BMW Vision Neue Klasse X i zvanično

BMW je danas i zvanično predstavio svoj novi koncept automobil Vision Neue Klasse X, čije prve slike su se inače pojavile pre nekoliko dana.
Kod BMW-a slovo X se koristi kod SAV (Sports Activity Vehicle) modela, pa je još ranije bilo jasno da će BMW Vision Neue Klasse X biti najava budućeg električnog SAV-a (verovatno naslednik BMW-a iX3).

Proizvodnja prvog Neue Klasse EV počinje 2025. godine u Debrecinu, u Mađarskoj, sa dodatnim proizvodnim lokacijama u Nemačkoj i fabrici BMW Brilliance u Šenjangu u Kini koja će uslediti 2026. godine.

Ovaj SUV sa nultom emisijom će predstaviti šestu generaciju BMW-ovog eDrive sistema, koji uključuje tehnologiju od 800 volti. Očekuje se da će litijum-jonske baterije sledeće generacije biti manje i lakše, nudeći domet vožnje od 800 km.

U svakom slučaju, izgled ovog Neue Klasse X koncepta najavljuje šta možemo da očekujemo od serijskog automobila. Neue Klasse X je drugi od šest električnih vozila koji će se bazirati na platformi Neue Klasse, a svi će biti lansirani između 2025. i 2027. godine.

BMW govori o EV platformi kao arhitekturi koja dizajnerima nudi priliku da prihvate „klasične BMW proporcije“.

Koncept ima tanku masku ispred, koja veoma podseća na klasične BMW-ove kao što je 2002 i originalni Neue Klasse sedan iz 60-ih.

Oblik je 20 posto aerodinamičniji od odlazećih modela X, pri čemu se ističe da novi dizajn guma i kočnica doprinosi povećanju efikasnosti za 25 posto. Pozadi su prepoznatljiva svetla, koja prate stil na sedanu Neue Klasse koji je uključivao 3D štampane jedinice raspoređene na nekoliko nivoa.
Neue Klasse X još jednom potvrđuje smrt iDrive kontrolera. Umesto toga, dugmad postavljena na volanu su u interakciji sa BMW Panoramic Vision i centralnim displejom. Volan, nazvan HyPersonX, poseduje kontrole namenjene podešavanju načina na koji Neue Klasse X „zvuči“ (veštački zvukovi).

Unutrašnjost uključuje novi materijal Verdana na biljnoj bazi koji je održivo razvijen i ne sadrži naftu. Takođe se može naći mnogo reciklirane morske plastike, a odbačene ribarske mreže čine 30 odsto unutrašnjeg plastičnog sadržaja.
Panoramic Vision vodi tradicionalni infotainment korak dalje. On projektuje informacije na visini koja savršeno odgovara vozaču po celoj širini vetrobranskog stakla. U vožnji, BMW 3D Head-Up displej prikazuje informacije kao što su potpomognuta vožnja ili saobraćajno navođenje.
BMW navodi da su tri ključne oblasti za mobilnost sutrašnjice električna, digitalna i kružna. Cilj je da se oni kombinuju u „koherentan sveukupni koncept.“
Nemci opisuju Neue Klasse kao „mega-projekat koji obuhvata celu kompaniju. Reč je o budućnosti brenda BMW, BMW Grupe i našeg portfelja. Intenzivno se pripremamo za ovo i nastavićemo sa značajnim ulaganjima u relevantne buduće tehnologije u narednih nekoliko godina”, navodi BMW.
Nova platforma obećava da će doneti električne motore i baterije visokih performansi sa značajno poboljšanom efikasnošću i većim fokusom na održivost.
Modeli će koristiti BMW-ove baterije šeste generacije, uz najavu da će brzina punjenja biti 30 odsto brža, dok će se domet povećati za isti procenat. Procenjuje se da će troškovi proizvodnje pasti za 50 odsto, kao i da će se emisije CO2 koje nastaju tokom proizvodnog procesa smanjiti za 60 odsto.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs