U Srbiju stigla nova Toyota Corolla
Posle domaće promocije najnovije generacije Toyote Corolle na salonu automobila u Beogradu pre skoro dva meseca, sada je nova Corolla i zvanično stigla na naše tržište. Za razliku od hatchback verzija sa 3 i 5 vrata, koje su preimenovane u Auris, klasična limuzinska verzija Corolle je zadržala svoje veoma dobro poznato ime i u novoj, već desetoj generaciji. Kod nas će se nuditi sa dva benzinska i dva dizel agregata. Benzinci su zapremine 1,4 i 1,6 litara i razvijaju 71kW/97KS odnosno 91kW/124KS dok su dizelaši 1,4 D4-D sa 66kW/90KS i 2,0 D4-D sa 93kW/126KS. Benzinac od 97 konja postiže 170 km/h i ubrzava do 100 km/h za tačno 13 sekundi a troši 6,9 litara na 100 km (fabrički podatak). Snažniji 1,6 litarski stiže do 190 km/h, ubrzanje mu iznosi 10,4 sekunde uz prosečnu potrošnju od 7,1 litara (opet fabrički podatak). Dizelaši su naravno štedljiviji pa slabiji od 90KS troši 4,9 litara a snažniji sa 126 konja 5,4 litra na 100 km puta. Dizelaš 2,0 D4-D postiže makimalnih 195 km/h i ubrzava do stotke za 10,3 sekunde a slabijem 1,4 D4-D je plafon 175 km/h a ubrzanje mu iznosi 12 sekundi. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inače predstavljena još 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi će se nuditi samo limuzinska verzija. Miniven model Corolla Verso je ostala u ponudi ali je pre nekoliko dana doživela manji redizajn o čemu smo već pisali. Zbog povećane dužine a posebno širine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obećava i više mesta i komfora za putnike (ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi) uz povećan kvalitet ugrađenih materijala u kabini i viši kvalitet završne obrade. Ovde da pomenemo i dimenzije. Dužina iznosi 4540, širina 1760 a visina 1470 mm dok je zapremina prtljažnika 450 litara. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama auto novinara, u vožnji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bočna linija automobila koja se diže od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogućava vozaču dobar bočni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od veće pomoći. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvđe podešenim ogibljenjem i nižim težištem namenjen dinamičnijoj vožnji, Corolli sa mekšim ogibljenjem više prija opuštena porodična vožnja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrašsnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajedničkih instrumenata i nekih prekidača, kabine su prilagođene različitim korisnicima. I na kraju cene za našu zemlju. Osnovni model Corolle sa 1,4 litarskim benzincem od 97 konja i baznim paketom opreme treba platiti 18.000 evra sa PDV-om a najjeftiniji dizelaš 1,4 D4-D 19.900 evra sa PDV-om. Za poređenje, osnovni Auris sa 3 vrata i istim 1,4 litarskim benzincem, treba platiti 16.800 a u verziji sa 5 vrata 17.300 evra.
Toyota Corolla u osnovnoj verziji u Australiji kosta 19990AU$ i tu je ukljucena klima,audio(pristojnog kvaliteta),servo upravljac,vazdusni jastuci,motor VVT-I1,8L. Ne proizvodi se u Australiji, a Japan je od Adelaide udaljen oko 9000km. Koliko je udaljena najbliza farika Toyote od Srbije pa da se nadje opravdanje za toliko visoku cenu u Srbiji? Po ovome srpski kupac placa Toyotu Corollu 10000AU$ vise od australaca. Dazbine drzave za registraciju novog auta i troskovi isporuke ovde ne kostaju vise od 2500$ i ti troskovi se placaju samo prvi put prilikom kupovine novog auta, a u cenu automobila je uracunata i zarada dilera. Za automatski menjac se doplacuje extra 2000$ i za metalik farbu 300$.Pa jeli to srpski kupac "ovca za sisanje"?
Srbiji najbliže Toyotine fabrike se nalaze "skoro pa u komšiluku", tačnije u Češkoj i Turskoj. A nova Corolla se i proizvodi u Turskoj, Auris i Avensis dolaze iz Velike Britanije, Yaris iz Francuske, mali Aygo iz Češke a kombi Hiace iz Portugala. Problem su visoke dažbine, koje na osnovnu cenu automobila dodaju preko 40 odsto pa kada se još ugrade uvoznik, lokalni diler pa troškovi transporta itd itd dobije se pomenuta cena od 18.000 evra. Carina inače iznosi 20 procenata a onda se na osnovnu cenu sa obračunatom carinom doda još 18 odsto za PDV (porez na doadanu vrednost). Ova nova Corolla 1,4 za 18K evra i u Srbiji u osnovnoj opremi ima klimu, ABS, CD MP3 radio, servo, elektro paket ...
U Rumuniji se nova corolla prodaje vec oko 3 meseca. Potraznja je velika. Na auto se ceka 4 meseca. Do kraja godine ce se proizvoditi u Japanu, a od sledece godine u Juznoj Africi.
Luna 1.6 sa pdv-om je 17000e + metalik boja 350e
sol 1.6 sa pdv-om je 18650e + metalik boja 350e
terra 1.4 s pdv-mo je 14750e + metalik boja 350e
Mnogo manje cene nego kod nas, ali oni ne placaju carinu...