BMW i3 concept i BMW i8 concept

BMW je u februaru ove godine objavio ime svog novog podbrenda koji je nazvan kratko BMW i (i za innovation), a tada su najavljena i prva dva modela: BMW i3 i BMW i8 (na tržište stižu 2013. godine).
Danas su objavljene i prve zvanične slike i detalji o ovim modelima koji će se u formi koncept vozila pojaviti na septembarskom Salonu automobila u Frankfurtu.


Prvo na tržištu startuje BMW i3 sa zadnjim pogonom (ranije poznat kao Megacity Vehicle), i to kao gradsko vozilo sa električnim pogonom (biće dostupan i sa benzinskim motorom-generatorom), litijum-jonskim baterijama (pune se šest sati na 220V), prostranim enterijerom za četiri osobe i malom težinom.





BMW i3 raspolaže sa 125 kW/170KS i 250 Nm, auto je dugačak 3845 mm, širok 2011 mm, visok 1537 mm, međuosovinsko rastojanje je 2570 mm, zapremina prtljažnika iznosi 200 litara, dok je koeficijent otpora vazduhu 0.30.

Po fabričkim podacima, 1250 kg težak BMW i3 od 0-100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, postiže maksimalnih 150 km/h (elektronski ograničeno), a ima autonomiju od oko 100 milja (161 km)

Nemački Auto Bild inače piše da bi BMW i3 trebalo da košta oko 40.000 evra.

S druge strane, BMWi i8 (u 2+2 konfiguraciji) se bazira na BMW Vision EfficientDynamics conceptu, a radi se o plug-in hibridnom vozilu (kombinacija benzinca i elektromotora) sa pogonom na sva četiri točka koje treba pruži sportske performanse, uz potrošnju goriva i emisiju CO2 malog automobila.



BMW i8 kombinuje 1,5 litarski trocilindrični turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 223KS i 300 Nm, elektromotor od 130KS i 250 Nm i litijum-jonske baterije (pune se za samo 105 minuta na 220V). BMW i8 može da se kreće i samo na elektropogon, a tada može da pređe 35 km.

BMW i8 (težina 1480 kg, raspored težine 50:50, odnos snaga/težina je 236KS po toni) od 0-100 km/h ubrzava za 4,6 sekunde, najveća brzina je ograničena na 250 km/h, potrošnja je 2,7 l/100 km, a emituje samo 66 grama CO2 po kilometru.


U paketu su i sistem regeneracije kočione sile, stop-start sistem i električni servo. Autonomija se u vesti ne navodi, ali prema nekim ranijim informacijama, autonomija će iznositi najmanje 400 milja (644 km).


Ovde i podaci o dimenzijama: i8 je naime dugačak 4632 mm, širok 1955 mm, visok 1280 mm (zapremina prtljažnika je 150 litara).


U BMW-u inače razmišljaju da i8 kasnije ponude i kao kabriolet, sa klasičnim platnenim krovom.
BMW će i3 i i8 proizvoditi u fabrici u Lajcigu u Nemačkoj, gde će do 2013. godine biti uloženo oko 400 miliona evra i stvoreno oko novih 800 radnih mesta.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
@ toma
E nije tako nego ovako, čestitke novom i8 šalju SLS i R8.
Šta ti nama sve napriča za i8, mi pomislili da BMW izbacuje vremensku kapsulu
Ko vi vozac skode hahah..Pa covece cuti vidis li sta vozis-skodilak.. Pa vozim ja audi al ne mrzim bmw i merc jer znam da su the best.isto ko sad sto ja volim ferraari pa ne pljujem porsche znam da su i jedno i drugo misaona imenica za moj voljeni audi.Ovo mesto postaje smesno zbog takvih koji pljuju superautomobile a voze skodilake ,puntice jugice..
@Dejan L
Pa otprilike jednom i ti nesto dobro da kazes. Bas to. Vremenska kapsula. Na ulici pored i8, pa i i3, i R8 i SLS ce biti neprimeceni. Ne zaboravi da ovo NIJE BMW-ov SS auto. BMW SS auto ce stici u okviru M podbrenda. Ovo je i podbrend. Samo elektricna i hibridna vozila. Dakle od samog pocetka tako zamisljena i napravljena. A ne neke skarabudzevine, koje su nastale kao SS automobili, pa aj da napravimo E auto, to je sada IN, i izvade klasican i stave E motor. Ovako kako radi autoindustija - tako to treba.
ovo su auti za buducnost. kombinacija jakog malog motora sa elektropogonom, lepo ubrzanje, a smesna potrosnja...
R8 i SLS neprimeceni pored ovog?? :D Ma daj covece, uozbilji se. :) A taj M sto sanjate tesko da ce doci.
@McLaren
tesko da ima na ovom blogu neko neozbiljniji od tebe. Dejan L se ne racuna. On je klasa za sebe:)
Samo BMW je autoindustrija, sve su ostalo radionice!!!!
Valjda je konačno svima (osim dežurnih kontraša, takozvanih pljuvača) jasno zašto je to tako!!!
Ja razumem zavist, gnev, ljubomoru i mržnju, ali ne razumem zašto izvesne persone umesto da suzbijaju štetne i nepotrebne emocije, iste te emocije javno ispoljavaju i samim tim još više uvode sebe u grotlo mračne zluradosti??! :))
Nego, sami će se pre ili kasnije dozvati pameti a za ostale....dobrodošli, budućnost je stigla!!!! :)))
@ toma
... aha , sad se vadiš, sad će taj supersportak da bude iz M odeljenja.
Ti stalno pričaš 1 , a posle se ispravljaš i tvrdiš kako nisi tako govorio, nego ovako-onako
Neverovatno je koliki si prevarant
@Dejan L
aj dilejo prestani da lazes i da mi nabacujes nesto sto nisam rekao. Uvek sam govorio da ce i8 po performansama da bude kao M3, dakle malo slabiji od R8. To pitaj i drugara Pita. A za SS sam govorio da ce biti Z9 ili Z10, a u zadnje vreme kruze informacije da se razvija pod imenom "M-one". I zato prestani da izmisljas i da se degradiras u ocima ljudi koji prate blog i znaju sta sam i kad govorio.
Svaka cast, tako se to radi. :)
@toma
Kakav SLS ili R8, pored ovog i8 i Aventador izgleda zastarelo. :)
Valjda znaju sta rade uglavnom vreme ce pokazati al kontam opet ko ce ovo da uzme morace da urade velike promjene u seriskom modelu ne vjerujem da ce puno graniciti sa ovim.
@toma
Kakav SLS ili R8 , pored ovog i8 i Aventador
izgleda zastarelo. :)
Autor loshmi 29 Jul 2011, 18 :44
hahahhaha pa je li ovo moguce?? :D
@McLaren
ukusi su razliciti, ali naravno da je sve moguce:
http://img42.imageshack.us/img42/592/i3lam.jpg
+ ne zaboravite da su dvosedi uvek svojom formom atraktivniji od cetvoroseda! Dakle ne treba smetnuti sa uma da je i8 auto sa 4 sedista.
I8 nece biti klasican SS auto, ali sigurno ce na stazama biti brzi od R8 (V8), od Aventadora naravno nece...
Potrosnja od 2.7 litara deluje nestvarno, ako pri normalnoj voznji bez stednje bude ostvarivao potrosnju ispod 10 litara, to ce biti za svaku pohvalu (pod uslovom da baterije traju godinama).
Autor toma 29 Jul 2011, 19:18
lambo ima opasniji branik....ali samo to
nevezano za to koji je lepsi ili agresivniji, i8 u odnosu na sve ostale izgleda kao da je dosao iz buducnosti.
Paznja paznja! Najnovija vest! Film "Povratak u budućnost" 28 deo snima se sa BMW-om i8!!!
nesvidjaju mi se ovi
i8 steta sto nije neki V12 u njemu i sto nmea 315-15 , ali eto. valjda znaju sta rade ovi u bmw-u , ne jebu konkurenciju ni 2% , voze svoj film to je ocigledno.
ovo me podseca na pricu o cvrcku i mravu:
-i dok je cvrcak svirao svoju pesmu "125 gooodiiiina, dugih godina", mrav je marljivo radio....":)))
@hahe
ne sikiraj se, izbacice do i neki sa 315/15:)))
Molio bi da mi neko odgovori hoce li ovaj i3i i8 icu bas ovaki kakvi su sad u serisku proizvodnju i sa ovim staklenim vratima posto cini mi se da sam vidio na netu sliku i8 isti ovakav al je skoljka oblozena cijela aluminijumom ili cime se vec radi. Posto je ovo jos samo koncept vjerujem da ce biti malo popravljanje da ga vrate u nase vreme.
Nece biti staklenih vrata (donji panel). Bice od ugljenicnih vlakana, i moci ce da se izabere njihova boja (od ponudjenih) ili da ostane u standardnoj boji karbonskih ploca. Nacin otvaranja vrata i kod i3 i kod i8 ce biti nepromenjen, i sto se ostatka auta tice bice skoro isti kao ovi koncepti, tj. gotovo nepromenjen. Kako spolja tako i unutra.
Mislim da će se prilično razlikovati serijske verzije od koncepta. Fino izgledaju oba,ali mislim da će mnooogo biti ublaženi kao serijski modeli. Na i3 bolje da promene enterijer,klot skroz (slika 8). Smešan volan,kao Iseta enterijer. :) Enterijer i8 je klasičan BMW-ovski. A svidja mi se što kopiraju SLR sa otvaranjem vrata. :)))
Inače,i3 kad izadje,neće imati staklo na donjem delu vrata,kao ni nazad na gepeku itd. Dobro su upakovali detalj sa Fiat Pande,zadnji prozor. :) Lepo su stilizovali,ali ideju su marnuli od Fiata. Nešto od Fiata nešto od MB-a i eto I (inovation-a) :))) I8 će takodje pretrpeti slične promene kao i i3,tako da će se dosta razlikovati kad "izidje". :) Lepo izgleda,prednji deo mi izgleda malo retro i sirovo (nezrapno),sa strane najbolje izgleda. Inače,što neko reče,ako bude trošio ispod 10 l super. 2litre možda kad se upali. :)
pitt, dugo ti je trebalo da smislis toliko gluposti. Ali za tvoju informaciju, sto sam i malo gore napisao, insajderi kazu da je 95% serijskog modela isto kao koncept. Stakla na nekim delovima nece biti samo zato sto se ne slaze sa evropskim bezbednosnim propisima. A bilo koji deo i3 i i8 uporedjivati sa Fiatom i Mercedesom je bas, onako, JADNO. Ostavi fijat i mercedes, ovo je neka nova liga, kategorija, kako hoces. Hmmm, i8 ima sa turbo benzincem, elektromotorom i baterijama 1470kg. A te tri pomenute komponente su min. 100kg teze od jednog V8 ili V10TT. To znaci da su moje insajd informacije bile tacne: za model "m-one" target im je 1350-1390kg. Mislite o tome.
@toma
Je li onaj M1 sto ga sanjas? Jedino ti to i preostaje. :) Kakav su oni sportski brend kada ih i Audi i Mercedes odvalise. :D
@McLaren
Sportski brendovi su Ferrari i Porsche. BMW je premijum brend. I to ne obican, nego premijum brend No.1! :D
@McLaren
to sam vec rekao, Mercedes je oduvek vazio za proizvodjaca luksuznih i udobnih limuzina. BMW je bio proizvodjac automobila sa sportskim imidzom. Danas svi znaju da i BMW pravi luksuzne i udobne limuzine, i ima sportski imidz koji se stice decenijama. Mercedes moze da izbaci jos 10 supersportskih sls-ova i opet nece imati takav imidz. Mada, kome ja pricam....
hahah on ga vec ima. Pravio je sportske automobile, kad su ovi pravili Isetu. :D I do dan danas su carevi. A vi samo mislite tako... hahaha loooossseeeerrsss. :)
@toma
" insajderi kazu da je 95% serijskog modela isto kao koncept"
