home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

VIDEO : Audi A4 Avant

1 Apr 2008 - 00:51 Noviteti Link

Audi je nedavni salon automobila u Ženevi iskoristio za svetsku prezentaciju novog Audija A4 u Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), a sada je dostupan i novi zvaničan fabrički video ovog modela. Kao i A4 sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa strane i pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne rizikuje, pa i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Ipak, u odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu doprinose i kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12 cm više od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i za 10% lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara (A4 limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant pre svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se situacija popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430 litara. U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi za glavu i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u početku u svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm (do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni pogon). Od dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od 105kW/143KS i 320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava za 6,3 sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS (od 0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222 km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra. 





Citroen je upravo lansirao specijalnu prolećnu Cachet kolekciju svojih modela C2, C3 i C4, koji se odlikuju bogatom standardnom opremom i posebnom paletom boja. Cachet edicija ova tri modela podrazumeva i aluminijumske točkove, prednja svetla za maglu, klima uređaj i CD/MP3 plejer, kao i centralno daljinsko zaključavanje, el. prednja stakla i četiri vazdušna jastuka. Maleni Citroen C2 Cachet se nudi sa dva benzinska motora i u četiri boje:  black, arctic steel, poseidon blue i sport red. Citroen C3 Cachet se oprema sa dva benzinska i jednim dizel agregatom (1,4 HDi sa 70KS), dok su na raspolaganju sledeće boje: arctic steel, tuscan blue, passion red i iron grey. I na kraju C4 Cachet (na slici), koji pored sve navedene opreme ima i fiksni panoramski krov, a potencijalni kupci mogu da biraju između četiri boje: arctic steel, wicked red, iron grey i oriental blue. Cene za C4 Cachet u Velikoj Britaniji se kreću od 14.395 funti (verzija 1,6i) do 16.595 funti za model 1,6 HDi.



General Motors planira mali, jeftini automobil za tržišta zemalja u razvoju, koji bi bio odgovor ove američke kompanije na nedavno promovisani Tata Nano iz Indije (sa cenom od 2500 dolara za osnovnu verziju, Nano drži titulu najjeftinijeg automobila na svetu). U GM-u ipak napominju da neće pokušavati da naprave auto od 2500 dolara (što bi zahtevalo mnogobrojne kompromise), ali će pokušati da se što više približe toj cifri. Kako bi to i ostvarili, novi niskobudžetni automobil bi se proizvodio u Kini, gde se već priprema i naslednik aktuelnog Chevrolet Sparka (na slici), koji će se na tržištu pojaviti krajem 2009. godine (proizvodiće ga kompanija SAIC-GM-Wuling Automobile Co.). Inžinjeri u Wullingu su potvrdili da će učestvovati u razvoju GM-ovog konkurenta Tati Nano, ali nisu želeli da otkriju nikakve detalje. Inače, sadašnji Chevrolet Spark koji proizvodi Wulling, prodaje se po ceni od 5650 dolara.




«Prethodni   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15