home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle standardnog Audija A5 Coupe, na proleće sledeće godine u prodaji će se pojaviti i njegova otvorena kabriolet varijanta, koja će naslediti sadašnji Audi A4 Cabriolet. Prema poslednjim (doduše nazvaničnim) informacijama, oficijelna svetska premijera će biti održana već ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a ne u januaru 2009. godine u Detroitu kako se ranije mislilo. Kako bilo, za proizvodnju A5 Cabrioleta neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate u rasponu od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra.

A5 Sportback

Ovo nije ni Audi A5 Avant, ni A5 u formi hatchbacka (kombi-limuzine), već je A5 Sportback dizajniran da bude polu-karavan i polu-kupe, odnosno ova karoserijska varijanta treba da spoji praktičnost automobila sa petora vrata i stil jednog kupea. Kako će to shvatiti i prihvatiti kupci, pokazaće vreme jer se A5 Sportback navodno očekuje već 2009. godine. A5 Sportback će poput Audija A5 Coupe ostati četvorosed ali će na zadnjim sedištima biti daleko više mesta nego u Coupeu (ne treba zaboraviti ni daleko veći i praktičniji prtljažni prostor). Dizajnerski posmatrano, A5 Sportback će preuzeti prednji deo sa aktuelnog A5 Coupea, uz kombinaciju nekih rešenja sa aktuelnog Audija A4 i novog zadnjeg dela. Od detalja se posebno ističu niska linija krova, stakla na vratima bez okvira i veoma položen zadnji stub. Naravno, A5 Sportback će osim varijanti sa prednjim pogonom, imati i verzije sa Quattro integralnim pogonom (raspored snage 40/60% napred/nazad). Paleta pogonskih agregata bi trebalo da obuhvata već poznate motore iz Audija A5, a u pripremi je i hibridni pogon ali zasad o tome nema konkretnijih informacija.



čitanja : 1064



Komentari