home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Sandrider

Dacia najavljuje da će od 2025. učestvovati na takmičenjima Dakar Rally i World-Rally Raid Championship (W2RC). Istovremeno, Dacia otkriva svog kandidata, Sandrider, prototip dizajniran da pobedi.

Inspirisan konceptnim automobilom Manifesto, Dacijinom laboratorijom za nove ideje predstavljenom 2022. godine, Sandrider je vozilo dizajnirano posebno za reli vožnje. Oslanja se na sportsku ekspertizu Renault grupe i Prodrive, britanske kompanije specijalizovane za moto-sport.

Dacia Sandrider

Kako se navodi, Sandrider je dizajniran da se fokusira na osnove motosporta, a to su performanse i pobede. Ovaj inovativni prototip koristi sve mogućnosti koje nude propisi u kategoriji Ultimate T1+, fokusirajući se pre svega na agilnost i težinu. U potpunosti zadovoljava osnovne potrebe i vozača i suvozača, koji su od samog početka bili aktivno uključeni u njegov razvoj. Od početka projekta, a pre mnogih testnih sesija, vozači i suvozači su ponudili svoje veliko iskustvo i znanje i dizajnerima i inženjerima, uglavnom kroz praktične sesije dizajna koristeći virtuelnu stvarnost.

Dacia Sandrider

Dizajniran od strane Dacijinih dizajnera, Sandrider Concept je opremljen karoserijskim panelima koji se smatraju apsolutno neophodnim. Nema ukrasnih ili suvišnih delova i naravno, poseban akcenat je stavljen na aerodinamiku. 

Dacia Sandrider

Antirefleksna boja koja se koristi na gornjem delu kontrolne table - tehnika pozajmljena iz vazduhoplovne industrije - takođe optimizuje vidljivost.

Dacia Sandrider

Za kabinu, dizajneri i inženjeri su stavili poseban naglasak na potrebe, navike i ograničenja vozača i suvozača, sve kao deo pristupa brenda koji se fokusira na osnovne potrebe i vozača i suvozača. Sandriderova modularna kontrolna tabla omogućava svakom članu posade da prilagodi ergonomiju i raspored određenih funkcija sopstvenim zahtevima.

Dacia Sandrider

Dakar je jedan od najtežih svetskih motosport događaja. Iz tog razloga, Sandrider je zahtevao pristup koji ovaj koncept dovedi do krajnosti. Ovo je uključivalo jačanje vozila, sa konsolidovanim podokvirom i branicima, karoserijom od ugljeničnih vlakana i menjačem napravljenim za iscrpljujuće zahteve reli-raid događaja.

Inovativni električni sistem održava optimalnu snagu za svu dodatnu opremu u vozilu, čak i u najtežim uslovima. Gledajući dalje od ovih osnovnih karakteristika dizajna, Sandriderov robustan pristup se proteže na aspekte koji mogu izgledati kao detalji, ali čine život posadi mnogo lakšim. Na primer, Sabeltova sedišta su presvučena specijalnim antibakterijskim tkaninama koje samoregulišu vlažnost. Rezervni točkovi su otkriveni radi lakšeg rukovanja. Slično tome, posada može brzo da pristupi alatima, bez potrebe za otvaranjem kutije.

Dalji primeri uključuju magnetnu ploču ugrađenu u karoseriju Sandridera kako bi se sprečilo da se zavrtnji za pričvršćivanje točkova izgube u pesku. Ovo je bio savet inspirisan direktno iskustvom vozača tima.

Sandrider je opremljen gumama nove generacije BF Goodrich koje pružaju optimalno prianjanje na svim vrstama terena, uz maksimalnu otpornost na udarce i bušenje.

Dacia je odlučna da bude lider u pristupačnoj dekarbonizaciji i u potpunosti je uključena u posvećenost organizatora Dakara i drugih relija da motosport učine održivijim. Inženjeri su se posebno potrudili da automobil učine lakšim i da smanje potrošnju goriva.

Ukupna težina Sandridera je smanjena za oko 15 kg u odnosu na uporedive prototipove. Ovaj rezultat je postignut korišćenjem lakše cevaste šasije, otklanjanjem svih suvišnih panela karoserije i korišćenjem ugljeničnih vlakana za ostale. Dizajneri su takođe uklonili sve dekorativne elemente, a inženjeri su se opredelili za kompaktniji i lakši motor.

Poseban naglasak je stavljen na aerodinamiku kako bi se smanjila potrošnja goriva uz poboljšanje performansi. Inženjeri su uspeli da smanje otpor za 10% u odnosu na uporedive prototipove.

Upravljanje toplotom je ključno u ekstremnim uslovima Dakara i relija. Da bi održali nisku temperaturu u kabini, dizajneri Sandridera su koristili anti-infracrvene pigmente direktno integrisane sa panelima karoserije vozila.

Sandriderov motor radi na sintetičkom gorivu koje isporučuje Aramco. To je jednostavno, pristupačno rešenje za smanjenje uticaja na životnu sredinu.

Sandrider će početi dugu seriju razvojnih testova u nekoliko zemalja. Njegov debi u motosportu održaće se na Rallye du Maroc 2024, marokanskom delu šampionata W2RC između 5. i 11. oktobra 2024.

Dacia Sandriders, Dacijin zvanični W2RC tim, takmičiće se u svom prvom Dakaru i ostalim relijima World Rally-Raid šampionata 2025. godine.

Dacia Sandriders okuplja tri posade koje kombinuju iskustvo, talenat i entuzijazam. Francuski reli vozač Sebastijen Loeb (49) osvojio je WRC šampionat devet puta zaredom između 2004. i 2012. On je najuspešniji vozač motosporta i često se smatra najboljim reli vozačem svih vremena. Sebastijen Leb učestvuje na Dakaru od 2016. Partner će mu biti suvozač Fabijan Lurkin.

Kristina Gutijerez Erero (32) je vodeće ime u reliju kros-kantri. Već je učestvovala na osam Dakar relija između 2017. i 2024. Kristina je 2021. godine osvojila Svetski kup u kros relijima, kategorija T3. U januaru 2024. postala je druga žena koja je pobedila u kategoriji (Challenger) na Dakaru, posle Jute Klajnšmit koja je bila prva u ukupnom poretku. Kristinin suvozač biće Pablo Moreno Huete.

Naser Al-Atija je petostruki pobednik Svetskog kupa u kros-kantri relijima i prava legenda Dakara, jer je pet puta pobedio na ovom spektakularnom događaju.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs

Glavne karakteristike Sandridera:

FIA klasa: Ultimate T1+

Šasija: cevasta

Telo: ugljenična vlakna

Motor: V6, 3 litra, twin-turbo, direktno ubrizgavanje

Maksimalna snaga: 265 kW/360 KS pri 5.000 o/min

Maksimalni obrtni moment: 539 Nm pri 4.250 o/min

Pogon: 4x4

Menjač: 6-stepeni sekvencijalni

Hod vešanja: 350 mm

Točkovi: 17-inčni

Gume: BF Goodrich, 37 inča

Dužina x širina x visina: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm

Međuosovinsko rastojanje: 3.000 mm

Prednji/zadnji prepust: 590/550 mm



čitanja : 9



Komentari