Toyota Corolla Concept

Vozilo kombinuje smeli stil sa praktičnošću, donoseći piksel LED svetla, elegantan pačji spojler i modernu siluetu koja deluje daleko sportskije od bilo koje Corolle pre nje.

Corolla Concept dolazi sa oštrim ivicama, potpuno zatvorenom prednjom maskom i širokim svetlosnim trakama. Takođe ima suptilne otvore za ventilaciju blizu vetrobranskog stakla i branika radi poboljšanja aerodinamike.

Koncept je predstavljen u obliku limuzine koja otkriva mnoge nove dizajnerske pravce koje će model usvojiti kada bude u potpunosti predstavljen u narednim godinama. Novi pravac počinje ukupnim oblikom automobila, koji ima mnogo nižu tačku osnove vetrobranskog stakla. Ovo produženo vetrobransko staklo ima mnoge prednosti, kao što su aero efikasnost i poboljšani osećaj unutrašnjeg prostora, ali efekat se dodatno razvija sa prozorima na prednjim vratima koji se takođe spuštaju kako bi kabini dali posebno prostran osećaj. Prednje vetrobransko staklo se takođe proteže dalje unazad u krov.

Zadnji deo koncepta je podjednako progresivan, sa suženim gornjim delom karoserije. Ovo je pod uglom do tačke da skoro pretvara automobil u fastbek, ali ravna ramena iznad zadnjih točkova zadržavaju izgled i osećaj limuzine. Osvetljenje na oba kraja sadrži trodimenzionalne LED elemente.

Međutim, limuzina neće biti jedina dostupna u Corolla porodici, jer će i hečbek i karavan verzije biti dizajnirane u ovom novom kontekstu.

Poput spoljašnjosti, kabina takođe predstavlja novu eru Toyotinog dizajna. Naglašavanje nisko postavljenog vetrobranskog stakla će uticati na sve buduće Toyotine enterijere u putničkim automobilima poput Corolle.
Umesto da vozač i suvozač dele jedan ekran, Toyota je kreirala postavku koje svakom daje svoj interfejs, na osnovu toga što su zahtevi ovih sistema različiti bez obzira da li ste na vozačevom ili suvozačevom sedištu. Ispred vozača je novi ekran koji služi kao tradicionalni vozačev ekran. Ovde se mogu prikazivati ne samo podaci o vožnji i brzina, već potencijalno i navigacija i druge informacije o putu. Sa obe strane ovog glavnog ekrana nalaze se još dva interfejsa koja kontrolišu elemente poput medija, klima uređaja i drugih osnovnih funkcija vožnje. Suvozač ima ekran dizajniran za projektovanje medija ili pristup elementima poput navigacije. Ako nema putnika na sedištu, ekran će se neprimetno uklopiti u kontrolnu tablu, stvarajući čistije i manje ometajuće okruženje za vozača.

Između prednjih sedišta nalazi se neka vrsta postolja, na kojem se nalaze start dugme i selektor vožnje.
Sledeća Corolla biće dostupna u verzijama sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, kao PHEV i EV, bez razlike u proporcijama, praktičnosti ili dinamici vožnje automobila.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs