Mazda Vision Study Model

Mazda otkriva novi koncept uporedo sa svojim novim planovima do 2030. godine.
Vision Study Model najavljuje Mazdin budući dizajnerski jezik i nagoveštava kako bi mogala da izgleda sledeća generacija MX-5, a možda i neki novi Mazdin sportski coupe.

Japanci za sada nisu saopštili konkretne detalje o Vision Study Modelu.
Mazda je inače danas predstavila plan investiranja 10,6 milijardi dolara za elektrifikaciju svojih vozila, uz napomenu da takođe razmatra ulaganje u proizvodnju baterija.
Kompanija je podigla cilj prodaje električnih vozila (EV) na do 40% svoje ukupne globalne prodaje do 2030. godine, pošto proizvođači automobila širom sveta troše milijarde dolara na povećanje proizvodnje baterija i električnih vozila suočenih sa strožim ekološkim propisima. Investicioni plan Mazde prati slične ovogodišnje najave rivala kao što su Toyota i Honda.
„Promovisaćemo lansiranje potpuno električnih vozila i razmotriti ulaganje u proizvodnju baterija. Procenjujemo da će udeo električnih vozila u Mazdinoj globalnoj prodaji porasti na između 25% i 40% od 2030. godine“, navodi Mazda u saopštenju.
Prethodni cilj prodaje električnih vozila je bio do 25% do 2030. godine. Nova prognoza je u skladu sa trendom industrije, pri čemu konsultantska kuća Deloitte očekuje da će prodaja električnih vozila činiti oko 32% ukupne globalne prodaje novih automobila do 2030. godine.
Kao deo plana, Mazda najavljuje da će uvesti električne modele u „drugoj polovini faze 2“ koju je identifikovala kao period između 2025. i 2027. Planira se lansiranje potpuno električnih vozila u punom obimu između 2028. i 2030. godine, saopštila je kompanija.
Japanski proizvođač automobila navodi da se dogovorio o saradnji sa sedam kompanija, uključujući proizvođača električnih komponenti Rohm Co, na zajedničkom razvoju i proizvodnji električnih pogonskih jedinica. Rukovodioci kompanije su takođe istakli da je Mazda postigla sporazum o snabdevanju sa proizvođačem baterija Envision AESC na ograničeni period između 2025. i 2027. godine.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs