home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Zotye Fiat Multipla

26 Apr 2008 - 00:39 Noviteti Link

Kineski proizvođač automobila Zotye International (osnovan 2005. godine kao deo Zotye Holding Grupe) je na 10. salonu automobilu u Pekingu publici premijerno predstavio svoj novi model Zotye JNJ7160HS, odnosno Fiat Multiplu, čija je licencna proizvodnja upravo počela u ovoj kineskoj kompaniji. Zotye JNJ7160HS se spolja praktično od aktuelne evropske verzije Multiple razlikuje jedino po Zotye logu, koji se nalazi na maski hladnjaka, zadnjem delu i točkovima. Kinezi će u početku u svoju Multiplu ugrađivati samo jedan motor, i to 1,6 litarski benzinac sa 100KS. Zotye International će već ovog leta početi i sa licnecnom proizvodnjom Lancije Lybre, a u skoroj budućnosti i sa proizvodnjom još nekoliko modela iz Fiatove grupacije. Prva Multipla je inače promovisana još pre 10 godina, dok je redizajnirana varijanta ovog modela sa 6 sedišta ugledala svetlost dana na salonu u Ženevi 2004. godine.





Alpina B6 GT3

26 Apr 2008 - 00:34 Noviteti Link

Alpina, nemački specijalista za BMW, rešio je da se posle 20 godina vrati u automobilski sport (za Alpinu su svojevremeno vozili Niki Lauda, Jacky Ickx, Hans Stuck i Dieter Quester). Tačnije, povratak će se desiti 2009. u FIA GT3 evropskom šampionatu, i to modelom Alpina B6 GT3 nastalom na bazi BMW-a serije 6. B6 GT3 pokreće Alpina 4,4 litarski V8 agregat iz Alpine B6 S sa 530KS i 725Nm obrtnog momenta. Alpina će inače novi B6 GT3 prodavati i drugim timovima, individualnim kupcima i kolekcionarima.



Izvor : www.novosti.co.yu

Italijanska kompanija “Fijat” najozbiljniji je kandidat da postane većinski vlasnik “Zastavine fabrike automobila” - saznaju “Novosti”.
Prva runda razgovora delegacije “Fijata”, koju predvodi Stefan Kepter, potpredsednik kompanije, i poslovodstva “Zastave” o mogućnosti proizvodnje još nekog italijanskog modela, završena je juče obilaskom svih pogona, a pregovori o kupovini fabrike automobila biće nastavljeni posle uskršnjih praznika u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja.
Razgovori su vođeni iza zatvorenih vrata, a, kako saznajemo, italijanski stručnjaci za proizvodnju, snabdevanje kooperanata i razvoj, zadovoljni su postignutom modernizacijom fabrike, mada su naveli da je neophodno još dosta ulaganja. Proširenje poslovno-tehničke saradnje ove dve kompanije ima za cilj da “Fijat” pred privatizaciju i potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu zauzme najbolju poziciju, jer tender predviđa i takozvani “menadžerski ugovor”, odnosno direktnu pogodbu sa kupcem. Pored toga, ugovori koje poslovodstvo “Zastave” ima sa “Fijatom” i “Dženeral motorsom” ušli su u tendersku dokumentaciju. Sklapanje modela “zastava 10” i “opel klasik” su već vrednovani. U tom slučaju, ugovor o sklapanju bar još jednog modela, najverovatnije redizajniranog “fiće”, doveo bi “Fijat” u povlašćenu poziciju u odnosu na druge zainteresovane kompanije na tenderu.
Direktor preduzeća “Zastava-auto” Zoran Bogdanović kaže da se sa visokom delegacijom italijanskog “Fijata” razgovaralo o mogućnostima proširenja saradnje i proizvodnje još jednog modela u Kragujevcu. Ali, odbio je da odgovori da li se razgovaralo i o strateškom partnerstvu.
Predstavnici Sindikata “Zastavine fabrike automobila” juče nisu bili na sastanku. Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata, kaže da mu je poznato da se, u ovoj fazi razgovora, pregovara o mogućnostima da se jedan model “fijata” u potpunosti proizvodi u Kragujevcu. To bi značajno uposlilo kapacitete i “Zastavinih” kooperanata, a fabriku automobila učinilo atraktivnijom.   

"ZASTAVA" MOŽE I BEZ TENDERA   

U narednih desetak dana, Vlada Srbije, odnosno Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, odlučiće po kom modelu će se privatizovati “Zastava”.
Prvobitno je bilo predviđeno da se za prodaju nekadašnjeg kragujevačkog automobilskog giganta raspiše tender. Međutim, u vreme kada je prijava za pristup tenderskoj dokumentaciji bila u finišu, raspisani su izbori, a potencijalni investitori su zatražili odlaganje čitavog postupka.
Zato je Ministarstvo nekoliko puta u poslednja dva meseca i odlagalo javni poziv za prodaju “Zastava automobila”. Poslednji utvrđeni rok bio je, kao što je poznato, 15. april ove godine.
Poslednjih dana, međutim, nadležni u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja razmišljaju o promeni načina privatizacije kragujevačke fabrike automobila.
- Bitno nam je kako da obezbedimo da u fabrici ostanu svi zaposleni, da krene proizvodnja 150.000 do 200.000 automobila i da ovaj kolektiv ostvaruje mogući prihod od 200 do 300 miliona evra godišnje - kaže izvor “Novosti” u nadležnom Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja. - Ukoliko se proceni da će neki od zainteresovanih inostranih partnera to da omogući, skloni smo da promenimo plan, odnosno da ne raspišemo tender, već na neki drugi, fleksibilniji način privatizujemo “Zastava automobile”.
Kao mogući način prodaje kragujevačke fabrike automobila pominje se potpisivanje ugovora o saradnji, koji bi potvrdila, osim menadžmenta firme, i Vlada Srbije.



General Motors je posle raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu konačno i zvanično promovisao nestrpljivo očekivanu Chevrolet Corvettu ZR1, ali nije saopštio i konkretne podatke vezane za snagu 6,2 litarskog V8 kompresorskog motora. Tada je procenjeno da ovaj agregat razvija 100KS po litri zapremine, odnosno 462kW/620KS i oko 807Nm obrtnog momenta. Konačno, dostupni su i zvanični podaci. Ovaj LS9 6,2 litarski V8 motor razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine. Međutim, i dalje nema zvaničnog podatka o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), dok se za maksimalnu brzinu navodi da prelazi 200 milja na sat (322 km/h). Prodaja Corvette ZR1 počinje ovog leta po ceni od nešto malo manje od 100.000 dolara.



Posle standardnog Audija A5 Coupe, na proleće sledeće godine u prodaji će se pojaviti i njegova otvorena kabriolet varijanta, koja će naslediti sadašnji Audi A4 Cabriolet. Prema poslednjim (doduše nazvaničnim) informacijama, oficijelna svetska premijera će biti održana već ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a ne u januaru 2009. godine u Detroitu kako se ranije mislilo. Kako bilo, za proizvodnju A5 Cabrioleta neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate u rasponu od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra.

A5 Sportback

Ovo nije ni Audi A5 Avant, ni A5 u formi hatchbacka (kombi-limuzine), već je A5 Sportback dizajniran da bude polu-karavan i polu-kupe, odnosno ova karoserijska varijanta treba da spoji praktičnost automobila sa petora vrata i stil jednog kupea. Kako će to shvatiti i prihvatiti kupci, pokazaće vreme jer se A5 Sportback navodno očekuje već 2009. godine. A5 Sportback će poput Audija A5 Coupe ostati četvorosed ali će na zadnjim sedištima biti daleko više mesta nego u Coupeu (ne treba zaboraviti ni daleko veći i praktičniji prtljažni prostor). Dizajnerski posmatrano, A5 Sportback će preuzeti prednji deo sa aktuelnog A5 Coupea, uz kombinaciju nekih rešenja sa aktuelnog Audija A4 i novog zadnjeg dela. Od detalja se posebno ističu niska linija krova, stakla na vratima bez okvira i veoma položen zadnji stub. Naravno, A5 Sportback će osim varijanti sa prednjim pogonom, imati i verzije sa Quattro integralnim pogonom (raspored snage 40/60% napred/nazad). Paleta pogonskih agregata bi trebalo da obuhvata već poznate motore iz Audija A5, a u pripremi je i hibridni pogon ali zasad o tome nema konkretnijih informacija.



 

U Škodi ponovo slave. Naime, posle nedavne proslave proizvodnje jubilarne dvomilionite Octavije, juče je sa proizvodnih traka Škodine fabrike Mlada Boleslav sišla i dvomilionita Fabia. Ta čast je pripala modelu Fabia Combi Sport 1.4 16V. Prva generacija Fabije je inače proizvedena u skoro 1,8 miliona primeraka, dok je druga generacija startovala početkom 2007. godine.

Ford je juče saopštio da je proizveo jubilarni, 9-milioniti primerak sportskog modela Mustang, koji će inače sledeće godine proslaviti svoju 45-godišnjicu (prvi Mustang je naime promovisan 17. aprila 1964. godine u Njujorku, a danas je svaki drugi sportski auto prodat u Americi upravo Mustang). Jubilarni primerak je Mustang GT Cabriolet i biće isporučen dileru iz američke države Ajova.



Pred sam početak sezone otvorenih automobila iz Saaba stiže specijalna Yellow Edition verzija modela 9-3 Cabrio, koji nastavlja tradiciju ranijih Yellow edicija Saabovih automobila, lansiranih 1991. i 1997. godine. 9-3 Cabrio Yellow Edition se od ostalih modela u gami razlikuje po upadljivoj Lynx Yellow boji i bogatijoj standardnoj opremi (između ostalog, tu su petokrake aluminijumske felne od 17 inča, zadnji spojler, XM satelitski radio), dok je za pogon izabran 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 210KS u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem ili automatikom sa pet brzina. Cena za Saab 9-3 Cabrio Yellow Edition u Americi iznosi 42.830 dolara. 



Audi Q5 S-line

25 Apr 2008 - 01:20 Noviteti Link

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Samo nekoliko dana posle zvanične promocije na salonu automobila u Pekingu, Audi je objavio prve slike svog novog modela Q5 i sa opcionim S-line paketom, koji je zaslužan za nešto sportskiji izgled ovog kompaktnog SUV-a. U osnovi, S-line paket za Q5 podrazumeva tvrđe podešeno ogibljenje, aluminijumske točkove od 20 inča (sa gumama dimenzija 255/45 R20), polirani gril, crne krovne nosače, otvore za vazduh oko svetala za maglu u stilu pčelinjeg saća, a u unutrašnjosti trokraki multifunkcionalni volan presvučen kožom, prednja sportska sedišta sa utisnutim S-line logom, kožnu ručicu menjača i detalje od aluminijuma. O standardnom Audiju Q5 više OVDE.



Posle Minija Abbey Road (o tome OVDE), BMW je lansirao još jednu specijalnu verziju aktuelnog Minija. Radi se o Miniju Trigger, koji je za sada namenjen samo italijanskom tržištu, gde kupci mogu da biraju između tri boje karoserije: crnoj, crvenoj ili plavoj, ali uvek u kombinaciji sa duplim trakama bele boje. Uz posebne Trigger oznake, ovaj Mini karakterišu i hromirani gril, dodatna prednja svetla, aluminijumski točkovi od 17 inča, zadnji krovni spojler i hromirani završetak izduvne cevi, a u unutrašnjosti elementi od brušenog aluminijuma i trokraki kožni volan. Mini Trigger pokreće osnovni 1,4 litarski benzinac sa 95KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi, dok najveća brzina iznosi 185 km/h.



Ono što su mnogi priželjkivali još od septembra prošle godine, kada je prelepi kupe Peugeot 308 RC Z prvi put kao koncept predstavljen javnosti na salonu automobila u Frankfurtu, postaće realnost već sledeće godine. Naime, generalni direktor Peogeota Jean-Philippe Collin je na salonu automobila u Lisabonu i zvanično potvrdio da će konačna serijska verzija ovog automobila biti izložena na jesen 2009. godine na salonu u Frankfurtu, a da će njegova prodaja startovati početkom 2010. godine. Kao što mu i samo ime kaže, 308 RC Z je napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 ali se odlikuje daleko privlačnijim dizajnom, koja podseća i na Audijev TT. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko je 308 RC Z Concept oduševio svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Dizajn bi ukratko mogao da se opiše kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. 308 RC Z ima isto međuosovinsko rastojanje i dužinu kao i klasični 308, dok širina iznosi 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160 g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno to je 1,6 litarski turbo benzinac, koji umesto serijskih 129kW/175KS, ovde razvija 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Serijska verzija će verovatno imati daleko širu paleta pogonskih agregata, a nemački AutoBild je nedavno najavio da bi cena ovog Peugeota trebalo da iznosi oko 23.000 evra.



Posle Audija TT FT-550 Twin Turbo sa snagom od 550KS, iz tjuning kuće HPA Motorsports stiže još jači TT. Naime, uz pomoć dva Garrettova turbo punjača, novih interkulera, reprogramirane elektronike motora i novog izduvnog sistema, snaga serijskog Audijevog 3,2 litarskog V6 motora je povećana na 565 konja (u paru sa S tronic menjačem). To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 3,5 sekunde, a do 100 milja na sat (skoro 161 km/h) mu treba 8,4 sekunde. Kao i ranije, HPA Audi TT je ofarban u narandžastu boju kakvu koristi i Lamborghini Gallardo, a tu je opet još jedan Lamborghinijev "detalj" - vrata, koja se otvaraju u vis i koja ovaj Audi još više približavaju italijanskom superautomobilu. HPA je spolja dodao još 19 inčne felne sa Dunlop SP Sport Maxx gumama 255/35 i sportski izduvni sistem. Ono što se ne vidi na prvi pogled jesu pojačane kočnice kao i KW sportsko ogibljenje. HPA Motorsports za svoj rad na ovom Audiju naplaćuje oko 60.000 dolara.

 



Već posle promocije Audija A3 Cabriolet (održane krajem prošle godine) postalo je jasno kako će izgledati redizajnirana verzija aktuelnog Audija A3, tako da njegov izgled ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Za restilizovani izgled se može slobodno reći da prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinose pre svega karakteristična Audijeva "single-frame" maska hladnjaka, modifikovani branik i doterana svetla. Promene na boku automobila nisu brojne (izdvajaju se retrovizori sa žmigavcima, nove kvake na vratima i atraktivniji točkovi), a pozadi je obnovljeni A3 dobio modifikovana svetla i branik. Kao rezultat ovih promena, Audi A3 u verziji sa troja vrata je sada duži za 2,5 cm (dugačak je 4,24 metra), dok je A3 Sportback ostao na 4,29 metra dužine. Unapređena unutrašnjost se može kratko opisati kao sportsko elegantna, sa atraktivnim dizajnom, vrhunskim materijalima, odličnom ergonomijom, a tu su i bogatiji paketi opreme. Zapremina prtljažnika inače iznosi 350 litara kod trovratnog A3, odnosno 370 litara kod Sportbacka (sa oborenim zadnjim sedištima, korisna zapremina prtljažnika raste na 1080 litara kod verzije sa troja varta, a na 1100 litara kod Sportbacka). Što se pogonskih agregata tiče, redizajnirani A3 će se opremeti sa širokom paletom benzinskih i dizel agragata. Benzinci su 1.6 (75kW/102KS), 1.4 TFSI (92kW/125KS), 1.8 TFSI (118kW/160KS), 2.0 TFSI (147kW/200KS), 3.2 (184kW/250KS) i za sportski S3 model 2.0 TFSI agregat sa 195kW/265KS. Ponuda dizelaša obuhvata sledeće motore : 1.9 TDI sa 77 kW/105KS, 2.0 TDI od 103 kW/140KS i 2.0 TDI sa 125kW/170KS. Benzinac 1.6 se može dobiti i u verziji sa pogonom na etanol E85 gorivo, a dizelaš sa 105 konja u 1.9 TDI e modelu troši samo 4,5 litara dizela na 100 km. Skoro svi modeli se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačima, sem 1.6 i 1.9 TDI, koji su opremljeni petostepenim ručnim menjačem i Audija A3 3.2, koji je dostupan sa S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. S tronic je sada kao opcija dostupan u kombinaciji sa svim motorima (šestostepeni S tronic u modelima sa 6 cilindara, 2.0 TFSI i svim dizelašima, a sedmostepeni u verzijama 1.6, 1.4 TFSI i 1.8 TFSI). Quattro pogon na sva četiri točka se dobija uz modele 1,8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.2 (standardno) i obe 2.0 TDI dizel verzije. Tu je i sistem kontrole vešanja Audi Magnetic Ride, koji vozaču dozvoljava da izabere između dva programa : "Normal" i "Sport". Sportski Audi S3 je od sada dostupan i kao Sportback verzija sa petora vrata, za čiji pogon je zadužen 2.0 TFSI motor sa 195 kW/265KS i 350Nm (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem). Audi S3 Sportback (na četvrtoj slici) od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi (trovratni S3 5,7 sec), dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h. U odnosu na standradne modele Audija A3, sportski S3 modeli se razlikuju po atraktivnijem aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler, agresivniji prednji gril, retrovizori u aluminijum look-u), za 25 mm spuštenim sportskim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 18 inča, sportskim sedištima, aluminijumskim pedalama...Inače, nedavno je posle skoro pet godina proizvodnje, Audijevu fabriku u nemačkom Ingolštatu napustio jubilarni, milioniti primerak Audija A3 druge generacije, a od lansiranja prvog A3 1996. godine, ukupno je napravljeno nešto više od 1,9 miliona komada ovog modela. Proizvodnja druge generacije je počela u junu 2003. godine, 2004. ponudu je proširio A3 Sportback, a ove godine i A3 Cabriolet, koji se pravi u našem komšiluku – u Mađarskoj. Prodaja obnovljenog Audija A3 počinje ovog leta, po ceni koja u Zapadnoj Evropi startuje od 20.350 evra.



Izvor : www.blic.co.yu

Moda spajanja karakteristika više klasa automobila nije mimoišla ni „Mazdu“. Model CX-7 pripada grupi takozvanih krosovera, koji dizajnom podsećaju na terence, ali su po voznim karakteristikama bliži sportski orijentisanim karavanima. Pogon na sva četiri točka i povećan klirens (rastojanje od tla) dobro dođu na makadamu ili putevima prepunim "udarnih rupa", a sve drugo prepušteno je klasičnim of-roud vozilima.

„Mazdina“ ambicija, pri tom, bila je da CX-7 od direktne konkurencije odvoji izrazito sportskim karakteristikama. Mišićava karoserija, točkovi od 18 inča i dvostruki izduv u zadnjem delu najavljuju puno toga. Prava pretnja, međutim, stiže kada pokrenete turbo motor od 2,3 litra - maksimalne snage 260 konja. Četvorocilindrični benzinac s direktnim ubrizgavanjem goriva, inače, stari je znanac jer smo već imali priliku da ga upoznamo u MPS verzijama „šestice“ i „trojke“.

PRAVI SPORTISTA

Uprkos aktivnom pogonu na sva četiri točka, veoma ambiciozno kreiranom sistemu oslanjanja (napred: trougaona ramena, nazad višestruke veze) i primeni moćne elektronike - ili jednostavnije rečeno, lakom i preciznom upravljanju - već nakon nekoliko kilometara konstatovali smo da ovaj automobil nije za svakog. Startuje „kao oparen“, ubrzanja vas lepe za sedište, a sve to prati i zdrav, sportski zvuk koji samo dodatno doliva „ulje na vatru“. Manje ambicioznim vozačima smetaće evidentna „turbo rupa“ na nižim obrtajima, zbog čega će morati češće da upotrebljavaju šestostepeni menjač. S druge stane, kratki i precizni hodovi ručice očaraće sve koji vole da nagaze papučicu gasa.
Elektronski nadzor omogućava prilagođavanje pogona trenutnim uslovima na putu, pa se tako može voziti samo s prednjim ili na sva četiri točka (do 50 odsto snage na zadnjoj osovini). Sve se odvija potpuno automatski i ne zahteva bilo kakvo dodatno angažovanje vozača, kome u kritičnim situacijama pomažu i dinamička kontrola i nadzor proklizavanja, kao i kočni aparat visokog kapaciteta sa samoventilirajućim diskovima na svim točkovima!
Sjajne performanse plaćaju se, kao i uvek, visokom potrošnjom goriva. Prosek u ekstremnim situacijama ume da skoči i na 18,5 litara bezolovnog benzina na 100 kilometara pređenog puta, ali tako nešto je naprosto neminovnost kod sportskih automobila. Nevolja je što se manje ambicioznim vozačima ne nudi alternativa, pa ovu „mazdu“ (za sada) možete kupiti samo s benzinskim turbo motorom ili na nju jednostavno zaboraviti.

LUKSUZAN ENTERIJER

Paket „revolušn“ ne nudi ništa revolucionarno kako ime govori, ali je zato njegov sadržaj izuzetno bogat. U vozilo se ulazi bez upotrebe ključa. „Smart kard“ sistem omogućava i startovanje motora okretanjem tastera postavljenog uz upravljač, a sve što je neophodno da učinite sastoji se u tome da vam je kartica u džepu ili torbici. Sedišta su obložena kožom, kao i trokraki upravljač s „klavirsko“ crnim ukrasima i komandama info i audio sistema na gornjim polugama. Posebno zadovoljstvo predstavlja „Bouz“ s devet zvučnika, iz kojih grme takvi basovi da podrhtavaju sedišta. Tu je i sistem za programiranje putne brzine (tempomat), pa dodatno grejanje prednjih fotelja, alarm, automatsko aktiviranje svetala i brisača, kao i niz drugih pikanterija - osim senzora za parkiranje za koje se mora doplatiti iako je ovo CX-7 s najreprezentativnijim paketom opreme na tržištu.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

motor četvorocilindrični, zapremina 2.261 ccm, maks. snaga 191 kW (260 KS) pri 5.500 o/min., maks. obr. moment 380 Nm pri 3.000 o/min., pogon integralni, menjač šestostepeni, dužina 4.675 mm,  širina 1.870 mm, visina 1.645 mm, međuos. rastojanje 2.750 mm, masa 1.770 kg, prtljažnik 455/1.348 litara, rezervoar 69 litara, pneumatici 235/60 R18, maks. brzina 210 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,0 sekundi, potrošnja 10,2 l/100 km, gorivo bezolovni benzin.

CENA I OPREMA TEST VOZILA

Mazda CX-7 Revolution: ABS, EBD, EBA, DSC, TCS, frontalni i bočni erbegovi, vazdušne zavese napred i nazad, imobilizator, „smart kard“ za startovanje motora i ulazak u vozilo bez ključa, servo-upravljač (podesiv po visini i dužini stuba), putni računar, električne komande za prozore, audio-sistem „Bose“ 6XCD/MP3 s devet zvučnika i komandama na upravljaču, tempomat, deljiva zadnja klupa u odnosu 60:40 odsto, tonirana termoizolaciona stakla (zadnja dodatno zatamnjena), automatski klima-uređaj, kožne obloge upravljača i ručice menjača, kožna sedišta s električnim komandama za vozačko i dodatnim grejanjem napred, 2X ISOFIX nazad, električno podešavanje i grejanje spoljnih ogledala, prednja i zadnja automatsko aktiviranje svetala i uređaj za pranje, kišni senzor, svetla za maglu, laki naplaci, rezervni točak manjih dimenzija, alarm s nadzorom unutrašnjosti... Cena test vozila s uračunatim PDV-om je 36.799 evra.

Autor : Aleksandar Andrić



Toyota je juče saopštila da je u prvom kvartalu ove godine prodala ukupno 2,41 miliona vozila, što predstavlja rast od 2,7 % u odnosu na isti period prošle godine, kada je plasirano 2,35 miliona jedinica (u ove brojke su uključeni i Daihatsu i Hino Motors, koji se nalaze u Toyotinom vlasništvu). S druge strane, američki General Motors je objavio da je u prva tri meseca prodao 2,25 miliona svojih vozila ili za 0,6% manje nego u istom periodu 2007. godine. GM je u prvom kvartalu u Severnoj Americi zabeležio pad prodaje od 10%, dok na tržištu Latinske Amerike, Afrike i Bliskog Istoka ima rast od skoro 20 odsto, u Azijsko-Pacifičkom regionu rast iznosi 6%, a u Evropi 3% (na Starom kontinentu je naime prodato rekordnih 572.000 vozila).  



Edo Competition je juče promovisao novi "edo Ferrari 630 Scuderia aerodynamics package" za Ferrari 599 GTB Fiorano, koji je inače još u novembru prošle godine prošao kroz opsežan tjuning tretman u ovoj nemačkoj kompaniji (poznatoj po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo, Audi R8 i Ford GT).

Edo Competition svoj Ferrari 599 GTB Fiorano nudi u dve verzije : kao 599 GTB sa 6,0 litarskim V12 agregatom, snage 478kW/650KS i kao 630 GTB, koji iz 6,3 litarske mašine izvlači svih 551kW/750KS (za poređenje, fabrički Ferrari 599 GTB Fiorano ima 456kW/620KS). Edo Competition je trkačko ogibljenje za svoj F599 GTB razvio zajedno sa firmom KW, i to naravno na trkačkoj stazi, a treba reći da je napred spušteno za 20, a pozadi za 40 mm. Paket promena zaokružuju i sportski izduvni sistem (čiji intenzitet zvuka može da se podešava) i 20-inčni točkovi sa Pirelli gumama, dimenzija 245/35R20 napred, odnosno 305/35R20 nazad.  

Novi "edo Ferrari 630 Scuderia aerodynamics package" sadrži novi prednji branik sa spojlerom i tri velika otvora za vazduh, pragove, zadnji difuzor i spojler na poklopcu prtljažnika. Ceo paket je inače izrađen od karbon fibera, čime je težina automobila smanjena za 50 kg.