Nissan Hyper Force Concept

Potpuno električni GT-R sledeće generacije od 1360 KS
Nissan predstavlja potpuno električni Hyper Force Concept visokih performansi na Sajmu mobilnosti u Japanu. To je potpuno električni superautomobil visokih performansi koji ima za cilj da pruži vrhunsko zadovoljstvo u vožnji, a istovremeno nudi visoke ekološke performanse i udobnost za svakodnevnu upotrebu.
U njegovoj srži je potpuno električni pogon velike snage sa optimalnom uravnoteženom masom i snagom do 1000 kW/1360 KS, uz precizno i brzo ubrzanje. Snažna sila pritiska, napredna forma Nissanove tehnologije upravljanja na svim točkovima e-4ORCE i lagana karoserija sa karbonskim materijalom visoke čvrstoće obećavaju poboljšano skretanje u krivinama i izuzetnu upravljivost na krivudavim putevima.

Eksterijer postiže visoke aerodinamičke performanse, koje je razvijeno zajedno sa NISMO trkačkim timom, stvarajući moćnu silu pritiska. Dvostepena aerodinamička struktura ispod prednje haube pruža i snažnu silu pritiska i visoke performanse hlađenja. U međuvremenu, zadnji difuzor na dva nivoa optimalno kontroliše protok vazduha. Preklop prednjeg blatobrana i oba kraja zadnjeg krila imaju jedinstvenu aktivnu aero funkciju, dok novorazvijeni plazma aktuator potiskuje odvajanje vazduha kako bi maksimizovao prianjanje.
Lagani karbonski točkovi pomažu u aerodinamici i hlađenju kočnica.

Koncept ima dva režima vožnje, „R“ (trkački) i „GT“ (grand touring). Grafički korisnički interfejs menja boju i prikaz u skladu sa režimom, i dizajniran je da trenutno prikaže najpotrebnije informacije za vozača u skladu sa okolnostima vožnje. Ove grafike su rezultat saradnje sa Polyphony Digital Inc.

U režimu R, kabina svetli crvenom bojom i stvara intuitivan kokpit fokusiran oko vozača da bi se podržala koncentracija. Paneli na instrument tabli se protežu prema prostoru za sedenje kako bi poboljšali osećaj u kokpitu oko vozača. U međuvremenu, četiri satelitska ekrana oko volana prikazuju prianjanje gume i temperaturu, pritisak vazduha, raspodelu snage i druge informacije od neprocenjive vrednosti za trke.
U GT režimu, kabina svetli plavom bojom, a ekrani koji okružuju volan se pomeraju i kombinuju zajedno, pružajući impresivno iskustvo sa jednostavnijim interfejsom za informacije i zabavu, uključujući klima uređaj, audio, podešavanja vešanja, za udobnu vožnju.
Sedišta vozača i suvozača su napravljena od laganih, veoma čvrstih karbonskih vlakana koja omogućavaju udobnu vožnju na velike udaljenosti, a opremljena su sigurnosnim pojasevima u četiri tačke.

Bezbednost igra ključnu ulogu u jednačini ovog koncept automobila. Zahvaljujući naprednoj autonomnoj vožnji sa hyper LIDAR-om i nizu senzora podešenih za sportsku vožnju, vozilo je dizajnirano da obezbedi visok nivo bezbednosti kako na javnim putevima tako i na stazi.

Uzdizanje privlačnosti Nissan Hyper Force-a je inovativno iskustvo proširene stvarnosti (AR) i virtuelne realnosti (VR) koje omogućava besprekornu vožnju u stvarnom i virtuelnom svetu. Kada je vozilo zaustavljeno, vozač može da koristi specijalnu kacigu sa vizirima za VR koja omogućava ulazak u gejmifikovano iskustvo vožnje, zajedno sa režimima koji omogućavaju trke sa satom ili onlajn trkače.
Označavajući promenu paradigme u žanru automobila sa performansama, Nissan Hyper Force se brine za sve veće preferencije ekološki svesnih kupaca. Sa svojom ekološkom prihvatljivošću, naelektrisanim performansama i najsavremenijom sigurnosnom opremom, ovaj koncept je Nissanova vizija za potpuno električni superautomobil visokih performansi sledeće generacije.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs