home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford RS2.00 Concept

Ford RS2.00 je virtuelni koncept automobil kreiran u znak sećanja na 40. godišnjicu legendarnog Forda RS200 iz 1984. godine, renomirane legende relija Grupe B.

Naziv „RS2.00“ ukazuje na originalni automobil i virtuelno carstvo, pri čemu „2.00“ evocira „v2.0“ ili „Verziju 2.0“. Ova dvostruka referenca odražava suštinu automobila inspirisanu video igricama, dok takođe nagoveštava njegovu ulogu kao sledećeg poglavlja u priči o RS200.

Ford RS2.00 Concept

Razvijen od strane tima strastvenih dizajnera vođenih isključivo ljubavlju prema originalnom automobilu i video igricama, ovaj koncept prikazuje kreativni duh dizajnerskog tima u Ford Europe i njihovu sposobnost da prihvate buduće izazove u automobilskom dizajnu.

Ford RS2.00 Concept

Ova grupa dizajnera je preuzela na sebe da dalje istražuje projekat stvarajući dodatne skice teme dizajna i razvijajući virtuelni 3D model automobila - sve u slobodno vreme.

Ford RS2.00 Concept

Dizajnerski tim je radio na taj jedinstveni, saradnički način, sa volonterima koji su se postepeno pridruživali projektu. Sve odluke su doneli sami dizajneri, osiguravajući da je konačni proizvod zaista rezultat njihove kolektivne vizije i kreativnosti. Ovaj pristup im je omogućio da eksperimentišu sa novim alatima i softverima, održavaju agilnost i neguju neočekivane ideje. Tradicionalne metode, kao što je modeliranje od gline, takođe su korišćene kako bi se osiguralo da RS2.00 koncept ostane vizuelno privlačna mašina. Konačni ishod je čista dizajnerska vežba koja ima za cilj da pokaže kreativni potencijal dizajnerskog tima Ford Europe.

Cilj RS2.00 Concepta je bio da se izazovni duh RS200 prenese u potpuno novo carstvo: video igre. Ford ima snažno prisustvo u svetu igara sa širokom zastupljenošću u raznim franšizama video igara. Koncept RS2.00 cilja na potpuno drugačiju publiku od originalnog automobila, sa ciljem da ih edukuje o Fordovom izuzetnom nasleđu. Ovaj automobil je pomno dizajniran da bude vrhunski pratilac u igricama, prilagodljiv različitim vrstama video igara i okruženja.

Ford RS2.00 Concept

Sveobuhvatna tema dizajna RS2.00 Concepta se naziva „prijateljsko čudovište“. U originalnom zahtevu koji je Ford dao Ghiji za dizajniranje RS200 iz 1984. godine, eksplicitno je navedeno da automobil ne bi trebalo da izgleda kao „mašina agresivnog izgleda“. Zaista, tokom ere Grupe B, RS200 se istakao kao manje brutalan i sirov u poređenju sa svojim konkurentima, ali je ipak isporučio monstruozne performanse. U Ford timu su nastojali da uhvate taj duh tako što su dizajnirali vozilo pristupačnog izgleda, usklađeno sa optimističkom filozofijom aktuelnih Fordovih proizvoda. Dizajn namerno izbegava preteće izraze i agresivne linije, favorizujući skoro razigranu opštu estetiku uprkos tome što je zaista sposobna mašina.

Još jedan ključni aspekt dizajna je providni prednji deo automobila, koji naglašava vizuelnu vezu između unutrašnjosti i eksterijera. Ova karakteristika direktno proizilazi iz igračke prirode automobila, sa ciljem da podeli osećaj brzine sa igračem. Iz pogleda iz kokpita, povezuje vozača sa putem sa više vizuelnih dodirnih tačaka, uklanjajući mnoge tipične opstruktivne elemente poput a-stubova. Iz pogleda trećeg lica, prikazuje vozača u akciji, naglašavajući vezu između čoveka i mašine. Iz čisto dizajnerske perspektive, on stvara brojne mogućnosti za stil omogućavajući unutrašnjim elementima da budu vidljivi spolja i obrnuto. Značajan primer je trkački broj na bočnim panelima, koji spaja unutrašnje fizičke komponente sa spoljašnjim grafičkim elementima.

Ford RS2.00 Concept

Sam dizajn enterijera dodaje mnoge funkcije koje poboljšavaju iskustvo igrača. Dizajn je direktno inspirisan uređajima za simulatore trka, sa većinom elemenata organizovanih oko strukturne komponente vidljive spolja. Sedišta su napravljena od fleksibilnih delova koji se prilagođavaju oblicima tela putnika i koriste svoje sisteme fiksiranja da simuliraju različite nivoe osećaja vožnje, filtriranjem ili naglašavanjem pokreta automobila. Stub upravljača služi kao mozak RS2.00 Concepta, u kojem se nalaze sva podešavanja i želje vozača. Potencijalno, ova komponenta se može preneti iz jednog automobila u drugi, eliminišući potrebu da se korisnik ponovo prilagođava svaki put kada menja vozilo. Jedini ekran se nalazi u sredini volana i uključuje sve primarne elemente interfejsa.

Vizuelna zabava za igrača nije zanemarena, sa karakteristikama kao što su aktivni spojler koji se prilagođava uslovima vožnje, prozirni difuzor koji prikazuje sistem zadnjeg vešanja u akciji, ili prorezi na poklopcu motora koji pokazuju dostupno povećanje snage u realnom vremenu.

Misija Ford RS2.00 Concepta je nepogrešiva: da oživi sećanja na originalni RS200 iz 1984. na njegovu 40. godišnjicu, a da istovremeno očara novu generaciju potencijalnih Ford entuzijasta. On predviđa alternativni scenario u kojem brend RS ulazi u nepoznate teritorije, ali ostaje veran svojoj osnovnoj filozofiji: pružanje performansi i izazivanje uzbuđenja širokoj publici. Shodno tome, ova početna verzija „Apex Hero“ označava samo početak priče, pozivajući entuzijaste Forda da prate putovanje koncepta RS2.00 dok se razvija kroz neočekivane teritorije.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 792



Komentari