Mercedes-AMG C63 concept sa 670KS

Mercedes-AMG C63 nove generacije – koji menja V8 za četvorocilindarski hibridni pogon – prikazan je u formi koncepta, pre potpunog otkrivanja definitivnog serijskog modela u narednim mesecima.
Kako piše britanski Autocar, na izložbi na 24 sata Nirburgringa tokom vikenda, ovaj rival BMW-u M3 je naglašeno istaknut od standardne Mercedes C klase putem aero body paketa, AMG sportskih aluminijumskih felni i snažnog izduvnog sistema sa četiri izduvne cevi.

C63 će biti prvi AMG model koji će imati napredni četvorocilindrični hibridni pogon umesto V8 motora kada bude u prodaji kasnije ove godine. Automobil će biti jedan u nizu budućih novih AMG modela koji će dobiti elektrifikovanu verziju Mercedesovog 2,0 litarskog motora M139 sa turbopunjačem.

Moćan četvorocilindrični motor razvija maksimalnih 416KS i 500 Nm obrtnog momenta u neelektrifikovanom obliku u novom Mercedes-AMG A 45 modelu i njegovim rođacima.
Mercedes je potvrdio da je benzinska jedinica podešena tako da daje 470KS za novi C63 - što ga čini najsnažnijim četvorocilindričnim motorom u serijskoj proizvodnji. Uparen je sa elektromotorom od 201KS na zadnjoj osovini, da bi se dobila ukupna cifra od 670KS, nekih 167KS više od BMW-a M3, njegovog najbližeg rivala.

Ovo je uprkos smanjenju za 50% kapaciteta i broja cilindara. Uz prednost električnog pojačanja, takođe je zamišljen da isporuči do 750 Nm obrtnog momenta.
Autocaru je rečeno da će motor M139 usvojiti 48 V integrisani starter motor sličan onom koji već koristi 3,0 litarski redni šestocilindrični motor M256, koji pokreće CLS 53 4Matic+ i druge novije nove AMG modele. U CLS 53 4Matic+ obezbeđuje dodatnih 22KS električnog pojačanja.
Novi EQ Boost hibridni pogon je takođe planiran da radi u kombinaciji sa Mercedesovim MCT Speedshift 9-stepenim menjačem.
Jedna od najznačajnijih prednosti u usvajanju novog elektrifikovanog pogona je smanjenje težine na prednju osovinu novog C63 4Matic. Sa 160,5 kg, četvorocilindrična jedinica M139 ima 48,5 kg manje od M177 V8 motora koji koristi današnji C63 4Matic. Čak i sa dodatkom hibridne arhitekture, tvrdi se da ukupna težina nove pogonske jedinice potkopava težinu današnje jedinice.
Pored toga, težina novog pogona je koncentrisana niže, što pomaže nastojanjima da se postigne niže težište za novi model, teoretski poboljšavajući njegovu agilnost.
Planovi za novi 4Matic uključuju novi sistem pogona na sva četiri točka koji obezbeđuje potpuno varijabilnu raspodelu snage napred i nazad. Ovo će omogućiti AMG-u da dizajnira novi model sa svojstvima pogona na zadnje točkove u određenim režimima vožnje, kao i kod većeg brata Mercedes-AMG E 63. AMG je nagovestio da će svi njegovi modeli sledeće generacije usvojiti ovaj sistem, udaljavajući se od modela sa zadnjim pogonom zbog potražnje kupaca za pogonom na sve točkove.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Autocar.co.uk