
Trend oživljavanja automobilskih legendi se nastavlja. Tako je posle Volkswagenove nove Bube, BMW-ovog novog Minija, pa Fiata 500 i najave da BMW radi i na Isetti za 21. vek, spremna i reinkarnacija već odavno legendarnog istočnonemačkog Trabanta.
Podsećanja radi, firma Herpa Miniaturmodelle GmbH (poznata po proizvodnji kolekcionarskih modela Trabanta u razmeri 1:87) je, u nameri da upozna javnost sa svojim planovima (i naravno čuje reakcije i privuče investitore), na Salonu automobila u Frankfurtu 2007. godine predstavila publici maketu novog Trabanta (u razmeri 1:10).

Reakcije su bile izuzetno pozitivne (više od 90 odsto anketiranih je bilo za pokretanje proizvodnje ovakvog Trabanta), pa je Herpa angažovala nemačku karoserijsku kompaniju IndiKar za razvoj modernog Trabanta (IndiKar inače proizvodi specijalna vozila, delove i prototipove za velike proizvođače).

Tako je za ovogodišnji Salon u Frankfurtu pripremljen prototip Trabanta nT (new Trabi), koji je izgledom veran svima nama poznatom originalu ali koji nema dvotaktni, već elektromotor.

Snaga elektromotora je inače 45kW/61KS, najveća brzina je skromnih 130 km/h, dok autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija iznosi do 160 km.

Što se dimenzija tiče, Trabant nT je dugačak 3950 mm, širok 1690 mm, visok 1500 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2450 mm, dok je težina 1050 kg.

Kako stvari sada stoje, serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2012. godine (ali u ograničenoj seriji), a što se cene tiče, pominje se cifra od oko 20.000 evra.
Sa jos 2 vrata, ovo bi bilo dobro dostavno elektricno vozilo. Prilaz gepeku je po slikama idealan, da ne moze biti bolji...
Lepo izgleda kada se gleda spreda,ali mi je malo prednji deo iz profila cudan.Ostatak automobila je odlican.
Isti Mini Clubman, samo malo ruzniji. Mada ni mini clubman nije bas najskladniji i najlepsi primerak... U svakom slucaju, dobrodosao je i trabant,kao i citroen spacek, uz sve gore pomenute legende..
ovo vozilo treba da se nadje na celu parade ČOPORA (koju nepismeni mediji i javnost prevode kao PONOS-a, ocigledno nemajuci pojma da se "PRIDE" prevodi kao ČOPOR u konkretnom slucaju!!!
Englez, nemoj da lupaš kakav crni čopor? I model je baš lepo odradjen... Svaka čast...
Potrosacka industrija u poslednje vreme jednostavno SILUJE nostalgiju, pocevsi od losih rimejka starih kultnih filmova pa do ozivljavanja propalih i mrtvih, ali na uvo zvucnih marki.