Toyota GR LH2 Racing Concept

Javnu promociju je imao na stazi Circuit de la Sarthe, gde je izložen u H2 Villageu, koji organizuje Automobile Club de l'Ouest, tokom 93. trke 24 sata Le Mana.

Kao deo svojih napora da napravi sve bolje automobile kroz moto-sport i da ostvari ugljenično neutralno društvo, Toyota je unapredila svoje tehnologije u izazovnom okruženju moto-sporta, uključujući seriju Super Taikyu u Japanu. Takođe je ubrzala svoje napore da proširi proizvodnju, transport i upotrebu vodonika zajedno sa partnerima unutar i van industrije, ka realizaciji ugljenično neutralnog društva.

Tojota je prihvatila izazov razvoja vodoničnih motora u moto-sportu, prvobitno kroz učešće Rookie Racinga u japanskoj Super Taikyu seriji sa Corollom sa vodoničnim motorom. Potencijal vodoničnih motora u reliju je prikazan 2022. godine kada je GR Yaris H2 završio demonstracione vožnje na Ypres reliju.
U 2023. godini Corolla sa vodoničnim motorom je završila demonstracioni krug na Circuit de la Sarthe, dok je konceptni automobil sa vodoničnim motorom, GR H2 Racing Concept, predstavljen kao najava potencijalne buduće vodonične kategorije u Le Manu.
Od tada se razvoj tehnologije intenzivirao, dostigavši novu prekretnicu otkrivanjem GR LH2 Racing Concepta sa tečnim vodoničnim pogonom. Baziran je na GR010 Hybrid hiperautomobilu koji trenutno učestvuje na FIA Svetskom prvenstvu u izdržljivosti.
Kroz buduća testiranja na stazi, GR LH2 Racing Concept će podržati Toyotino kontinuirano razvijanje vodonične tehnologije i infrastrukture, uz pomoć u izgradnji odnosa da bi se proširile mogućnosti vodonika kroz izazov motosporta.
Kako se navodi, predstavljanje GR LH2 Racing Concepta upotpunjuje proslavu prošlosti, sadašnjosti i budućnosti koja obeležava 40. godišnjicu Toyotinog prvog učešća u Le Manu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs