Poznate cene za novi Mercedes C klase u Srbiji
O novom Mercedesu C klase već smo opširno pisali a evo sada stižu i vesti da su za ovaj model već određene cene za Srbiju i da je prodaja već počela. Zvanična prezentacija će biti održana na salonu automobila u Beogradu ( od 22. marta do 1. aprila ). U proseku cene nove generacije C klase su više za oko 3000 evra u odnosu na dosadašnji model. Tako najjeftiniji model, benzinac C180 K sa 156KS treba platiti 35400 evra sa PDV-om dok popularni dizelaš C220 CDI sa 170KS sada košta 39500 evra sa PDV-om. Evo ukratko šta donosi novi Mercede C klase. Za početak spremna je limuzinska varijanta a u septembru, na salonu u Frankfurtu, stiže i karavan sa tradicionalnom Mercedesovom oznakom- model T. Sport Coupe međutim, stiže tek 2010. godine. Planira se i AMG C63 varijanta sa 6,2 litarskim V8 motorom i 450KS. Kao što se vidi, kao dizajnerski uzor je poslužila veća i luksuznija S klasa s tim što sve verzije nove C klase neće imati isti prednji gril već će se zavisno od varijante opreme odlikovati i različitom prednjom maskom. Recimo skuplje Avantgarde i ( buduće AMG ) verzije imaće masku sa povećom trokrakom zvezdom u centru a "jeftinije" verzije poput paketa opreme Classic i Elegance, imaće klasican prednji gril sa horizontalnim linijama i znakom Mercedesa na haubi. Ukratko izgled tih skupljih varijanti je sličan izgledu Mercedesa CL coupe-a a jeftinije više nalikuju S klasi. Naravno novi dizajn nije sve što C klasa donosi. Iz Mercedesa poručuju da su sa test vozilima prešli preko 24 (!) miliona kilometara da bi C klasa bila u vrhu svoje srednje klase ( konkurenti Audi A4 i BMW 3 pre svega ) u pogledu udobnosti, bezbednosti, voznih osobina, korišćenja novih tehnologija... Sa povečanom dužinom i medđosovinskim rastojanjem, stvorili su se uslovi za povečani komoditet na zadnjim sedištima. Sličan dizajn nije jedino što "C" povezuje sa S klasom. Sa većeg modela su preneti, pre svega, elektronski bezbednosni sistemi, koji ispravljaju greške vozača. U cilju povečanja bezbednosti, sve verzije C klase su serijski opremljene sa ESP-om, sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti. U poređenju sa prethodnikom, dimenzije su naravno povečane ali ne drastično. Dužina je narasla za 55mm ( sada ukupno 4580mm ), širina za 42mm a međuosovinsko rastojanje za 45mm i iznosi 2760mm. Povečana je i zapremina rezervoara sa 62 na 66 litara. Uz sve to i prtljažnik je veći za 20 litara pa sada zapremina istog iznosi 475 litara ( što je više za 15 litara u odnosu na BMW 3 i Audi A4 ). Paleta motora obuhvata za sada sledeće agregate :
-C180K 156KS i 230Nm (pre 143KS)
-C200K 184KS i 250Nm (pre 163KS)
-C230 V6 204KS i 245Nm
-C280 V6 231KS i 300Nm
-C350 V6 272KS sa 7-G automatskom transmisijom
-C200 CDI 136KS i 270Nm (pre 122KS)
-C220 CDI 170KS i 400Nm (pre 150KS)
-C320 CDI 224KS i 510Nm
U Mercedesu ističu da su uprkos povećanju snage ( za 13% ) ova 4 motora, uspeli da ostvare manju potrošnju za 6%. Tako sada manji dizelaši; C200 (potrošnja smanjena sa 6,4 na 6,1 litar ) i C220 sa rezervoarom od 66 litara imaju autonomiju od 1000 km.