Prošle godine je Honda na sajmu tjunera SEMA u Las Vegasu izazvala veliko interesovanje publike svojim konceptom Civic Si Mugen. Interesovanje Amerikanaca je bilo dovoljno da Honda najavi početak prodaje serijske verzije ovog Civica za oktobar ove godine. Nažalost, tokom prodajne sezone 2008., Amerikancima će biti ponuđeno samo 1000 komada Civica Si Mugen (i samo u Fiji Blue Pearl boji) ali po veoma prihvatljivoj ceni od nepunih 30.000 dolara ili negde oko 22.000 evra. Civic Si Mugen predstavlja rezultat zajedničkog rada Honde i njenog kućnog tjunera, firme Mugen. Iako atraktivna spoljašnjost nagoveštava da se ispod poklopca motora krije neki monstrum od bar 300 konja (čime bi opako konkurisao novom Mitsubishiju EVO X), realnost je da Civic Si Mugen pokreće serijski 2,0 litarski 4-cilindrični motor sa 197KS pri 7800 obrt./min. Snaga se na prednje točkove prenosi preko manuelnog menjača sa šest stepeni prenosa. Na pomenutoj atraktivnoj spoljašnjosti izdvajaju se novi prednji spojler i maska hladnjaka, atraktivniji pragovi, difuzor pozadi kao i veliko krilo na poklopcu prtljažnika. Vizuelne promene na eksterijeru zaokružuju novi alu točkovi od 18 inča (27 odsto lakši od serijskih dimenzija 7.5 J x 17) sa gumama BFGoodrich 215/40 ZR 18. Bez promena na ogibljenju i izduvnom sistemu nije moglo da prođe, pa Civic Si Mugen ima novi sportski izduvni sistem i tvrđe podešeno ogibljenje, koje je i 15 mm bliže asfaltu. Zbog novih aerodinamičkih dodataka, i karoserija ovog Civica je za 28 mm duža u odnosu na običan serijski Civic sedan. Ni unutrašnjost nije izbegla promene. Osim kože i aluminjuma, kabina je oplemenjena i novim sportskim sedištima kao i Mugen značkama.
Ne znam zasto kazes "po prihvatljivoj ceni od $30,000". U Americi niko ne daje $30,000 za Civic, posebno verziju sa 197 hp. Amerikanci su spremni kupiti jedino osnovnu Civic sa 1.8L motorom (140 hp) cije se cene krecu $15,000-$20,000.
Povoljno je iz perspektive kupca u Srbiji. Naime, ovaj eksluzivan Civic Mugen sa skoro 200 konja će u SAD-u koštati 30.000 dolara ili 21.900 evra, dok Civic Type R sa skoro istom snagom od 201KS u Srbiji treba platiti 34.161 evra ili 46.800 dolara (!!), a konkurenta sa 200 konja poput VW Golfa GTI mi plaćamo 28.934 evra odnosno 36.640 dolara. Civic Type S sa 140KS (kao i Type R nudi se samo u verziji sa troja vrata) u Srbiji košta 24.102 evra ili 33.020 dolara. Za osnovni Civic sedan LS sa 4 vrata i 140KS u Srbiji treba odvojiti 18.821 evro ili 25.785 dolara, a bolje opremljenu ES verziju sa takođe 140 konja, treba platiti 20.827 evra ili 28.533 dolara, što je samo 1000 dolara manje od ovog ipak eksluzivnog i limitiranog Mugena.Budući da pominjete da Civic sa 140KS u Americi košta od 15-20.000 dolara, razlike su očigledne i drastično nepovoljne po kupca u Srbiji.
momci ako je niste vozili nemojte...auto je prva liga, otkida, ne trossi, upravljiv, medjuubrzanja, menjacc lak, tabla ergonimija, sa 9.3 sek. skida sa leve trake, rezzi iznad 6.000 om,6. brzinom na 5200 obrt. pokazuje 190 km, pregledna, a unutra ribe piss. firnajz. auto ujeda...