Pa samo ova stakla kad izmene nema ništa od tih tvojih 95%. Plus nazad stakla,enterijer itd. Da ne kažem svetla. Zadnja svetla uopšte ne liče na BMW,al ok. A ovi koncepti su atraktivni upravo zbog velikih staklenih površina. Što je za serijske automobile nemoguće i nije baš praktično da neko vidi šta nosiš na nogama,koju obuću. :) Inače,kad bude fabrička verzija,tj staklo do pola a dole neprovidno,onda će još više da dodje do izražaja detalj koji su "pozajmili" od Fiata. Zadnje staklo.
http://fiat-car-blog.com/wp-content/uploads/2009/03/fiat-panda.jpg
Samo naravno nije potpuno isto kao na Fiatu,malo su ga promenili,ali ideja i rešenje je "pozajmljeno". Baš kao i "inovativno" rešenje otvaranja vrata koje je prekopirano sa SLR-a. A ti prvo treba da prodješ ovaj test za početak : (sačekaj par sekundi da otvori) :)))
http://www.igrice247.com/igrica.asp?id=259
A živi bili pa videli kako će izgledati fabričke verzije. Ja ne provodim 24 sata na bimmerblogu i nemam "šuraka u BMW-u" ali znam da neće ovako izgledati fabrička verzija. Sve će biti ublaženo,a enterijer im je bolje da menjaju na i3. Tapacirana daska,smešna tabla i volan. :)
@Pitbull
Gluplje sta nije napravio Bmw. :)
Gagiba
Pa kad bi Bmw bio na taxi, raspao bi se za godinu dana. :D
Ko je looser a ko winner, ne znam kako se odredjuje. Mozda na osnovu trenutne popularnosti u svetu, trenutne prodaje, profita....Ovi bavarci su stvarno loossseeerrriiiii:)))) A sto se tice proizvodnje delova i automobila od ugljenicnih vlakana BMW je po procenama analiticara trenutno 4-6 godina ispred konkurencije.
I da sls malo tangira na retro i proslost, i8 na buducnost. Tu je velika razlika.
A i3, auto sa ovih gore slika, da nekom cak i u bunilu samo padne napamet da ga uporedjuje sa Fiat pandom, na bilo koji nacin, e za to treba imati specificnu intelektualnu sklopku u glavi.
SLS ima na šta da podseća,na legendu SL300 Gulwing ! A svako može da sam zaključi da li je detalj na i3 (treće staklo) "pozajmljen" sa Pande. Ili je BMW takva rešenja imao i ranije. :)
Nego pitam se odakle im ova"inovativna" ideja načina otvaranja vrata? :)))
http://www.pulsardesktop.eu/data/media/881/mercedes-benz_slr_mclaren_roadster_32.jpg
https://autoblog.rs/gallery/108/bmw%20i%20201.jpg
ovo je prilicno razlicito od sls nacina otvaranja vrata. Kod slr-a mala vrata dvosed. Mnogi automobili su to imali. Ima cak i kompanija koja rucno za veliki broj modela prepravlja vrata da se otvaraju na taj nacin. Ali ovaj oblik vrata i to za auto sa 2+2 sedista, ne secam se da sam video u serijskoj proizvodnji. A galebova krila je imao i koncept Z9 1999. godine.
I jos nesto je neko zaboravio da pomene. Ta cuvena inventivnost kod i3, nema veze sa zivotom. Pa auto ima 4 tocka, bas kao i fijat panda:))))))))))))))) O sto me neki ovde nasmejase.....:)))
@McLaren
Ja pouzdano znam ko ima najuspešniji imidž pogrebnih vozila!
@PITBULL
U pravu si ti što se tiče ovih staklića. Serijski modeli će morati da budu puno svedeniji, mada će opet bežati svetlosnu deceniju konkurenciji iz radionica. (zapravo konkurencije još nema ali kad bude stigla u nekoj daljoj budućnosti počeće da važi prethodna izjava)
A što se tiče upoređivanja sa Pandom i sličnim...dobro reče toma, oba proizvoda imaju po četiri točka. :) Pravo kopiranje sa brenda na brend je na primer kada se prekopira točkić multimedijalnog uređaja ili menjač sa dvostrukom spojnicom a kopiranje prozora i vrata....??!
Neozbiljno od tebe PITBULL neozbiljno.... :)))
@Pitbull
Panda... Hahhahaa postovanje. :D Vec vidim naslove, Panda od 40k eura? Uzeti ovu sklopociju ili 520d? :D
@toma
To je auto da podseti ljude ko je tata bio i ko ostaje tata.
@Gagiba
Ja nesto sve vidjam najvecu gospodu i bogatase u Mercedesima, dok tvoju marku voze sve neki majmuni kojim se cini da voze Maybacha. :D
@Gagiba
mislim da su njih dvojica neki za*ebanti:)
Nema teorije da bi neko ko je pri zdravoj pameti izgovarao ovo sto njih dvojica prosipaju:)))
decica prosipaju gluposti..strasno pit bulcic od 15 godinica i mclaren od 12,5