Renault Filante Record 2025

Električni demo automobil Renault Filante Record 2025 ima za cilj da maksimizira energetsku efikasnost kako bi postavio rekord u potrošnji i dometu sa baterijom istog kapaciteta kao i električni Scenic E-Tech (87 kWh).
Filante Record 2025 je jednosed sa oštrim dizajnom i za težnjom za efikasnošću, dugačak je 5,12 metara, visok 1,19 metara i težak samo 1.000 kg.

Prava laboratorija tehnologija, materijala i inovacija za brend, Renault Filante Record 2025 karakteriše jedinstveni sklop guma za smanjenje trenja, kao i tehnologije upravljanja i kočenja “steer by wire” i “brake by wire”.

Rekord Renault Filante 2025 je inspirisan vozilima 40 CV Des Records iz 1925. i Etoile Filante iz 1956. godine, koji su postavili istorijske rekorde za brend.
Dizajn inspirisan aeronautikom i istorijskim modelima za neviđenu efikasnost
Renault Filante Record 2025 je podvig inženjeringa i dizajna. Ovo vozilo ruši granice aerodinamike i energetske efikasnosti u potrazi za rekordima efikasnosti. Njegov smeli dizajn inspirisan je kodeksima aeronautike i istorijom brenda.

Dizajnerski pristup koji je dat ovom demo automobilu bio je da se zamisli monolitna skulptura tečnog, rafiniranog, gotovo organskog oblika.
Lakoća je takođe bila prioritet u procesu dizajna, što se ogleda čak i u detaljima završne obrade. Upotreba otvorenih šrafova u karoseriji inspirisana je tehnikama aeronautike i namenjena je ne samo smanjenju težine automobila, već i stvaranju vizuelnog utiska koji je jasno moderan i tehnički. Ovi zavrtnji, kao i ostali elementi dizajna inspirisani vazduhoplovstvom, odražavaju posvećenost brenda inovativnom i održivijem dizajnu za svoje modele.
Dizajn ovog demonstracionog automobila je zato mnogo više od estetike, on je rezultat duboke potrage za efikasnošću i performansama. Svaki element, od aerodinamičkog oblika oklopa do lakoće šasije, dizajniran je da maksimizira energetsku efikasnost, dok integracija istorijskih elemenata i vazduhoplovne inspiracije daju vozilu jedinstvenu ličnost namerno orijentisanu ka budućnosti.

Unutrašnjost je dizajnirana u istom duhu kao i eksterijer, sa kabinom koja dočarava svet avijacije i svemira, gde je svaki detalj osmišljen kako bi se maksimizirala efikasnost i udobnost. U ovom prefinjenom okruženju, svaki element je na dohvat ruke sa dizajnom koji daje prednost ergonomiji i smanjenju težine. Izbor materijala takođe odražava ovu filozofiju.

Sedište se savršeno prilagođava morfologiji vozača, dajući mu osećaj stapanja sa automobilom. Podršku garantuju tanki slojevi ugljeničnih vlakana prekriveni tehničkom tkaninom, još jednim elementom inspirisanim aeronautikom i vazduhoplovstvom, gde je svaki gram bitan za maksimalne performanse.
Kontrole i instrumenti su integrisani na fluidan i minimalistički način. Svaka funkcionalnost je prikazana na ultra tankom digitalnom ekranu.
Volan je vidljivi deo inovativne kontrolne arhitekture: njegove ručke kontrolišu ubrzanje, kočenje i upravljanje u skladu sa potpuno električnim tehnologijama “steer by wire” i “brake by wire”.
Ovaj pristup je inspirisan aeronautičkim tehnologijama, gde komande moraju biti dostupne brzo i ergonomski. U sredini volana, fleksibilni panoramski displej umotan u cilindar nudi jasnu i trenutnu vidljivost bitnih podataka, kao što su brzina, domet i parametri vožnje. Konačno, ovaj volan je pričvršćen za kupolu pilotske kabine: podiže se zajedno sa njim kako bi olakšao ulazak i izlazak voazača.

Projekat je zahtevao blisku saradnju između dizajnerskih i aerodinamičkih timova, kako bi se pronašao balans između performansi i estetike. Iako su neke odluke zahtevale određeni kompromis, prioritet je uvek dat poštovanju estetske namere, uz garantovanje izuzetnih aerodinamičkih performansi. Ova fuzija stila i funkcije rezultira fluidnim oblicima i skulpturalnom siluetom koja ne pravi kompromise u pogledu energetske efikasnosti.
Lagana težina je bila glavni cilj u razvoju, kako bi se maksimizirala njegova energetska efikasnost, a samim tim i autonomija. Da bi se ovo postiglo, korišćena je nova kombinacija ultra-lakih materijala i naprednih proizvodnih tehnika. Svaki element vozila je proučavan, analiziran i optimizovan kako bi se smanjila težina uz očuvanje robusnosti koncepta za rekordne performanse.
Maksimizirajući upotrebu ugljeničnih vlakana, ključnog materijala za smanjenje težine šasije i elemenata karoserije bez ugrožavanja njihove strukturne čvrstoće, inženjeri su uspeli da zadrže težinu ispod 1.000 kg, dok su optimizovali krutost i bezbednost vozila.
Legure aluminijuma, ugljenika i čelika su takođe optimalno kombinovane kako bi se smanjili delovi komponenti na minimum neophodan da izdrže mehanička naprezanja i sačuvaju maksimalnu čvrstoću. Ovaj izbor materijala je omogućio manju težinu bez ugrožavanja robusnosti šasije, što je suštinski faktor u obezbeđivanju stabilnosti vozila tokom vožnje na stazi.
Renault Filante Record 2025 će biti izložen na sajmu Retromobile u Parizu od 5. do 9. februara, pre nego što postavi rekord u efikasnosti u prvoj polovini godine.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs