Pininfarina Enigma GT Concept

Na sajmu automobila u Ženevi Pininfarina prikazuje Enigmu GT Concept, pružajući uvid u misiju kompanije koja razmišlja napred.
To je studija dizajna koja istražuje presek lepote i tehnologije, simbolizujući pokretanje misaonog procesa koji će Pininfarina dalje razvijati, s obzirom na svoju 95. godišnjicu 2025. godine.

Pininfarina Enigma GT je zamišljen kao smela izjava na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2024. U svom pristupu vizionarskoj studiji dizajna, kompanija Pininfarina se opredelila za savremeni GT koji je sposoban da spoji jedinstvene karakteristike:
* Konfiguracija sa 2+2 sedišta, zajedno sa visokim performansama centralno zadnjeg rasporeda motora. Ukupne dimenzije su inspirisane potragom za kompaktnošću, u korist efikasnosti i koherentne sa GT karakterom, sa relativno dugim međuosovinskim rastojanjem koji omogućava 2+2 unutrašnju prostranost
* Tehnologija pogona koja ima za cilj veoma efikasnu kombinaciju zadržavanja težine, zabave u vožnji i održivosti. Pininfarinin tehnološki neutralan pristup doveo je dizajnere i inženjere da usvoje 2,5 litarski V6 motor sa unutrašnjim sagorevanjem na vodonik koji pokreće zadnje točkove, zajedno sa električnim motorom na prednjoj osovini. Ovo konfiguriše AWD podešavanje (pogon na svim točkovima), veoma konzistentno sa GT automobilom visokih performansi.
Najveća brzina je ograničena na 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje manje od četiri sekunde, a autonomija iznosi od 550 do 700 km.
Dužina vozila je 4580 mm, širina 1950 mm, visina 1230 mm, međuosovinsko rastojanje 2880 mm, dok težina iznosi 1690 kg (raspored mase 46% napred / 54% pozadi).
Uz široku upotrebu aktivnih aerodinamičkih elemenata i pažljivo proučavanje podvozja vozila, Pininfarina je postigao izuzetno efikasnu aerodinamičku konfiguraciju, kombinujući minimalni otpor sa značajnom potisnom silom.
Raspored motora je ključan za beskompromisne karakteristike Pininfarina Enigma GT. Položaj motora omogućava aerodinamički optimizovan prednji kraj vozila i malu prednju površinu (1,96 m2), a sve to zadržavajući dovoljno prostora za putnike. Kroz široku upotrebu aktivnih aerodinamičkih uređaja, aerodinamička konfiguracija vozila može se prilagoditi raznim uslovima: od sportske vožnje do krstarenja sa malom potrošnjom.
U najnižoj postavci otpora, tanak profil vozila, optimizovano podvozje i uređaji za smanjenje otpora omogućavaju mu da održi adekvatnu potisnu silu dok postiže koeficijent otpora od 0,24.

Ulazeći u automobil, kupola se dramatično podiže kako bi vas primio u pažljivo pripremljenu unutrašnjost. Spektakularno rešenje za otvaranje je inspirisano Pininfarininim ranijim konceptnim automobilima, kao što su Abarth 2000 Coupe Pininfarina, Modulo, Ferrari 512S Berlinetta Speciale, Maserati Birdcage 75th i Teorema. Enigma GT zapravo predstavlja jedinstvenu kupolu koja se podiže zajedno sa instrument tablom i vetrobranom. Lebdeći u kupoli, gotovo nevidljivi providni OLED ekran deluje kao digitalni centralni deo.

Lakoća u dizajnu se slavi tako što čini vidljivim delove snažnog vodoničnog pogona. Pristup fokusiran na domišljate, napredne i održive materijale dolazi do izražaja u svetlo izvajanim sedištima u prednjem delu.

Pininfarin dizajn humanizuje tehnologiju, što je vidljivo u holističkom UX/UI dizajnu. Čak i AR vetrobran postaje deo impresivnog i intuitivnog korisničkog interfejsa. Pomoć pri vožnji sa proširenom realnošću poboljšava iskustvo vožnje sa inovativnim slojem proširene stvarnosti koji pokreće veštačka inteligencija vozila dizajnirana da pomogne vozačima u realnom vremenu. Ova funkcija prevazilazi konvencionalnu navigaciju, nudeći sveobuhvatan skup funkcionalnih alata. Obezbeđuje tačke interesovanja (POI) za besprekornu navigaciju, identifikuje i upozorava vozače o mrtvim uglovima i integriše funkcije naprednog sistema pomoći vozaču (ADAS) za poboljšanu bezbednost. Ova najsavremenija tehnologija prekriva relevantne informacije direktno u vidno polje vozača, obezbeđujući bolje informisano i bezbednije iskustvo vožnje.

Unutrašnja petlja sa prozirnim staklenim displejom pruža osnovne informacije vozaču, a istovremeno zadovoljava i potrebe putnika za zabavu. Prozirni stakleni displej nudi minimalistički dizajn bez ometanja, omogućavajući vozaču da se fokusira na ključne detalje vožnje, dok putnici mogu uživati u interaktivnom i zanimljivom sadržaju. Ova besprekorna integracija informacija i zabave stvara harmonično iskustvo u automobilu za sve u vozilu.
Jedinstveno oblikovan, multifunkcionalni volan sa ekranima na dodir je ključni opipljivi element kroz koji vozač oseća vezu sa automobilom, poput rukovanja inteligentne, prijateljske mašine. Ovi ekrani osetljivi na dodir olakšavaju personalizovanu kontrolu, omogućavajući vozaču da prilagodi komande na osnovu individualnih preferencija. Ovaj nivo personalizacije obezbeđuje da vozač može da komunicira sa vozilom na način koji najbolje odgovara njegovim željama, povećavajući ukupnu udobnost i udobnost.
Režim autonomne vožnje za velike udaljenosti pretvara vreme putovanja u priliku za porodično povezivanje i opuštanje. Tokom dužih vožnji, sistem preuzima odgovornosti za vožnju, omogućavajući vozaču da preusmeri pažnju na unutrašnjost i uživa u kvalitetnom vremenu sa putnicima. Ovaj režim daje prednost dobrobiti putnika, stvarajući opuštajuću atmosferu za odmor i razonodu.
Pininfarina Enigma GT ne predstavlja samo studiju dizajna, već početak putovanja koje će se odvijati tokom vremena. Sam naziv, 'Enigma GT', obuhvata ovu suštinu. S jedne strane, ukazuje na ponovo zamišljenu vrstu automobila koju želimo da ponovo otkrijemo - GT. S druge strane, namerno zadržava potpuno otkriće svog dizajna, držeći ga obavijenim misterijom i rezervišući potpuno otkrivanje za budućnost. Ovo označava početak narativa koji se razvija, ekspedicije dizajna koja je predodređena da postepeno otkriva svoje zamršenosti, pozivajući na iščekivanje poglavlja koja tek treba da budu napisana.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs