Električni Alpine A110 E-ternite Concept

Francuski Alpine predstavlja električni A110 E-ternite Concept, kao najavu budućnosti njihovih električnih vozila.
Ovo je i nagoveštaj tehnike koje će Alpine automobili sledeće generacije koristiti da bi smanjili težinu i održali agilnost.

Predstavljen na 60. godišnjicu Alpine A110, A110 E-ternite Concept nije samo njihov prvi električni automobil, već i vozilo koje ima krovni deo koji se može ukloniti. Taj krovni deo ima minimalni uticaj na krutost i siluetu automobila.

Za A110 E-ternite Concept nije izričito rečeno da je najava modela A110 EV za 2025. godine, ali on predstavlja izlog posvećenosti brenda omiljenoj formuli kupea: kompaktan, lagan, dinamički sposoban i privlačno brz.

Kao „laboratoriju koja se kotrlja“, Alpine inženjeri koriste E-ternite da istraže načine elektrifikacije svog vodećeg sportskog automobila. Kompanija ga opisuje kao neku vrstu "restomoda" i kaže da služi kao "most između prestižne prošlosti i još ambicioznije budućnosti".
Baziran na istoj šasiji kao i aktuelni serijski automobil, E-ternite koristi baterije iz Renault Megana E-Tech, čija CMF-EV platforma će biti osnova i za Alpine električni krosover.
Alpine tvrdi da je A110 E-ternite Concept težak 1378 kg. Ako eventualni serijski A110 EV bude i približno toliko težak, mogao bi da bude jedan od najlakših serijskih električnih vozila. To nije samo dobra vest za njegove karakteristike upravljanja, već i za njegovu efikasnost: Alpine navodi domet od 420 km po punjenju.
Što se tiče performansi, elektromotor postavljen pozadi ima 239KS i 300 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje 0-100 km/h traje 4,5 sekundi, dok je maksimalna brzina 250 km/h.
Alpine je sarađivao sa Getragom na prilagođavanju automatskog menjača iz benzinskog A110 za novi električni pogon.
Osim otvorenog krova i doteranog zadnjeg stakla, Alpine A110 E-ternite Concept je vizuelno identičan standardnom automobilu, uključujući tu i kabinu.

Krovni panel je dizajniran i proizveden u samoj kompaniji i delimično je napravljen korišćenjem recikliranih ugljeničnih vlakana za optimalnu krutost i težinu.
Alpine ne otkriva koliko novca ili vremena je uloženo u projekat, ali je navedeno da je preovlađujući cilj bio „elektrifikovati buduća Alpine vozila, a zašto ne početi od A110, kao uzora sportskog karaktera poznatog po svojoj maloj težini i agilnosti, unutar realnog budžeta“.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs