Fiat Panda City Car, Pick-Up, Fastback, SUV & Camper concept

* Izvršni direktor Fiata, Olivije Fransoa, upravo je
predstavio sledeće korake u kreiranju linije proizvoda brenda
* Svi novi modeli će deliti zajedničku globalnu platformu, čineći
ih dostupnim kupcima širom sveta
* Fiat će ponuditi električne, hibridne i SUS pogone kako bi
obezbedio maksimalnu relevantnost za kupce gde god da žive u svetu
* Prvi automobil ove nove porodice biće predstavljen u julu
2024. godine, nakon čega će svake godine biti lansiran novi model u naredne tri
godine
Na globalnom tržištu mobilnosti koje se stalno menja, postoje oni koji sanjaju o boljoj budućnosti i oni koji preduzimaju konkretne korake ka održivijem i odgovornijem sutra. Fiat je dokazao da je budućnost već ovde otkrivanjem svoje nove porodice koncepata inspirisanih Pandom.
Prvi novi proizvod biće otkriven u julu 2024. godine, nakon čega sledi lansiranje novog vozila svake godine do 2027. Novi set modela je dizajniran da osvoji ulice sveta i upotpuni liniju brenda. Zahvaljujući Stellantisu, Fiat ima pristup novoj globalnoj platformi na koju je dodao svoj prepoznatljiv brend italijanske kreativnosti: recept koji kombinuje lepotu i jednostavna rešenja.
Nova globalna igra je objavljena u video snimku u kojem Olivije Fransoa, izvršni direktor Fiata predstavlja koncepte koristeći veselu Pandu: model koji je promenio način na koji doživljavamo automobil na više od četrdeset godina. Ovaj simbol italijanske kreativnosti inspirisao je novu porodicu koncepata.
Olivije Fransoa je izjavio: „Fiat je globalni brend sa 1,3 miliona prodatih automobila prošle godine i solidnim liderstvom u mnogim delovima sveta. Nalazimo se u globalnoj igri i naš sledeći korak biće prelazak sa lokalnih proizvoda na globalnu ponudu koja može koristiti svim našim kupcima svuda u svetu. Uzbuđeni smo što možemo da podelimo ovaj pogled na našu budućnost; u stvari je veoma bliska budućnost, jer će prvi automobil biti predstavljen za 4 meseca tokom proslave 125. godišnjice brenda. Taj automobil će tada biti praćen jednim novim modelom svake godine.”
Novi automobili će deliti istu filozofiju – Funkcionalnost nikada ne bi trebalo da postoji bez zabave – i iste tehnologije – jedinstvene globalne platforme na kojoj se novi modeli mogu proizvoditi na osnovu lokalnog značaja. Gde god da se kreiraju novi modeli, oni mogu da se proizvode u bilo kom delu sveta i da dopru do kupaca svuda. Jedinstvena multi-energetska platforma će takođe omogućiti da sledeći Fiat modeli budu opremljeni svim tipovima pogona (električni, hibridni i SUS). Štaviše, nova porodica će imati efikasnu upotrebu prostora zajedno sa održivim materijalima. Svaki od novih modela biće jedinstvena i originalna interpretacija inkluzivnog, pristupačnog i genijalnog duha koji je omogućio brendu da kreira vozila sa modularnim enterijerom, jedinstvenim izgledom i smelim ličnostima.
Fiat preuzima izazov proizvodnje održivijih i pristupačnijih automobila svojim pristupom „manje je više“, uklanjanjem suvišnih delova i smanjenjem zagađujućih materijala kao što su hrom, koža i pene u sedištima; plus, ponovo se stavlja fokus na aerodinamičke performanse, kao što se može videti u Fastback konceptu, i na „modularnost“ svojstvenu Fiatovoj italijanskoj genijalnosti. Ovo poslednje favorizuje platforma i upotreba do 80% zajedničkih delova u zavisnosti od modela – kao što je enterijer – što rezultira efikasnijom proizvodnjom i prednostima za kupce, kao što su pristupačnost i prepoznatljivost.
Panda City Car
Prvi koncept u videu je novi gradski automobil. Veća od sadašnje Pande, neka vrsta „Mega-Pande“, njen dizajn je takođe inspirisan rodnim mestom brenda: kultnom zgradom Lingotto u Torinu sa čuvenom probnom stazom na krovu.


Fiatovi dizajneri su bili inspirisani nekim posebnim karakteristikama Lingotta kada su kreirali novi jezik dizajna: uključujući strukturnu lakoću, optimizaciju prostora i osvetljenost. U međuvremenu, ovalni oblik staze „La Pista 500“ na krovu ostavio je trag na nekim aspektima enterijera novog modela: od kontrolne table do displeja i sedišta.


Štaviše, Fiat stavlja poseban naglasak na upotrebu održivih materijala, uključujući recikliranu plastiku i tkanine od bambusa. Brend takođe ima za cilj da ukloni neke od prepreka održivijoj mobilnosti, uključujući olakšavanje uključivanja i isključivanja pomoću „kabla sa samonamotavanjem“. Visoka vozačka pozicija i robustan dizajn čine ovaj gradski automobil savršenim saveznikom za kupce širom sveta, posebno u prenaseljenim urbanim sredinama. Ali, u isto vreme, nudi prostranost i raznovrsnost za porodična vikend putovanja i praznike.
Pick-Up
Pick-Up je drugi koncept koji se pojavljuje u videu. Fiat je tržišni lider u Južnoj Americi, a pick-up Strada je bestseler na brazilskom tržištu. Idući napred, Fiat je siguran da ovaj tip vozila može da ponovi svoj uspeh na globalnom nivou, čak i u Evropi.


Fiatov novi koncept stavlja zabavu u funkcionalnost i odgovara na globalno ponovno otkrivanje slobodnog vremena kao vrednosti za ljude. Zabava i praktičnost će se ovim modelom proširiti širom sveta. Ovo vozilo spaja koncept pick-up vozila sa funkcionalnošću LKV-a i udobnošću SUV-a u veličini koja odgovara urbanim sredinama širom sveta. Aktivnosti na otvorenom su više od hobija, a ovaj Pick-up je savršeno dizajniran da izvuče maksimum iz nečijeg načina života.
Fastback
Naslednik dva najveća hita brenda — Fiat Fastback u Brazilu i Fiat Tipo na Bliskom istoku i Africi — ovaj Fastback ima za cilj da prati njihove stope i uspostavi se na globalnom nivou u Latinskoj Americi, Bliskom istoku i Africi, pa čak i Evropi.


Ovaj koncept je napravljen na istoj modularnoj platformi i karakteriše sportski stil. Fastback je dokaz da Fiat može da poboljša svoju posvećenost održivom razvoju bez odustajanja od performansi: dinamizam siluete i njegove aerodinamičke performanse nude nižu potrošnju i dodatnu modernost i mladost u poređenju sa mnogim SUV-ovima.
SUV
Četvrti koncept u videu je prostrani porodični SUV, neka vrsta „Giga-Panda“. U skladu sa ulogom Fiata kao pionira pristupačne, inovativne i održive mobilnosti, vozilo je još jedna potvrda posebnog naglaska koji brend stavlja na potrebe porodičnog prevoza.

Fiatov SUV concept zadovoljava krajnje potrebe kupaca u pogledu bezbednosti, raznovrsnosti i dizajna, donoseći prostranost i robusnost porodicama širom sveta.
Camper
Poslednji predstavljeni koncept je ultimativno vozilo za sve, jer ima novi stil dolce vita i ponovo povezuje ljude jedni sa drugima i prirodom.


Ovaj koncept odaje počast „funkcionalnosti“ Pande iz 80-ih, podsećajući na svestranost automobila koji je napravljen za grad sa karakteristikama SUV-a i dušom pouzdanog saputnika.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs