Hibridni kamion Kenworth SuperTruck 2

Američka kompanija Kenworth je na sajmu Advanced Clean Transportation (ACT) Expo predstavila svoj SuperTruck 2, najnoviji u nizu ekološki prihvatljivih kamiona koji su nastali u sklopu programa ministarstva energije.
Kamion izgleda više kao bullet voz, a iz kompanije tvrde da pomera granice u smanjenju aerodinamičkog otpora. Model ima aerodinamičan dizajn i potpuno zatvorene točkove, kao i digitalne bočne retrovizore koji ne samo da smanjuju otpor vazduha, nego i obezbeđuju bolju vidljivost, navodi Klix.ba.
Elegantna kabina i svetla privlače pažnju, a kamion je opremljen i varijabilnim oslanjanjem, koje može da prilagodi "visinu" vožnje da bi se dobio optimalno rastojanje od tla ili aerodinamika.
Futuristički dizajn se nastavlja u unutrašnjosti, gde je vozačevo sedište postavljeno u sredini, a ispred njega je 15-inčna digitalna instrument tabla koja prikazuje napredna obaveštenja te ima prilagodljiv izgled i menije jednostavne za korišćenje. Iza kokpita se nalazi prostor za spavanje s krevetom, koji se preklapa preko sofe. Na raspolaganju je i pokretni sto, a tu su i zadnji ventilacijski otvori.

Kamion pokreće PACCAR MX-11 motor, koji razvija 446 KS i poseduje 48B blagi hibridni sistem koji koristi sledeću generaciju litijum-jonskih baterija. Opremljen je električnim ventilatorima i električnim upravljačem, kao i električnim pumpama za rashladnu tečnost i HVAC sistem. Sve to je ranije bilo mehanički pokretano.

"Današnji moderni dizelski motori pokazuju efikasnost oko 47 posto. Dostizanje efikasnosti od 55,7 posto bio je veliki korak napred i mogao se postići samo primenom novih tehnologija koje do danas nisu bile istražene. Ako bi ovaj motor ušao u proizvodnju, to bi dovelo do smanjenja potrošnje goriva za 10 posto", izjavio je Maarten Meijer, PACCAR-ov viši inženjerski menadžer za naprednu tehnologiju.
Pored efikasnijeg motora, treba reći da su SuperTruck 2 i njegova prikolica iznenađujuće lagani. Kako kažu iz Kenwortha, njihova ukupna masa iznosi 11.839 kilograma, što je za 3.221 kilogram manje u odnosu na tipičnu konfiguraciju.
Kako bi se smanjila masa, kamion ima deset konceptnih guma koje "štede" 161 kilogram i imaju ekstremno nizak otpor kotrljanja. Efikasniji motor je omogućio korišćenje manjeg rezervoara goriva zapremine 303 litra, što takođe doprinosi smanjenju mase, dok domet ostaje nepromenjen.
Kenworth je "ciljao" na 100-procentno poboljšanje efikasnosti transporta u odnosu na T660 iz 2009. godine, koji je bio "verovatno najefikasniji kamion u industriji" u to vreme. Međutim, taj cilj je premašen te je dostignuto poboljšanje efikasnosti od 136 posto. Kamion se može pohvaliti i smanjenjem otpora vazduha od 48 posto.
Iako je SuperTruck 2 i dalje "dizelaš", kompanija navodi da je dizajniran za ugradnju gorivih ćelija, rezervoara vodonika, rezervoara prirodnog gasa ili baterija i to bez menjanja osnovne kabine.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto i video: Kenworth