BMW Serije 1 sa motorom sa vodenim ubrizgavanjem

Sem onih test primeraka vozila sa gorivim ćelijama i hibdridne verzije Serije 2 Active Tourer (o tome nešto više OVDE), BMW je prikazao i Seriju 1 sa motorom sa vodenim ubrizgavanjem.

Promocija ove "jedinice" je inače održana na događaju BMW Group Innovation Days 2015, a radi se o test primerku Serije 1 (sa karoserijom pre redizajna), u koju je ugrađen 1,5 litarski trocilindrični turbo benzinski motor sa inovativnim vodenim ubrizgavanjem (a koje po navodima bavarske fabrike poboljšava performanse i smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2).

Ovaj motor u ovoj Seriji 1 raspolaže sa 218KS, a podaci o ubrzanju i najvećoj brzini nisu saopšteni.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Skoro sam cuo da F10 520d ima problema sa lancem, puca lanac i nastaje havarija motora.
Onda sam malo istrazivao, N47 motor od Marta 2007-e do Marta 2011 ima problema sa lancem, u raznim nivoima snage, serije 1, 3 i 5.
Neki je imao havariju sa 2012 320d iako u bmw-ovom saopstenju stoji da je ispravljeno od Marta 2011-e.
Inace, sa ovim vodenim ubrizgavanjem 2. generacije, u odnosu na identican motor bez tog sistema, povecavaju se snaga i obrtni moment za 10-15%. Pri punom gasu, potrosnja je smanjena za cak 20%, dok pri laganom gasu nema efekta sto se tice potrosenje, tako da je prosek pri svakodnevnoj voznji 3-8%. Zahvaljujuci ovom sistemu kompresija moze po potrebi da se podigne sa 9.5 na 11, bez uticaja na kultivisanost rada motora.
Kod druge generacije ovog sistema ne mora se dopunjavati rezervoar sa vodom, vec se on snabdeva vodom koja se kondenzuje u klima uredjaju. Procenjuje se se na taj nacin kondenzuje 1.7 do 1.9 litara po casu, sto je dosta vise od onoga koliko sistem moze da potrosi. Sve u svemu, videti post @21:46.