home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Embleme Concept

Dekarbonizacija mobilnosti je ključni cilj u borbi protiv klimatskih promena. Za automobilsku kompaniju kao što je Renault Grupa, to uključuje rešavanje brojnih izazova koji se odnose na industriju, energiju, tehnologiju, snabdevanje, brzinu itd. Da bi postigla neto nultu emisiju ugljenika do 2040. u Evropi i 2050. širom sveta, u skladu sa svojim ciljevima, kompanija treba da revolucioniše način na koji dizajnira i pravi svoja vozila.

Ovaj pristup demonstrira Renault Embleme koji je brend pripremio za Salon automobila u Parizu 2024.  Ova vizija porodičnog vozila je laboratorija koja prikazuje inovacije koje su razvili Renault, Ampere i njihovi partneri da bi ispunili ove zahteve.

Renault Embleme Concept

Glavni izazov ovog značajnog projekta leži u meri u kojoj je dekarbonizacija maksimizirana tokom celog životnog ciklusa vozila, od kolevke do groba. Nadovezujući se na koncept Scenic Vision H2-Tech iz 2022. godine, Renault Embleme ide korak dalje, smanjujući emisije gasova staklene bašte za 90%, u poređenju sa ekvivalentnim vozilom proizvedenim danas.

Da bi se to postiglo, projekat je istražio mnoštvo inteligentnih, kredibilnih i održivih kombinacija: reciklirani materijali sa niskim ugljičnim otiskom, prirodni materijali, proizvodni procesi koji se u potpunosti oslanjaju na obnovljivu energiju, opšta implementacija ponovo korišćenih delova i kružnost, itd.

Renault Embleme Concept

Renault Embleme simbolizuje novi holistički pristup dizajnu vozila. Njegov spoljašnji dizajn spaja sportski karakter, eleganciju i emocije kroz senzualne obline i grafičke, tehničke linije karaktera, stvarajući izuzetno poželjan objekat. Dizajn je takođe rezultat pažljive optimizacije aerodinamike, dizajniran za efikasnost kroz održiviji pristup bez kompromisa po pitanju estetike.

Na Renault Emblemeu, na primer, spoljašnji retrovizor je zamenjen sa dve kamere integrisane u lukove točkova, sa brisačima vetrobrana skrivenim ispod haube i ručicama uvučenim u karoseriju. Dva rebra na haubi i dva otvora za vazduh na braniku kanališu protok vazduha ka vetrobranu, odnosno iza točkova.

Dizajn ravnog dna inspirisan F1 je poboljšan aktivnim difuzorom, koji se naginje nadole i unazad kako bi uravnotežio protok vazduha i minimizirao aerodinamički otpor.

Dizajn je fino podešen korišćenjem digitalne tehnologije i najsavremenije opreme za digitalnu simulaciju koju je obezbedio BWT Alpine F1 tim, kao deo plodne saradnje između Renaulta i Ampere. Udruživanjem svoje stručnosti, uspeli su da optimizuju pasivnu i aktivnu aerodinamiku za efikasan prodor vazduha. Renault Embleme ima veoma dobar Cx od 0.25.

Renault Embleme Concept

Snažne ivice i shooting brake stil su prikazani dihroičnim efektom zelene karoserije, čineći da boja izgleda drugačije u zavisnosti od ugla iz kojeg se posmatra. Vozilo je elegantna kombinacija karavana sa širokim međuosovinskim rastojanjem od 2,90 metara i kupeom umerene visine od 1,52 metra i tečnom linijom krova.

Vozilo je dugačko 4,80 metara, što ga čini idealnim za udobno porodično putovanje, sa putnicima i prtljagom. Takođe simbolizuje Renaultovu reafirmisanu ambiciju da nastavi sa inovacijama u segmentu C i više, u skladu sa svojom strategijom baziranom na vrednosti. Istražujući nove puteve u dizajnu inspirisanom legendarnim Renault logom, svetlosni potpis treba da bude i visokotehnološki i lako prepoznatljiv.

U okviru svog pristupa eko-dizajnu, dizajneri i inženjeri su uklonili svaki višak kilograma, sa ciljem da dostignu težinu od 1.750 kg, uključujući baterije. Embleme zato ima manju težinu od hibridnih SUV-ova ili električnih vozila slične veličine.

Renault Embleme Concept

Renault Embleme ima električni pogon koji se napaja na dva načina: pomoću „konvencionalne“ punjive baterije, dovoljne za svakodnevnu upotrebu, i vodonične gorivne ćelije za duža putovanja. Bazirana na platformi AmpR Medium, arhitektura pogona na zadnje točkove sadrži različite komponente pogonskog sklopa (električni motor, baterija, gorivne ćelije i rezervoar vodonika) dok održava nisko težište i idealnu distribuciju težine radi unapređenja performansi i efikasnosti.

Elektromotor je sa 160 kW/218 KS, dok je NMC baterija (40 kWh) lakša, jeftinija, manje glomazna i ekološki prihvatljivija nego kod porodičnog električnog vozila velikog dometa. Ima domet od nekoliko stotina kilometara, što je više nego dovoljno za svakodnevna putovanja. Gorivna ćelija PEMFC od 30 kW radi na vodonik sa niskim sadržajem ugljenika preko rezervoara od 2,8 kg, obezbeđujući snagu potrebnu za duga putovanja, sa maksimalnom efikasnošću od oko 60%.

Ova konfiguracija maksimizira raznovrsnost ovog tipa vozila, koje je u stanju da pređe razdaljinu do 1.000 km.

S obzirom na ambiciozne ciljeve dekarbonizacije, Embleme demo automobil je zahtevao nove metode rada. Na projektu sa Renaultom i Ampere-om radilo je najmanje 20 partnera, svi stručnjaci u svojim oblastima. Svaki od njih je doprineo sopstvenoj tehnologiji ili stručnosti da smanji emisije tokom celog životnog ciklusa vozila.

Ovaj kolektivni horizontalni pristup podstiče inovacije bez prepreka između Grupe, njenih brendova, entiteta, partnera i dobavljača. Za ovaj projekat, ovaj pristup je omogućio da se iskoristi izuzetna tehnološka raznolikost i složenost za postizanje visokih ciljeva dekarbonizacije. Demo automobil Embleme još jednom pokazuje da je Renault Grupa na čelu inovacija, podstičući napredak u mobilnosti i automobilskoj industriji uopšte, čineći čitav svoj ekosistem delom procesa.

Analiza životnog ciklusa (LCA) je naučna metoda za kvantifikaciju uticaja vozila na životnu sredinu od kolevke do groba. To čini vađenje materijala i proizvodnju komponenti, kao i sastavljanje vozila, transport, upotrebu, održavanje i reciklažu. To je globalni, standardizovani alat za više kriterijuma koji koristi Renault grupa. Jedna od njegovih glavnih upotreba je izračunavanje potencijala globalnog zagrevanja povezanog sa emisijama gasova staklene bašte merene u CO2 ekvivalentu (CO2 ekv.) po prodatom vozilu. Grupa Renault izračunava stvarnu potrošnju svojih vozila preko 200.000 km. Grupa Renault i Ampere takođe podržavaju predlog francuske automobilske industrije za merenje uticaja celog životnog ciklusa vozila.

Za električni Megane E-Tech, ukupne emisije na osnovu analize njegovog životnog ciklusa iznose 24 tone CO2 ek. To je praktično upola manje od ekvivalentnog modela koji radi na fosilna goriva (49 tona ekv. CO2 u slučaju Captura sa benzinskim motorom). Drugim rečima, potpuno električna mobilnost je vrednija u smislu CO2 ek. emisije. Cilj projekta Embleme je 5 tona CO2 ek. od kolevke do groba, odnosno smanjenje od oko 90%.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 1607



Komentari