home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Domaće tržište je postalo bogatije za nekoliko novih, zanimljivih automobila. To su Kia Ceed, Dacia Logan MCV ( karavan ) i Audi S3. Prvo o korejskom novitetu Kiji Ceed. Budući da se auto proizvodi u Evropi i da je namenjem evropljanima i njihovim željama i potrebama, dizajn je prilagođen evropskom oku a osim oblika njegovi aduti su još savremena tehnologija, bogata oprema, relativno prihvatljiva cena i uz sve to i opšta garancija na automobil u trajanju od 5 godina ili 150.000 km ! Kod nas (zastupnik Kia Auto Beograd) najjeftinija verzija sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 105KS, zapada 15990 evra sa PDV-om dok osnovna dizel varijanta sa motorom zapremine 1,6 litra i 90KS košta 18990 evra sa PDV-om. Za te pare osnovni Ceed nudi ABS, klimu, prednje i bočne vazdušne jastuke, putni kompjuter, MP3/CD plejer, centralnu bravu, električne podizače stakala, 15 inčne točkove i drugu opremu. Najskuplja verzija nudi još automatski klima uređaj, ESP sistem ( elektronska kontrola stabilnosti ), 16 inčne alu felne, električne retrovizore, alarm, kožni volan i sl. Ceed će naravno biti izložen i na salonu automobila u Beogradu krajem marta gde će zainteresovani kupci moći da ga razgledaju. U svoj adut u kompaktnoj klasi, dužine 4230 mm i međuosovinskog rastojanja 2650 mm, Kia ugađuje 3 benzinca od 1,4, 1,6 i 2,0 litara (svi sa 16 ventila) sa rasponom snage od 105 do 140KS i dizelaš od 1,6 litara i snage od 90KS i 116KS. Ogroman napredak koji Ceed donosi u odnosu na prethodne modele Kie, u svemu očigledan pa i u ceni. U početku će se nuditi hatchback verzija sa 5 vrata dok su već u pripremi i varijante karavan ( Sporty Wagon ) i sportski hatchback sa 3 vrata. Za nekoliko dana, na salonu u Ženevi, Kia predstavlja i prototip Ceeda u kabrio verziji sa imenom Ex-Ceed o kome smo pisali pre neki dan.

Dacia Logan MCV je novitet koji domaći kupci nestrpljivo iščekuju već nekoliko meseci a kako smo i najavili pre neki dan, sada je Dacijin karavan konačno stigao u Srbiju (zvanična prodaja počonje 10.marta). Prvo možda  najvažnije-cena. Osnovna varijanta Logana MCV kod nas će koštati 8626 evra sa PDV-om. To je nešto manje od ranije najavljenih 9200 evra. Po toj ceni dobija se verzija sa benzinskim 1,4 litarskim motorom sa 75KS i 5 sedišta a uz doplatu može se doplatiti i za dodatna dva pa je Logan MCV najjeftiniji auto sa 3 reda sedišta i mesta za 7 putnika na tržištu. Osim tog motora u ponudi je i benzinski motor od 1,6 litra u 2 verzije; sa 90 i 105 konja kao i dizelaš 1,5 DCi od 70KS. Inače Logan MCV je od obične limuzinske verzije duži za 20 cm mm pa dostiže 4,45 metra. I međuosovinsko rastojanje je produženo i to čak za 27 cm pa iznosi 2905 mm. Zapremina prtljažnika obuhvata 730 litara a kada se obore zadnja sedišta, čitavih 2350 litara ! Dakle osim cene, aduti Logana u karavan verziji su i prostrana unutrašnjost i ogroman prtljažnik. Opširnije o Loganu MCV pišemo u našoj rubrici Predstavljamo. Da ne zaboravimo. Garancija za Logan MCV iznosi 3 godine ili 100.000 km dakle kao kod japanskih ili korejskih automobila što će samo još više povećati poverenje u taj automobil.                                                                             
I nešto o izuzetnom i skupom Audiju S3 koji se već može naručiti u Srbiji. Možda nije zanimljiv za obične kupce kao pomenuti Ceed ili Logan MCV ali se radi o izuzetnom sportskom automobilu pa mu je takva i cena. Naime, naš zastupnik (Porsche SCG iz Beograda), za osnovnu verziju Audija S3 traži 40300 evra sa PDV-om ( u Nemačkoj košta oko 35000 evra ). Za te pare dobija se sportski hatchback niže srednje klase koji predstavlja konkurenciju takvim rivalima kao što su VW Golf GTI, Opel Astra OPC, Renault Megane RS, Ford Focus ST, Seat Leon FR, BMW 130i, Alfa 147 GTA, Honda Civic Type-R, Mazda3 MPS i sl. Pokreće ga 2,0 litarski turbo motor sa 195kW/265KS i 350Nm uz pomoć koga dostiže 100 km/h za samo 5,7 sekundi uz maksimalnu brzinu od 250 km/h (koja je nažalost elektronski limitirana). Pritom, prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 9,1 litar. S3 ima naravno tvrđe i spušteno ogibljenje (za 25 mm), direktnije upravljanje, jače kočnice, pogon na sva 4 točka (Quattro),  6-stepeni manuelni menjač i točkove od 18 inča. Da bi se i vizuelno razlikovao u odnosu na Audi A3, na osnovu koga je i nastao, S3 je opremljen sa novim, dubljim branicima, spojlerima, agresivnijom maskom, pragovima, duplim završetkom izduvne cevi ali sve diskretno i sa merom. U kabini se ističu sportska sedišta i kožni, "zasečeni" volan kao i aluminijumske pedale i ista takva ručica menjača.

 



čitanja : 4682



Komentari