Porsche Vision 357 Speedster

Vision 357 Speedster je baziran na tehnologiji Porschea 718 GT4 e-performance. Električni motori i tehnologija baterija dolaze iz Mission R concepta, a šasija iz 718 GT4 Clubsporta.
Nakon svetske premijere na Goodwood festivalu brzine 2023., dizajnerska studija će biti izložena na Rennsport Reunionu u SAD krajem septembra 2023.

Koncept automobil ima zdepasto, skraćeno vetrobransko staklo koje je tipično za speedster, dajući još veći naglasak na monolitnu karoseriju automobila. Desnu stranu automobila odlikuje toneau poklopac, tipa koji je nekada bio uobičajen na sportskim automobilima sa otvorenim krovom. Vozačev naslon za glavu izgleda kao da leži u vazduhu zbog tehnički dizajniranog karbonskog elementa za prevrtanje iza njega.

Dvobojni koncept sa dva siva tona Marble Grey i Grivelo Grey Metallic je inspirisan istorijskim pretečama u motosportu, kao što su prednji blatobrani koji se koriste za zaštitu od letećeg kamenja u scenarijima trke i prednja krila, koja imaju tamniju metalik boju. Prednji točkovi su takođe ofarbani u Grivelo Grey Metallic. Ovo je upotpunjeno kontrastima u Miami Blue.

Logo sa velikim "75" i dve godine "1948" i "2023" sadrži Grivelo Grey Metallic i Miami Blue boje - svežu alternativu dekorativnim elementima kupea Vision 357, gde je crvena korišćena kao dodatna boja. Iznad ovoga su jednorozi u stilu stripa ispred zadnjih točkova. Mitsko stvorenje su posebno za koncept automobila nacrtali dizajneri Porschera, koji su takođe stavili ruku na prodoran „Speedster“ logo. Kamere zamenjuju spoljašnje retrovizore. Kao i kod klasičnih prethodnika, one nisu postavljene na vratima, već dalje napred na branicima. U modelu 357 sa otvorenim krovom, oni imaju novi, aerodinamički optimizovan oblik koji podseća na krila.
Ostali detalji spoljašnjeg dizajna su poznati iz njegovog sestrinskog koncept automobila: svetlosni pečat u četiri tačke na prednjoj strani ima okrugli dizajn koji podseća na Porsche 356. Zadnja svetla se nalaze iza šarenog niza tačaka izrezbarenih u samoj karoseriji. Još jedan omaž za prvu liniju modela Porsche je vertikalna šara rešetke pozadi. Treće kočiono svetlo je integrisano u dizajn rešetke.
Široki trag ostavlja utisak i poboljšava stabilnost vožnje. Točkovi od 20 inča su napravljeni od magnezijuma i opremljeni su poklopcima od ugljeničnih vlakana i centralnim bravama. Vizuelno, oni takođe podsećaju na legendarni Porsche točak: 356 A i 356 B.
Unutrašnjost je svedena na suštinsko i potpuno prilagođena vozaču. Nisko spušteno sedište je suštinski sportsko. CFRP sedišta su integrisana u monokok. Vozač sedi na podlogama prekrivenim Racetexom i čvrsto ga drži na mestu sigurnosnim pojasom u šest tačaka sa Miami Blue kaišem. Instrument tabla se nalazi na vrhu stubu upravljača kao providna površina. Trkački volan predstavlja primer lakoće.

Pojedinačne komande imaju akcentnu boju Miami Blue kao na spoljašnjosti. Cela kontrolna tabla je u završnoj obradi od ugljeničnih vlakana. Kao alternativa konvencionalnom pretincu za rukavice, Miami Blue trake u gornjem desnom delu mogu se koristiti za pričvršćivanje pribora. Jednostavne trake od tkanine zamenjuju konvencionalne ručke na vratima. Ovaj detalj iz trkačkog miljea štedi težinu.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs