DS SM Tribute Concept

Više od počasti, SM Tribute slavi deset godina umetnosti i elegancije od stvaranja DS Automobilesa i njegovog učešća u prvom događaju Chantilly Arts & Elegance, dok doprinosi istraživanju DS DESIGN STUDIO PARIS orijentisanom na budućnost.
Poslušana je poruka koju je prenela zajednica DS Automobiles; tim DS DESIGN STUDIO PARIS je radio kao da je SM nastavio da se razvija u proteklih pet decenija.

SM, rođen početkom 1970-ih, otelotvorio je vrhunac francuskih automobilskih inovacija. Ovaj grand tourer je bio prava koncentracija tehnologije. Njegov aerodinamični stil, koji je dizajnirao Robert Opron, bio je istovremeno elegantan i avangardan. Ispod haube je bio moćni V6 motor koji je nudio izuzetne performanse na putu. Ali ono što je SM zaista učinilo izuzetnim automobilom je njegovo hidropneumatsko oslanjanje, nasleđeno od DS-a, koje mu je dalo udobnost vožnje bez premca i primerno držanje puta. SM i danas ostaje kultni model, tražen od strane kolekcionara širom sveta. Njegov jedinstveni spoj udobnosti, performansi i inovacija čini ga istinskom automobilskom legendom.

Ako je SM ostavio utisak, to je takođe zahvaljujući njegovom luksuznom i pedantno uređenom enterijeru. Visokokvalitetni materijali, precizna izrada i proračunata ergonomija stvorili su posebno prefinjenu atmosferu. Instrument tabla, sa svojim kružnim instrumentima i prepoznatljivim volanom, bila je i funkcionalna i estetska. SM je takođe bio veoma dobro opremljen za to vreme, uključujući klima uređaj i servo upravljač. Pored svog dinamičnog karaktera, SM je bio automobil sposoban da svojim putnicima ponudi prvoklasni komfor.

Ova lakoća, koja ukazuje na dinamiku i efikasnost, ogleda se u vitkoj, ali mišićavoj silueti SM Tribute Concepta. Direktan odnos se snažno karakteriše ikoničnim prednjim delom i profilom kojim dominira duga hauba.

Dvobojni izgled je baziran na reinterpretaciji boje Gold Leaf koja je bila u brošuri 1971. godine, kombinovanom sa crnom bojom.

„Želeli smo da izgradimo mostove između različitih epoha: 1930-ih, kada su prestižni francuski brendovi predstavili dvobojnu karoseriju u concours d'elegance, automobilsku ikonu 1970-ih, to je SM, i naše trenutne dizajne sa završnim obradama, viđena na konceptu DS AERO SPORT LOUNGE. Ovaj tretman je zaista postao zaštitni znak dizajna za DS Automobiles“, kaže Vincent Lobri, šef dizajna za boje, materijale i završne obrade (CMF) u DS Automobiles.

SM nije imao očiglednu gornju masku, koju je zamenio veoma veliki stakleni deo koji je otkrivao module farova i registarsku tablicu. Pedeset godina kasnije, ova staklena sekcija postaje 3D ekran koji svetli do sredine, uokviren svetlosnim potpisom sastavljenim od tri modula sa svake strane.

Profil zadržava karakteristične linije SM-a koji prate strujanje vazduha od prednjeg ka užem zadnjem delu. Naravno, zadnji točkovi su delimično obloženi delovima koji se mogu ukloniti.
Dok se ikonske proporcije SM održavaju sa dužinom od 4,94 m (+ 3 cm) i visinom od 1,34 m (+ 2 cm), SM Tribute dobija na mišićavosti i prisutnosti sa širinom od 1,98 m (+ 14 cm). U potrazi za efikasnošću, klirens je cm 12 (-3,5 cm). SM Tribute sedi na velikim točkovima od 22 inča ukrašenim aerodinamičkim umecima.
U unutrašnjosti, dizajn iz 1970. godine je takođe reinterpretiran karakterističnim oblikom vrha instrument table, pa čak i ovalnim dizajnom instrumenata. Veran avangardnoj duši SM-a, informacioni displej je kroz projekciju, a zakrivljena „konzola za ekran“ upotpunjuje ovaj duh koji je drag brendu.

Unutrašnjost je veoma svetla sa bojom slonovače, a sedišta nastavljaju legendarnu presvlaku SM-a.
Kako se navodi u saopštenju, DS DESIGN STUDIO PARIS se zabavio uz ovaj ambiciozan projekat. Uradili su transkript i reinterpretaciju SM-a, uz poštovanje originalnog dizajna kroz njegov duh i detalje.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs