 evra. Ako je za utehu i ova cena je sa uračunatim PDV-om... Audi u Srbiji prodaje Porsche SCG, tel. 011/3042-400, internet : www.audi.co.yu
Drugi novitet na našem tržištu jeste obnovljena Toyota Corolla Verso, mada možda tako ne izgleda na prvi pogled pošto su promene na spoljašnjosti zaista diskretne. Ukratko, pored svežijeg izgleda (novi branici, maska, svetla), redizajnirana Corolla Verso donosi i nekoliko novih elemenata opreme (dvozonski klima uređaj i novi audio sistem) i filter čestica (DPF) za 2,2 D-4D dizel motor sa 100kW/136KS i 310Nm. Paletu motora pored pomenutog dizelaša čine još dva benzinaca i to 1,6 litarski sa 81kW/110KS i 1,8 litarski sa 95kW/129KS. Bez obzira na doterani izgled, glavne karakteristike Corolle Verso i dalje su velika fleksibilnost (Easy Flat-7 sistem za jednostavno sklapanje sedišta), prostrana unutrašnjost (ima mesta za 7 osoba), visok kvalitet i zadovoljstvo u vožnji. Zbog pomenutih novih branika Corolla Verso je duža za tačno 1 cm pa sada dužina iznosi 437 cm. Ova Toyota je i jedan od lidera u segmentu kada se radi o bezbednosti. Svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika i 4 za sigurnost dece na EuroNCAP testu kao i poseban vazdušni jastuk za zaštitu kolena vozača, dovoljno govore o tome. Obnovljena Corolla Verso je skuplja za 900 evra u odnosu na prethodnu verzija pa za najjeftniji 1,6 litarski benzinac treba izdvojiti 22.600, a za osnovni dizelaš 25.000 evra. Sve navedene cene su sa PDV-om. Toyote u našoj zemlji prodaje Toyota Srbija i Crna Gora, Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna info linija 0-800-300-000, internet : www.toyota.co.yu).
Na kraju još i Hyundai Accent sa troja vrata kao treći novitet, koji je nedavno obogatio ponudu novih automobila u našoj zemlji. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim benzinskim motorom, koji razvija 82kW/112KS i paketom opreme Leader (klima, ABS, frontalni vazdušni jastuci, el. retrovizori sa grejačima i dr.). Cena ovakvog Accenta sa aktuelnim popustom iznosi 13.676 evra (redovna cena 15.576 evra). Inače, ovaj kraći Accent je dugačak 4045, širok 1695, visok 1475 mm, prtljažnik ima 270 litara osnovne zapremine dok mu težina iznosi 1080 kg. Po fabričkim podacima postiže maksimalnih 190 km/h, do stotke ubrzava za 10,2 sekunde, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,4 litra na 100 km. Popusti za ostale modele Hyundaija se kreću od 562 evra, koliko je sniženje za Atos, pa sve do 3864 evra za Tucson 2,0 CRDi 4WD, koji sada košta 25.990 evra sa PDV-om. Ovde i podsećanje da Hyundai za svoje modele u našoj zemlji odobrava garanciju od pet godina. Hyundai u Srbiji prodaje beogradski Hyundai Auto d.o.o., tel. 011/3283-274 i 3283-167, www.hyundai-auto.co.yu
Renault Megane III
Francuski magazin AutoPlus je objavio dosad najjasnije špijunske fotografije koje prikazuju izgled treće generacije Renaulta Megane. Ne treba trošti previše reči da bi se istakla važnost modela Megane za francusku fabriku jer je dovoljno podsetiti da u ovom C segmentu glavnu reč vode "veličine" poput VW Golfa, Opel Astre, Forda Focus, Citroena C4, Toyote Auris itd. Ne smemo da zaboravimo i na novitet grupacije PSA u ovoj klasi – novi Peugeot 308, čija prodaja startuje za neki mesec. U pomenutom društvu, aktuelni Megane II je najstariji pa u Renaultu užurbano pripremaju dostojnog naslednika, čiji najverovatniji izgled vidite na slikama iz AutoPlusa. Novi Megane III će se pojaviti tokom 2008. godine a baziraće se na platformi Nissana Qashqaija (Renault ima kontrolni paket akcija ove japanske kompanije pa deoba platformi i motora ne treba da čudi). Francuzi su si postavili veoma ambiciozan cilj prilikom razvoja novog Meganea. Naime, po njihovim namerama, Megane III treba kvalitetom i motorizacijiom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa, što samo potvrđuje koliki posao čeka Renault. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Meganea III, umesto sadašnjih 330.000 Meganea II (što predstavlja povećanje za oko 50 %). Da bi se to postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu neće toliko da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Meganea II, da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu ili baš zbog toga taj Megane II osvojio evropsku titulu Automobil godine za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata, karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16v od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim šturim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Prema prvim informacijama, osnovni Megane III će koštati oko 17.000 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).
