Lexus LF-Z Electrified Concept

Lexus je svoj novi električni koncept automobil prvo najavio još početkom decembra prošle godine, pa je onda proteklih meseci još par puta objavio nekoliko teaser slika i video klipova, dok je danas konačno i zvanično održana njegova premijera.
Čemu toliko najavljivanje? Lexus naime ovom studijom najavljuje svoj novi pravac i namere u budućnosti, odnosno početak "sledeće generacije Lexusa". Do 2025. godine Lexus će predstaviti 20 novih ili modifikovanih modela, uključujući više od 10 potpuno električnih modela, hibridnih i plug-in hibridnih vozila.

Prvi serijski model tog novog Lexusovog talasa bi svetsku premijeru inače trebalo da ima krajem ove godine.

Kako bilo, ovaj Lexus LF-Z Electrified Concept dolazi u formu povišenog sportbacka, na novoj EV platformi, sa tankim LED prednjim i zadnjim svetlima, velikim točkovima, kamerama umesto klasičnih retrovizora, kao i elektronskim ručicama za otvaranje vrata.

Sem toga, tu su i minimalistički ali moderni enterijer (uz digitalnu instrument tablu, ekran osetljiv na dodir, head-up displej i steer-by-wire tehnologiju), pa stakleni panoramski krov, Digitalni ključ (omogućava porodici i prijateljima pristup automobilu bez potrebe za deljenjem fizičkog ključa), a treba napomenuti da se funkcijama vozila (poput zaključavanja i otključavanja vrata) takođe može upravljati pomoću pametnog telefona

Veštačka inteligencija vozila (AI) koristi dijalog sa vozačem da bi saznala njihove lične preferencije i karakteristike ponašanja, omogućavajući davanje korisnih predloga kao što su detalji o vođenju rute i informacijama o odredištu.

Lekusov novi sistem DIRECT4 omogućava slobodnu, nezavisnu kontrolu pogonske sile motora sa velikim obrtnim momentom na sva četiri točka. Prilagodiće se prednjem, zadnjem ili pogonu na sva četiri točka u skladu sa bilo kojom situacijom u vožnji.
Što se dimenzija tiče, Lexus LF-Z Electrified Concept je dugačak 4880 mm, širok 1960 mm, visok 1600 mm, međuosovinsko rastojanje je 2950 mm, dok težina vozila iznosi 2100 kg.
Vozilo raspolaže sa 400 kW/544KS i 700 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje 3,0 sekunde, a najveća brzina je 200 km/h.
Na kraju, autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 90 kWh iznosi 600 km (po WLTP ciklusu).
Ivan Mitić – Autoblog.rs