Honda Super-ONE Prototype

Super-ONE Prototype je razvijen kao kompaktno električno vozilo dizajnirano da transformiše svakodnevnu mobilnost u uzbudljivo i uzdižuće iskustvo usvajanjem raznih karakteristika koje čine iskustvo u vozilu prijatnijim za kupce. Naziv „Super-ONE“ predstavlja težnju Honde da stvori vozilo koje prevazilazi konvencionalne norme i standarde („super“) i pruža vrednost za kupce jedinstvenu samo za Hondu („jedinstveno“).

Pored odličnih ekoloških performansi i upotrebljivosti za svakodnevnu upotrebu, za Super-ONE su razvijene karakteristike „zabave vožnje“ jedinstvene za Hondu. Dodavanjem karakteristika dizajniranih da stimulišu sva čula vozača do „radosti vožnje“ koju postižu samo mala električna vozila, Super-ONE nudi kupcima uzbudljivo i uzdižuće iskustvo vožnje.
Koristeći laganu platformu unapređenu za modele N serije, Super-ONE Prototype ostvaruje sportsku i okretnu vožnju. Pored toga, njegov široki stav, ostvaren istaknutim proširenim blatobranima, omogućava stabilno i dinamično iskustvo vožnje. Štaviše, Boost režim, razvijen ekskluzivno za ovaj model, povećava izlaznu snagu kako bi omogućio pogonskom agregatu da u potpunosti oslobodi svoj potencijal performansi, dok istovremeno sinhronizuje simulirani 7-stepeni menjač i sistem aktivne kontrole zvuka kako bi generisao snažan zvuk motora i oštar osećaj promene brzina, kao da se vozi vozilo sa tradicionalnim višestepenim menjačem. U Boost režimu, Super-ONE stimuliše čula vozača, kao i taktilni osećaj ubrzanja i vibracija - nudeći uzbudljivo iskustvo vožnje električnog vozila.
Super-ONE je prošao opsežna testiranja na različitim putevima i pod različitim klimatskim uslovima u Japanu, Velikoj Britaniji i drugim zemljama širom Azije kako bi se dodatno poboljšale njegove performanse vožnje.
Honda planira da lansira serijski model zasnovan na prototipu Super-ONE u Japanu počev od 2026. godine, nakon čega slede drugi regioni sa velikom potražnjom za kompaktnim električnim vozilima, kao što su Velika Britanija i razne azijske zemlje. Planirano je da serijski model bude lansiran pod različitim nazivima u zavisnosti od regiona: Super-ONE u Japanu i regionu Azije i Okeanije; kao i Super-N u Velikoj Britaniji.

Spoljašnjost je dizajnirana da ostvari stil koji izaziva uzdižući osećaj u iščekivanju autentičnog iskustva vožnje. Istaknuti blatobrani koji obuhvataju široke gume naglašavaju nizak i širok stav, izražavajući osećaj dinamične vožnje. Štaviše, aerodinamički dizajn razvijen ekskluzivno za ovaj model – koji uključuje prednje i zadnje vazdušne kanale – poboljšava aerodinamičke performanse, a istovremeno obezbeđuje efikasno hlađenje. Spoljašnjost je usavršena kombinovanjem praktičnih karakteristika koje podržavaju odlične performanse vožnje, sa funkcionalnom lepotom koja nagoveštava iskustvo vožnje koje ovo vozilo može da ponudi.
Unutrašnjost je dizajnirana da ostvari prostor koji pojačava iščekivanje odličnog iskustva vožnje i omogućava vozaču da bude potpuno uronjen u vožnju. Sportska sedišta su dizajnirana ekskluzivno za ovaj model i čvrsto drže vozača na mestu kako bi se osigurao stabilan položaj za vožnju, dok asimetrični raspored plavog površinskog materijala dodaje razigran dodir koordinaciji boja unutrašnjosti.

Pored toga, horizontalna orijentacija instrument table smanjuje vizuelnu buku i ostvaruje jasno vidno polje koje će omogućiti vozaču da se više fokusira na vožnju.
Super-ONE Prototype je opremljen „Boost Mode“-om razvijenim ekskluzivno za ovaj model kako bi vožnju podigao na nivo uzbudljivijeg iskustva. Režim povećava izlaznu snagu kako bi omogućio pogonskom uređaju da u potpunosti oslobodi svoj potencijal performansi za ostvarivanje snažnog i naglog ubrzanja.
Štaviše, sinhronizacijom simuliranog 7-stepenog menjača koji reprodukuje osećaj menjanja brzina tradicionalnog višestepenog menjača i sistema aktivne kontrole zvuka koji proizvodi i reprodukuje snažan, „virtuelni“ zvuk motora unutar kabine u skladu sa unosima vozača preko pedala gasa i kočnice, omogućava vozaču da uživa u osećaju kao da vozi sportsko vozilo sa benzinskim motorom, a istovremeno nudi prednost električnog vozila.
Pored toga, posebno podešavanje za funkcije kao što su trostruki instrumentalni panel i boja osvetljenja dostupno je za Boost režim. Super-ONE Prototype stimuliše čula vozača, kao i taktilni osećaj ubrzanja i vibracija - i nudi novu „radost vožnje“ električnih vozila.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Honda