home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Beogradaski salon automobila počinje 23.marta a neke od zanimljivih premijera, koje će tamo biti predstavljene, već sada se mogu kupiti. Tako su već u ponudi Toyotin novi model Auris, koji zamenjuje hatchback verzije poznate Corolle kao i novi Mini Cooper. Prvo o aurisu. Odmah da kažemo i njegovu cenu u Srbiji. Najjeftiniju verziju Aurisa (1,4 litarski benzinac sa osnovnim paketom opreme) kod nas treba platiti 16.800 evra a 18.700 evra sa PDV-om košta   osnovna verzija najjeftinijeg dizelaša (1,4 D-4D sa 90KS). Isporuke počinju početkom aprila. Da kažemo da Toyote u našoj zemlji prodaje firma Toyota Srbija i Crna Gora, sa sedištem na Novom Beogradu, Savski nasip 7, njihova info linija za besplatne informacije je 0-800-300-000 a internet adresa www.toyota.co.yu  Iako smo o novom Aurisu pisali već nekoliko puta (tekstove o njemu možete pronaći u našoj arhivi), zbog velikog interesovanja evo još jednom nešto o velikom Toyotinom adutu, koji je u pohod na evropska tržišta krenuo u februaru, a u sve zemlje bi trebao stići do aprila. U Srbiji se automobil stvaran posebno za Evropu, kao što smo rekli, već može kupiti a prve isporuke u aprilu. Aurisovo ime inače znači zlato a ovim je automobilom japanski proizvođač demonstrirao novi dizajnerski pristup; naime Auris je rađen iznutra prema spolja kako bi se povećale unutrašnjost i komoditet putnika. Naglasak je na velikoj prostranosti  (Auris je najviši u svom segmentu) i na ergonomiji. Očigledna ergonomska rešenja-menjač i ručna kočnica približeni vozaču-osim što olakšavaju vožnju, deluju atraktivno. Takođe, podizanje menjača stvorilo je prostor za praktične pregrade  kojih ima svuda po automobilu. Zamerka se jedino može uputiti krutoj, naizgled jeftinoj plastici koju delimično nalazimo u interijeru. Naime Auris je prava, čvrsta i kvalitetna Toyota i takav mu detalj nije potreban. Model koji u Toyotinoj paleti zamenjuje Corollu (samo u hatchback verzijama sa 3 i 5 vrata) napravljen je na novorazvijenoj platformi, kako bi se omogućila najbolja moguća zaštita u slučaju sudara, ali i smanjile buka i vibracije u putničkoj kabini. Auris serijski dolazi sa vazdušnim jastukom za kolena (!), u čemu je prvi u svojoj klasi. Toyota tvrdi da je reč o najsigurnijem novom automobilu svoje kategorije. Tome u prilog ide i podatak da je osvojio svih pet EuroNCAP-ovih zvezdica na crash testovima. Auris će biti u ponudi sa 3 i 5 vrata a dimenzije su mu DxŠxV : 4220mm x 1760mm x 1515mm. Ovde napomena da će verzija sa 4 vrata, dakle limuzina, i dalje zadržati staro ime Corolla, dok karavan za Evropu nije planiran mada se u Japanu već prodaje. Osim dizajna, prostranosti, dobre ergonomije i kvaliteta, Aurisovi su aduti i dobre vozne osobine, kojima je kumovalo novo vešanje. Osim toga Auris brzo reaguje, stabilan je i uliva poverenje. Dizelski motori su kultivisani i odlikuju se tihim radom, a očekuje se da će svaki drugi prodati Auris biti upravo dizelaš. Vrhunac ponude je model sa dizelskim D-4D 180 Clean Power agregatom. Taj 2,2-litarski D-4D u Aurisu razvija 177 KS, a biće dostupan sa 6-stepenim ručnim menjačem. Ipak pitanje je kada i da li će se uopšte ovaj motor naći u ponudi kod nas zbog problema sa kvalitetom goriva kod nas. Dva druga dizelaša u gami su 1,4 D-4D (90 KS) i 2,0 D-4D (126 KS). Toyota sa Aurisom uvodi i novi benzinski motor; 1,6 litarski Dual VVT-i sa 124 KS pri 6000 obrtaja. Osnovni motor u ponudi je 1,4 VVT-i benzina, koji razvija 97KS. Auris će se i proizvoditi u Evropi  i to u Velikoj Britaniji i Turskoj.

A sada malo i o novom Miniju Cooper, koji se upravo pojavio u prodaji i u Srbiji. Ono "novi" Mini je ipak relativno jer je vizuelno ostao gotovo isti kakav je i bio dok su najglavnija unapređenja usmerena na mehaniku i na poboljšanje voznih osobina. Dakle jasno je kako se ni sam BMW (kao vlasnik Minija) nije drznuo da dublje dira u dizajn ovog uspešnog modela. Naime za poslednjih 6 dodina prodato je preko 800.000 komada dosadašnjeg modela Minija, a od toga četvrtina je ostala u Velikoj Britaniji. Iako se na prvi pogled zbog minimalnih estetskih promena i ne vidi da se radi o novom Miniju, to je logična odluka jer se ovde radi o modelu koga karakteriše bezvremenski izgled i čitava armija vernih obožavalaca. Veće promene se kriju ispod lima, gde je spakovana nova "ergela". Osnovni motor je i dalje 1,6 litarski benzinac ali sada sa 88kW/120KS (ranije 115) a u kombinaciji sa doteranim ogibljenjem, omogućuje Miniju da održi prednost nad konkurencijom. Maksimalna brzina ovog modela iznosi 203 km/h uz ubrzanje do 100 km/h od 9,1 sekundu. Snažnija verzija nosi oznaku Cooper S a ima novi 1,6 litarski turbo motor sa 128kW/175KS (ranije 170). Ova varijanta postiže najveću brzinu od 225 km/h a ubrzanje do stotke je 7,1 sekundi. Bez obzira na snažnije motore, Mini sada troši manje goriva pa se tako Cooper S zadovoljava sa 6,9 litara a slabiji Cooper sa samo 5,8 litara goriva na 100 km. Ko želi da uštedi još više, neka sačeka novu dizel verziju Cooper D sa 1,6L motorom i 110KS i 260Nm obrtnog momenta. Taj troši samo 4,4 litra na 100 km. Prodaja dizel verzije u Evropi počinje tokom aprila kada počinje i prodaja osnovne, One verzije novog Minija. Kao što smo već rekli, spoljašnjost je ostala gotovo ista. Blago povećanje dimenzija (sada 3,70 metra dužine) prate i nove svetlosne grupe napred, nešto istureniji bokovi pozadi i blago poboljšanje aerodinamike. Takođe, prednja svetla više se ne dižu sa poklopcem motora već su pričvršćeni za karoseriju. Novih je i 7 boja za karoseriju. Ono što se ne vidi spolja jeste napredak u ponudi prostora i opreme u kabini. Slabiji kvalitet izrade sada je stvar prošlosti baš kao i izražena skučenost kabine. Instrument tabla nešto je tanja u cilju dobijanja dodatnih nekoliko centimetara prostora za putnike napred. Kupci mogu birati između četiri standardna stila uređenja interijera, dok je dekoracija od imitacije metala obavezna. Posebna pažnja posvećena je bezbednosti. Uz odlične vozne osobine slične kartingu, sada su tu i pneumatici sa run-flat tehnologijom, 6 vazdušnih jastuka, ABS/EBD/CBC elektronski bezbednosni sistemi, ASC+T sistem stabilnosti i trakcije (serijski kod verzije Cooper S), te DSC sistem za nadzor dinamičke stabilnosti ali uz doplatu. Zanimljivo da u kombinaciji sa poslednjim dolazi i Hill Assist sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. I za kraj cene novog Minija kod nas. Osnovni Cooper sa 120KS košta 20.521 evra a Cooper S tačno 24521 evra sa PDV-om. Mini kod nas prodaje firma Delta Motors iz Beograda, Kralja Milana 31a, a njihov telefon za dodatne informacije je 011/3243-959.




čitanja : 4193



Komentari