AUDI E concept
Audi se postavlja za budućnost u Kini. U tom cilju, kompanija lansira svoj prvi novi brend uporedo sa E conceptom: AUDI – bez logotipa sa četiri prstena, ali napisan sa četiri velika slova – signalizira vezu i razlikovanje od sestrinskog brenda.
Bazirani u Kini i skrojeni za nju, brend i automobil predstavljaju najbolje iz oba sveta – nepogrešivi Audijev DNK se susreće sa kineskim inovacijama. AUDI E concept savršeno pokazuje kako automobil može nadmašiti očekivanja kineskih korisnika.
Gernot Dolner, izvršni direktor Audija: „Pokretanjem ovog novog brenda za električne i inteligentne modele u Kini, Audi otvara nove terene kako bi iskoristio nove i tehnološki naprednije segmente kupaca.”
Kao prvi brend premijum automobila koji je ušao na kinesko tržište 1988. godine, Audi je bio pionir. Kako lansira svoj novi brend AUDI u saradnji sa SAIC-om, kompanija sada naglašava svoje pravo na ovu ulogu.
AUDI je 100 posto oblikovan Audijevim DNK i otelotvoruje „Vorsprung durch Technik“ u eri električnih inteligentnih povezanih vozila. Konceptni automobil AUDI E su zajednički razvili stručnjaci iz Nemačke i Kine. Nudi najavu tri buduća serijska modela koji će biti predstavljeni od sredine 2025. godine.
Generalni direktor Audija Gernot Dolner: „Automobilska industrija prolazi kroz najveću transformaciju u svojoj istoriji. Sa našim partnerstvima u Kini, mi igramo odlučujuću ulogu u ovoj transformaciji.” Istovremeno, kineski premium kupci se razlikuju od svojih međunarodnih kolega i imaju drugačija očekivanja: mlađi su nego u ostatku sveta. Oni su više upućeni u tehnologiju. Oni očekuju vodeću povezanost, kao i automatizovanu vožnju i, što je još važnije, uzbudljivo, nepogrešivo iskustvo u unutrašnjosti koja je i poznata i iznenađujuća.
Sa dužinom od 4870 mm, 1990 mm širine i 1460 mm visine, plus međuosovinsko rastojanje od 2950 mm, AUDI E concept je pozicioniran kao potpuno električni Sportback. Zahvaljujući novoj naprednoj digitalizovanoj platformi, E concept dolazi sa savršenim proporcijama i veoma diferenciranim jezikom spoljašnjeg dizajna.
Prostrana, moderna i digitalizovana unutrašnjost nudi veliku praktičnost i potpuno povezano iskustvo u automobilu.
E concept takođe pruža Vorsprung durch Technik kroz jasne brojke: dva elektromotora, smeštena na prednjoj i zadnjoj osovini, daju ukupnu snagu od 570 kW/775 KS i 800 Nm. Zajedno sa prepoznatljivim Audi quattro pogonom na sva četiri točka, ovo omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za 3,6 sekundi.
Vozilo se takođe vozi kao pravi Audi u smislu udobnosti kao i dinamike. Pored toga, E concept je usvojio specifične za Kinu i veoma inovativne funkcije pomoći vozaču. Oni nude iskustvo vožnje koje je podjednako opuštajuće i bezbedno - bilo da se radi o autoputevima, u gustom megagradskom saobraćaju, pa čak i kada koristite automatizovano parkiranje.
Koncept automobil je opremljen baterijom od 100 kWh, koja omogućava domet od 700 km izmereno u skladu sa CLTC ciklusom kada je potpuno napunjen. Napredna digitalizovana platforma se takođe može pohvaliti inovativnom arhitekturom od 800 volti sa super-brzim punjenjem: samo 10 minuta brzog punjenja dovoljno je za više od 370 km dometa - što znači da je punjenje jednako brzo i praktično kao punjenje goriva u konvencionalnom automobilu.
Dizajn – skrojen za kineske kupce: spoljašnji dizajn konceptnog automobila je minimalistički i smiren, ali i dalje upečatljiv, zahvaljujući glatkim zaobljenim lukovima točkova i samouverenoj grafiki osvetljenja na oba kraja. Sportback silueta ima ravnu, izduženu liniju krova i deluje dinamično dok nudi obilje unutrašnjeg prostora.
Prednji i zadnji dizajn je radikalno nov, ikoničan i karakterističan. Kombinuje minimalizam u dizajnerskim karakteristikama sa maksimalizmom u funkcionalnosti. U obe oblasti, crna petlja uključuje sve funkcionalne oblasti. Svetla, senzori i aerodinamički elementi su kombinovani u jednu centralnu oblast.
Mnogi stručnjaci koji su radili na konceptnom vozilu već godinama rade u Pekinškom dizajnerskom studiju. Kao rezultat toga, razvili su duboko razumevanje tradicionalnih estetskih kodova u Kini, kao i želja kineskih kupaca.
Tim za dizajn enterijera je dao prednost kombinaciji udobnosti po kojoj je brend poznat i besprekornoj integraciji tehnologije. Korisnici tako doživljavaju koncept kao modernu, udobnu i povezanu oazu koja odgovara urbanom načinu života u kineskim megagradovima.
Centralna konzola nudi otvoreni prostor za skladištenje dva telefona. Zakrivljeni 4K ekran osetljiv na dodir od stuba do stuba nudi novu dimenziju intuitivno dostupnih informacija. Digitalni spoljašnji retrovizori su integrisani u ovaj displej.
Vrata integrišu osvetljeno drvo i mikrovlakna u trodimenzionalnom dizajnu lamele - inovacija inspirisana modernom arhitekturom. Stvara fascinantan spoj prirodnih materijala i sadašnje tehnologije.
Operativni sistem AUDI OS predstavlja potpuno nov način interakcije - pametno prilagođen klijentima i njihovim zahtevima. Rezultat je digitalna i fizička pozornica prilagođena svim putnicima u automobilu. Posebno tokom digitalnih interakcija, sve ključne informacije su pozicionirane i predstavljene u meniju najvišeg nivoa.
Bogat ekosistem zabave i aplikacija, individualizovanim putem prepoznavanja lica nudi mnoga pametna rešenja u automobilu. Interfejs pametnog telefona omogućava besprekornu integraciju ličnog uređaja korisnika.
Pametne kontrole: AUDI Assistant, AI avatar, postavljen je u centru unutrašnjosti, nudeći kontrole dodirom i glasom. Njegov dizajn prenosi emocionalne povratne informacije prilikom interakcije.
AUDI Control, koji se nalazi ispod AUDI Assistanta na centralnoj konzoli, savršen je primer kombinovanja kontrola na dodir i digitalnih funkcija u jednom vrhunskom dizajnu. Može se koristiti za navigaciju bilo kog sadržaja na velikom ekranu bez napora. Kontekstualno se prilagođava bilo kojoj funkciji ili sadržaju sa kojim korisnici komuniciraju.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs