Volkswagen Phaeton D2 Concept

Bio je to automobil za poznavaoce, individualiste i entuzijaste: Volkswagen je lansirao Phaeton na tržište pre 20 godina. Od 2002. godine pa nadalje, luksuzni sedan je fascinirao svojim samouverenim, smirenim i sabranim karakterom, odličnim komforom, visokotehnološkim karakteristikama i impresivnim kvalitetom izrade.

Volkswagen je napravio prve korake u segmentu luksuznih automobila sa Phaetonom i odmah dokazao da je kao kod kuće na ovom premium tržištu. Phaeton je delovao kao sjajna zvezda koja je koristila celom brendu i utrla put drugim vrhunskim proizvodima kao što su Touareg i Arteon. Njegov oproštaj je došao 2016. godine kada je upravni odbor brenda odlučio da ukine limuzinu u korist sistematskog prestrojavanja sa fokusom na električnu mobilnost - iako je naslednik sa imenom projekta "Phaeton D2" već čekao.

Jozef Kaba, šef Volkswagen dizajna, sa poštovanjem gleda na Volkswagen Phaeton D2, koji nikada nije ušao u serijsku proizvodnju: „Automobil i dalje ima veoma atraktivan izgled i prelepe proporcije, i impresionira svojim opipljivim visokim kvalitetom i vrednošću.“

Atributi kao što su kvalitet i vrednost, koji karakterišu Phaeton od samog početka i naglašavaju njegove premium težnje, i danas igraju važnu ulogu u Volkswagenu.

Unikatnom modelu Volkswagen Phaeton D2 je prethodio proces interne selekcije za izbor između četiri različita koncepta. Dizajn je dobio priznanje, impresionirajući svojim sportskim i ravnim konturama i visokokvalitetnim enterijerom. Skoro serijski prototip, koji je bio baziran na modularnoj uzdužnoj matrici (MLB), tada je napravljen za konačnu odluku nadzornog odbora. Međutim, pošto je sva energija bila usmerena na usklađivanje Volkswagena za električnu mobilnost, odlučeno je da se ne nastavi sa luksuznom limuzinom.

Iako planirani naslednik nije realizovan kao rezultat ove odluke, prvi Phaeton je demonstrirao ono za šta je Volkswagen već bio sposoban pre 20 godina sa svojim luksuznim komforom, inovativnim pogonskim sistemima i pionirskim kvalitetom završne obrade. Time je postigao halo efekte za ceo brend, koji se i danas mogu iskusiti u mnogim modelima. Tomasz Bachorski, tada odgovoran za unutrašnjost premijum modela, kaže: „Činjenica da je Phaeton D2 bio ispred svog vremena danas se može videti u karakteristikama kao što je zakrivljeni displej, koji je planiran za naslednika Phaetona i koji je bio lansiran na tržište 2018. u Touaregovom Innovision kokpitu."
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs