Opel Zafira Tourer Concept u Ženevi (+video)

Opel je objavio novi set fotografija Zafire Tourer Concept, nove studije koja će biti predstavljena na ovogodišnjem 81. Salonu automobila u Ženevi, a koja najavljuje buduću, serijsku verziju (trebalo bi da se pojavi u septembru, na Salonu u Frankfurtu).
Sudeći po ovim slikama, dizajneri su inspiraciju za prednji kraj nove Zafire pronašli u izgledu Opel Ampere.

Zafiru Tourer Concept između ostalog karakterišu i stakleni panoramski krov, LED prednja svetla, alu točkovi od 20 inča i dve izduvne cevi, dok je za pogon izabran 1,4 litarski četvorocilindrični turbo benzinac (sa Start/Stop sistemom).



Za razliku od nove Merive, Zafira Tourer Concept nema tzv. samoubilačka vrata (gde se zadnja otvaraju u suprotnom smeru od prednjih), već konvencionalno rešenje.
Ivan Mitić - Autoblog.rs

Opel PR saopštenje
Opel Zafira Tourer koncept će imati svetsku premijeru na Sajmu automobila u Ženevi (3-13. mart). Ovo vozilo će pružiti uvid u buduću generaciju ovog trendsetera, monovolumena Opel Zafira.
Ovaj konceptni automobil kombinuje maksimalnu fleksibilnost sa prvoklasnim
osećajem, a rezultat toga je idealna mešavina funkcionalnosti i zdravog života.
Zafira Tourer koncept je “salon na točkovima”, sa svetlim, prostranim
enterijerom visoke klase koji nudi dovoljno prostora svojim putnicima na
zadnjem sedištu. Ovaj koncept u segment monovolumena donosi vrednosti koje
možemo naći kod Insignia modela, ambiciju, kvalitet i inovativne tehnologije,
dok u isto vreme prikazuje Opelovu filozofiju dizajna: vajarsko umeće sreće
nemačku preciznost.
“Preneli smo ideju relaksirajućeg salona na vozilo i stvorili automobilsku velnes
oazu, mesto za opuštanje i uživanje. Putnici mogu da se povuku u salon. To je
udoban, prostran prostor u kom želite da boravite – bez obzira da li je to zbog
poslovnog puta ili da se opustite za dugo putovanje“, rekao je Mark Adams,
potpredsednik Opelovog sektora dizajna. „Opel Zafira Tourer koncept ostavlja
utisak svojim uglađenim sportskim izgledom i prvoklasnim osećajem”.
Fleksibilni tendseter Zafira kao luksuzna velnes oaza
Ostavši veran salonskom osećaju, unutrašnjost Zafira Tourer koncepta je okupana
svetlošću zahvaljujući panoramskom vetrobranu koji se neprimetno spaja sa
velikim staklenim krovom koji se proteže do zadnjeg dela automobila. Poseban
detalj je druga ploča visokotehnoloških kompozitnih materijala čije ivice su
osvetljene LED svetlima. Sitne metalne čestice su utisnute u plastiku
kako bi odbijale svetlo i davale prijatno toplo svetlo koje može da se
presijava u različitim nijansama žute boje. Ovo dodatno pojačava domaći
salonski ambijent i unutrašnjosti kabine daje svetlucavi karakter dok postiže
harmoničan balans sa spoljašnjim svetom.
Sa Zafira Tourer konceptom, Opelovi inženjeri su dodatno razvili Flex7 koncept
sedenja u sedmosedu koji se prvi put javlja kod Zafire, učinivši ga
sofisticiranijim nego ikada.
Treći red može potpuno da se spusti da bude u ravni sa podom sa inovativnim
Zafira Tourer konceptom. Potpuno automatski, na pritisak dugmeta, konfiguracija
od pet sedišta može da se transformiše u prostranu kabinu sa četiri sedišta, uz
utisak da se nalazite u prvoj klasi i uz salonski karakter. Zahvaljujući
zgodnom novom mehanizmu preklapanja, zadnji deo srednjeg sedišta u drugom redu
se spušta i nudi udoban naslon za ruke putnicima koji se nalaze u bočnim
sedištima. Ova sedišta onda kliznu unatrag i jedno prema drugom, stvarajući
maksimalan prostor za ruke i noge putnika, čime nude optimalnu udobnost. Sa
produženim naslonima za noge stvoreno je savršeno sedište za relaksaciju –
idealno mesto da se opustite.
Pokretljivi nasloni za glavu koji imaju tri dela takođe se elektronski napajaju
i unapređuju prostrani karakter kabine prve klase Zafira Tourer koncepta. Iz
sigurnosnih razloga naslon za glavu ostaje u vertikalnom položaju na vozačevom
sedištu kada je automobil u pokretu. U salonskom ambijentu, nasloni za glavu,
svi osim vozačevog, se obrću za 90 stepeni u horizontalan položaj dok se
spoljnji elementi blago krive unapred – apsolutno zdravo okruženje za putnike.
Jasnoća igra veliku ulogu u udobnosti i dobrom stanju u prvom redu, gde veliki
ekran osetljiv na dodir dominira na centralnoj konzoli. Pokriven gornji odeljak
za spremanje stvari može da primi tablet računar kao što je iPad. Grejanje se
kontroliše preko dve kvake za okretanje koje se nalaze ispod ekrana, a klima
uređaj preko tastera.
Zahvaljujući fleksibilnim i čvrsto postavljenim tablet računarima na zadnjem
delu prednjeg sedišta, putnici u drugom redu mogu udobno da surfuju internetom
ili da kontrolišu multimedijalne aplikacije.
Sedišta od kože visokog kvaliteta, u boji karamela sa odgovarajućim
postavljenim šavovima i šivenjem, u kontrastu sa tamnom kakao braon nijansom na
vratima, mekanim tapacirungom na podu i velikim brojem prvoklasnih materijala
koji su prijatni na dodir, naglašavaju ekskluzivni karakter ovog monovolumena.
Spoljašnji dizajn: Kao elegantni brzi voz
Prostrana i topla unutrašnjost kabine u tamno braon i karamel nijansama
uokvirena je elegantno izvajanim i sofisticiranim spoljašnjim dizajnom u Frost
Liquid Metal nijansi, specijalnoj metalik srebrnosivoj nijansi.
Novi upečatljiv prednji deo sa farovima u obliku krila i dvostrukim
trapezoidnim rešetkama na ispustima daje ovom automobili dinamičan, sportski
izgled.
Dnevna LED svetla u obliku krila, bi-ksenonska AFL svetla i svetla za maglu su
smeštena iza jedne zajedničke zaštite od pleksiglasa. Svetla za maglu,
uokvirena ispoliranim aluminijumskim okvirom, svetlucaju plavim sjajem kao
zaleđen akrilični blok i stvaraju kontrast sa toplom atmosferom u unutrašnjosti
kabine. Ovi elementi vizuelno skraćuju prednje vešanje. Karakterističan Opelov nabor
na sredini haube proteže se od rešetke do vetrobrana.
Kao i kod Astra Sports Tourera, linija pojasa kod Zafire isto tako ide na gore
formirajući oblik hokejaškog štapa, i vizualno pomaže da vozilo ide napred.
Njena silueta podseća na brzi voz. Glatka, aerodinamična karoserija primetno
smanjuje buku od vetra kako bi vozilo isporučilo tihu vožnju čak i pri većim
brzinama.
Aerodinamični retrovizori na sebi imaju indikatore za menjanje pravca, i
smešteni su u elegantnu, uglačanu aluminijumsku karoseriju kao dijamanti. Ovi
detalji visoke klase su ponovljeni u pojasu lajsne sa strane stakla, kao i na
krovnim šinama.
Tamna zadnja svetla u prepoznatljivom obliku oštrice noža sa LED tehnologijom
se protežu duž bočne strane vozila i vrata prtljažnika. Horizontalna
aluminijumska šipka na kojoj se nalazi logo Opela proteže se u elemente svetla,
dajući Opel Zafira Tourer konceptu prostran, sportski izgled na zadnjoj strani.
Dvostruke ispusne cevi u obliku paralelograma su integrisane u drugu
aluminijumsku šipku na donjoj spojnici, unapređujući njen dinamičan izgled.
Inovativan dizajn i tehnologije unapređuju izgled i udobnost
20-inčne alu felne sa dvostrukim krakovima i sa tamnosivim metalik mat premazom
naglašavaju prirodni sportski karakter ovog monovolumena, kao i njegov karakter
gornje klase. Uglačani kraci visokog sjaja čine kontrast sa aluminijumskim
površinama u obliku dijamanta, što ih izdvaja na tamnoj pozadini felni.
Ovde je prisutan i jedan pametan i ekskluzivan detalj skriven iza pet tankih
zaštitnih slojeva integrisanih u krakove. Opelovi inženjeri su ih dizajnirali
kao dekorativnu i funkcionalnu zaštitu za šrafove na točkovima. Lako i brzo
mogu da se otključaju a zaštita se otvara u obliku zvezde kako bi omogućila
pristup šrafovima. 245/40 R20 gume dodaju još malo sportske udobnosti.
Zafira Tourer koncept napaja nova verzija smanjenog, štedljivog 1,4-turbo
motora sa Start/Stop tehnologijom, koja svim putnicima omogućava bezbrižnu
vožnju.
Zafira Tourer koncept takođe poseduje neke inovativne tehnologije koje
pojačavaju udobnost i bezbednost, kao što su potpuno prilagodljiv FlexRide
sistem kontrole vešanja.
krenuo i opel sa jednim dizajnom za celu liniju? napred je identican kao ampera
centralna konzola skinuta od novog Cmaksa
zasto lepo svi ne psotanu jedna firma i da se ne tripujemo vise