BMW Concept X6 i BMW X6 ActiveHybrid Concept
Ovo su prve zvanične fotografije toliko željno očekivanog
BMW-ovog novog SAC (Sports Activity Coupe) modela X6. Doduše, bavarska fabrika
će na salonu automobila u Frankfurtu (koji se za medije otvara danas)
predstaviti X6 samo u formi studije, koja najavljuje serijsku verziju za
sledeću godinu (ali koja se praktično neće bitnije razlikovati od automobila na
slikama). Novi Concept X6 (na platformi BMW-a X5) sa svojim niskim krovom, položenim
C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zanimljivu mešavinu coupe automobila
sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan
automobil, u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže
težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u
kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic
Performance Control). Ono što se ranije nezvanično govorilo, danas je i
potvrđeno, odnosno Concept X6 je duži, širi i niži od BMW-a X5. U brojkama to
izgleda ovako : X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, a
aktuelni X5 ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm
(međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde
i napomena da u dugačkom saopštenju bavarske fabrike nema nikakvih podataka o
motorima, koji će pokretati budući serijski X6. Međutim, očekuje se da paleta agregata
bude veoma slična kao i kod X5, a to znači da će novi X6 pokretati 3,0 litarski
bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS,
odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8
agregat sa 355KS a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400
konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu
Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje.
Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.
Istovremeno sa ovim Conceptom X6, BMW na salonu u Frankfurtu prikazuje i njegovu hibridnu verziju, nazvanu X6 ActiveHybrid Concept (treća slika). Ovaj hibrid pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektromotora, što na kraju rezultira time da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20 % manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Tzv. modularni hibridni sistem je inače razvijen u saradnji sa General Motorsom i DaimlerChryslerom. Vizuelno se X6 ActiveHybrid Concept od običnog X6 razlikuje po jedinstvenim oznakama, posebnom Light Blue bojom karoserije i velikim 21-inčnim točkovima.