Volkswagen ID. GTI concept

Volkswagen na sajmu u Minhenu prikazuje ID. GTI concept, prvi električni automobil koji nosi GTI oznaku, uz potvrdu da je serijska verzija već u razvoju.

Novi ID. GTI concept se bazira na ID.2 all conceptu koji je Volkswagen predstavio ranije ove godine, pri čemu ovaj električni GTI ima elektromotor smešten napred (njegova snaga nije navedena) i prednji pogon.

U vezi dimenzija, dužina vozila iznosi 410 cm, širina 184 cm i visina skoro 150 cm.
U svakom slučaju, Volkswagen ID. GTI concept raspolaže sa više od 170 kW/231 KS nego standardni ID.2 all concept koji do 100 km/h ubrzava za manje od 7 sekundi.

Volkswagen ID. GTI Concept je dobio i GTI Experience Control na centralnoj konzoli koji ovom manjem električnom sportisti daje sintetizovanu verziju karakteristika upravljanja, zvuka i motora koje se nalaze u istorijskim hot heč modelima kao što je GTI iz 1976.
Koncept automobil se ističe i snažnim linijama i mišićavim stavom, velikom donjom rešetkom sa šestougaonim uzorkom na prednjem braniku, bočnim pragovima, proširenjima blatobrana, većim difuzorom, zadnjim krovnim spojlerom, GTI oznakama, crvenom linijom na prednjem delu, kao i točkovima od 20 inča.

Na sve to treba dodati i karakteristični dezen za sportska sedišta i sportski volan sa crvenim detaljima.
Vozač može da podesi režime vožnje i izgled digitalnih displeja. U Vintage režimu digitalna instrument tabla od 10.9 inča poprima izgled kontrolne table prvog GTI-a nakon fejsliftinga. Ako prebacite na GTI režim unutrašnje osvetljenje se menja u crveno.

Tu je i 12.9-inčni tablet ekran, kao i napredni head-up displej koji može da projektuje informacije na vetrobransko staklo kako bi ih videli i vozač i suvozač.


Platforma vozila inače može da primi baterije od 38 kWh ili 56 kWh, pri čemu osnovni ID2. all sa paketom od 56 kWh može da pređe 450 km. ID. GTI će imati manji domet od toga, a koštaće znatno više od 25.000 evra koliko bi trebalo da košta bazni ID.2 all. Obični ID.2 all u proizvodnju kreće 2025. godine, a serijski ID. GTI verovatno tokom 2026.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs