Škoda Sport LM 2025

U čast 130. godišnjice Škode, Petr je izabrao Škodu Sport koja je učestvovala u legendarnoj trci 24 sata Le Mana 1950. godine.
„Pošto godinama dizajniram automobile za Škodu Motorsport, odlučio sam se za trkački automobil“, kaže Danijel, dodajući: „Ovaj automobil je pravi Škodin miljenik. Ima mnogo karakteristika na kojima bih mogao da nadogradim u njegovoj modernoj verziji.“

Najistaknutija od ovih karakteristika je prednja maska automobila. „Tada su mnogi Škodini automobili imali sličan izgled. Sa svojim horizontalnim linijama, maska je jednostavno molila da bude reinterpretirana u našem novom dizajnerskom jeziku Modern Solid“, objašnjava Danijel. Zato se nova maska široko proteže i ima letvice, baš kao i original. Gornja letvica je stilizovana verzija današnje Tech-Deck Face maske, zamišljene u dizajnu od ugljeničnih vlakana.
Danijel je takođe preuzeo ceo bočni profil originala, uključujući smele, mišićave blatobrane koji su Škodi Sport dali njen nepogrešiv karakter. „Originalni automobil ima veoma jednostavan dizajn, koji se savršeno uklapa u našu trenutnu filozofiju Modern Solid. U jednostavnosti je lepota i pokušao sam da to sačuvam koliko god je to moguće“, komentariše Danijel koncept automobila.

Ipak, Danijelov moderni pristup Škoda Sportu uključuje karakteristike koje original nije imao, kao što su karbonski poklopci za točkove i izraženi usisnici. „Dizajnirao sam automobil da bude funkcionalan. Pošto je to trkački automobil, zamislio sam da ima ili motor sa unutrašnjim sagorevanjem ili hibridni pogonski sklop“, objašnjava on, zbog čega su bili neophodni istaknuti otvori za hlađenje.
Jedna stvar koju je Danijel zadržao gotovo identičnu jeste šema boja automobila: bela karoserija, crvena donja traka koja se slaže sa crvenom unutrašnjošću i vertikalna plava pruga. „Odlučio sam da koristim plavu prugu kao funkcionalni element dizajna. Dao sam joj 3D efekat – ona deluje kao otvor za hlađenje motornog prostora i kočnica“, objašnjava on. Vetrobransko staklo ima mali zarez u sredini, koji podseća na dvostruke deflektore originala. I naravno, na strani automobila nalazi se broj 44 - isti broj koji je originalna Škoda Sport nosila u Le Manu.

Pre nego što je Danijel nacrtao prve linije svoje moderne Škode Sport, zaronio je u arhivu kompanije. „Morao sam dobro da proučim automobil. Pronašao sam stare planove i fotografije. Postoji određena atmosfera u tim materijalima koja vas jednostavno privlači i čini vas željnijim da se bavite poslom“, kaže on.
Zatim su došle prve skice na papiru. „Morao sam da odlučim koje moderne elemente da uključim, a koje karakteristike da prenesem iz originala.“ Tek tada je prešao na digitalne skice.
Ukupno, Danijel je radio na modernoj Škodi Sport oko mesec dana - sat ovde, dva sata tamo - kad god je vreme dozvoljavalo. „Morao sam da ga uskladim sa svojim radom na proizvodnim modelima, koji očigledno imaju prioritet. Ali uvek sam se radovao radu na ovom projektu iz snova. Zapravo je bilo opuštajuće“, dodaje on. On nas uverava da moderni koncept Škoda Sport ne sadrži nikakve dizajnerske naznake o gore pomenutim predstojećim serijskim automobilima.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Škoda