Mitsubishi Concept-cX po drugi put

Prošlog meseca je japanski Mitsubishi objavio prve dve zvanične skice njihovog novog koncept automobila, spremnog za predstojeći septembarski salon automobila u Frankfurtu, a sada su končano objavljene i prve slike ovog automobila u njegovoj definitivnoj formi. Kako to već obično biva, na skicama je Concept-cX izgledao mnogo atraktivnije i dinamičnije, dok je u realnosti "ispalo" da auto ima daleko viši krov i ipak manje atraktivnu spoljašnost. Ipak, bez obzira na manje razočarenje, određena doza privlačnosti i dalje postoji, jer prednji deo veoma liči na (uspešno) dizajnersko rešenje novog Lancera i sportskog modela EVO X. Kako bilo, Concept-cX u stvari predstavlja najavu nove generacije kompaktnog Mitsubishijevog SUV modela. Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski dizel motor sa turbinom promenljive geometrije (VG), dizelskim oksidacionim katalizatorom (DOC) i filterom čestica čađi (DPF) u izduvnom sistemu, što sve zajedno čini da ovaj agregat zadovoljava Euro5 norme. Motor inače raspolaže sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta. Ekološki su podobni i materijali korišćeni u kabini, a dobijeni su, između ostalog, i od bambusa. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Inače, Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm i visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja.