TechArt Automobildesign (puno ime ove nemačke kompanije) je 2001. godine sa modelom GTstreet (baza je bio tadašnji Porsche 996), izbacio na tržište jedan od najbržih i najsnažnijih sportskih automobila tog vremena. Sada TechArt predstavlja novi GTstreet a baza je opet Porsche 911 Turbo, sada naravno iz najnovije 997 serije. U centru pažnje je opet motor. Ima i razloga. Redni 6-cilindraš, zapremine 3,6 litra, je modifikovan pa sada razvija 463kW/630KS pri 6800 obrt./min. (serijski 911 Turbo raspolaže sa 353kW/480KS). Naravno, i obrtni moment je skočio pa sada, umesto 620Nm iznosi svih 820Nm pri 4500 obrt./min. Snaga je povećana ugradnjom dva specijalna VTG turbo punjača, novim sportskim filterom za vazduh i interkulerima, izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika (sa četiri završetka umesto dva koliko ima standardni 911 Turbo) i reprogramiranim sistemom menadžmenta motora. Ovako nabildovan TechArt do 100 km/h ubrzava za samo 3,2 sekunde, do 200 km/h treba mu 10,9 sekundi dok mu je "plafon" 345 km/h. Ovome nema šta da se doda... Ipak, Techart je dodao i novi body kit (posebno se ističu zadnje krilo, pragovi, krovni spojler, zadnji difuzor od karbon fibera, novi otvori za vazduh na prednjim blatobranima), kreiran u vazdušnom tunelu, koji se brine za bolju aerodinamiku i agresivniji dizajn. Techart nudi i čitav niz različitih točkova, veličine 8.5Jx20 napred a 12Jx20 pozadi. Gume su ContiSportContact, veličine 245/30 ZR 20 odnosno 325/25 ZR 20. Ovi veliki 20-inčni točkovi takođe obezbeđuju neophodan prostor za snažni TechArtov kočioni sistem sa diskovima od 390 mm napred, odnosno 365 mm nazad. I kabina GTstreeta se razlikuje od standardnog 911 Turbo, zahvaljujući, između ostalog, ekskluzivnom kožnom interijeru, TechArtovom sportskom upravljaču, alu pedalama.... Ah, da! Cena iznosi 245.000 evra...
Maseratijevom modelu Quattroporte teško da treba neko ozbiljnije doterivanje izgleda pa je i nemački Novitec (specijalista za obradu italijanskih automobila) ovoj elegantnoj limuzini (dugačkoj 505 cm) spolja dodao samo nove 20-inčne točkove (sa gumama 245/35 Pirelli P-Zero napred a 285/30 pozadi) i četiri izduvne cevi od nerđajućeg čelika (po dve na levoj i desnoj strani automobila a svaka ima prečnik 83 mm). Osim novog izduvnog sistema, Novitec je obradio i 4,2 litarski V8 motor, koji sada ima nešto nešto veću snagu, tačnije raspolaže sa 413KS pri 7100 obrt./min. i 468Nm obrtnog momenta pri 4650 obrt./min. (standradni Quattroporte ima okruglo 400KS pri 7000 obrt./min. i 451Nm pri 4500 obrt./min.). Novitec je doterao i ogibljenje Quattroportea, koje je dobilo podešavajuće amortizere od nerđajućeg čelika, a novi su i aluminijumski distancijeri, koji su zaslužni za proširenje traga točkova za 20, 30 ili za 40 mm. Novitec nije obelodanio podatke o performansama svog Quattroportea ali imajući u vidu da već serijski model postiže 275 km/h i ubrzava do 100 km/h za 5,2 sekunde, lako je zaključiti da je Novitecova verzija po tom pitanju još bolja.
Da bi obeležio 25 godina postojanja, nemački RUF je pustio u prodaju specijalnu seriju svog modela 3400K u Coupe i Roadster verziji sa dodatkom u imenu 25th Anniversary Edition (baza su Porsche Cayman i Boxster). Inženjeri ove kompanije su uz pomoć kompresora povećali snagu 3,4 litarskog rednog 6-cilindraša, koji sada razvija 294kW/400KS pri 7000 obrt./min. i 440Nm obrtnog momennta pri 5500 obrt./min. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 4,4 sekunde dok je maksimalna brzina 291 km/h. Osim povećanja snage motora, RUF je takođe doterao i interijer (RUF-ov kožni upravljač i panel sa instrumentima) i eksterijer (sportski body kit i novi trkački točkovi). Osnovna cena za 3400K Coupe iznosi 79.800 a za 3400K Roadster 75.100 evra.
Nissan obeležava pojavljivanje četvrtog nastavka filma Umri Muški i to limitiranom edicijom (samo 444 komada) pick up modela Navara, nazvanom DIE HARD 4.0. Naravno ono 4.0 u imenu ne označava zapreminu motora, već četvrti deo pomenutog filma, a konkretna Navara DIE HARD 4.0 ima ugrađen 2,5 litarski dCi turbo-dizel motor sa 128kW/174KS. Jedinu razliku ovakve Navare u odnosu na standardni model, čine bogatija oprema (satelitska navigacija sa 7-inčnim ekranom u boji, audio/MP3 sistem, kožna unutrašnjost, zaštitni profili od nerđajućeg čelika iza kabine) i šarene aplikacije na bokovima kao i logo edicije na zadnjem delu vozila. Navara DIE HARD 4.0 u Velikoj Britaniji košta 28.200 evra (sa manuelnim menjačem) a 29.800 evra sa automatskom transmisijom.
Peugeot 308 CC i SW ??
Samo par dana posle prvih zvaničnih slika i informacija o Peugeotu 308 u hatchback varijanti (sa 3 i 5 vrata), pojavile su se i ove špijunske slike 308-ice, koje navodno pokazuju ovaj model u CC (Coupe-Cabrio) i SW (karavan) verzijama. Reč navodno nije upotrebljena zbog sumnji da će se CC i SW ikada pojaviti (Peugeot ih je i najavio pa u to nema sumnje), već zbog kvaliteta samih fotografija. Slike je objavio sajt www.forum-auto.com i mada na prvi pogled izgledaju prilično autentično i realistično, već na drugi a naročito treći pogled zapažaju se detalji, koji upućuju da se ipak radi o slikama obrađenim na kompjuteru nego o autentičnim snimcima. To se u stvari odnosi na sliku CC varijante. Obratite pažnju na to kako je vetrobransko staklo veoma neobično savijeno i "detalj" da su prednji točkovi daleko veći od onih pozadi !! Ako ova slika CC verzije budi sumnju, na fotografiji, koja prikazuje 308-icu SW takvih "grešaka" nema odnosno ili je ta slika zaista autentična ili je "autor" daleko bolje odradio posao u Photoshopu. Kako bilo, 308 CC sa metalnim sklopivim krovom zameniće sadašnji 307 CC, a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008. na salonu automobila u Parizu.
Iako se krajem maja pričalo da će budući Audi A3 Cabrio od sledeće godine proizvoditi Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova), u Audiju su ipak odlučili da će se proizvodnja tog modela odvijati u njihovoj fabrici u Mađarskoj. Naime, 29. juna Audi je i zvanično objavio da proizvodnja modela A3 Cabrio započinje 2008. godine i to u njihovoj fabrici u Đeru (zapadna Mađarska), gde se već sklapa Audi TT Coupe i TT Roadster. Audi je inače fabriku u Đeru otvorio još 1998. godine a prvi automobil je bio Audi TT prve generacije. Ove godine se u toj fabrici planira produkcija od oko 50.000 komada TT-a dok je prošle godine realizovano 23.675 jedinica. Premijera novog A3 Cabrio (na crtežu) se očekuje u martu naredne godine i to na salonu automobila u Ženevi dok bi prodaja počela na leto, tačno na vreme kada počinje sezona otvorenih automobila. Audi A3 Cabrio će najverovatnije imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova. Time će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Auto će imati mesta za 4 odrasla putnika dok će prednji kraj pretrpeti manje korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. U Audiju kao glavnog konkurenta za svoj novi otvoreni model vide buduću BMW seriju 1 u kabrio varijanti.
Novi Hyundaijev predstavnik u C segmentu (klasa Opel Astre, VW Golfa, Ford Focusa, Toyote Auris, Citroena C4...), već privlači pažnju tjunera pa je tako MS Design već obradio novi i30. Sport Package, kako se zove aero body kit iz MS Designa, sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, krovni spojler, nove otvore za vazduh na prednjem braniku, crni poklopac za masku hladnjaka, dupli završetak izduvnog sistema i doteran zadnji branik. Sport Package obuhvata i 17-inčne alu točkove (na raspolaganju su i 18-inčni) kao i novi set sportskih opruga, koje su zaslužne za nižu siluetu ovog Hyundaija.
Volvo je pre nekoliko dana predstavio ekskluzivni fabrički R-Design paket, namenjen kupcima, koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila. R-Design će od ove jeseni biti dostupan na modelima C30, S40 (na slikama) i V50, a sam paket je ponuđen jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. Takvi kupci mogu da biraju između deset boja karoserije, a osim značke R-Design na maski hladnjaka, čitav ovaj fabrički kit za individualizaciju prati i niz specijalno dizajniranih detalja na eksterijeru i interijeru. Spoljašnjost je bogatija za doterane branike (napred sa integrisanim spojlerom), izraženijim pragovima, krovnim ili spojlerom na poklopcu prtljažnika, srebrnim kućištem retrovizora i petokrakim aluminijumskim felnama od 17 inča (kao opcija u ponudi su i 18 - inčni). Unutrašnjost je oplemenjena sedištima u kombinaciji crne i bež boje (sedišta naravno imaju utisnut R-Design logo), kožnim volanom (takođe ima R-Design logo), ekskluzivnim patosnicama, aluminijumskim pedalama kao i sa još nekoliko aluminijumskih detalja raspoređenih po kabini. R-Design paket će moći da se dobije u kombinaciji sa svim motorima, koji se ugrađuju u modele C30, S40 i V50, sem sa 2,4 litarskim benzincem.
McLaren F2
Britanski magazin Autocar piše da je McLaren (samostalno, bez Mercedesa) pokrenuo projekat razvoja novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom. Prvi prototipovi se već testiraju i to maskirani u stari Ferrari 360, a ovaj crtež iz pomenutog magazina nagoveštava kako bi taj McLaren F2 mogao da izgleda. Za McLaren je ovo prilika da ponovo napravi pravog drumskog sportistu po uzoru na već odavno legendarni F1, za koji mnogi i dalje tvrde da je jedan od najboljih super-sportskih automobila ikada. F2 korene vuče iz projekta P8, koji je obustavljen 2004. godine a trebalo je da predstavlja novi zajednički sportski automobil Mercedesa i McLarena (manji i jeftiniji od SLR-a). Iako je taj P8 u koncept fazi dobio odlične ocene, njegov razvoj je 2004. ipak obustavljen zbog Mercedesovih gubitaka i činjenice da ni SLR nije baš primljen toliko dobro kako su se u Mercedesu nadali. Sada McLaren ide samostalno u razvoj novog sportiste, sa šansom da povrati i potvrdi kredibilitet kompanije iz Wokinga u ovom segmentu. Ostaje pitanje pogonskog agregata. Ako se F2 bude ugledao na McLaren F1, mogao bi da koristi V12 motor, ali je moguće da baby McLaren pokreće i V8 mašina.
Na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Cadillac će i zvanično promovisati BLS u Wagon verziji (karavan) i to sa paletom motora, koja uključuje tri benzinca i jedan turbo-dizel kao i verziju pokretanu bioetanolom. Prodaja ovog Cadillacovog modela na evropskom tržištu počinje u novembru (sa četiri paketa opreme – Business, Elegance, Sport i Sport Luxury) dok će se varijanta na bioetanol (2,0 litarski turbo motor sa okruglo 200KS) naći kod dilera najverovatnije tek početkom naredne godine. Već i osnovni Business paket opreme je dovojno bogat i sadrži (između ostalog) 16-inčne alu felne, elektronsku kontrolu stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, trokraki kožni volan (sa komandama za radio), Cruise Control, klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom i sedam zvučnika. Inače, BLS Wagon je prvi Cadillacov karavan u njegovoj 104-godišnjoj istoriji. Kao i BLS sedan, i ovaj Wagon je baziran na Saabu 9-3 što znači da ima pogon na prednjoj osovini (i Cadillac i Saab su deo GM-a). Od benzinskih motora (svi turbo) u ponudi će biti 2,0 agregat u dve verzije (sa 129kW/175KS i sa 154kW/210KS) kao i veći 2,8 litarski V6 sa 188kW/255KS. Najveći novitet predstavlja novi Twin-Stage dizel motor, zapremine 1,9 litara, koji raspolaže sa 132kW/180KS pri 4000 obrt./min. i 400Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. Motor se odlikuje izuzetnim odnosom snage i zapremine (skoro 100KS po litri zapremine), elastičnošću (300Nm je dostupno već pri 1250 obrt./min.), štedljivošću i ekološkom podobnošću (motor već zadovoljava Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine). To je postignuto ugradnjom dva turbo punjača, jednog manjeg (radi pri nižim obrtajima motora) i jednim većim, koji se uključuje pri višim režimima rada motora (čime je eliminisana tzv. turbo rupa). Kupcima će na raspolaganju biti ručni menjač sa 6 i automatski sa 5 i 6 stepeni prenosa. Dužina Cadillaca BLS Wagon je 4716 mm, što je za 36 mm više od sedan verzije dok širina iznosi 2038 mm (sa retrovizorima), a visina 1543 (sa krovnim nosačima). Ah, da. Prtljažnik je zapremine 419 litara (1285 kada se preklope zadnja sedišta). Cena Wagona će biti viša za 1900 evra u odnosu na postojeći BLS sedan.
Porsche 911 GT2 u septembru
Ove slike (iz američkog Motor Trenda) Porschea 911 u varijanti GT2 bez ikakve kamuflaže, nastale su u Americi tokom poslednjih testi vožnji. Zvanična svetska premijera se inače očekuje već na salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine. I šta donosi GT2 ? Što se dizajna tiče, izgleda baš onako kako je moglo i da se očekuje, odnosno ono što karakteriše ovu verziju Porsche-a 911, jesu, pre svega, brojni otvori za vazduh (i na branicima i na zadnjim blatobranima) kao i ogromno krilo pozadi. Porsche 911 GT2 pokreće moćni 6-cilindrični tvin-turbo motor sa oko 520KS (takve su bar nezvanične informacije) dok je pogon izgleda opet samo na zadnjoj osovini. Ipak, lakši je za 100 do 150 kg u odnosu na Porsche 911 Turbo (koji raspolaže sa integralnim pogonom, luksuznijom opremom i 480 konja snažnim motorom) tako da za performanse GT2 ne treba brinuti. Prema nekim najavama, 911 GT2 bi trebao da postigne maksimalnih 200 milja na sat (322 km/h) a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za 3,7 sekundi. Američki sajtovi navode i orijentacionu cenu od oko 150.000 dolara.