Posle Punta i Fiat Doblo iz Zastave
Izvor : www.blic.co.yu
Zastava će u decembru sa predstavnicima Fiata nastaviti razgovore o preuzimanju proizvodnje još dva vozila. Prema rečima predsednika Upravnog odbora „Zastava vozila“ Miodraga Savićevića, reč je o „fijatu doblo“ (na slici), koji će po istom principu kao i „punto“, u Kragujevac stići na proleće naredne godine, i još jednom, potpuno novom modelu narodnog, jeftinog automobila, čija bi proizvodnja mogla da započne u Zastavi u 2009. godini. „Doblo“ je auto koji je konkurent „dačiji logan karavan“ i koji je namenjen velikim porodicama ili ljudima koji se bave malim biznisom. Već se pravi u Italiji i u Turskoj, a kod nas je malo poznat. Sklapaće se u Zastavi sa oznakom Fijata, ali se u perspektivi planira dobijanje licence i preuzimanje kompletne proizvodnje, kaže Miodrag Savićević. Pravi hit će biti drugi automobil koji je projektovan u Fijatu, prostran i jednostavan, i koji će koštati do pet hiljada evra. Za dve godine, Italijani će početi da ga prave u Brazilu, zatim u Turskoj i u Izraelu, a četvrta fabrika bi trebalo da bude Zastava. Praviće se bez državnih dotacija, i da bi proizvodnja bila rentabilna, moraće da se prodaje u serijama od najmanje 50 hiljada komada godišnje. Inače, prvi srpski „punto“, odnosno „zastava 10“, sići će krajem sledeće nedelje sa nove linije u „Zastavi", a mesečna proizvodnja bi trebalo da dostigne 400 vozila do kraja godine. Tender za privatizaciju Zastave biće raspisan do kraja godine, a već nakon godišnjih odmora biće napravljen strateški plan za njenu prodaju. „Potrebno je napraviti „buket“ najpovoljnijih uslova sa kojim će najviši predstavnici Vlade i Zastave kod deset velikih svetskih proizvođača automobila. Treba učiniti sve kako bi se privukla kompanija koja će uložiti više milijardi dolara u našu auto-industriju“.
Nova Opel Calibra ?
Britanski magazin AutoExpress najavljuje naslednika Opelove Calibre, koji će nastati na bazi koncepta GTC, predstavljenog na ovogodišnjem salonu u Ženevi (na ovim renderinzima iz pomenutog magazina vidi se mogući izgled nove Calibre a da li će stvarno ponovo poneti ovo ime i da li će baš ovako izgledati, videćemo za koju godinu). U svakom slučaju, nova Calibra koristiće za osnovu novu Vectru, koja će se pojaviti u prodaji već na leto sledeće godine i to u verziji limuzine sa četiri i hatchbacka sa pet vrata (2009. stiže i karavan). Ono što daje nadu da će se nova Calibra stvarno pojaviti jeste veoma pozitivna reakcija javnosti na pojavljivanje GTC-a na salonu u Ženevi što bi Opelovim čelnicima trebalo bitno da olaška odluku da li ovakav auto treba pustiti u proizvodnju ili ne. Ne treba zaboraviti da Opelu fali jedan ovakav atraktivan i mišićav 2+2 coupe, čime bi se popunila i rupa u njihovoj ponudi. Kako bilo, najjaču varijantu bi trebalo da pokreće 2,8 litarski V6 turbo benzinac sa 280KS (u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka) a paleta agregata će obuhvatati i nekoliko manjih benzinaca i naravno dizel motora.
Posle TechArta, sada je i SpeedART obradio aktuelni Porsche 911 Turbo (serija 997). Model je nazvan SpeedART BTR-XL (skraćeno od Bi-Turbo Racer Extra Large) i raspolaže sa potpunim aero body paketom (uključuje novi prednji spojler, moćnije pragove, difuzor pozadi, zadnje krilo i retrovizore od karbon fibera, sportsko ogibljenje i sportske kočnice, 20-inčne alu točkove, novi sportski upravljač i sportska sedišta), paketom za povećanje snage motora (umesto serijskih 480KS sada 550 konja) kao i novim sportskim izduvnim sistemom. Dovoljno ? Ako nije, pomenuti TechArt nudi 911 Turbo sa svih 630 konja...
Poznata pre svega po obradi različitih modela BMW-a (poput ekstremnog modela Lumma CLR 500RS na bazi BMW-a M5), tjuning kompanija Lumma sada predstavlja i svoje viđenje serije 3 u Coupe varijanti. Nažalost, ovog puta ne radi se o nekoj brutalnoj preradi u stilu pomenutog CLR 500RS-a, jer promena na motoru nema, pa se sve svodi na vizuelno doterivanje kako spoljašnjosti tako i unutrašnjosti. Drugim rečima, Lumma za BMW E92 (fabrička oznaka za BMW "Trojku" Coupe) nudi atraktivniji paket spojlera, nove pragove, kućišta retrovizora od karbon fibera, "trepavice" na prednjim svetlima, diskretni zadnji spojler i nove točkove od 19 inča. Spolja, to je to. Ni u kabini nema velikih promena, tek aluminijumske pedale i odmorište za nogu kao i par različitih patosnica. U poređenju sa CLR 500RS-om skromno ali u principu i sasvim dovoljno za individulaniji izgled "Trojke" Coupe.
Fiat 500 kao SUV i SW ?
Novi Fiat 500 je tek predstavljen prošle nedelje, a evo već stižu i prilično uverljive glasine o tome da italijanski proizvođač planira i SUV (kvazi terenac) i SW (karavan) varijante ovog gradskog automobila. Naime, prema pisanju Automotive News-a, Fiatovi šefovi razmatraju planove o proizvodnji Fiata 500 u varijanti malog karavana sa 3 vrata i manjeg SUV crossovera sa pogonom na četiri točka. Ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, novi Fiat 500 SUV koristiće 4x4 sistem sa postojeće Pande 4x4, ali kako naglašavaju u Automotive News-u, konačna odluka o sudbini ovog malog SUV-a biće doneta tek za šest meseci. S druge strane, osim ovih glasina, sve je više informacija o Abarth i kabriolet varijanti Fiata 500, čija je serijska proizvodnja već potvrđena. U početku će 500 Abarth imati na raspolaganju 1,4 litarski turbo motor sa 135KS, a kasnije se očekuje i snažnija verzija SS (Super Sport) sa 155 konja. Zanimljivo je da će prezentacija Fiata 500 Abarth biti održana na salonu automobila u Tokiu ove jeseni a ne, kako se ranije pretpostavljalo, u Ženevi 2008. godine.
Već serijski Audi A5 predstavlja uspešnu kombinaciju sportskog dizajna i snažne, elegantne i individualne pojave ali to za neke ljude jednostavno nije dovoljno. Takvi kao da su čekali da i nemački Abt Sportsline predstavi svoje viđenje novog Audijevog coupea. Ovakav unapređeni i dinamičniji Audi A5 dobija i novo ime – Abt Audi AS5. Novi body kit, skrojen za ovaj A5, sadrži paket novih spojlera, pragova, bočne škrge, difuzor pozadi, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi i točkove od 18 do 20 inča sa kompletom odgovarajućih sportskih guma. Čak i dok stoji, Abt AS5 svojom senzualnom pojavom kao da jedva čeka da bude pušten na put i da pokaže šta ume. A da ume, ume. Njegov 3,0 litarski TDI dizel agregat je osnažen za dodatnih 24kW/32KS pa tako umesto serijskih 176kW/240KS, AS5 sada raspolaže sa 200kW/272KS. Ovde i napomena da Abt nudi i opciju povećanja snage ovog motora sa svih 300 konja. Tu nije kraj onoga što je Abt predvideo za AS5. Tako se za efikasnije kočenje brine Abt-ov kočioni sistem sa diskovima prečnika 380 mm dok je za privlačenje pažnje prolaznika zadužena dvobojna spoljašnjost.