home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Honda na salonu automobila u Detroitu predstavlja prototip sledeće generacije svog modela Pilot, dok će se serijska verzija pojaviti već za nekoliko meseci (u drugoj polovini ove godine). U svakom slučaju, realno je očekivati da se ovaj prototip Honde Pilot ne razlikuje mnogo od budućeg serijskog modela, koga japanska marka najavljuje kao crossover-SUV, odnosno kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Kako bilo, budući Pilot će karakterisati autentičan SUV stajling, praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Pilot Prototype ima ugrađen V6 benzinac, koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Za dizajn i razvoj ove Honde bili su zaduženi R&D timovi iz Hondinih postrojenja u Ohaju i Kaliforniji, a Pilot će se i proizvoditi u Americi (u fabrici u Alabami).

VIDEO : Honda Pilot Prototype 






Nemački Audi je i zvanično na salonu automobila u Detroitu promovisao studiju sportskog Audija R8 sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom. Pomenuti V12 TDI motor (sa dva turbo punjača) raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (pri samo 1750 o/min.), a sa njim Audi R8 V12 TDI od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h (motor je inače uparen sa menuelnim šestostepenim menjačem i već zadovoljava buduće Euro 6 norme). U odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS, to je za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke. Audi R8 V12 TDI Concept je i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga modifikovanog prednjeg dela sa većim otvorima za vazduh, novog zadnjeg branika, atraktivnih aluminijumskih točkova, LED prednjih i zadnjih svetala, posebne "Grace Silver" boje i staklenog krova sa ugrađenim otvorom za vazduh, koji je potreban centralno smeštenom motoru. Pogon je naravno quattro na sva četri točka, a snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine.

VIDEO : Audi R8 V12 TDI 




Mercedes na salonu automobila u Detroitu osim koncepta Vision GLK Freeside predstavlja još jednu studiju na bazi svog budućeg SUV modela GLK. Druga studija se zove Vision GLK Townside concept (na slikama), a za razliku od GLK Freeside modela namenjenog i off-road vožnjama, GLK Townside je ipak namenjen pre svega vožnji u gradskim sredinama (slično je uradio i Volkswagen kada je ponudio svoj novi SUV Tiguan u dve verzije; jednu za grad, a drugu sposobnu i za "vanasfaltne aktivnosti"). Zbog toga je GLK Townside niži za 30 mm u odnosu na GLK Freeside, a ima i nešto "blaži" izgled u poređenju sa pomenutim GLK Freeside. GLK je inače dugačak 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). Vision GLK Townside na salonu u Detroitu ima ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Prema ranijim najavama, serijsku varijantu modela GLK možemo očekivati u aprilu ove godine na salonu automobila u Pekingu, mada ne bi bilo iznenađenje da ga vidimo već početkom marta na salonu u Ženevi.



VIDEO : Mazda Furai

13 Jan 2008 - 18:38 Concept cars Link

I novi Mazdin koncept Furai (biće promovisan na salonu automobila u Detroitu) nastavlja sa Mazdinim Nagare ("tok") dizajnerskim pravcem (posle studija Nagare, Ryuga, Hakaze i Taiki), a bazira se na trkačkom automobilu Courage C65 iz ALMS serije (American Le Mans Series). Pokreće ga Mazda 20B 3-rotorski rotacioni motor sa 450KS, koji za gorivo koristi etanol E100. Furai takođe treba da podseti i na pobedu Mazde 787B sa rotacionim Wankel motorom 1991. godine na trci 24 sata Le Mana.



Japanski Lexus (u vlasništvu Toyote) će na NAIAS salonu automobila u Detroitu pažnju publike privlačiti i ovom novom studijom na bazi već postojećeg koncepta Lexus LF-A. Ova otvorena verzija se zvanično zove Lexus LF-A Roadster Concept, a napravljena je od karbon fibera i aluminijuma. I novi LF-A Roadster Concept (kao i konceptni LF-A u kupe varijanti) pokreće 5,0 litarski V10 agregat sa preko 500 konja, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od preko 200 milja na sat ili 322 km/h. Imajući u vide performanse Lexusa LF-A Roadster Concept, jasno je da su njegova meta različiti modeli Ferrarija (što uostalom može da se zaključi i po provokativnoj crvenoj boji u kojoj će biti primerak izložen u Detroitu). Podsećamo da je nedavno (prema pisanju britanskog magazina AutoExpress) novi Lexus LF-A (u formi predserijskog vozila) postavio novi rekord staze Nirburgring. Stazu je naime prešao u rekordnom vremenu od 7 minuta i 24 sekunde (što je za skoro 4 sekunde brže od recimo Pagani Zonde F Clubsport, čije vreme po krugu iznosi 7:27:82). Iako za sada Lexus nije zvanično saopštio kada LF-A stiže na tržište, očekuje se da će se to desiti 2009. godine. Kako bi održao ekskluzivnost, Lexus će prema nekim izvorima proizvodnju ovog modela ograničiti na samo 26 komada mesečno. Prema istim izvorima, serijski LF-A će pokretati motor sa 552KS (razvijen u saradnji sa Yamahom), a u kombinaciji sa veoma aerodinamičnom karoserijom, to će biti sasvim dovoljno za maksimalnu brzinu od 210 milja na sat (skoro 338 km/h).

 



Ford će na salonu automobila u Detroitu predstaviti novi automobil iz svoje serije koncept vozila Verve. Naime, posle Forda Verve hatchback sa troja vrata sa salona u Frankfurtu (septembar 2007.) i modela Verve sedan sa salona u kineskom gradu Guangzhou (novembar 2007.), novi Verve sedan concept za salon u Detroitu je već treći (i verovatno poslednji) u seriji koncept vozila sa imenom Verve. Ovaj najnoviji, američki Verve concept se u osnovi veoma malo razlikuje od koncepta viđenog na salonu u Guangzhouu, tačnije najveća promena je drugačije rešen prednji kraj automobila, koji je dobio nešto agresivniji izgled. Novi Verve sedan concept je dugačak 3692 mm, širok 1654 mm, visok 1380 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2489 mm, dok je za pogon zadužen "ekonomični četvorocilindrični motor." Ford inače ovaj najnoviji Verve concept kartko opisuje kao "viziju malog automobila za Severnu Ameriku." Prvi Verve concept u hatchback verziji najavljuje i skori dolazak naslednika aktuelne Ford Fieste koji će se u prodaji naći krajem 2008. godine (pominje se novembar). Što se tiče modela Verve sedan, u Fordu su nagovestili da bi i ova varijanta mogla da se nađe u prodaji, ali ne pre 2010. godine. Inače, prema pisanju britanskog AutoExpressa, naslednik aktuelne Fieste zadržaće ovo ime, iako je ranije bilo i različitih najava. Kao što se vidi prema izgledu Verve studija, buduća Fiesta će napustiti konzervativni dizajn prethodnika i dobiti daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX, Galaxy, novi Mondeo i nedavno predstavljeni redizajnirani Focus). I Verve sedan concept karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, 18-inčni aluminijumski točkovi, LED prednja i zadnja svetla, atraktivno dizajnirana unutrašnjost (u kombinaciji crne i crvene boje) i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Inače, u Fordu najavljuju da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade.

 

VIDEO : Ford Verve sedan concept




Nemački Audi će već 13. januara na predstojećem salonu automobila u Detroitu promovisati studiju sportskog Audija R8 sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom. Iako je R8 V12 TDI za sada studija, prema raznim izvorima vrlo je moguće da ovaj model ipak uđe i u serijsku proizvodnju. Pomenuti V12 TDI motor raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (već je najavljen i za Audi Q7 V12 TDI), a sa njim Audi R8 V12 TDI od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde, a prosečna potrošnja je oko 10 litara dizela na 100 km. U odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS, to je za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke, a treba napomenuti da je R8 V12 TDI i 100 kg teži od benzinskog R8. Audi R8 V12 TDI Concept je i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga novih spojlera, pragova, modifikovanog zadnjeg dela i doterane "single-frame" maske hladnjaka.




Sem Tate Motors, koja će na 9. salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) promovisati novi mali auto sa cenom od oko 2500 američkih dolara ili 1700 evra (sa dvocilindričnim benzinskim motorom od 660 kubika, 33KS i pogonom pozadi), još jedan indijski proizvođač će na istom salonu predstaviti automobil za široke narodne mase. Radi se o kompaniji Bajaj Auto, a njihov novi koncept automobil koji će u serijskoj verziji koštati oko 3000 dolara (oko 2035 evra), vidite na slikama. Ljudi iz Bajaj Auta napominju da je auto na slikama ipak još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra. U razvoju je takođe i nova jedinstvena transmisija, koja će "ponuditi najbolje od manuelnih i automatskih menjača."



General Motors će za neki dan (13. januara) na salonu automobila u Detroitu promovisati novi Hummer HX Concept, za koga brojni izvori tvrde da se radi o najavi novog SUV model ove marke, koji bi se u veoma sličnom obliku trebao pojaviti u salonima dilera 2010. ili 2011. godine (konačno ime serijskog modela je i dalje tajna, ali najverovatnije će to biti H4 a ne HX). Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Na HX-u je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i vrata i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Iako na prvi pogled zbog položenog C stuba HX Concept izgleda kao nekakav SUV Coupe, njegova namena je u stvari konkurisati Jeepu Wrangleru, pružajući užitak u vožnji bez krova i u njegovim off-road mogućnostima. HX Concept je inače dugačak 4343 mm, širok 2057 mm, visok 1829 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2616 mm, a ima mesta za četiri putnika. U press saopštenju se još navodi da HX Concept pokreće FlexFuel 3,6 litarski SIDI V6 motor koji koristi E85 biogorivo. Motor ima 227kW/304KS pri 6300 o/min. i 370Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min., a njegova snaga se preko šestostepene automatske transmisije prenosi na sva četiri točka (veličine 20 inča).



Cadillac Provoq

8 Jan 2008 - 13:14 Concept cars Link

General Motors je danas promovisao novi koncept automobil Cadillac Provoq sa pogonom na gorive ćelije, odnosno na vodonik (u gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil, a kao nusprodukt stvara se voda). Provoq takođe najavljuje i izgled budućeg crossover modela Cadillac BRX, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. ili 2010. godine. Novi BRX će inače koristiti Theta II platformu (kao Saturn VUE), dok će za pogon biti zadužena paleta V6 benzinaca, kao i dizel motor (BRX će se proizvoditi u Meksiku, a prodavaće se i u Evropi). Autonomija Cadillaca Provoq iznosi oko 300 milja ili nepunih 483 km (oko 450 km sa pogonom na vodonik i dodatnih 32 km sa pogonom samo na baterije). Baterije mogu da se pune ili putem gorivih ćelija ili kao plug-in putem obične kućne utičnice. Dva rezervoara za vodonik se nalaze pozadi, ispod prostora za prtljag, a gorive ćelije ispod prednje haube. Sistem gorivih ćelija ima snagu od 88kW, dok baterije obezbeđuju dodatnih 60kW. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 8,5 sekundi, a najveća brzina je 100 milja na sat (nepunih 161 km/h). Što se unutrašnjosti tiče, ona pruža dovoljno mesta za komforan smeštaj pet putnika (poboljšano sedenje, ergonomija i materijali u odnosu na Cadillace poslednjih godina), a sve je urađeno u kombinaciji svetlo sive i tamno sive boje, hroma i plavog osvetljenja instrumenata (koje se nastavlja i na prednji panel i oplate vrata). Provoq takođe koristi solarne panele na krovu kako bi se strujom snadbevali audio sistem, unutrašnje osvetljenje i drugo.



Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj prvi kompaktni SUV sa oznakom 9-4X, a kako će taj model izgledati pokazuju ove prve slike Saabove nove studije 9-4X BioPower Concept, koji će švedska kompanija izložiti na predstojećem salonu automobila u Detroitu. Serijski primerak (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i budućem Audiju Q5) ne bi trebalo mnogo da se razlikuje od koncepta, a prema nezvaničnim informacijama, 9-4X bi mogao da se nađe u prodaji tokom sledeće godine (proizvodnja bi se inače odvijala u GM-ovoj fabrici u Meksiku). Saab 9-4X BioPower koristi GM-ovu Theta Premium platformu i ima Mekferson vešanje napred, a pozadi Multilink. Dizajn ovog koncepta u osnovi reflektuje skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani Saabovim konceptom Aero X, a to isto važi i za unutrašnjost u kojoj ima mesta za četiri osobe. Ovde treba pomenuti i inovativni sistem za skladištenje tri para skija u prtljažniku (razvijen u saradnji sa firmom Salomon). Saab 9-4X BioPower pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 180kW/245KS i 353Nm obrtnog momenta (ukoliko se kao gorivo koristi benzin), a ako se koristi E85 etanol (kombinacija 85% etanola i 15% benzina), snaga motora raste na 221kW/300KS i 400 Nm. Pogon je naravno Saabov XWD na sva četiri točka (veličine 21 inča sa gumama dimenzija 245/55R21), a menjač je šestostepeni automatski sa komandama za manuelno menjanje brzina na upravljaču. Maksimalna brzina verzije pokretane benzinom iznosi 235 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8 sekundi, a potrošnja je 10,5 litara na 100 km.



Mercedes je pustio u opticaj prvi zvaničan video svog novog koncept automobila Vision GLK Freeside, koga će publika moći da vidi već 14. januara na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Serijska verzija GLK će biti predstavljena u aprilu na salonu u Pekingu, a prodaja u Evropi počinje na jesen ove godine (u Americi u januaru 2009. godine). Novi GLK će predstavljati konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktnu verziju Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). Vision GLK Freeside je postavljen na velike aluminijumske točkove od 20 inča, dugačak je 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). I unutrašnjost ima par elemenata sa C klase (instrumenti), dok su prednji panel i centralna konzola različiti (komforan i prostran interijer je inače u kombinaciji bele kože i drva u boji antracita). Primerak na salonu u Detroitu će imati ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Što se motora za serijski GLK tiče, njega će (bar u početku) pokretati dva V6 benzinca (jedan sa 228KS za GLK 280, a drugi sa 305KS za GLK 350) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljujuje u odnosu 45% napred, a 55% nazad). Od ostalih Merdesovih caka Vision GLK Freeside ima Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude oko 38.000 dolara.



Američki Ford će na predstojećem salonu automobila u Detroitu (za novinare počinje već 13. januara) između ostalog izložiti i ovaj novi koncept automobil, patriotski nazvan Explorer America Concept (inače više u crossover formi nego u stilu klasičnog SUV-a). Što se izgleda tiče, ovaj Explorer karakterišu moćan prednji kraj, naglašeni lukovi blatobrana, prilično kratak prednji prepust, veliki panoramski stakleni krov, zadnja vrata sa suvozačeve strane koja se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih, kao i moderna ali u minimalističkom stilu urađena unutrašnjost sa čistim i jasnim linijama (od nekih caka treba izdvojiti trodimenzionalni kompas i navigacionu jedinicu ugrađene u panel sa instrumentima). Iako je i dakle sam izgled prilično zanimljiv, glavni novitet se ipak krije ispod poklopca motora. Tamo je smešten 2,0 litarski 4-cilindrični benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem (ima 275KS i 379Nm obrtnog momenta), a opremljen je novom tzv. EcoBoost tehnologijom koja je po Fordovim tvrdnjama zaslužna za manju potrošnju, redukovanu emisiju CO2 i bolje performanse. Osim ovog motora, novi Ford Explorer (trebalo bi da se pojavi za dve godine) dobiće još jedan agregat sa EcoBoost tehnologijom, a to je 3,5 litarski V6 sa 340KS. Po Fordovim tvrdnjama, zahvaljujući EcoBoost tehnologiji, manjoj masi i EPAS električnom servo upravljaču, Explorer America Concept u poređenju sa aktuelnim Explorerom troši 20 do 30% manje goriva. Explorer America Concept inače ima mesta za šest putnika, dok će serijska verzija najverovatnije imati sedam sedišta.

VIDEO : Ford Explorer America Concept




Posle onih jučerašnjih procurelih slika, Mercedes je danas i zvanično objavio prve oficijelne fotografije i detalje o svom novom koncept automobilu Vision GLK Freeside, koga će publika moći da vidi već 14. januara na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Iako se zvanično radi o studiji koja najavljuje serijsku verziju budućeg manjeg SUV modela GLK, ipak je jasno da se ovde više radi o predprodukcijskom primerku novog GLK, a ne o klasičnom koncept vozilu. Serijska verzija GLK će biti predstavljena u aprilu na salonu u Pekingu, a prodaja u Evropi počinje na jesen ove godine (u Americi u januaru 2009. godine). Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a koga Mercedes najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktnu verziju Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). Vision GLK Freeside je postavljen na velike aluminijumske točkove od 20 inča, dugačak je 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). I unutrašnjost ima par elemenata sa C klase (instrumenti), dok su prednji panel i centralna konzola različiti (komforan i prostran interijer je inače u kombinaciji bele kože i drva u boji antracita). Primerak na salonu u Detroitu će imati ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Što se motora za serijski GLK tiče, njega će (bar u početku) pokretati dva V6 benzinca (jedan sa 228KS za GLK 280, a drugi sa 305KS za GLK 350) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljujuje u odnosu 45% napred, a 55% nazad). Od ostalih Merdesovih caka Vision GLK Freeside ima Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Već se priča i o sportskom modelu GLK 63 AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 450KS iz modela C 63 AMG, koji bi trebao da se pojavi početkom 2009. godine. Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude 38.000 dolara.




Ljudima iz Mercedesa u poslednje vreme baš ne ide najbolje kada je reč o čuvanju najvećih tajni, koje se tiču njihovih budućih proizvoda. Naime, posle procurelih slika novog Mercedesa GLK (u serijskoj verziji), pa obnovljenih Mercedesa CLS i SL, sada su se na internetu pre vremena pojavile i prve slike najnovijeg koncept automobila ove nemačke fabrike. Radi se o studiji Mercedes Vision GLK Freeside, spremnoj za predstojeći NAIAS (North American International Auto Show) salon automobila u Detroitu, koji počinje za nekoliko nedelja. Budući da Vision GLK Freeside najavljuje serijsku verziju budućeg manjeg SUV modela GLK (dužine 4,57 metra i sa 5 sedišta), može se zaključiti da se ovde više radi o predprodukcijskom primerku novog GLK, a ne o klasičnom koncept vozilu. Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a koga Mercedesa najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu verziju Mercedesa GL, a i samo ime GLK bi moglo da se protumači kao GL Klein ili Kurz (na nemačkom mali, odnosno kratak). Iako još uvek nema zvaničnih detalja, prema ranijim saznanjima serijski GLK će deliti veliki broj komponenti sa novom Mercedesovom C klasom, za pogon će (bar u početku) biti zaduženi V6 benzinci (jedan sa 228, a drugi sa 268KS) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 40/60%). Od ostalih caka možemo očekivati Agility Control, Dynamic Handling Control, Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a) i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Primerak na salonu u Detroitu bi nezvanično trebao da ima ugrađen 2,2 litarski CDI dizel agregat sa Bluetec tehnologijom i snagom od 170 konja, a već se priča i o sportskom modelu GLK 63 AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 450 konja iz Mercedesa C 63 AMG. Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude oko 38.000 dolara. Priloženi špijunski video prikazuje serijsku verziju Mercedesa GLK, koji je korišćen na snimanju filma Sex and the City.