Italdesign Quintessenza Concept

Filozofija dizajna Italdesignove Quintessenze je ukorenjena u pristupu fokusiranom na čoveka. Projekat Italdesign Quintessenza se vrti oko ljudi kao centralnih figura, koji služe i kao kreatori i korisnici. Kao kreatori, ljudi su odgovorni za dizajn, razvoj i konstrukciju izložbenog automobila. Kao korisnici, oni koriste Quintessenzu za povezivanje sa različitim elementima prirode: vodom, zemljom, vatrom i vazduhom.
Na ovom konceptualnom, ali veoma opipljivom putovanju, ljudi se pojavljuju kao zvezde sopstvenog sveta i određuju kako da komuniciraju sa njim.

Oslanjajući se na više od pet decenija nasleđa Italdesigna, dizajnerski pristup Quintessenze je inspirisan konceptima fleksibilnosti, slobode, sportskog duha i dualnosti u konceptu i arhitekturi.
Dizajn su kreirali ljudi za ljude. Vozilo oličava italijanski dizajn koji služi kao univerzalni, bezgranični oblik izražavanja, dizajn koji neprimetno spaja tehnologiju i interakciju čoveka i mašine i uključuje elemente prirode u projekat, a istovremeno povezuje putnike u automobilu sa spoljnim svetom.

Baza je lagana aluminijumska struktura, a tu su i 800V električna arhitektura i baterije od 150 kWh (domet po navodima Italdesigna iznosi 750 km). Za pogon se brinu tri elektromotora sa ukupno 580 kW/789 KS, dok ubrzanje do 100 km/h traje manje od tri sekunde.
Quintessenza Concept je dugačak 5561 mm, širok 2200 mm, visok 1580 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 3240 mm

Quintessenza zadovoljava želje i zahteve slobodoumnih, mladih pojedinaca koji traže vozilo za gradsko putovanje sa svojim porodicama, ali koji takođe vole da pobegnu kako bi produbili svoju vezu sa svetom prirode i njegovim elementima. Pozicionirano da služi globalnom tržištu, ovo višenamensko vozilo spada u kategoriju pikapa i vozila za sportske aktivnosti.
Quintessenza je takođe dokaz nove filozofije dizajna Italdesigna, bazirane na modernoj interpretaciji koncepata koji su inspirisali kompaniju više od 55 godina. Italdesign je dosledno prihvatao principe „lepo i funkcionalno“, pristup fokusiran na čoveka, kombinujući italijanski stil sa univerzalnom privlačnošću i svakodnevnim mogućnostima vozača.

Italdesignova Quintessenza ima dve duše. Ona oličava i dinamičnu snagu GT-a i svestranu prilagodljivost pikapa, postavljajući osnovu za potencijalni revolucionarni koncept koji tek treba da se vidi u globalnoj automobilskoj industriji. Izazov je bio da se ponovo osmisle proporcije i stilske karakteristike dobro uspostavljene arhitekture u automobilskom svetu i da ih neprimetno integrišu u stil koji je fluidan i dinamičan, ali i realističan i funkcionalan.
Dizajn eksterijera uspostavlja jasno, ali uravnoteženo konceptualno razdvajanje između prednjeg i zadnjeg dela Quintessenze, koristeći veličinu vozila i odgovarajuće proporcije. Ovo naglašava njegovu dvostruku prirodu kao sportskog automobila sa mogućnostima terenske vožnje i nosivosti.
Prednji deo ima sportski pristup italijanskog GT automobila, a istovremeno pruža dovoljno mesta za 4 putnika. Njegove linije su mišićave, a istovremeno čvrste i tečne. Zadnji dizajn izražava funkcionalnost i upotrebljivost, karakteristike koje se obično nalaze u pikap kamionetima i terenskim vozilima. U ovoj dvostrukoj arhitekturi vozila, dva pristupa dizajnu se neprimetno spajaju, što je vidljivo u proporcijama, izdašnim prepustima (posebno pozadi), i u nedvosmislenim linijama i zapreminama, koji su sportski, ali definitivno praktični.
Vozilo poseduje i velika makazasta vrata na električni pogon. Upadljiv prag definiše donji deo bočne strane i besprekorno povezuje prednje i zadnje blatobrane, koji uokviruju točkove od 24 inča.
Zadnji deo automobila ima velika vrata prtljažnika sa električnim pogonom, omogućavajući lak pristup prtljažniku i dva zadnja sedišta, koja se mogu rotirati za 180 stepeni kako bi pružili panoramski pogled.
Unutrašnjost je definisana jednostavnim linijama i čistim površinama. Slično spoljašnjosti, dizajn je vođen pristupom fokusiranim na čoveka, upotrebljivošću, maksimalnom efikasnošću i konceptom „nikad izgubljen“, tako da uvek imate jasnu indikaciju kuda idete u bilo kojoj situaciji u vožnji.

Unutar vozila, centralna kontrolna tabla se proteže kroz panele vrata sve do zadnjeg dela kabine i definisana je sa tri horizontalna panela koji okružuju kabinu. Glavni panel kontrolne table, koji se nastavlja duž unutrašnje linije pojasa, integriše klima uređaj i HMI kontrole. Da bi se naglasio elegantan dizajn površina, ove kontrole su skrivene ispod tkanine i postaju vidljive samo kada se koriste kroz sistem za projekciju.
Sa jasno sportskom konfiguracijom, volan uključuje glavne kontrole automobila, uključujući AI, selektor, režime, informacije o vozilu i još mnogo toga. Sistem interfejsa vozila se nalazi na gornjem delu stuba upravljača.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs