Toyota Hilux FCEV

Projekat Toyota Hilux sa vodoničnim gorivnim ćelijama ušao je u demonstracionu fazu sa prototipovima koji su sada u fazi evaluacije.
Deset prototipova, sa Toyotinom tehnologijom gorivnih ćelija, bez emisije izduvnih gasova, proizvela je Toyota Motor Manufacturing UK. Ovaj projekat je deo Toyotine šire evropske strategije za ubrzanje razvoja vodoničnih gorivnih ćelija i postizanje ugljenične neutralnosti u celom regionu.

Prototipovi Toyota Hilux FCEV se rigorozno testiraju da bi se procenili bezbednost, performanse i izdržljivost. Pet od ovih prototipova je u stvarnom testiranju na terenu, dok se ostalih pet prikazuje kupcima i medijima, uključujući tu i predstojeće Olimpijske i Paraolimpijske igre u Parizu 2024.
Angažujući se sa javnošću, Toyota ima za cilj da postavi temelje za uspešan sektor transporta uz pomoć vodonika. Ovaj napor se zasniva na Toyotinom 30-godišnjem istraživanju i razvoju vodoničnih gorivnih ćelija, doprinoseći sledećoj generaciji tehnologije sa dužim životnim ciklusom, povećanim dometom vožnje i smanjenim troškovima.
Baziran na legendarnoj Toyoti Hilux poznatoj po svom kvalitetu, izdržljivosti i pouzdanosti, prototip zadržava svoj robustan izgled uz integraciju napredne tehnologije gorivmih ćelija. Pogonski sklop uključuje komponente iz Toyote Mirai, elektromotor raspolaže sa 182 KS, dok je domet vožnje do 600 km.
Projekat Toyota Hilux FCEV nije samo značajan korak ka budućnosti sa nultom emisijom ugljen-dioksida, već takođe pokazuje Toyotinu posvećenost različitim rešenjima za pogonske sklopove, zadovoljavajući različite potrebe korisnika.
Toyota predviđa da će Evropa postati jedno od najvećih tržišta vodoničnih gorivnih ćelija do 2030. godine, sa stalnim rastom. U decembru 2023, Toyota Motor Europe je najavila Hydrogen Factory Europe, demonstrirajući Toyotin koordinisani pristup komercijalizaciji ove tehnologije, koji obuhvata razvoj, proizvodnju, prodaju i postprodaju.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs