home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

 

Mercedes je predstavio novu paletu četvorocilindričnih dizel motora, koji se u odnosu na prethodnu generaciju odlikuju većom snagom i manjom potrošnjom goriva (npr. najsnažnija varijanta sa 150kW/204KS i 500Nm ima za 20% više snage i 25% više obrtnog momenta u odnosu na odlazeći agregat, a troši 0,5 litara manje goriva i emituje 13% manje CO2 po kilometru nego prethodnik). Novi dizelaši (svi zapremine 2143 kubika i sa 16 ventila) će se ove jeseni prvo naći u modelima Mercedesove C klase, i to u varijantama C 250 CDI (150kW/204KS, 500Nm), C 220 CDI (125kW/170KS, 400Nm) i C 200 CDI sa 100kW/136KSi 330Nm. U planu je da se ovi motori ugrađuju i u neka Mercedesova SUV vozila, kao i u hibridne modele ovog proizvođača. C 250 CDI po fabričkim podacima troši samo 5,4 litre dizela na 100 km (emituje 143 grama CO2 po km), dok se C 220 CDI zadovoljava sa 5,1 litrom, a emisija CO2 mu iznosi 136 g/km.





 

Nemačka tjuning kuća Irmscher, koja je dugo bila poznata pre svega po modifikacijama Opelovih automobila, posle prošlogodišnje obrade Peugeota 4007 (o tome više OVDE), krenula je sa razvojem RC Line stajling paketa za sve modele ovog francuskog proizvođača.

Najnoviji je Irmscher Peugeot 407 SW RC Line, odnosno atraktivnija verzija Peugeota 407 u karavan izdanju. RC Line kit u ovom slučaju sadrži saćasti hromirani prednji gril, prednji spojler, pragove, zadnji krovni spojler, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, aluminijumske petokrake Evo Star točkove od 18 inča i kožni interijer.




Hofele Volkswagen Golf GTI

11 Apr 2008 - 01:33 Tuning Link

Još jedna modifikacija aktuelnog Golfa GTI (pokreće ga 2,0 litarski FSI turbo motor sa 200 konja) stiže iz tjuning kuće Hofele, poznate po obradama modela nemačkih kompanija, kao što su Volkswagen i Audi. Njihov atraktivni Hofele-Design-Edition kit za Golf GTI podrazumeva novi prednji branik sa dva velika otvora za vazduh, pragove sa takođe dva otvora za vazduh, zadnji krovni spojler, modifikovani zadnji branik sa integrisana četiri završetka izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, kao i novi set atraktivnih aluminijumskih točkova od 19 inča i reprogramiranu elektronsku kontrolnu jedinicu motora.




Izvor : www.politika.co.yu

Modelom „4007” i Pežo se uključio u bitku za kupce u sve popularnijem segmentu sportsko rekreativnih vozila

Nikad nije kasno! Vođeni ovim geslom, u Sošou su konačno rešili da se umešaju u borbu za kupce koji preferiraju segment SUV vozila srednjeg formata. A njih je sve više – i kupaca, i takvih modela.

Jedan od najnovijih predstavnika te klase upravo je automobil koji smo testirali, „pežo 4007”. Francuz mešane krvi u sebi nosi i japanske gene, a oni se, pre svega, odnose na pogon i sistem oslanjanja. Ovi sklopovi preuzeti su od starih majstora 4x4 zanata - iz Micubišija, preciznije od novog "autlendera." Dakle, bez rizika i upuštanja u avanture, u Pežou su zaigrali na sigurnu kartu i nisu pogrešili.

Dakle, u osnovi japansku karoseriju ulickali su šminkeri iz Sošoa kako samo oni umeju. Nije nikakva tajna da uspehu Pežoa u velikoj meri doprinosi upravo dizajnerski pečat. On je i kod modela „4007” jasno istaknut – napred su izražene kose svetlosne grupe, a ništa manje dominantna nije ni velika maska hladnjaka koja mu daje poznatu, agresivnu „facu”. Nema šta, u dizajnerskom smislu postignut je pun pogodak. „Pežo 4007” pleni svojim izgledom i stilom i potpuno opravdano izaziva veliko interesovanje gde god se pojavi.

Ali, treba reći da je u poređenju sa spoljnim izgledom unutrašnjost donekle podbacila, barem kada je reč o nekim detaljima. Tu pre svega mislimo na prekidače klima uređaja koji deluju prilično jeftino, a nije nas šarmirala ni dosta tvrda plastika centralnog panela. Međutim ono što nas je više nego prijatno iznenadilo jeste prostranost. Prostor za putnike impresivno deluje, a ima ga u izobilju posebno na zadnjim sedištima. No, tu se priča ne završava. Drugi red može da klizi tako da pomeranjem napred oslobađa mesta za treći red sa dva manja, pomoćna sedišta koja se lako sklapaju i rasklapaju. Sedišta su, inače, sa izuzetkom zadnja dva, odlično profilisana i vrlo udobna.

Pod haubom je usađeno francusko srce – HDI dizel zapremine 2,2 litra koji razvija 156 KS. Neverovatno tihog i kultivisanog pulsa, ovaj agregat ima odličan obrtni moment od 380 Nm pri 2.000 obrtaja. To se oseća već sa prvim pređenim metrima kada do izražaja dolazi njegova velika elastičnost. Preko šestostepenog manuelnog menjača snagu prenosi na prednje ili na sva četiri točka što se reguliše jednostavnim okretanjem točkića na konzoli. Tada elektronika raspoređuje snagu na svaki točak ponaosob. Ovakva vrsta pogona preporučljiva je za vožnju po vlažnom i klizavom kolovozu. Ali pogon 4x4 je takođe preporučljiv pri forsiranom režimu. A tada je vožnja pravo zadovoljstvo. Ponajpre zbog vrlo dobrog i preciznog upravljanja koje je na znatno višem nivou kada se vozi sa pogonom na sva četiri točka. U suprotnom automobil pokazuje tendenciju podupravljanja zbog masivnog i dugačkog prednjeg dela.

Pohvalu zaslužuju dobro odmerene i efikasne kočnice, kao i podatak o prosečnoj potrošnji od sedam litara. U gradskom režimu HDI „pije” oko deset, a na otvorenom se može zadovoljiti i sa šest do sedam litara evro dizela.

Tehnički podaci :

Karoserija - SUV, pet vrata, sedam sedišta
Dimenzije - dužina/širina/visina/  4635/1806/1715 mm
Međuosovinski razmak - 2.670 mm
Motor - 4 cilindra, komon rejl turbo dizel
Zapremina - 2179 ccm
Snaga - 156KS pri 4.000 o/min.
Obrtni moment - 380 Nm pri 2.000 o/min.
Pogon - napred ili na sva četiri točka
Masa - 1810 kg
Gume - 205/55 R 17
Prtljažnik - 510/1526 litara
Maksimalna brzina - 200 km/h    
Ubrzanje - 9,9 sek.
Potrošnja – prosek 7,2 lit.




 
Kineska kompanija Changan Automobile Group pripremila je novi koncept automobil za domaći salon automobila u Pekingu, koji se ove godine održava od 20. do 28. aprila. Mada je novi Changan V802 za sada zvanično samo studija kompaktnog hatchback modela u klasi Volkswagen Golfa i Opel Astre, serijska proizvodnja je skoro sasvim izvesna. Definitivna odluka o tome bi trebalo da bude saopštena za vreme salona u Pekingu, kada će biti saopšteni i ostali detalji, uključujući i podatke o pogonskim agregatima. To isto važi i za studiju manje limuzine sa nama interesantnim imenom V 101 Concept (treća slika).

     

 



Mercedes planira da potpuno novi CLK promoviše početkom naredne godine, a prema poslednjim vestima, uvid u njegov izgled bi trebalo da nam omogući koncept automobil CLK Shooting Brake, najavljen za ovogodišnji oktobarski salon automobila u Parizu. U osnovi, Shooting Brake koncepcija podrazumeva mešavinu karavana sa troja vrata i hatchbacka, a CLK u ovoj varijanti će se pojaviti godinu dana posle prezentacije standardnog CLK. Paleta pogonskih agregata će biti slična onoj u C klasi, uključujući novi 3,5 litarski V6 sa 272KS, kao i Mercedesov 5,5 litarski V8 za top verziju. Moguća je takođe i Bluetec hibridna varijanta sa V6 dizelašem od 224 konja u kombinaciji sa elektromotorom od 20KS.



Britanski magazin Autocar je objavio prvu (i to navodno zvaničnu) skicu nove Subaru Impreze Coupe, koja bi u Japanu trebalo da se pojavi 2010. godine. Možda najzanimljivije zvuči podatak da Impreza Coupe neće imati Subaruov tradicionalni 4x4, već pogon samo na zadnjim točkovima, a sve sa ciljem da se uštedi na težini i troškovima. Impreza Coupe će biti razvijena u saradnji sa Toyotom (u svom vlasništvu ima skoro 8% deonica Subarua), koja će naravno ovaj pristupačan sportski kupe (koštaće oko 20.000 dolara u Japanu) prodavati i pod svojim znakom i sa nešto izmenjenim dizajnom (inspirisan Corollom GT Coupe iz osamdesetih godina prošlog veka). Što se motorizacije tiče, za sada se pominje Subaruov 2,0 litarski četvorocilindrični agregat sa 175 - 200KS, koji će pokretati i Toyotinu verziju ovog kupea. Razmišlja se i o 2,5 litarskom turbo motoru za eventualnu varijantu sa 4x4 pogonom, a nije nemoguće ni pojavljivanje i kabriolet modela, kako bi se konkurisalo Mazdinoj Miati.



Iako se karijera aktuelne Ibize polako bliži svom kraju (o novoj generaciji više OVDE), Seat je rešio da kupcima u Velikoj Britaniji za rastanak pokloni dve posebne i limitirane varijante ovog modela pod nazivom Freerider i Sportrider. Obe verzije se nude isključivo u varijanti sa troja vrata i sa bogatijom opremom u odnosu na standardne modele. Ibiza Freerider pod haubom ima trocilindrični 1,2 litarski benzinski motor od 70 konja, u kombinaciji sa manuelnim petostepenim menjačem. Od opreme se izdvajaju cruise control, automatska klima, "Galea" aluminijumski točkovi od 15 inča, retrovizori sa grejanjem, el. podešavanje sedišta i za suvozača, DAB stereo radio zabavni sistem, prednja svetla za maglu i naravno posebne Freerider oznake na repu automobila. Ibiza Freerider postiže najveću brzinu od 170 km/h, do stotke ubrzava za 14,2 sekunde, a emituje 139 grama CO2 po kilometru. Cena za Ibizu Freerider u Velikoj Britaniji iznosi 8995 funti. Što se tiče Ibize Sportrider (na slici), kupci će moći da biraju između 1,4 litarskog benzinca sa 100 konja (190 km/h, 11,2 sec do 100 km/h) i 1,9 litarskog TDI dizelaša sa istom snagom (190 km/h, 10,8 sec). U standardnoj opremi se nalaze cruise control, automatska klima, el. podešavanje i suvozačevog sedišta, retrovizori sa grejanjem, svetla za maglu, "Spica" alu felne od 16 inča, sportska sedišta, prednji i zadnji branik sa Ibize FR, kvake i retrovizori u boji karoserije i saćasti prednji gril. Od boja su na raspolaganju Black Magic, Luna Grey, Track Grey, Ada Blue, Emocion Red i Candy White. Ibizu Sportrider sa 1.4 16V benzincem treba platiti 9495, a sa 1.9 TDI dizelašem 10.395 funti.



Hyundai Elantra za Kinu

10 Apr 2008 - 01:17 Noviteti Link

Hyundai će iskoristiti ovogodišnji salon automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show, 20. – 28. april) da javnosti prikaže i restilizovanu verziju svog modela Elantra.

U odnosu na američku varijantu ovog automobila, kineska Elantra ima, pre svega, kompletno prerađen prednji deo (po uzoru na evropski Hyundai i30, odnosno američku Elantru Touring), mada su promene zadesile i zadnji kraj (novi branik, svetla i poklopac prtljažnika). Za pogon su zaduženi benzinci od 1600 i 1800 kubika, a za sada nema najava da li će ove dizajnerske promene zadesiti i pomenutu američku verziju, a ni to kada će i da li će se ovakva Elantra eventualno pojaviti i na Starom kontinentu. 




 

Volkswagenov Passat je ovog proleća dobio 2.0 TDI common rail dizel agregat sa 103kW/140KS pri 4200 o/min. i 320Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2500 o/min.). Zahvaljujući common rail tehnologiji, Passat 2.0 TDI sedan troši do 0,7 litara goriva manje nego ranije (sada 5,8 litara), postiže 209 km/h, a do 100 km/ mu treba 9,8 sekundi (u Variant verziji može do 206 km/h i troši 5,9 litara). 



Nemački maloserijski proizvođač sportskih automobila Wiesmann je svoj najnoviji model GT MF 5 Coupe promovisao još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a tokom ovog meseca će konačno početi i njegova proizvodnja u novoj Wiesmannovoj fabrici, otvorenoj prošle nedelje (tokom godine pojaviće se i kabriolet varijanta ovog modela). U GT MF5 je ugrađen BMW-ov 5,0 litarski V10 motor sa 373kW507KS pri 7750 o/min. i 520Nm obrtog momenta pri 6100 o/min. iz modela BMW M5 i M6. Osim novog motora, GT MF 5 se od standardnog modela razlikuje i po blago izmenjenim dimenzijama (dužina 430 cm, širina 195 cm, visina 117 cm) i aerodinamičkom paketu. Neka vas ne zavara njegov retro izgled, jer sa pomenutim V10 agregatom, ova ala teška 1380 kg (odnos težina/KS je 2,7 kg po KS), može do 310 km/h, dok joj za sprint do stotke treba 3,9 sekunde. Snaga se inače na zadnje točkove (od 19 inča sa BBS RS-GT točkovima) prenosi preko 7-stepene sekvencijalne manuelne transmisije. Sa ovolikom snagom i pomenutim performansama, potrošnja u gradu od 22,7 litara je sasvim očekivana (u kombinovanom ciklusu iznosi 14,8 litara).




Caterham Superlight R500

10 Apr 2008 - 00:59 Noviteti Link

 

Britanski Caterham je objavio jednu teaser fotografiju svog novog modela Superlight R500, koji će se u prodaji pojaviti u drugoj polovini ove godine, i to po ceni od oko 40.000 funti. Drugi detalji za sada nisu poznati, mada se očekuje da Superlight R500 pokreće modifikovani Fordov četvorocilindrični motor sa 250 konja. Imajući u vidu težinu automobila od samo 500 kg, ne iznenađuje procena da će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosti samo 3,5 sekunde, dok će maksimalna brzina biti oko 150 milja na sat (240 km/h). 

UPDATE : 11. 4. 2008.

U međuvremenu su se pojavile i prve zvanične slike novog Caterhama Superlight R500, kao i podaci o njegovom motoru. Radi se o Fordovom četvorocilindričnom 2,0 litarskom Duratec agregatu sa 263KS pri 8500 o/min. i 240Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenim manuelnim ili sekvencijalnim menjačem sa takođe 6 brzina). U kombinacijii sa malom težinom od samo 506 kg, to je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude samo 2,88 sekunde!! Cena ovog roadstera će iznositi 37.000 funti.



 

Britanski Land Rover je saopštio da je sa proizvodnih traka Halewood fabrike sišao jubilarni, 100.000-ti primerak njihovog modela Freelander 2. Za ovaj jubilej je fabrici trebalo samo 17 meseci, a slavljenik je Freelander sa 2.2 litarskim dizel motorom i namenjen je kupcu iz Rusije. Freelander 2 inače sve popularniji na rastućim tržištima Rusije, Kine i Bliskog Istoka, što u britanskoj fabrici potkrepljuju i podatkom da je tokom 2007. godine samo u Rusiji prodato preko 12.000 Land Rovera ili čak 95% više nego 2006.  



Izvor : www.glas-javnosti.co.yu

Stručnjaci nemačke kompanije „Opel“ juče su doputovali u Kragujevac kako bi sa kolegama iz firme „Zastava AGEM“ konkretizovali zadatke u pripremama za montažu automobila „opel astra klasik“ u pogonima kragujevačke Fabrike automobila, koja treba da počne krajem godine, izjavio je direktor „Zastava AGEM“ Zoran Stošić. „Poseta tehničkog tima je rezultat aneksa ugovora Grupe ‘Zastava vozila’ i ‘Dženeral motorsa’ od jula prošle godine, a kojim je precizirana pomoć ‘Zastavi’ u cilju prenosa ‘Opelove’ tehnologije u Kragujevac za montažu ‘astre’“, naveo je Stošić.

On je ocenio da će to omogućiti odgovarajuću realizaciju zajedničkog projekta i početak nabavke opreme. Prema njegovim rečima, aneksom ugovora o tehničkoj pomoći definisani su tehnička dokumentacija kao osnov za pripremu proizvodnje, obuka radnika i inženjerska podrška „Zastavi“.

Preduzeće „Zastava AGEM“ formirano je da bi se realizovao ugovor Grupe „Zastava vozila“ i „Dženeral motorsa“, potpisan 19. jula prošle godine, kojim je precizirano sklapanje modela „opel astra klasik“ u pogonima kragujevačke fabrike u trećem kvartalu 2008. U prvom kvartalu planirano je montiranje 1.500 „opel astri klasik“, a u idućoj godini 5.000 tih automobila.

Stošić je ponovio da su „Zastavini“ stručnjaci osposobili prve dve, od šest automatskih mašina za završno bočno bojenje školjki automobila, koje su teško oštećene pre devet godina u NATO bombardovanju i da su juče počeli sa radom na osposobljavanju automatskih mašina za bojenje krova školjki.

Prema rečima Stošića, cilj je da se uz revitalizaciju opreme izbegnu investicije od nekoliko desetina miliona evra za kupovinu nove opreme, ali i da bi „Zastava“ počela da sklapa „opel astru klasik“, mora da ima te mašine.

U fabrici „Lakirnica“ posle NATO bombardovanja Jugoslavije školjke automobila se boje ručno i sadašnji kapaciteti su do 50.000 vozila, a sa osposobljenim mašinama dobiće se na samo na kapacitetu već i na kvalitetu bojenja, objasnio je Stošić. „Zastava“ ima i komercijalni ugovor sa „Opelom“, tako da je u prošloj godini bez carine uvezla 3.300 „opel astri“, čija je cena oko 10.800 evra. U ovoj godini ova fabrika je u obavezi da uveze 5.000 automobila.

- Mnoge firme su došle, obilazile fabriku i prošle, ali konkretno, mi ne znamo ko je zainteresovan za privatizaciju „Zastava automobila“, odnosno za ulaganje kapitala u fabriku. Najozbiljnija firma je bila kineska kompanija „Fau“, pričalo se o „Dženeral motorsu“ i kompaniji „Magna Štajer“, ali niko tačno ne zna čija je delegacija poslednja posetila ovu fabriku - kaže Zoran Mihajlović, predsednik fabričkog sindikata, povodom najava da bi kragujevačka fabrika uskoro mogla da dobije strateškog partnera.

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da je jedan od ponuđača spreman da uloži u „Zastava automobile“ 300 miliona evra za izradu potpuno novog modela i obezbedi godišnju proizvodnju od 150.000 automobila. Spekuliše se da je reč o nemačkom „Folksvagenu“, sa kojim je „Zastava“ krajem osamdesetih godina prošlog veka vodila pregovore o saradnji, ali je raspadom bivše SFRJ sve stalo.

- Najavljivanje raspisivanja tendera, koji će umesto uobičajenih dva meseca, trajati sve do sredine septembra, ne liči na tender. Ako neko hoće da uloži, može to da uradi i u aprilu ili maju. Lično sam čuo i da dolazi „Pežo“, pa čak i SEAT - kaže Mihajlović.

- Pred izbore čujemo razne priče od toga da država hoće da stane iza fabrike do toga da Kragujevac treba da postane centar automobilske industrije. To su lepe ideje, ali ne vidimo konkretne rezultate. Dosad smo imali i Briklina i Tupanjca i Pokrajca, a dolazili su nam neki i u pocepanim kaputima. Sada su stigli nešto ozbiljniji potencijalni investitori. Nadamo se da će ipak od toga biti neke koristi - kaže Mihajlović.



Volkswagen je u Velikoj Britaniji krenuo sa prodajom Touarega sa revidiranim 3.0 V6 TDI common rail dizel motorom (naravno sa DPF filterom čestica čađi), koji sada ima 15 konja i 50Nm više nego ranije, uglađeniji rad, manju potrošnju goriva i manju emisiju CO2 (iznosi 262 umesto 278 g/km). Tačnije, ovaj V6 agregat (u paru sa šestostepenim tiptronic menjačem) raspolaže sa 176kW/240KS i 550Nm obrtnog momenta, što mu omogućuje da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude smanjeno sa 9,2 na 8,3 sekunde. Touareg 3.0V6 TDI će se britanskim kupcima nuditi u tri paketa opreme: Touareg, SE i Altitude, a svaki ima bogatu standardnu opremu (klima, šest vazdušnih jastuka, pomoć pri startu uzbrdo i pomoć pri vožnji nizbrdo) i 4MOTION pogon na sva četiri točka. Osnovni Touareg 3.0 V6 TDI u Velikoj Britaniji košta 33.465 funti, verzija SE staje 36.865 funti, a najskuplji Altitude 39.665 funti.