Škoda Enyaq RS Race concept
Škoda Motorsport je stvorio jedinstveni automobil. Enyaq RS Race concept je rezultat beskrajnog nastojanja za tehničkim razvojem na putu ka održivosti.
„Škoda Motorsport je razvio svoj prvi potpuno električni automobil 2021. Naučili smo mnogo, ali mislim da je sada pravo vreme da iskoristimo naše iskustvo. Zato stvaramo jedinstveni Enyaq RS Race concept, koji pokazuje kako možemo da prenesemo DNK motosporta na serijske automobile dok radimo na održivoj budućnosti“, kaže Michal Hrabanek iz Škoda Motorsporta.
Enyaq RS Race nije samo studija dizajna, to je potpuno funkcionalan automobil sa visokim ambicijama. „Ne radi se samo o vizuelnim modifikacijama. Od samog početka naš rad je bio vođen namerom da obezbedimo da automobil pre svega bude funkcionalan“, potvrđuje dizajner Daniel Petr.
Baziran na Enyaq RS Coupeu, koncept je pretrpeo niz vizuelnih i tehničkih promena. Auto je proširen i spušten, dobio je nove amortizere i felne od 20 inča sa gumama niskog profila. Iz aerodinamičkih razloga, ali i zbog modifikacija za spuštanje i proširenje, koncept je dobio redizajnirane branike i šire blatobrane, novi zadnji difuzor i veliko krilo pozadi.
„Sve je funkcionalno. Svi novi oblici i promene imaju praktičnu svrhu – cilj je da se poboljša aerodinamika, poveća sila pritiska i poboljša hlađenje komponenti automobila“, kaže Daniel Petr.
Unutra je postavljen bezbednosni okvir. Sportska sedišta i sigurnosni pojasevi sa pet tačaka su standardni. Ostali delovi enterijera, kao što su paneli na vratima i instrument tabla, takođe su pretrpeli izmene, sa akcentom na bezbednost i nove materijale. „I ovde istražujemo put održivosti“, ukazuje Daniel Petr.
Neki delovi unutrašnjosti su nestali da bi ga olakšali. Enyaq RS Race ima samo dva sedišta, a pojedinačni delovi panela su olakšani ili zamenjeni novima od kompozitnih materijala. Pogonski sklop je takođe biti podvrgnut nekim modifikacijama, ali su motori i baterije koje se koriste preuzeti iz serijskog Enyaqa RS Coupe.
Kao rezultat toga, Enyaq RS Race concept ima pogon na sve točkove sa parom električnih motora koji generišu ukupno 340 konjskih snaga i standardnom baterijom od 82 kWh koja se nalazi u Škodinim serijskim automobilima. Najveća brzina ostaje 180 km/h.
Ali, težina vozila je smanjena za čak 316 kg, dok ubrzanje do 100 km/h traje samo 4,6 sekunde.
Da bi se poboljšala upravljivost, Enyak RS Race je dobio podesive sportske amortizere i opruge, šasija je spuštena za 70 mm na 116 mm, a stabilnost je takođe poboljšana širim tragom točkova, čime je povećana prednja širina za 72 mm i zadnja širina za 116 mm.
„Smanjenje težine je bio jedan od naših ključnih ciljeva“, objašnjava Miloš Vrba iz Škoda Motorsporta. Pored trkačke tehnologije, automobil takođe ima nenametljiv enterijer kojim dominiraju školjkasta sedišta i kontrolna tabla napravljena od biokompozita.
„Takođe smo uštedeli dosta težine korišćenjem kompozitnih materijala na bazi lana. Koristimo ih na krovu, blatobranima, branicima i pragovima, ali i na mnogim drugim delovima kao što su krilo, patosnice, retrovizori i tako dalje“, ističe Miloš Vrba. Materijali su u principu (i u procesu proizvodnje) slični ugljeničnim kompozitima, ali su prirodnog porekla. „Ovo je jedno od ključnih pitanja za projekat Enyaq RS Race. Naš cilj je da motosport bude održiviji“, dodaje Miloš Vrba.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs